1. 1.
    0
    @7 oku şunu

    tam anlamıyla rastgele seçilen hastalar belirlenir. ilk grup denek grubu (dua edilenler), diğeriyse kontrol grubu olarak belirlenir (dua edilmeyenler). ne hastalar ne doktorlar ne de denekler hangi hastalara dua edileceğini ya da hangilerinin kontrol grubu üyesi olduğunu bilmez. ancak deneysel duayı edenlerin her kim için dua edeceklerse isimlerini bilmeleri gerekir. aksi takdirde belirlenen kişiler haricindeki ilgisiz kişiler için dua etmenin ne anlamı olurdu? ancak duacılara hastaların yalnızca ön ismi ve soyadının ilk harfini vermek yeterlidir. görünüşe göre bu sayede tanrı doğru hastane yatağının yerini tam olarak saptayabilecekti.

    oxford üniversitesi profesörü richard dawkins'in tanrı yanılgısı kitabından bir pasaj:

    büyük dua deneyi

    dua deneyi eğer eğlendirici olmasaydı acıklı olduğunu düşüneceğimiz bir mucize incelemesidir: hastalar için dua etmek onları iyileştirir mi?

    fizikçi russel stannard dua etmenin hastaların sağlığını iyileştirdiği görüşünü deneysel olarak sınamak için (elbette) templeton vakfının sermayesini sunacağı bir girişime ağırlığını koydu;

    tam anlamıyla rastgele seçilen hastalar belirlenir. ilk grup denek grubu (dua edilenler), diğeriyse kontrol grubu olarak belirlenir (dua edilmeyenler). ne hastalar ne doktorlar ne de denekler hangi hastalara dua edileceğini ya da hangilerinin kontrol grubu üyesi olduğunu bilmez. ancak deneysel duayı edenlerin her kim için dua edeceklerse isimlerini bilmeleri gerekir. aksi takdirde belirlenen kişiler haricindeki ilgisiz kişiler için dua etmenin ne anlamı olurdu? ancak duacılara hastaların yalnızca ön ismi ve soyadının ilk harfini vermek yeterlidir. görünüşe göre bu sayede tanrı doğru hastane yatağının yerini tam olarak saptayabilecekti.

    böylesi deneyler yapma fikri başta dalga geçilmeye son derece açıktır ve beklenildiği gibi bu proje de bu olumsuzlukları yaşamıştır. tüm alayları cesurca göğüsleyen araştırmacı grubu hiç yılmadan çalıştı ve boston yakınlarındaki zihin/beden tıbbi akademisindeki dr. herbert benson önderliğinde 2.4 milyon dolarlık templeton sermayesi harcandı. dr. benson ve ekibi altı hastanedeki 1802 hastayı gözlemledi ki bu hastaların hepsi koroner by-pass ameliyatı geçirmişti. hastalar üç gruba ayrıldı. birinci grup dua aldı ve bunu bilmedi, ikinci grup (kontrol grubu) dua almadı ve bunu bilmedi, üçüncü grup dua aldı ve bunu bildi. grup 1 ve 2 kıyaslaması duaların etkisini sınamak içindi, grup 3 birinin dua ettiğini bilmenin ortaya çıkarabileceği pgibosomatik etkileri test etmek içindi. duacılar üç kilise cemaatinden oluşuyordu; minessota, massachusetts ve missouri, bu üç kilisenin konumu hastanelerden oldukça uzaktı. tüm duacılara dualarının içine şu cümleyi de katmaları söylendi:;çabuk, sağlıklı bir iyileşme ve komplikasyon olmamasıyla birlikte başarılı bir ameliyat için;american heart journal nisan 2006 sayısında bildirilen sonuçlar oldukça belirgindi. dua edilen ve edilmeyen hastalar arasında fark yoktu. dua edildiğini bilenler, bilmeyenlere nazaran yan etkilerden daha fazla acı çektiler. tanrı bu çılgın girişimi kınadığını göstermek için hafifçe cezalandırmış mıydı? kendileri için dua edildiğini bilen hastaların sonuç itibariyle fazla stresten zarar görmüş olmaları daha olasıydı. araştırmacılardan birisi dr. bethea şöyle demişti;; bu onları dua takımına çağrılacak kadar hasta mıyım düşüncesiyle kararsızlaştırmış
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster