/i/Sözlük İçi

sözlük içi.
  1. 201.
    -1
    Akrabalık bağları hakkında derin bir araştırma yapmadım. Yani hüküm vererek değil de yazıcam öylesine. Şimdi allah namaz kılın, zekat verin, akrabayı koruyup kollayın diyor sürekli. Şimdi namaz için namazın olduğunu en azından kelime köklerinden fiziksel bir anlam çıkardığımı söylemiştim. Yani çünkü illa hatam vardır. Fakat bunun olabilme ihtimaline karşı anladığım kadarıyla fiziksel, ruhani anlamları var demiştim. Yani beyler yanlışsam düzeltin fakat zekat kelimesi sadece maddi yani fiziksel midir? Tcma zekatın kralını vermiştir bize. Yani zekat birini fiziksel olarak sadece doyurmak, geçimini sağlamak mıdır yoksa yan anlam olarak fiziksel gücün yoksa bildiklerini anlatmak, fakat bu cidden bildiğin işler ise yani. Anlatmak mıdır? Ben ne zamandan beri böyle düşünüyorum bilmiyorum. Fakat zekat konusunda yahut başka bir konuda anlamların iki türlü olduğunu düşünüyorum. Zekat örneği mesela. Şimdi namaz örneğine gelelim. Bazı ayetlerde kullanılan secde, rüku, kıyam gibi kelimeler özenle seçilmemiş mıdır yoksa Allah öylesine direk lap lap diye vahyetmiş midir? Hayır. Kuran'ın hangi kelimeyi nerde ve nasıl kullandığına bakarsak o kelimenin anlamı çıkıyor. Belki yanlışım ben çıkarmak istedim bakın kankalar. Yani örneğin yescudu ve yescudūne kelimelerini nerede kullanmış. E baktım samimi olmak adına fiziksel anlam var dediğim yerleri şuan ki rituel ile bağdaştırdım. Zaten bir kaç saatlik araştırmam sonucunda yaptığım bu hareket doğruysa- ki kardeşlik buna bakmadı mi yani? Bilmiyorum- ne mutlu. Ama yanlış ise yine fiziksel bir ibadet ediyorum. Caner taslamanın da böyle bir yorumu var. Fakat sadece fiziksel olarak bir şeyler yapmıyorum gördüğünüz gibi. Akrabalık bağlarına böyle bakıyorum. Bakara 27 mesela. Bağları yaziyor mealde. Yani şimdi dinen zaten akrabayız. Yani dinen hepimizin akraba olduğu gerçeğini bilip bu yüzden mi sürekli olarak Allah akrabalık bağlarını koparmayın diyor. Fakat dinen akraba olmamız yetmiyor. Bağları güçlü tutmak nasıl olur? Hakikat üzere olur. Şimdi kardeşlik ile bir bağımız söz konusu. Fakat bunlara ben takım gözüyle bakıyorum. Nasıl alfa bir takım faktörlerin birleşmesi dahilinde olduysa akrabalık bağları da öyle. Ama akrabalık bağlarını ilk yakın akrabadan da hesap alabiliriz. Bu yanlış olmaz fakat ekgib olabilir. Yani peygamberin ensar ve muhacirlerin arasında kardeşlik bağı oluşturması bunu gözetliyor mu? Kısmen evet çünkü orada yapılan şey kaynaşma üzerine olsaydı da yine birbirlerini koruyup, iyi nasihatler, güzel işlere davet etmeleri üzerine de kurulu. Burada hacinin dediği gibi Arapça yok. Fakat baktığım zaman mantıken böyle oluyor. Kendi mantığımca yani. Çok sağlam mantığım olsa burda olmazdım lan zaten güldüm. Ona göre yani. Risale müşrikliğine değinicem. Yani hacı bunu yazarken şunu kullandı " kuran'dan süzülmüştür risale nur " yani kuran'in nuruyla oluşmuştur gibi bir şey der risaleciler. Tamam bundan zahiren sıkıntı var mı? Eh olabilir. Fakat kuran'ın nuru cümlesini risaleyi yazan yahut yazanların kurandan ders alıp biz bu ders sayesinde yazdık yani allah nurunu bize böyle tamamladı derse nüans girer. Fakat direk bu kuran'ın parçasıdır nasıl? işte üstadımıza vahiy geldi demezler en azından ben denk gelmedim. Öyleyse zaten sıkıntı. Ama burada yine nüans var. Tamam ihtar edildi, bildirildi, yazdırıldı denilmesi zahiren yine sıkıntı fakat nüans var. Şimdi tcma'a sorsan desen: bu kararı nasıl verdin, bu seçimi nasıl yaptın falan gibisinden. Allahın yardımıyla, allah sayesinde olmuştur diyecektir. Yani o istemese olmazdı demez. O istedi o zaman ben de özel şeyler var hurrra da diyemez. Çünkü abicim bunlar nüans, hacı bunları bilmeden yazmamıştır diye düşünüyorum. Yani tcma'ın hayatına bakıp öğretiye geçelim. işte testler falan var. Üslup, karakter cart curt. Şimdi bunları kuş bakışı ile sıralama üzerinden incelersen burada allahın onu yoluna alışını, koruyuşunu ve onun parmaklarıyla dahi bir şeyler yazdığını görürsün. Mesela bundan sonra kimse iddia edemez ki ben elçiyim, allah benim elimle yapıyor diye. Zaten bu dönemler içinde sen ne tak olduğunu olacağını bilmiyorsun. Yani aklına bir şey geliyor yazıyorsun. Fakat sonra bakıyorsun ki o yazı öyle işlere imza atıyor ki, sen bunun kesinlikle allahın ikramı sayesinde aklına geldiğini düşünüyorsun. Sen şimdi vahiy mi aldın? ilham falan bilmem. Burada risale savunuculuğu yapmıyorum. Burada benim yazmam mesela, kendi isteğim fakat benim yazabilmem için onca şeyi bana yaşatan varlık bunları yazdırdı dersem ben yazılarımı değerlensin diye değil aslında her şeyin allahtan olduğunu bildiğim için böyle demiş olurum. Fakat Said nursi yahut risalecilerin eğer bu kurandan aktı diyorsa ve bu saydığım nüansların dışında cidden bir şey olduğunu söylüyorsa mesele sıkıntıdır. Zaten Said nursi kurandan ders aldığını iddia eder. Yani bu iddia ile böyle demesinin bağlantısı aşikar. Demek ki kendisi burada vahiy aldığını iddia etmiyor. ilham konusunu da iddia ediyor herhalde. Çünkü ihtar edildi yazdırıldı falan gibisinden kelamlar buna ışık tutuyor. E şimdi bu şirk mi oldu? Yok artık. Yanlışsam söyleyin. Yani hacının kardeşlikten atılmasına kim müsaade etti? En büyük makamdan gelen emir ile. Emir derken müsaade yani. Oğlum benim burada kelime yazmam, nefes almamız hep müsaade ile oluyor. Müsaade var evet bunu iyilikle neticelendirdiğimiz zaman bu allahtandır allah yaptırdı, yazdırdı dememiz kadar doğal bir şey yok amk. Kötü iş yaparsan gibtir git o zaman züt. Çünkü ayet var. iyilikleri benden, kötülüğü kendinden bil diye. Umarım anlatabilmişimdir. Yoksa kimi kime savunucam amk? Hacının bu konularda bilerek perde çekip bıraktığını düşünüyorum ki zaten çoğu konuda öyle yapmıştır. Risale müşrikliği dediği zaman herifleri risale nur okumaya, bakmaya gerek yok gibi mantaliteye girmesi kendini hacıya gibtirmek demektir. Yanlissam düzeltin. Hacı sorgulayın diyor. Yani benide sorgulayın diyor. illa hatası olacak diye değil. Yani bir şeye karşı menzil alınacaksa bu hacı yazmış ondan diye değil. Bu bende araştırdım baktım hacı ile ortak noktada buluştum buna akıl birliği deniliyor denmesi olması gereken sağlıklı davranıştır. Yanlışsam düzelt allahım. Şimdi bunu dedim diye beni düzeltecek adam haşa Allah falan mı oldu oğlum? Hayır. Bu allahın o adam eliyle beni düzeltmesi yani her türlü allahın düzeltmesi demektir. Fakat allaha teşekkür ederken tabi ki o adama vesile olduğu için, vesile olup doğru tercihler yaptığı için teşekkür ederim. Aynen hacının tcma'ya yaptığı benim hepsini yaptığım gibi güldüm. Katil en son ne yapıyordu? Hepsine yapıyordu hahaha güldüm. 19 mucizesi ile alakalı kimsenin yorumuna denk gelmedim. Hayır amk zütünüzle mi okuyorsunuz insan bir bakar. Ben baktım çünkü insanım kıps. Gürkan'dan izliyorum. Temeli öyle alıcam bakalım. Yani zaten konu çok. iş çok. Önümde sınav var çalışmadım güldüm. Lan baraj kalktı ondan yani. Merak etmeyin bizde iman gücü var kıps. Ayrıca idris akbarı tcma ile fav yapmamız neye işaret? Aklın yolu birdir. Kardeşlik yakındır. Mahirciler kardeşlikten değildir güldüm-x3-. Ama abi adam hakikaten söylüyor ya. Hakikati bağırıyor resmen. Yani o içtenlikle okuyor. Ulan fussilet kuran merkezi bu adamın bir kaç parçasını kaldırdı amk. Mümin ve müminin olması lazım. Yanlış hatırlıyor olabiliyorum sure isimlerini güldüm. Sonra böyle sure mi vardı lan allah allah demeyin. Enfal suresi çok iyidir. Allah bizi hainlerden kılmasın. Onların topunun evine ateş düşsün güldüm aklıma feto geldi amk haha. O böyle beddua ediyordu, eli meli de git gel yapıyordu amunagodum değişikleri ayrıca şuana kadar beddua etmedim lan. Bu çok iyi niyet göstergesidir. Güvenin göstergesidir. Anlayan bilir goçum. Yaşayan bilir.
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster