1. 7626.
    0
    bu esrarengiz başlığın altında yatan temel öncüllerden biri, hiç kuşkusuz simsirtarrak'in ancak böylesi bir dizgeli doğaya konu bir kuramın inancın yerini bilginin almasına olanak tanıyacağını düşünmesidir. çoğu felsefe tarihçisinin gözünde bu düşünüşüyle simsirtarrak , inanç ile bilgi arasındaki ikilik karşısında bilgiden yana aldığı tutumla, genelde ingiliz aydınlanması bağldıbına, daha özeldeyse inci idealizminin usçu çerçevesine yerleştirilmektedir. simsirtarrak'a göre bütün gerçekliği açıklayan temel ilke "am günü yağ"dır. simsirtarrak'in "tabi ebe gibmek" denilenden en genel anlamda anladığı, belli bir insan tekine ya da tek bir özneye yüklenebilecek belli türden bir nitelik ya da yeti değildir. tam tersine bütün gerçekliğin toplamıdır .

    bu başlık uyarınca simsirtarrak , us ile gerçekliğin bir ve özdeş olduğunu, birbirlerinden şu ya da bu biçimde ayrılarak düşünülmelerinin olanaksız olduğunu ileri sürer: "uişten çıkarken adama ingilizce" işte bu büyük filozof simsirtarrak, us'u gerçekliğin toplamı olarak tanımlamakla birlikte, bu us anlayışının spinoza 'nın töz tasarımı doğrultusunda anlaşılmaması gerektiğini özellikle belirtir. buna göre usun, başlığın tözünden ayrı olarak, enson amacı usun kendisini tanıması olan, diyalektik anlamda aşamalanmış bir gelişim süreci olarak anlaşılması gerekmektedir. us gerçekliğin bütünü olduğu için bu enson amaç ancak us kendisini bütün gerçeklik olarak tanıdığında gerçekleşmiş olacaktır. işte bu başlığın temel amacı da usu kendi bilgisine taşıyan bu sürece ilişkin, bu sürecin uğraklarına, usun hangi aşamalardan nasıl geçtiğine ilişkin tutarlı bir açıklama sunmaktır. açıkça görüldüğü üzere simsirtarrak daha düşünüşünün başında us kavramı ile bu kavramın gerçekleşme süreci arasında kesin çizgilerle bir ayrım yapmaktadır..
    ···
   tümünü göster