/i/Siyaset

Saygı Çerçevesinde Özgür Siyaset Platformu
  1. 1.
    +77 -12
    Ozellestirmeden gelen para bir yıllık faize gitti. Sadece bir yıl. Yazik günah kardeşim. Ulke hacze uğramış gibi.

    Son dönemlerde Türkiye ekonomisinin özeti
    • Gelir: 2008 yılından bugüne milli gelir 10.000 dolar düzeyinde yerinde saymaktadır.
    • Büyüme oranları: Türkiye ekonomisi son yıllarda %3-4 gibi büyüme oranlarına mahkûm edilmiştir.
    • Gelir Dağılımı: Milli gelirin %34'ünü nüfusun %1'i almaktadır.
    • işsizlik: 1997’de %6,8 olan işsizlik 2015’te 11,3 ol- muştur.
    • iç ve Dış Borç: 12 yılda 620 milyar dolara çıkmıştır.
    • Faiz Oranları: Dünyanın en yüksek faiz oranları (%8-
    10) söz konusudur. Kredi kartı borcunu ödeyemeyen 2,6 milyon vatandaşımız bulunmaktadır.
    • Faiz Ödemesi: Faize12 yılda 600 milyar TL faize ödeme yapılmıştır. Sadece 2014 yılında yapılan faiz ödemesi 52 milyar TL’dir.
    • Enflasyon: Türkiye ortalama %8 olan enflasyon ile OECD ülkeleri arasında en yüksek oranlardan birine sahiptir.
    • Kur: 13 yıldır dolar ve Euro başta olmak üzere döviz kuru üzerinde fevkalade bir belirsizlik ortamı oluş- muştur.
    • Cari Açık: Son 7 yıldır ortalama cari açık milli gelirin %6’sı dolaylarındadır ve sadece 2014 yılında verilen cari açık 46 milyar doların üzerindedir. Aynı yıl dış ti- caret açığı yani ihracat-ithalat arasındaki fark ise 76 milyar dolar civarındadır.
    • Cumhuriyet tarihinde yapılan özelleştirmelerin %80’i mevcut hükümet döneminde yapılmıştır. Ülkemizin önemli şirketlerinin tamamı 51 milyar dolara satıl- mıştır.
    ···
  1. 2.
    +6 -5
    % 90 uzun entry okunmaz var bide
    ···
    1. 1.
      +24 -1
      Okumayanlar yüzde elli meydanlarda işte.
      ···
    2. 2.
      +13 -28
      Kusura bakma bin ama yazdığın mantık hataları dolu. Özelleştirme olmasa herşey devletin olsa o zaman diceksiniz kişi diktatöre bak herşeyi kendisi kontrol ediyor. Şimdi burda miting yapar gibi konuşmıcam ama azcık görün abi olayları. Ben 80 yaşındaki babanemi hastaneye zütürünce sıra beklemeden doktora gösterebiliyorsam eve gelen kardeşim devletin dağıttığı tablete kullanıyorsa türkiyenin bi ucundan diğer ucuna eskiden bi günde giderken şimdi yarım günde gidiyorsam bunları da göz önünde bulundurmak gerekiyor. Şimdi siz çıkıp gibtir git burdan pis yobaz dersiniz bana. Mevcut hükümete sayıp sövmek ne kazandırıyor bilader. Onun yerine geçip ülkeyi adam edebilecek başka kim var mevcut düzende. Biz burda kaybediyorum işte. Madem ülkeni bu kadar seviyorsun oku çalış çabala geç ülkenin başına. Neden birinin gelmesini bekliyorsun. Görüyoruz hepimiz iktidara muhalefet plan kimsenin bir gibi doğrultacağı yok. Mevcut durumda adam gibi adam varda hala ayrı kişi iktidar oluyor olsa tamam. Ama onun yerine geçip yaptıklarının %1 ini yapabilecek kimse yok mevcut durumda. Herkes iktidarı eleştiriyor fakat kimse muhalefete laf atmıyor. Adam gibi muhalefet olsunlar adam gibi vaatlerde bulunup milletine güvenini kazansınlar. Askeri ücret 5000 olcak 10000 olcak diye yalan atıp oy toplamaya çalışmasınlar kardeşim. Muhalefet kendi topuğuna sıkıyor, dediği saçmalıklara kimse inanmadı ve sonuç ortada iktidara müthiş bir reklam fikri verdiler. Onlar konuşur x yapar diye. Orda hep olumsuzları yazmışsın bide olumlulari yaz millet karşılaştırıp karar versin kardeşim. Yada bişey şöyle mevcut iktidar değişirse bunlar bu şekilde daha iyi olur daha ileri gideriz ülke olarak de. Böyle kuru kuru konuşmayla olmaz siyaset.
      ···
      1. 1.
        +8 -3
        Memleketi sattilar. Ortadoguda ates cemberindeyiz. Iran da duserse sira bize gelecek. Sen hala hastane diyorsun. Gecmis olsun babannene. Sen akpye oy vermeye devam et
        ···
      2. 2.
        +1 -2
        bu uzun satırlar hiç bana göre değil
        ···
      3. 3.
        +3
        otuzsantimkebap arkadasım sen nasıl bır adamsın devlet te sıra beklemekten bahsedıyosun tabletten bahsedıyosun hala mankafalık bir zihniyetle yol yaptı diyosun arkadaşım Türkiye Cumhuriyetinin başında ki olursa olsun hangi parti olursa olsun millete hizmet etmek en temel görevidir. Bizim seçtiğimiz insanların en temel görevi bizlerin hayatını rahat ve yaşanabilir kılmaktır. Ben particilik yapmıyorum bu ülkede kim başa geçerse o hizmet yapmakla sorumludur o yüzden mevcut hükümet her meydanda şunu şunu yaptık diyerek caka satamaz yapıcaksın çünkü bizim oylarımızla oralara geldiniz. Adam çocuğunun ölüsünü çuvalla taşıdı bu ülkede parti sempatizanlığı ayrı ülke menfaatlerini düşünmek ayrı birşey ve şu andaki mevcut hükümet kendi menfaatleri için çalışıyor baban ya da annenin cebine aylığına bak anlarsın adam orada %1 den bahsediyor 80 milyona yakın ülkede %1 oranı hayal edebiliyormusun yoksa makarnaya devam mı ediceksin.
        ···
      4. 4.
        0
        Özelleştirmeler her zaman daha iyi süresiz olmuyor zaten bu işler kardeşim. Adam haklı devlet herşeyi kontrol etse küfür edeceksiniz. Elektrik dairesini 8 saat çalıştırır gece elektriğiniz gitse ortada kalırsınız. Özelleştirdiği için 24 saat hizmet alabiliyorsunuz her konuda. Hatta Hastaheneler bile özelleştirilmeli bana göre. Bu kadar beceriksiz doktor görmeyiz
        ···
      5. 5.
        0
        Lan yarak kafalı ardahanlıyımben bundan 8-9 yıl izmir ardahan arası 28 saatti sşimdi 25 saat bu mu 1 günden yarım güne inmek sokuk
        ···
      6. 6.
        -2
        Sırf Askeri ücret in ne olduğunu merak ettiğim için giriş yaptım aydınlat bizi @otuzsantimkebap
        ···
      7. 7.
        0
        Beyler yanlış anladınız çoğunuz beni. Ben AKP sempatizanlığı yapmıyorum burda. AKP li de değilim ama bişeyler görmek lazım. Şuan ülkemizin başına hangi parti gelirse gelsin suankinden iyi bi seviyede olmıcaz çünkü ne iktidar ne muhalefetten bi tak olmaz. O yapılanları sayma sebebim de onları yükseltmek degil, muhalefet gelse akp nin yaptığının yarısını yapmayacak ve oda soyacak ülkeyi. Anlatmaya çalıştığım şey yanlış düşünüyorsunuz. Herşeyi iktidara yüklemek yanlış muhalefete de laf söylemek gerekiyor. Bu ülkede adam gibi parti yok demek gerekiyor. AKP çalıyor şuan, hadi bu seçim CHP gelsin o çalmayacak mı sanıyorsunuz kardeşim. Çalacak abi. Onlara sövmek size bişey kazandırmaz onlara da bişey kaybettirmez. Onların olduğu yere çıkıp onlardan daha iyi olmak için uğraşın. Çünki ben uğraşmazsam sen uğraşmazsan o uğraşmazsa, bu gün dexer gider yarın başkası gelip gene soyar ülkeyi. Oraya soymayacak adam lazım. Soyana sövecek adam çok bilader soyanları devirip kendisi soymayacak insanların oraya çıkmaya çalışması lazım. Benden bu kadar gidiyorum ben.
        ···
      8. diğerleri 5
    3. 3.
      +1
      şukunu verdim pampa
      ···
    4. 4.
      +6
      Kardeşim iyi de oku ülkenin başına geç demek çok sığ bir düşünce bence. Böyle güzelce kimsenin kalbini kırmadan açıkladın. Bende elimden geldiğince yazayım. Bir devletin Halkına getirmesi zorunlu olan imkanlar vardır. Ülkenin bir ucundan diğer ucuna gitmek yapılması zorunlu bir hizmetti. Bu iktidarın ülkeye faydalarını kimse inkar edemez. Ama tablet dağıtılmasıyla eğitim iyi bir düzeye gelmiş olmaz. Iktidar artık özel kurumları kendinde toplamaya başladı. Yıllardır başta olan iktidar artık diktatörlüğe gidiyor. Ve temeli Erbakan zamanında atılan bir düşünce bu. Kendi Ömrü yetmeyeceğini bildiği için Gül'ü ve Erdoğan ı eğitti. Gül sadece bir zamanlık ayrıldı siyasetten. Hırsızlıklar Gözümüzün içine bakılarak Yapılıyor. Bir seçim dönemi için de olsa artık iktidarın değişmesi Lazım.
      ···
      1. 1.
        +4 -1
        Erbakan bu insanlarin yahudi uşağı oldugunu dillendirdi zaten. Ona sahip cikmayan halk su an sömürü duzeninde. Komsularimiz kaosta. Sira bizde.
        ···
      2. 2.
        +1
        kardeşim kaos kurulu düzenin değiştirlmesini isteyen güçlülerin çıkardığı bir başkaldırıdır. Fakat sayısı çok olanlar az olanlardan korkmaya devam ettiği sürece ülkemizde tek partili döneme ilerleniyor. Sadece Erbakan kısmına takılmışsın. Diğer konular hakkında yorum yaparsan sevinirim kardeşim.
        ···
      3. 3.
        -1
        bastım eksiyi güzel kardeşim
        ···
      4. diğerleri 1
    5. diğerleri 2
  2. 3.
    +8
    2009 da(yanlış hatırlamıyorsam) ekonominin küçüldüğünü yazmaya unutmuşsun

    Onlar konuşur ak parti sıçar batırır
    ···
    1. 1.
      +6
      Hukumetin açıkladığı rakamlar yalan tabi ama işsiz 20 milyon desek inanmaz bu insanlar. Saymislar sanki.
      ···
      1. 1.
        +1
        kardeşim açık açık yalan söylüyorlar ise neden muhalefet falan tepkisini koymuyor.akp li falan değilim sadece merak ettim.
        ···
    2. 2.
      +1 -1
      Muhalefet dedigin chp ve mhp ise onlar zaten akpnin farkli versiyonu. Sen milli görüşü dinle
      ···
    3. 3.
      0
      @1.2 doğru söylüyor emin olabilirsin
      ···
    4. diğerleri 1
  3. 4.
    +3
    enflasyonun yüzde sekiz olduğu kuyruklu bir yalandır aslen yüzde 35 civarındadır
    ···
    1. 1.
      +2
      Ülke taka gidiyor medya ellerinde hiçbir şeyi söylemeden hala yüzde 40 ı alacaklar yazıklar olsun.
      ···
      1. 1.
        +1
        Koalisyon deyip duruyorlar ama cemaat salakca icraat yapinca halk akpye daha cok oy veriyor
        ···
  4. 5.
    -1
    bahsettiğin şey devlet kavrdıbına aykırı heleki sosyal devlet ne demek bunları öğren
    ···
    1. 1.
      0
      O zaman milletinin kas gücünü kullanip para kazansin yahudiler. Sosyal devlet bunu gerektirir çünkü. Biz pazariz. O kadar
      ···
  5. 6.
    -8
    Evet uzun süredir kıbrısta facebook vip gruplar vs üzerinden hizmet veren bir danışmanlık şirketiyiz. Artık Richard Spell Bets(Rpellbets) adı altında Türkiye'de de hizmetinizdeyiz. Ayda diğer piyasadaki şirketlere oranla cok daha uygun bir rakama sizlere hizmet vermekteyiz dün kazandırdık bugun de devam ediyoruz detaylı bilgi için lütfen facebook sayfamızı ziyaret ediniz.

    http://www.facebook.com/richspellbets
    ···
    1. 1.
      0
      Fak yu lan
      ···
  6. 7.
    +4
    Şirketler satılıp üretim bitirilip sıcak para alınıp onu da milli gelir arttı diye halka sunanlar utansın.
    ···
    1. 1.
      +4
      2014 yılı faiz borcu 52 milyar. Yani satılan yüzlerce kurum faize gitti. Yazık
      ···
  7. 8.
    +2
    helal panpa
    ···
  8. 9.
    +1 -1
    1)Akademik neden:
    makro ekonomik politikalarda doğru olan ülkenin önce kendi özkaynaklarını kalkınma ve refah amaçlı kullanması yeterli istihdam düzeyi ve kalkınma sağlanamazsa dışardan borç alınma yoluna gidilmesidir. istediğin iktisat profesörüne doçentine sorabilirsin. Neden bi iktisatçıya sorayım dersen bu konuşma biter ve cahilliğin su yüzüne çıkmış olur.

    2)özelleştirilen tüm kurumlar şu an kar etmekte ve haksız kazanç sağlayan, çalışmadan para alan kişiler tespit edilmiş özelleştrmeyle devletin her yıl cebinden çalışmayan kişilere ödediği onlarca tl ler devletin cebinde kalmıştır.Bu uygulamanın bence yanlış tarafı özelleştirme adı altında işçinin hak ettiğinden daha az bi ücrete çalıştırılmasıdır.Bu konunun düzeltilmesi ise sendikalara düşmektedir.

    edit: ,kardemir aş, tekel vs vs... gibi işletmeleri özelleştirmeden önce ve sonrasını inceleyin. özelleşmemesine rağmen iç düzeltmelere gidilen kurumlarda vardr bkz TRT.
    ···
    1. 1.
      -1
      Kardeşim en basiti internet. Ben bu parayi zaten oducem. Devlete oderim devlet kazanir. Neden araplar kazansin? Ekonomiyi soyonizme göre yorumladilar diye satmak zorunda mıyız? Ben yüz liralik elektrik faturasina 40 lira vergi odemek zorunda mıyım? Herseyi sat. Para nerden kazanacaksin? Vergiden. Yetmez. Borc alacaksin. Yetmez. Faiz odeyeceksin. Eeee? Böyle yonetilir mi ülke? Kapitalizme karsi tezler üretildi. Milli görüşü inceleyin
      ···
      1. 1.
        +1 -1
        Kardeşim özelleştirmelerin yabancılara yapılmasına ben de karşıyım , verdiğin güzel bir örnek. Telekoma giden paranın yarısı araplara gidiyor , ülke içerisinde kalsa çok daha güzel olurdu.

        Ama yerli iş adamlarına satılan işletmeler çok kazandırdı devletimize. Babamın çalıştığı fabrikadan bilirim , zarar eden fabrika yerli bir işadamı tarafından satın alındı ve kar üstüne kar yaptı adam. Adamın kazanması demek , devletin de kazanması demek sonuçta.

        Kısacası , akpartiyi çok da itin zütüne sokmamak lazım. Bayağı işler de yaptılar adamlar. +'ları , -'lerini geçiyor bence.
        ···
      2. 2.
        -1
        oğlum sen ne mal bi insansın lan ahahahaha
        ···
  9. 10.
    +3
    ya amk işletme bitiren buraya geliyor analiz yapıyor yazık valla
    ···
    1. 1.
      +1
      sence kimler analiz yapmalı ? işletme iktisatçılar değilde tıbbi dökümantosyoncular mı ? fizyoterapistler mi? inşaat mühendisler mi?
      ···
    2. 2.
      -2
      bu ülkedeki işletmeciler değil. sadece üniversite okumuş olmak için okula gelmiş kantinci binlersiniz.
      ···
      1. 1.
        0
        iktisat yüksek lisans son sınıf öğrencisiyim sanırım senin boyun kadar makale yazmışlığım vardır. yazdıklarımın hepsi bilimsel ve teorik olarak kanıtlanmış şeylerdir burda ben ne yazdıysan dünyanın herhangi bir yerindeki herhangi bir iktisatçı da bu konu hakkında benim yazdıklarımı aynen yazar sırf entry girmek adına başlıkta başlığa zıplamanın bi manası yok önce kendinizi tanıyın sonra etrafı ve ülkeyi tanımaya çalışın SONRA KALKIP MAKRO EKONOMi KiMiN PROJESi DEMEYiN AMK... (hala gülüyorum)
        ···
      2. 2.
        0
        tamam amk işsizi.
        ···
  10. 11.
    0
    panpa ovuyomda gozluklu degilim napiyim
    ···
  11. 12.
    +2 -1
    anladıgım kadarıyla ülke ekonomisi ve siyaset üzerine bir yerlerden bişeyler dinlemişsin fakat unuttugun bir şey var devlet halkın sosyal hak ve güvenliğini sağlamak amaçlı bir oluşumdur hiç bir filozof bilim adamı (max, smiht,freidman vs vs) devleti işletme kurma ve sermaye piyasalarını yönetmekten sorumlu tutmamıştır ki dünyadaki büyük devletlerin hepsinde bu şekildedir. sadece askeriye ve devlete ait olması gereken askeri alt yapılar özelleştirilemez.

    devletin kazanmasından bahsetmişsin sana **aynı fatrayı ha devlet kemiş ha telekom hiç bir farkı yok ödediğin 50 tllik faturanın 20si işçilere çalışanlara 15 devlete vergi 10 tl kar olarak şirket yönetimine veya sahibine 5tl alt yapı ve bakım masrafı olarak alırsak bu durum telekom devlettede olsa işçi ve alt yapı masrafı sabit olacağından kar marjı aynı olacaktır. özle giden 10tl lik kar ise şirketi yönetme hizmeti ulaştırma bedelidir. Eğer telekom devlete olursa mecliste senin ödeyeceğin aylık tarifeler bakanlar kurulu veya meclis onayıyla belirlenecek buda konuşulması yapılması gereken kalkınma planları, bütçe planları gibi asıl önemli olan işlerin önüne geçecektir .
    kısacası senin anlayacağın devlet 10 tl lik alternatif kardan vazgeçerek asıl işlerine yönelme fırsatını 10 tlye satın almaktadır.
    hiç bir partiyi savunma adına yazmıyorum
    bence bunun yerine milletvekil maaşları, vekil yakınlarına sağlanan ayrıcalıklar, işçilere ödenmeyen haklar, gsyih ve gsmh den halkın aldığı payları konuşmalıyız. kısaca herkes hakkını istemeyi bilecek.
    ···
    1. 1.
      -1
      Kardeşim yaptigin hesap cok yüzeysel degil mi? Ttnet para kazanıyor mu? Anasini bile aglatiyor. Ulkeden fazla kazanıyor bakarsak borcumuza. Bu parayı zaten oducez biz. internet her evde var nerdeyse. Ben bu parayi devlete odemek istiyorum. Devlet elli liralik interneti kırk tl yapsin. Ya da mümkünse daha az. Sonra kazandigini ulkeye harcasin maasa yansitsin. Cok mu zor? Araplar neden bizim sirtimizdan para kazanıyor? Neden ulkenin mali kaynagi yurtdisina çıkıyor? Böyle mantikla asgari ucrete alti ayda bir 30 tl zam olur baska da sey olmaz.
      ···
      1. 1.
        0
        detaylı incelemeler için googledan makro ekonomik kalkınma planlarına ai makaleleri okuyabilirsin
        ···
    2. 2.
      -1
      Makro ekonomi nedir kardeşim. Kimin projesi Atatürk'ün mü kimin? Milli tarafi var mi? Okulda ogrendiginiz herseyi benimsemeyin arastirin.
      ···
      1. 1.
        -1
        makro ekonomi projemi AD:AD:A.sdas:Ad. gülmekten altıma sıçtım amk
        mako ekonomi bir bilim dalıdır kardeş
        farzetki bu sohbeti yaşamadık hiç

        şu an kendime kızıyorum çok cahil biriyle muhatap olduğum için.

        edit : çuğu vericeğine git biraz kitap oku amk
        ···
    3. 3.
      0
      Makro ekonomi bilim dalı değil. Bilimin ne oldugunu öğren önce. Siyonist ogretilerle burada ahkam kesme. Sana soru soruyorum. Ulkemizin ihtiyaci makro veya şu veya bu ekonomi mi yoksa milli ekonomi tanimi altinda adil düzen mi? Sermayeci olmussunuz amk bi siz bilgilisiniz. Uşak olan bilgiliyim diye nara atıyor
      ···
    4. diğerleri 1
  12. 13.
    -1
    özelleştirme şart karşı olanda yok ama bu iş adil olarak, tarafsız, ülke hizmetine diye yapılmıyor. sırf hükümet iş adamlarından destek almak için 100 de 1 fiyata veriyor. alacak adam alamıyor, mafyalar dönüyor. kısaca adalet yok mk.

    he ortalıkta hala devlet fabrika kursun, devlet işletsin dilililili diye gezen geri kafalı pos bıyıklı kahvehane amcaları var onlarında dıbına koyim.
    ···
    1. 1.
      -1
      Satın satın yabancilar kazansin. Biz bin tl maasa mahkum ne güzel. Devlet kanun yapar sadece baska tak yapmaz tabi
      ···
      1. 1.
        -2
        günümüz devlet sistemini beğenmiyorsan devlet kur moruk. insanoğlu kapitalisttir özü böyledir. ezilmek istemiyorsan çalışacaksın, kafayı kullanacaksın.

        bir vatandaş olarak daha iyi hizmet almam için özel sektör şart devlete bağlı şirketlerde çalışan memurlar vatandaşı insan yerine koymuyor. ben onlarla muhattap olmak zorunda değilim.
        ···
    2. 2.
      -1
      inşallah colugun cocugun annen baban ezilen olmaz. Hakkini aramak icin de ozel mahkemeye ozel polise gidersin. Ozel asker korur seni savasta
      ···
  13. 14.
    0
    Serkan geliy
    ···
  14. 15.
    0
    gibisiyonuz mu ...
    ···
  15. 16.
    +1
    2001 1997 1994 1979 krizlerinin neden olduğunu bilmeyen cahil bir adam bu gerzek allah bilir chp e oy atacak ve özelleştirme progrdıbının kemal dervişin sunduğu reçete olduğunu bilemeyecek kadar geri kafalı
    ···
    1. 1.
      -2
      Kemal Bey in ekonomi programi ak partinin izleyecegi programdir.

      Recep Tayyip Erdoğan-2002
      ···
    2. 2.
      +2 -1
      dangalak k. derviş'in ekonomi progrdıbını kötü diyecek kadar şuurumu kaybetmedim. allah c.c. ali babacandan razı olsun o programı kararlılıkla uyguladı.
      ···
      1. 1.
        0
        Ali babacan diyor ya. Lan siz nasil bi yahudi usagisiniz
        ···
  16. 17.
    +1 -1
    okumadım .
    ···
  17. 18.
    -1
    Turkiye'de ekonomi 2000'den sonra büyüdü ki olması gereken buydu çünkü 2000'de en dipteydik daha kötüsü olamazdı. O ekonomik krizden sonra Kemal Derviş geldi ekonomik sistemimizi değiştirdi ve bir sistem kurdu. Akp'nin yaptığı şey bu sisteme sadık kalmak oldu. 2008'e kadar da ülkeye bol miktarda para girişi oldu. Ama burada pastanın büyük dilimi akp'ye ait değildi. ABD'de yaşanan ekonomik buhranın paralelinde, ABD'nin politikasi geregi türkiye ve diğer gelişmekte olan ülkelere (bkz: brezilya) para aktı. Akp ise şapkadan tavşan çıkardığını sandı ama global olarak baktığımızda olması gereken şey zaten buydu.Akp'nin burada yapması gereken ise gelen paralari dogru yerlere kanalize etmekti, çünkü disardan gelen para bir gün kesilecekti. Peki Akp ne yapti. inşaat ya Rasulullah dedi ve her yere inşaat yapti, yol yapti, havalimanlari yapti... Evet bunlar gerekli ve gelismenin devamı için olması gereken şeyler ama bir yere kadar mesela saraya kadar. Yine ABD'nin politikası sonucu yavaş yavaş yabanci yatırımcı sayısı azaliyor ve buna paralel olarak döviz şahlanıyor. Paranın kaynağı kesildi. Ekonomi eskisi kadar büyüyemiyor. Eğer ki zamaninda Ar-Ge'ye ya da daha başka şeylere(inşaat vb dışında) gelen paralar kanalize edilseydi belki büyüme %8,%9 civarinda seyredebilirdi.
    Daha anlatacak çok şey var aslinda; yolsuzluklar, haksiz kazanclar... Halk artik uyanmali akp, daha dogrusu dexer ülke menfaatleri değil de kendi menfaatleri için isler yapiyor. Tüm akp kabinesine kötü boş insanar diyemem ki aralarında çok iyi eğitimli insanlar da var ama başlarındaki insanın artik gözü hicbir sey görmüyor ve ona yaranabilmek için bu insanlar da yanlışı bildiği halde, yanlis olan yolda diretiyor.
    ···
    1. 1.
      0
      Kardeşim yabancı sermaye azalıyor çünkü adamlar terkediyor ülkeyi. Olasi nato mudahelesini önceden haber aldılar o yüzden. Ülke bölünme aşamasında. Acil müdahale lazım milli Görüş basa gelmeli
      ···
  18. 19.
    +2 -2
    eeee amacın ne yani? 3-5 ekonomik veri koyunca dünyanın en akıllı adamı mı oldun?

    akp neoliberal bir ekonomi politik uyguluyor. devleti şirket mantığıyla yönetiyor.

    muhalefet geldiğinde de aynı zımbırtı olacak. geçen chp liler merkez bıdı bıdılarını çinden arakladıklarını itiraf ettiler. çin ise en vahşi kapitalizmi uygulayan bir yapıdır.

    neysin necisin bilmiyorum ama

    eski kafa solcuysan bu dönemin senin işine gelmesi lazım. çünkü gerici dediğin kitleler sekülerleşiyor ve sisteme dahil oluyorlar. uzun vadede kardasın.

    kemalistsen zaten farklı bir politika uygulamazsın. 100 yıllık milli burjuvazi saplantın global ekonominin taşak kılı bile olamadı.

    erbakan filan demişsin kalkınmacı kafanla tatlı rüyalar. faize kar payı deyip devam edersiniz.

    cemaatçiysen zaten sen düşünemezsin hocan düşünür sen tekrar eder yaparsın.

    milliyetçiysen zaten beyin yok, 300 senedir ezim ezim ezilen üstün ırk mı var dünyada?

    anarşistsen bu zamanda bu entry i yazmazdın zaten.

    edit: unutmuştum.

    liberalsen senin yedi sülaleni dinozorlar gibsin amk insan düşmanı amcık liberali seni. sizin gibi yavşakları insan yerine koymak türümüze hakaret olur
    ···
    1. 1.
      0
      Ülke güllük gulistanlik amk. Ne fakir var ne fukara. Zenginler insanlari sömürmuyor. Ac insan yok. Komşular kaos icinde degil. Israil ise bizden toprak almak istemiyor. Hala akp sirket olarak yönetiyor diyor amk. Satın amk babanizin ulkesi ya satın. züt kılları
      ···
    2. 2.
      0
      seninki at gözlüğü değil at kafası olmuş. liberale söven bir adamın neoliberal bir politik sistemi onaylaması mümkün mü andaval? önce yazdığımı okuyup anlamayı öğren. devlet şirket mantığıyla yönetilmez, insanlık dışıdır.

      düşmanını tanımayı öğren önce. sonra yorum yapmayı öğrenirsin. hepiniz aynı zütün takusunuz haberiniz yok böcek sürüleri.

      edit: milli görüşçüysen bence hiç bulaşma bana. fakat refah partisinin isminin niye refah olduğunu açıklayabilirsen seninle muhatap olurum.
      ···
  19. 20.
    +1
    2008'deki bir belgesel
    Bakacaksınız bu ülkede çok yüksek binalar olacak, çok kaliteli otoyollar ve harika tesisler olacak ama biz işin sadece hizmet bölümünde olacağız işin kaymağını hep yabancılar yiyecek
    araştıran bunu söyleyen ekonomistin ismini bulur
    ···