1. 26.
    +1
    @1 bunu sana 3 başlıkta anlatacam

    1. allah insana özgür irade verdiyse ki vermiştir bildiğim kadarıyla

    2. dediğin gibi özgür iradeyse allah kendi istediğini koymamıştır o iradeye ki özgür olsun yoksa özgür olmazdı

    3. özgür irade vermesinin sebebi araştırsın doğruyu kendi bulsun diye bizi sınav etmek içindir bu da şöyledir;

    sen adam öldürmek iste kimse seni bu fikrinden vazgeçiremez yaparsında yok sen namaz kılmak iste yine aynı bundan seni kimse vazgeçiremez işte özgür iradede budur

    sonuç:allah'ta vardır özgür irade de panpa kafan rahat olsun kafanı karıştıran binler olmasın
    ···
  2. 27.
    +1
    @41 panpa işte durum şöyle. hakkını gasp ettiğin kişiyle helalleşirsen, affedilme ihtimalin büyük. manen acı çektin diyelim pişman oldun, tövbe ettin, cezanı çektin, gasp ettiğin kişi de helal olsun hakkım dedi.
    bu durumda illa cezalandırılcaksın diye bi olay yok.

    bence mantıklı bu kurallar. düşün bi mesela biri hakkını gasp etti senin, cezasını çekti. şimdi senin hakkını gasp ettiği konu mesela çok büyük bişeyse, sen vicdanen o kişiyi aklayamıyosan, o kişinin affedilmesi mantıksız.

    ama sen tamam hakkım helal diyosan o kişi affedilebiliyo. adil bence.
    ···
  3. 28.
    +1
    ha panpa bir de ek olarak, hukuken aklanmış veya ceza çekmiş olmak, etik olarak ve vicdanen o kişinin hak ettiği cezayı aldıgı anldıbına gelmez. mesela biri deli gibi alkol alıp araba sürse, ailenden birini öldürse, maksimum 15 sene falan yatar. sen o kişi öbür tarafta ceza çekmesin der misin ?
    ···
  4. 29.
    +1
    panpa ben hacca gidince günahlar sıfırlanıyo diye bir şey duymadım.
    yani, içten yürekten bir sekilde tövbe edip, insanlardan helallik alıp camiye gidersen de günahların affolunur.
    onemli olan niyettir, zaten herkesin hacca gitmesi hem maddi olarak hem de limitli olması nedeniyle mümkün degil.

    sen o kadar kisinin hakkını gasp et, sonra hacca git. sonra affedil. böyle bi olay yok yani.
    ···
  5. 30.
    +1
    sırf insanları dinden sogutmak için gotunden uyduran pic dolu panpa.
    ben şundan eminim, sen eğer hakkını gasp ettiğin kişiyle helalleşmezsen, ömür boyu da ibadet etsen affı yok çünkü o o kişinin hakkı.
    allah'a şirk koştuysan affı yok.

    affedilmeyecek durumlar belli.

    bir de haccı sen sadece fiilen yaparsan yine bir şey olmaz.

    önemli olan niyettir. ameller niyetlere goredir diye bir hadis var. (ayet de olabilir, ya hadis ya ayet bundan emin degilim)

    yani, sen işlediğin günah için gerçekten pişmansan, allah katında yürekten pişmansan, o da tövbe demektir. panpa allah affedicidir. yeter ki allahın emrini bile bile kasıtlı olarak günah işleme, kul hakkı yeme, şirk yapma. allah affedici olmasa kimse gidemez cennete zaten.

    o kadar halt yiyip sırf hacca gittin diye cennetlik olmazsın. ha, kull hakkından kaçmışındır sen, ama günahkarsındır, hacca gidersin, tövbe edersin, niyetin temizse tabiki affedilirsin.

    ama bunun hristiyanlarınki gibi para verip günahı bağışlatmayla alakası yok. önemli olan senin niyetin, parası olmayan zaten içinden de tövbe edebilir, kişinin niyeti yeterli panpa.

    insanı en iyi kendisi bilir zaten.
    ···
  6. 31.
    +1
    güzel cevaplar geliyo @25 de şukulandı. @26ya bakın beyler.
    ···
  7. 32.
    +1
    @23 cevabını beğendim şukuladım panpa. bu kadarı yeterliydi. @24te yazdığımı da cevaplamış oldun.

    peki bi insan düşün. manisada bi suç işledi ve yine manisada hapis cezasını çekti. sonra bu adam istanbula gitti diyelim. istanbulda da aynı hapis cezasına çarptırılmıyo dimi.

    bu durumda, bu dünyada işlediği günahın cezasını manen çeken bi insan, neden öbür dünyada da ceza çekmek zorunda?
    ···
  8. 33.
    +1
    Mevlana ya göre yapılan işten kaderi sorumlu tutmak şeytana sorumluluğu kabul etmek de insana özgü bir davranış şeklidir Çünkü iradeyi yok sayarak suçunu kadere yükleyen ilk varlık şeytan insanın yaptığı işten sorumlu olduunu kabul eden ilk insanlarda Hz Adem ile Hz Havva dır Hz Adem ve eşi şeytanın hilesine aldanarak kendilerine yasak meyveyi yedikten sonra “dediler ki : ey Rabbimiz biz kendimize zulmettik Eğer bzi bağışlamaz ve bize acımazsan mutlaka ziyan edenlerden oluruz” (araf 7/23) ayetinde belirttiği üzere hür iradeleriyle yanıldıklarını itiraf etmişlerdir
    ···
  9. 34.
    +1
    kader yazılmış olan değil yazılacak olandır
    ···
  10. 35.
    +1
    @1 bunu sana 3 başlıkta anlatacam

    1. allah insana özgür irade verdiyse ki vermiştir bildiğim kadarıyla

    2. dediğin gibi özgür iradeyse allah kendi istediğini koymamıştır o iradeye ki özgür olsun yoksa özgür olmazdı

    3. özgür irade vermesinin sebebi araştırsın doğruyu kendi bulsun diye bizi sınav etmek içindir bu da şöyledir;

    sen adam öldürmek iste kimse seni bu fikrinden vazgeçiremez yaparsında yok sen namaz kılmak iste yine aynı bundan seni kimse vazgeçiremez işte özgür iradede budur

    sonuç:Allah'ta vardır özgür irade de panpa kafan rahat olsun kafanı karıştıran binler olmasın
    ···
  11. 36.
    -1
    tanrı insanlara irade vermiş ve insanları iradeleriyle serbest bırakmıştır.
    peki sahip olduğumuz bu iradeyi yaratan kim? tanrı.
    yani tanrı bizim irademizi istediği gibi şekillendirmiştir.
    tanrı, bir insana karşılaşacağı herhangi bi durumda cinayet işletecek bi irade verdiyse, o insanın cinayet işlemesi gayet normaldir.
    ama o cinayeti işleyen insan cehennemde bu suçundan dolayı yanacağını tahmin edebiliyoruz. "bir insanı öldüren tüm insanlığı öldürmüş gibidir."

    sorum şu,
    tanrı mı yoktur özgür irade mi?
    ···
  12. 37.
    +1
    @15 panpa özgür irade var kabul ediyorum amk.
    ama o iradeyi de tanrı yaratıp bize verdi. beynimizi tasarlayıp şekillendiren tanrı. yani bizim verdiğimiz kararlar tanrının bize verdiği beyinle verdiğimiz kararlar. neler düşüneceğimizi neler yapacağımızı düşünen beynimizi şekillendiren tanrı.
    seçeceğimiz yolu biz seçiyoruz ama o yolu seçerken kullandığımız iradeyi tanrı şekillendirdi. irademiz ne derse onu yapıyoruz. asıl sorun, irademizin nasıl şekillendiği.
    ···
  13. 38.
    +1
    kendi kendine hareket eden oyuncak araba yapıyorsun. o arabanın önce sağa doğru gitmesini, sonra sola doğru gitmesini, sonra geriye ve en sonda da yukarı doğru gitmesini sağlayacak bi program yazıyosun. programı arabanın çipine yerleştiriyorsun. işte irade de tıpkı o program gibi beyler.

    beyin: arabanın çipi
    irade: arabanın çipine yüklenen program.

    araba, çipi kullanarak hareket ediyo ama çipin içindeki programı biz yaptık. biz nasıl hareket etmesini istediysek, program da çipe o şekilde yüklendi.
    ···
  14. 39.
    0
    @45 panpa emin misin.

    bazı alimler hacca gidince günahların sıfırlanıcağını söylüyo. sırf bu yüzden bikaç defa hacca giden insanlar var.
    ···
  15. 40.
    0
    irade varsa kader nedir?

    edit: ciddi sordum
    ···
  16. 41.
    0
    @47 güzel yazmışsın sen de akıllı bi bine benziyon panpa. bugünlük bu başlıkta son şukumu sana gönderiyorum.

    cevabını esirgemeyen bütün panpaları şukuladım. sağolun binler, hepinize iyi sabahlar.
    ···
  17. 42.
    0
    iyi sabahlar. seviye çok yükseldi amk. neyse. amgotmeme diyerekten kapatalım.
    ···
  18. 43.
    0
    @3 kader islama göre yaratıcı allah'ın sizin o duruma göre hangi kararı vereceğinizi bilmesidir. yani gene kararı veren sizsiniz ama ne karar verecekseniz allah onu biliyor.
    ···
  19. 44.
    0
    @1 bunu sana 3 başlıkta anlatacam

    1. allah insana özgür irade verdiyse ki vermiştir bildiğim kadarıyla

    2. dediğin gibi özgür iradeyse allah kendi istediğini koymamıştır o iradeye ki özgür olsun yoksa özgür olmazdı

    3. özgür irade vermesinin sebebi araştırsın doğruyu kendi bulsun diye bizi sınav etmek içindir bu da şöyledir;

    sen adam öldürmek iste kimse seni bu fikrinden vazgeçiremez yaparsında yok sen namaz kılmak iste yine aynı bundan seni kimse vazgeçiremez işte özgür iradede budur

    sonuç:allah'ta vardır özgür irade de panpa kafan rahat olsun kafanı karıştıran binler olmasın
    ···
  20. 45.
    0
    @28 i editledim panpa.

    edit: bu sabahlık benden bu kadar. umarım aklına takılanlara yardımcı olabilmişimdir...
    ···