/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +9 -3
    Bu nisa 34 mevzusunun olayı şudur orda bahsedilen kadın normal kadın değildir namusuzluk yapan gaflete düşen kadındır yani kaba tabirde seni aldatirken yakaladığın veya aldatmak üzereyken yakaladığın kadından bahsedior günümüzde insanlar eşleri kendini aldatirken yakalayınca cinnet geçirip eşini ve aldatani öldürüyor ve insanlarda Kur'an da dovme kelimesi geçiyor diye kıyameti koparıyor sen o durumda olduğun zaman ne yapacaksın acaba heralde evime gecin daha rahat olursunuz demessin düşüncesi bile korkunç Allah kimsenin başına vermesin bu çok eşlilik mevzusuna gelicek olursak Kur'an evrensel bir kitaptır sadece bu yıla inmemiştir tarih boyu savaşsiz gecen cok az zaman olmuştur ve savaşa erkekler gider ve erkekler öldüğünde nüfusta boşta kalan hayli kadın olucaktir bu kadinlarinda annelik duygusunu tatma haklari vardir ve cinsel ihtiyaçları vardir bu anlamda kuran eşit olma kaidesiyle 4 eşe kadar izin verir maddi durumunda var ise ote yandan toplumda kendine koca bulamayan birisi baska evli bir erkeğe kapilabilir onu kendi karisindan ayırabilir Kur'an da herşey en ince ayrıntısına kadar düşünülmüştür bu dönemle o donemleri bir tutup ona gore yorum yapmayın ote yandan hz Ayşe ile 17 yaş civarlarında evlenmislerdir ve peygamber efendimiz Hz Hatice öldükten sonra 6 tane çocuğu vardı hz Hatice annemizden,tek başına 6 çocuğa bakmasi o şartlarda cok zor olduğundan genç bir hanıma ihtiyacida vardı ve buna rağmen 2 yıl bekleyip hz Ayşe ile evlenmiştir eğer sizin dediğiniz gibi şehvet düşkünü bir insan olsaydı direk evlenirdi bir kadinla vede ilk evliliğini 25 yaşına kadar bekletmezdi ote yandan 40 yaşında biriyle evlenmezdi zaten peygamber efendimize zamanında davasından dönülmesi icin tonca para kadın teklif ettiler eger tek amacı zenginlik kadın olsaydı istediğini coktan alirdi bu cirkin ithamlar gerçekten çok üzücü peygamber efendimiz iyi niyetinden saygısından ve temiz kalpliginden hicbir zaman ödün vermemiştir bir insanın bile kalbini kirmamıştır. Bu miras olayına gelince dedigim gibi Kur'an evrensel bir kitaptır o dönemde erkek çalıştığı ve ailesine bakmakla hükümlü olduğu icin ve kadın evde olduğu icin mirasta oyle bir durum belirtilmiştir oda sadece 1 erkekle 1 kızın olduğu durumda diğer durumlara eşit olur gene bu zamanda bile erkek boşandığı kadına nafaka verip ona bakmakla hükümlü o zamanda birde 1 2 çocukta yok her aile en az 3 4 çocuk yapiyorlardi şahitlik mevzusununda mantıklı bir açıklaması var yukarda olan herşeyin mantıklı açıklaması var ve Kur'an da demirin gökten indirilmesi insanın anne karnında 3 karanlık aşamadan meydana gelmesi ve evrenin genişlemesini anlatan ayetler vardır bunları şuan bilim ispatlamıştır o donemde çölde bir insanın bunları bilme olasılığı yoktur kendin bile arastirip bulabilirsin dostum bulamazsan bana ozelden merak ettiklerini yaz gördüğüm zaman dönerim sana sağlıcakla kal
    Tümünü Göster
    ···
    1. 1.
      +2 -2
      Allah c.c senden razı olsun kardeşim
      ···
    2. 2.
      +3 -5
      team dc ye yanıttır. salladığı palavralara tek tek cevap verdim.

      detaya girip cinayeti de haklı çıkaramazsın dayağı da. aldatmayla alakası yok. baş kaldırması , isteklerini yapmaması hepsi bu ayete dahildir. dövebilirsin diyor. ülkede cinayetler işleniyor
      bir iki dayaktan bişey olmaz demek istiyor arkadaş. dayağa kılıf arıyor yani...

      erkekler savaşa gidiyormuş ölüyormuş. korumak içinmiş palavra
      bak ayette ne yazıyor. nerde lan savaş? ulan yalandan başka işiniz gücünüz yok.

      nisa 3﴿ Yetimlerin hakkına riayet edemeyeceğinizden korkarsanız, beğendiğiniz kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. Haksızlık etmekten korkarsanız tek kadın veya mülkiyetinizde bulunan câriye ile yetinin; bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır.

      hatice varken 1 tane kadınla evleneyemeyen muhafazid haticeden sonra 9-19 arası kadınla evleniyor. haticeden nasıl çekiniyorsa artık. kadın güçlü ve varlıklı yer mi haticenin üstüne gül koklamak. yine yukarıda arkadaşın bu konuda boş boş kıvırmalarını okuyabilirsiniz. 25 yaşına kadar evlenmemiş diyor. ulan abdullahın yetimi diye kimse kız vermemiş adama kaynaklarda yazıyor. zar zor dul haticeyi bulmuşlar. haticeyi bile muhafazide vermek istememişler zar zor evlenebilmiş. geri kalan bütün kadınlar peygamberlik gücüyle gelen kadınlar zaten. çok zor okumamış adamlarla tartışmak çok..

      miras eşitsizliğini o zamanlar erkekler çalışıyordu diyerek savunmuş. ulan ben de zaten onu diyorum kuran denen kitap yazıldığı zaman için geçerlidir , günümüzde geçerliliği yoktur. günümüzde kadınlar çalışıp evine çocuğuna bakmaktadır mirastan eşit pay almaları haklarıdır.

      yarım şahitliğe yapılan bütün savunmaları okudum hepsi cehalet savunmaları, kadına yarım akıllı diyen var. yalan söyleyebilir 1 kadın daha olsa daha hayırlıdır diyen var. bunların savunmalarını okumaya bile değmez.
      ···
    3. 3.
      +4 -2
      adam dediğin her şeye cevap vermiş senin verdiğin aptal cevaba bak beyinsiz huur evladı hahaha
      ···
      1. 1.
        +3 -5
        ananın dıbına cevap vermiş dıbına koduğumun evladı. ayette kadın erkeğe itaatkardır erkek kadından üstündür diye başlıyor zaten. aldatan kadını demiyor sadece. baş kaldıran söz dinlemeyen kadından da bahsediyor. dıbını kafasını gibtiğimin çocuğu seni neye cevap vermiş adam ben orda dayak var demişim adam gelmiş dayak yok dememiş neden döveriz diye anlatmış. dayağı kendince meşrulaştırmış. ne aptal adamlarsınız ya.
        ···
      2. 2.
        -1
        kimin neyine yarram. islamda dayak olsa ne olur olmasa ne olur çok da gibimdeydi. Sadece sizin gibi tiplere acıyorum işiniz gücünüz yok işte bak allah şöyle diyor!! diye koşturuyorsunuz internette tüm gün. kyrieelson, sen, vermehteri falan böyle iki üç internet trollü tüm gün aptalca entryler giriyor gibimde mi sence senin entryne yazdığın şey? Dinle alakam yok sizin gibi aptalların dine saldırışına gülüyorum komik oluyor hahahaha
        ···
      3. 3.
        0
        sen bunu ülkenin sana verdiği yasaların rahatlığı sayesinde diyebiliyorsun. git şeriat olan ülkede de hadi benim kalbim temiz kardeşim ben namaz kılmıcam. ya da karınızı dövmeyin ben buna karşıyım falan diye. ananın dıbını görürsün tersten. işte biz bir gün senin gibi umursamaz huur cocuklarını da gibmesinler diye uğraşıyoruz
        ···
      4. diğerleri 1
    4. 4.
      -1
      Roman mi yazıyorsun huur cocu bu ne
      ···
    5. 5.
      -2
      Anasını zütünden gibtiğim kaşarı (oh my) kısa yaz amk evladı xamanım değerli okudugum o 5 dk da anana 5 posta atardım
      ···
    6. 6.
      +1
      (bkz: montgomeri) sana zorla oku diyen mi var lan ananı ucuz marul karşılığı tanzim satış kuyruğunda giber anana yerimi veririm sana marul alsın diye. marul kafalı huur cocuğu seni
      ···
    7. 7.
      0
      Arkadaşım bak yukarda senle konusurken agzimi hic bozmadim ne sana nede inandığın birşeye saygısızlık yaptım gelmişsin altına bos bos savunmaya gelmiş bilgisizi müslüman felan diye hakaret ediyorsun ayette dovme kelimesi olduğunu söyledin sana onun hangi durumlarda olan kadınlara yapıldığını anlattim orda ahlaksızlık yapan bir kadından bahseder sen Kur'an cevirilerine bakiyorsun ben direk arapçadan okudum ve orda arapça da kullanilan darabe fiili gecer bu fiil dovmenin yaninda ayni sıra kadını yalniz birakma anlaminada gelir ve ustelik dovmeden once ilk olarak bu durumu karinizla konuşun der cinnet anında olsa bile ikinci olarak yatağınızı ayırın son olarak kafaya vurmayacak şekilde vurabilirsiniz der
      Ote yandan ben sana Kur'an da savaş ta erkeklerin öldüğü ile ilgili bisey yazıyor demedim biraz mantıklı düşünürsen bu ayetin açıklaması budur dedim Kur'an ı okuyup hatim edip açıklama ya çalışan çoğu prof. larin aciklamalarida bu yönde sen olayı işine yarayan noktaya gecip ordan saldıriyorsun eger yukarda gerçektende merak amaçlı saldirmadan soru sorsaydin saygılı bir şekilde gerekirse sana ozelden numaramı atardım butun sorularını cevaplardim ama gördüğüm kadarıyla sen meraktan çok saldırma niyetindesin ve senin durumunda olan birisine ay da ikiye ayrılsa farketmez o yüzden sağlıcakla kal neye inanmak istiyorsan ona inan ama şunu bilki Kur'an çok ayrıntılı bir kitaptır ve eger gerçekten öğrenmek istersen meailini okumadan once risale nur kitaplarını okumanı oneririm
      ···
      1. 1.
        +1
        hadislerde muhafazid bu kelimeyi dövme anlamında kullanmıştır o yüzden dövme anldıbına gelir hatta sırf bu yüzden meallerde (hafifçe) dövün yazıyor bunun hakkında sahih hadisler var.

        https://muflihun.com/bukhari/62/132

        https://muflihun.com/bukhari/73/68
        ···
      2. 2.
        +1
        sen burda bazılarını kandırabilirsin ama biz yemiyoruz artık aynı bahaneleri.

        önce geldiğin dayağa kılıf uydurdun sonra kalktın aslında uzaklaştır falan demeye başladın.

        hem, 4 kadına cevabı verdim, muhafazidin evliliklerine verdim , şahitliğe verdim , mirasa cevap verdim öyle ağır küfür ve hakaret etmeden konuştum. biraz agresifleştim çünkü senin yorumunla gerçek ayetin alakası yok.

        bana önerdiği kitap risale-i nur. hiç güleceğim yoktu. cidden hiç güleceğim yoktu.

        sinirleniyorum çünkü diyor ki. savaşta erkekler ölüyormuş ondan 4 kadınla evlenme ayeti gelmiş. ayete bakıyorsun beğendiğin kadınlardan 4 tane al diyor cariye hariç, cariye dediğin zaten köle kadın oraya hiç girmiyorum girersek çıkamayız.

        bugün savaş var mı ? savaş yok ? o zaman senin değiminle ayetin hükmü yok. hani bu ayetler her zaman geçerliydi?

        adam düşünmeden dümdüz konuşuyor sonra ben agresifleşince neden agresifleştin.
        ···
      3. diğerleri 0
    8. 8.
      0
      Dostum hadislerin guvenilirlikleri bana pek samimi gelmiyor öte yandan Hz muhafazid hiçbir zaman bir eşini dovmemistir yani bu davranışı aklı başında bir müslüman icin zaten sünnettir Kur'an da kadınlara verilen önem ve değer ile ilgili bissuru ayet vardir benim icin Kur'an da kadınlara verilen önem tartışılamaz zaten ve ben dayağa kılıf uydurmuyorum sana onun hangi durumda olan kadınlara olduğunu anlattım ve ondan once konuşulması gerektiğini ardindan yatakların ayrılması ve kadına yüz çevrilmesi bunları yazdım yukarda sen dayak lafına oyle takılı kaldınki anlayamiyorsun beni savaş mevzusuna gelicek olursak ben Kur'an da savaş mevzusu geçmiyor dedim zaten bunu din âlimleri Kur'an hakkında ilim sahibi olan insanlar söylüyor ben sadece okuduklarimı aktarıyorum sana bana mantıklı gelen şeyleri söylüyorum demişsin bugün savas yok ayet bu zamanda geçerli değil ayette dikkat edersen eşit olma kaidesi ile diyor şimdiki zamanda böyle bir şey mümkün değildir en başta eşin sıcak bakmaz böyle bir şeye ve baştan eşitsizlik olmuş oluyor ve Kur'an hem şimdiki zamanı hem geçmiş zamanı kapsamış oluyor Hz muhafazid ile ilgili dediklerin bana gerçekten hiç samimi gelmiyor o konuya hiç girmiyorum istese o savaşlar olmadan zengin ve refah sahibi bir hayatı cok kolay elde ederdi bunları elinin tersiyle ittiğine göre kendisinin bir amacı oldugu benim icin çok açık ve risale nur kitaplarına hiç gulucegim yoktu demişsin bence önyargılı olma sen bana bir kitap onersen açıp bi bakarım belki senden ogrenicek şeylerim vardır ve insanlarla olan üslubunu biraz duzeltmeni öneririm ben sana senin kalbimi kırıcak bir hakaret etmedim kotu sozde söylemedim ama ona rağmen altta ana baci herkes birbirine sövmüş bunu başlatanda ben değilim basta biraz daha saygılı konussaydin bunca insan birinine hakaret etmezdi yazdığım şeye pisman ettin beni ne diyeyim
      ···
    9. 9.
      0
      1. bunu milyon tane müslümandan duydum zaten işlerine gelmeyen her hadis güvenilmez ve yalandır. istisnasız hepsi aynısını söyler. ben zaten bişey demiyorum. böyle böyle hadis var diyorum ve yazıyorum hiç bir şeyi kafamdan uydurmuyorum.

      2. kuranda kadınlara önem veren ayetlerin olması benim yazdığım ayetlerin varlığını silmez, engellemez, değiştirmez bunları geç

      3. 4 kadın ayetini hala savunuyorsun. ayette kadına sor demiyor, rızasını al demiyor. sen hakkını vereceksen maddi ve manevi alabilirsin diyor. hakkını veremeyeceğini düşünüyorsan 1 tane kadınla evlen, cariyelerle yetin diyor. cariye için böyle bir kriterde yok o zaten köle dimi... bir çok ayet gibi bu ayetin de günümüzde geçerliliği yoktur.

      bakalım kadın hakları falan var dediğin kuranda geçen cariye ne demekmiş

      cariye : Yabancı ülkelerden kaçırılıp özgürlükten yoksun bırakılan, alınıp satılabilen, her konuda efendisinin isteklerine bağlı bulunan genç kadın.

      4. muhafazid için söylediğim hiç bir şeyi uydurmuyorum. en azından bundan emin olabilirsin. sana samimi gelip gelmemesi cidden umrumda değil. ben sunni ve şia okuduğum yerlerden kaynaklı olarak yazıyorum
      ···
    10. 10.
      0
      Kardeşim Kur'an muhafazid suresi 4. Ayete göre kölelik ve cariyeligi bitirmiştir nasıl bitirmiştir dersen klagib terimde köle ve cariye olarak ifade edilen kast edilen savaş esirleridir savaş esirlerinin erkekleri köle kadınları cariye yapılırdı muhafazid suresi 4. Ayete gore elde ettiğiniz esirleri fidye ile veya karışıklıklı olaraka her halükarda bırakacaksınız denmektedir dolayısıyla bu ayet ordaga durduğu müddetçe bir müslüman bu ayet indikten sonra herhangi bir savaşta esir olarak aldığı bireyleri elini tutması onu koleslestirmesi cariye yapması mümkün olabilir mi hayır tabikide bu çok nettir bunu başta belirtmek lazim demekki bu ayet indikten sonra esirler asla köle ve cariyeştirilemez bitti Kur'an da mevcut köle stoğunu eritecek bir sunum yapıyor hatta bu bağlamda cariyelik ile ilgili ev ma meleket eymanukum ifadesine giren noktalarda aslında buradada yine ayni maksada uygun bir uygulama var köle stoğunu eritmek icin bu uygulamalar olduğu gibi evlendiğiniz zaman yada hür kadınlarla yada elinizin altında bulunan kadınlardan evlenerek böylece aslında onları da ozgurlestiren onlarida evlilik kervanına sokarak evlenilecek kadınlardan olabilir diyerek buda ayni maksada uygun oluyor dolayısıyla her halükarda kolelik ve cariyelik Kur'an tarafından bitirilmiştir bunu böyle anlamak lazım kesinlikle Kur'an a gore bir cariye ile yani cariye olarak ifade edilen esir kadınlarla nikahsız ilski asla mümkün değildir Kur'an ile ilgili ayetleri okuduğun zaman ordaki kritik şey oradaki bağlam ve değil veya yani hür kadın veya cariyestirdiginiz değil, hür kadın veya cariyelerden bir tanesi ya onunla evlenin ya onunla şeklindedir
      ···
      1. 1.
        0
        muhafazid 4 te savaş esirlerini fidye karşılığı ya da fidyesiz bırak diyor. köle ya da cariyeden bahsetmiyor. sen böyle olmayan şeyleri uydurunca ben sinirleniyorum. kuranın hiç bir ayeti köleliği kaldırmamıştır. kölelik avrupanın baskısıyla kalkmıştır ve kuranda hala vardır. 1800 lü yılların sonunda bile osmanlıda köle pazarı vardı. bazı arap ülkeleri 1950 lerde anca kaldırabildi. ulan din gelen adamlar kaldırmamış , uygulamış bir sen biliyorsun ayetin doğrusunu. kıvırında kıvırın işiniz gücünüz kıvırmak nasıl olsa bu ülkede size inanacak cahil çok.

        çok merak ediyorum şeriat olan bir ülkeye gidip kölelik yasaktır, köle alamazsınız dediğinde sana neler yapacaklarını. ama orda demeye cesaret edemezsin benden önce senin kellen gider.
        ···
    11. 11.
      0
      Kardeşim o dönemde savaş esirleri zaten köle ve cariye oluyordu bunun absürt anlasilmayacak bir olayı yokki Allah'ta o ayette onlardan bahseder öte yandan ben şeriatı savunmuyorum çünkü Allah'a inanmayanların olduğu bir topluma Allah'ın kurallarını getirmek mantıksız olur onlarında bi söz hakki olmasi gerekir ve şeriatla yonetilen ulkelerin şeriat adi altında birçok pislik yaptiginida biliyorum sana hak veriyorum bu konuda ama benim inancıma göre senin gibi dine kötü bakmalarını sağlayan insanlar onlardır Allah adi altında kafa ucaran insanların dusuncelerine karışan kimsenin fikirlerini onemsemeyen benim fikrimce en büyük azabı tadacak olanda onlardır sana bu konuda katılıyorum yani
      ···
    12. diğerleri 9
   tümünü göster