1. 1.
    +7 -5
    öğrenmek isteyen adam tamam ama allaha, kitaba, dine körü körüne bağlanmış, sana kanıt olarak kutsal kitabı gösterecek olan adama,
    senden hep ispat isteyip, ıspatı getirip zütüne soktuğun zaman da anlamayan adama,
    sen ispat istediğinde: "şu çiçeğin güzelliğine bak... Yaratıcıya dair bundan daha güzel bir ispat olabilir mi" ayarında cevap verene adama,
    hayatı boyunca bir tek kitap bile okumamış ama gelmiş seninle big bang muhabbetine giren adama,
    en basit hücre organellerini bile bilmeyen ama seninle evrim muhabbetine giren adama,
    Korkan adama,
    ölünce cennette "am" ile ödüllendirileceğini, cehennemde de ateş ile cezalandırılacağını düşünen adama,

    Bir tak anlatamazsınız! O yüzden bu adamlarla laf anlatmaya çalışmak beyhude kürek çekmektir. gibtiredin; kendi taklarında boğulsun amk duklarım.
    ···
  1. 2.
    0
    upppppppppppp
    ···
  2. 3.
    +1 -2
    bende çok uğraştım gerçekleri anlatmak için ama anlamıyorlar panpa çok haklısın.
    ···
  3. 4.
    0
    https://www.facebook.com/...deo.php?v=125436030952320
    ···
  4. 5.
    0
    hepsinin dıbına koyim ya
    ···
  5. 6.
    0
    Ahahahahhah ulan varya ateistlerin başlığına gelip kahkaha atıp gidiyorum dıbına kodumun kendini zeki sanan andavalları sizi. Şakirt değilim, bende 1 hafta kalın sizi müslüman yaparım açık ve net.
    ···
  6. 7.
    0
    kardeşim sanane insanların ibadetinden? belki adam çektiği sıkıntıları , çileleri dua ederek rahatlatıyor. sana mı kalmış onun dinini sorgulamak amk. ister inanır ister inanmaz. isterse ineğe tapar sana mı soracak yarrama bak ya. bi bitmediniz dıbınakoduklarım bi bitmediniz
    ···
  7. 8.
    0
    ör:ateistim beni dine döndürebilicek var mı lan
    ···
  8. 9.
    0
    @7 oku şunu

    tam anlamıyla rastgele seçilen hastalar belirlenir. ilk grup denek grubu (dua edilenler), diğeriyse kontrol grubu olarak belirlenir (dua edilmeyenler). ne hastalar ne doktorlar ne de denekler hangi hastalara dua edileceğini ya da hangilerinin kontrol grubu üyesi olduğunu bilmez. ancak deneysel duayı edenlerin her kim için dua edeceklerse isimlerini bilmeleri gerekir. aksi takdirde belirlenen kişiler haricindeki ilgisiz kişiler için dua etmenin ne anlamı olurdu? ancak duacılara hastaların yalnızca ön ismi ve soyadının ilk harfini vermek yeterlidir. görünüşe göre bu sayede tanrı doğru hastane yatağının yerini tam olarak saptayabilecekti.

    oxford üniversitesi profesörü richard dawkins'in tanrı yanılgısı kitabından bir pasaj:

    büyük dua deneyi

    dua deneyi eğer eğlendirici olmasaydı acıklı olduğunu düşüneceğimiz bir mucize incelemesidir: hastalar için dua etmek onları iyileştirir mi?

    fizikçi russel stannard dua etmenin hastaların sağlığını iyileştirdiği görüşünü deneysel olarak sınamak için (elbette) templeton vakfının sermayesini sunacağı bir girişime ağırlığını koydu;

    tam anlamıyla rastgele seçilen hastalar belirlenir. ilk grup denek grubu (dua edilenler), diğeriyse kontrol grubu olarak belirlenir (dua edilmeyenler). ne hastalar ne doktorlar ne de denekler hangi hastalara dua edileceğini ya da hangilerinin kontrol grubu üyesi olduğunu bilmez. ancak deneysel duayı edenlerin her kim için dua edeceklerse isimlerini bilmeleri gerekir. aksi takdirde belirlenen kişiler haricindeki ilgisiz kişiler için dua etmenin ne anlamı olurdu? ancak duacılara hastaların yalnızca ön ismi ve soyadının ilk harfini vermek yeterlidir. görünüşe göre bu sayede tanrı doğru hastane yatağının yerini tam olarak saptayabilecekti.

    böylesi deneyler yapma fikri başta dalga geçilmeye son derece açıktır ve beklenildiği gibi bu proje de bu olumsuzlukları yaşamıştır. tüm alayları cesurca göğüsleyen araştırmacı grubu hiç yılmadan çalıştı ve boston yakınlarındaki zihin/beden tıbbi akademisindeki dr. herbert benson önderliğinde 2.4 milyon dolarlık templeton sermayesi harcandı. dr. benson ve ekibi altı hastanedeki 1802 hastayı gözlemledi ki bu hastaların hepsi koroner by-pass ameliyatı geçirmişti. hastalar üç gruba ayrıldı. birinci grup dua aldı ve bunu bilmedi, ikinci grup (kontrol grubu) dua almadı ve bunu bilmedi, üçüncü grup dua aldı ve bunu bildi. grup 1 ve 2 kıyaslaması duaların etkisini sınamak içindi, grup 3 birinin dua ettiğini bilmenin ortaya çıkarabileceği pgibosomatik etkileri test etmek içindi. duacılar üç kilise cemaatinden oluşuyordu; minessota, massachusetts ve missouri, bu üç kilisenin konumu hastanelerden oldukça uzaktı. tüm duacılara dualarının içine şu cümleyi de katmaları söylendi:;çabuk, sağlıklı bir iyileşme ve komplikasyon olmamasıyla birlikte başarılı bir ameliyat için;american heart journal nisan 2006 sayısında bildirilen sonuçlar oldukça belirgindi. dua edilen ve edilmeyen hastalar arasında fark yoktu. dua edildiğini bilenler, bilmeyenlere nazaran yan etkilerden daha fazla acı çektiler. tanrı bu çılgın girişimi kınadığını göstermek için hafifçe cezalandırmış mıydı? kendileri için dua edildiğini bilen hastaların sonuç itibariyle fazla stresten zarar görmüş olmaları daha olasıydı. araştırmacılardan birisi dr. bethea şöyle demişti;; bu onları dua takımına çağrılacak kadar hasta mıyım düşüncesiyle kararsızlaştırmış
    Tümünü Göster
    ···
  9. 10.
    0
    @9 yannanım ben dua edince iyileşiyor mu diyorum ? sen nasıl moralin bozuk olunca müzik dinleyince rahatlıyorsan , o adamda belki dua edince rahatlıyor. bi angutun gelip neden inanıyorsun ? neden mantığını yürütmüyorsun ? diye sorular sorması neden bunu anlamıyorum
    ···
  10. 11.
    +1
    kuranı okumadan kuranın yanlış olduğunu öngören ateistler daha komik bence
    ···
  11. 12.
    -1
    @11 ne demek istediğimi anlamadın sen. dua denen olgu aslında inananlara pgibolojik yarar sağlıyor evet doğru ama şunu da düşün duanın işe yarayacağını düşünüp istediği şey üzerine hiç bir icraat göstermemeye de sebebiyet verebilir
    @12 kuranı okumadan kuranı savunanları unutma ama
    ···
  12. 13.
    +1
    @14 ona bakarsan günah ve cennet cehennem kavramı olmadığını düşünüp suç işleyen insanda çok bu dünyada.
    ···
  13. 14.
    -1
    @1 haklı beyler
    ···
  14. 15.
    +1
    lan olm müslüman bi adamı dinden çıkarsan noolacak ki? o adam birden aydınlanacak mı ki sanki dıbına koyim? o adam malsa gene mal gibi yaşamaya devam eder. önemli olan kişiyi mal olmaktan kurtarmak. sonrasında isterse dindar olsun isterse ateist olsun. orası önemli değil.
    ···
  15. 16.
    -1
    @15 istatistikleri incelersen suç işleyen teistlerin oranı ateistlere oranla kat ve kat fazla.
    ···
  16. 17.
    +1
    @17 isterse adam gider ineğe tapar dıbınakoyum sana mı kaldı onun nasıl yaşayacağını söylemek veya kurtarmak ? ona göre de senin inanışın ona mal gibi yaşamak geliyor , sende onun görüşlerine göre hayatına şekil ver o zaman.
    ···
  17. 18.
    0
    @19 dediğimi anlamamışsın huur çocuğu. açıklamaya da uğraşmayacağım.
    ···
  18. 19.
    0
    @11 işte kafa bu amk!
    Amacın rahatlamaksa, namaza alternatif olarak niye gidip bi meditasyon yapmıyorsun dediğimizde de tövbe haşa çeke çeke kaçar giersiniz amk :D
    işinize gelince "ama ben onu rahatlamak için yapıyoooommmm" işinize gelmeyince de kelle uçurursunuz amk
    ···
  19. 20.
    0
    Sözlük ortamında din muabetine girmeyin aq hiç bişi deismez iki taraf içinde kasmayın yani
    ···