1. 101.
    0
    1. soru

    çünkü anne veya baba öldüğü zaman erkek olan bireye daha fazla sorumluluk yükleniyor. sana şöyle açıklayayım. baba öldüğü zaman, anneye dinde kızın kocacısın* bakmak gibi bir sorumluluğu yok. anne erkek evladın sorumluğu altına giriyor ve dolayısıyla erkek evladın sorumluluğu 2 kat artmış oluyor panpa. ondan dolayı misal kız bireye 1 veriliyorsa erkek bireye 2 veriliyor. ha şimdi soracaksın "ya kız evli değilse" diye bu sefer erkek evlat hem anasına hem de kız kardeşine bakmak zorunda panpa. yani aslında burada bi haksızlık falan yok. işinize geldiği çeviriyorsunuz amk

    2. soru

    çünkü bir kadını kandırmak bir erkeği kandırmakdan daha kolaydır. ve ayrıyetten bir kadının kandırma potansiyeli bir erkeğinkinden daha fazladır. kadınların geneli de kurnazdır panpa bi de o dönemi düşün bir kadın bir erkekten bir şey istediğinde eğer erkek yapmazsa kadın hiç çekinmeden o erkek hakkında türlü iftiralar atıp erkeği ölüme zütürebilecek olaylara sebebiyet verebiliyordu. ki hala arap ülkelerinde de bu böyledir panpa bi arkadaş anlatmıştı bu arabistan'a gidiyor çalışmak için orada bi tane kadın bunun yanına gelip gibiş teklif ediyor. bizim ki de bunu kabul etmiyor. sonra o kadın oradaki polislere gidip bu adam beni taciz etti diye iftira atıyor. adam türkiyeye kaçıp canını zor kurtarmıştı panpa. ha bi de hz yusuf'un hayatını bi oku panpa züleyha'nın, aşkına karşılık alamayınca yusuf'a neler yaptırdığını falan oku.

    3. soru

    bak siz işinize gelen şeyleri paylaşıyosunuz. mesela bi ayette de kadınlar için "onları biz size emanet ettik, onlar en kıymetli hazinelerinizdir" yazıyor*. ve az önce de dediğim gibi panpa o zamanla bu zamanı bir tutuyorsun. kuran'ın cahiliye döneminde indirildiğini unutma. o zamanki kadınların kocalarının arkalarından yahut bizzat kendi ana, baba, kardeşlerinin arkadasın oynadığı oyunları, yaptıkları entrikaları falan düşün, cahiliye devrini kapsamlı bir şekilde araştır, ne anlatılmak istenildiğini anlarsın.

    edit: şimdi şahadet getir oç.

    edit2: bu yazdıklarımdan bana bir tanesinin bu yaşadığımız dönemde de yaşanmadığı kanıtla ben ateist olacak amk. sen kendi için de millenmişsin amk sana istediğimiz açıklayamayı yapalım sen tatmin olmazsın. hep işine geldiğini gibi, inanmak istemediğin gibi anlıyorsun biraz objektif ol dıbına koduğum gavatı.
    Tümünü Göster
    ···
  2. 102.
    0
    yıl 2012 hala 7.yy dini hay alla..lan
    ···
  3. 103.
    0
    panpacım edit 2 ne gelsin: Kuran tüm zamanların kitabıdır tabii ki ve sonuç olarak o zamanada ışık tutması gerekirdi ve öyle olmuştur. yani demek istediğim bu ayetler o zamann koşulu için indirilmiştir günümüz için indirilmişte bir çok ayet bulunur. şimdi bile eşini döven binler (hatta okumuş binler) olduğu düşünülürse ozamanı sen hayal et bide adamlar arap yani..
    ···
  4. 104.
    0
    ayetlerin tefsirlerine bir yerden bakmayın çeşitli yerlerden bakın ayrıca öncesine ve sonrasınıda bakın arapçadan türkçe geçerken bazı kelimeler anldıbını yitirio dikkatli bakmak lazım
    ···
  5. 105.
    0
    Kendisine Allah'ın ayetleri okunurken işitir, sonra (inatla büyüklük taslayarak) sanki işitmemiş gibi ısrar eder. Artık sen onu acı bir azapla müjdele. Ayetlerimizden bir şey öğrendiği zaman, alay konusu edinir. işte onlar için aşağılatıcı bir azap vardır. (Casiye Suresi, 8-9)

    Hayır, sen (bu muhteşem yaratışa ve onların inkarına) şaşırdın kaldın; onlar ise alay edip duruyorlar. Kendilerine öğüt verildiğinde, öğüt almıyorlar. Bir ayet (mucize) gördüklerinde de, alay konusu edinip eğleniyorlar. (Saffat Suresi, 12-14)

    Şüphesiz Allah, bir sivrisineği de, ondan üstün olanı da, (herhangi bir şeyi) örnek vermekten çekinmez. Böylece iman edenler, kuşkusuz bunun Rablerinden gelen bir gerçek olduğunu bilirler; inkar edenler ise, "Allah, bu örnekle neyi amaçlamış?" derler. (Oysa Allah,) Bununla birçoğunu saptırır, birçoğunu da hidayete erdirir. Ancak O, fasıklardan başkasını saptırmaz. (Bakara Suresi, 26)

    not: yani gibseniz anlamaz, inanmaz bu gavat. boşuna uğraşmayın beyler.
    ···
  6. 106.
    0
    @87 bak ne güzel yakalaşmışsın mevzuyu. daha büyük varsayım demişsin. demek ki bir varsayım hepsinden daha baskın ki onu genel geçer kural olarak kabul etmişler. dustur koymak tek şarta bağlanır. bütün durumları göz önünde bulundurursun en güçlü ihtimal neyse ona kural dersin. bu işin sosyoljik yani. bir kenara koy bunu.

    yaratılış itibariyle zaten eşitsiniz demiyor ki. erkek kadından daha üstündür deniliyor. bak bu da bir gerçektir. kadını aşağılamak için demiyorum. güç yönünden fizik yönünden bu böyledir. güçlü olan ise her zaman daha fazlasını alır. bu durum doğada bile böyledir. sana miras verilmediği bir ortamda, güçlü olandan gidip miras hakkı istersen sana gücüyle zulum edecektir. bu yüzden böyle bir kural koyarak aslında seni güçlü olanın yanında savunmuştur.
    bütün mesele kendini bilmek meselesidir. kendinin farkın olabilme meselesidir. burda bir ton ütopik hayaller de anlatabiliriz. ama iş hiç bir zaman değişmez. kadın güçsüz olduğu için en medeni toplumlarda bile ezilebilmektedir.
    ···
  7. 107.
    0
    tabiki işin mantıklı olanı kadın da eşit miras alsın olurdu. ama o devirde ortaya çıkan bir inanç sistemi ancak bu şekilde kendine taraftar bulabilir. kadınların hiç hakkının olmadığı bir toplumda çıkmıştır bu kararlar. sadece çocuk kız diye diri diri öldürülen bir topluma sen kalkıp da "kadına da eşit miras hakkı ver" dersen tepkiler ne olurdu sence ? kadının fikrinin bile sorulmadığı bir toplumda, güçlü olan aile üyesinin bütün payı aldığı bir sisteme sosyal kurallar koyarken elbette bazı şartları göz önünde bulundurmalısın.
    ···
  8. 108.
    0
    bi bitmediniz be guzel kardesim hala bikmadiniz degil mi su din muhabbetinden herkesin dini kendine amk kimse sana karismaz sende kimseye karisma iste yasa hayatini
    ···
  9. 109.
    0
    http://inciswf.com/1293985576.swf
    ···
  10. 110.
    0
    @93 peki kız evlad tek çocuksa veya tüm kardeşler kızsa ? o zaman nerden dengelenecek bu miras ?
    ikincisi konunun başından beri erkek çocuk babaya ve anneye bakmakla yükümlüdür kız çocuğun hükmü yoktur diyorsun ama sabah veri araştırıyorum bunla ilgili bi ayet bulamadım ? bi bu linkte adam işe kendi yorumunu karıştırıp bişeyler demiş ama verdiği hiçbir ayette ve tonla tevsirde öyle bir ayrım yok , herkes yükümlü gözüküyor http://www.mumsema.com/mi...-die-birsey-varmidir.html

    ayrıca sadece kadınlar iftira atıyomuş gibi konuşmayın lütfen, ne kadar kuru iftira atan erkek var biliyoruz öyle kadınlar şöyledir böyledir diye çevrenizden örnek vermeyle kimsenin lafına inanılmaz.

    son dediğine gelince ben kadınların kıymetlinizdir falan filan yaetlere bişey demiyorum bu ayetleri açıklayın diyorum , kuranın orası iyi bi burası kötü burayı mı buldun mantığıyla yaklaşmayın.

    @95 günümüz için indirilmiş ayetler ayrı eski için indirilmiş ayetler ayrı mı diyosun ben tam anlayamadım ! ?

    @98 güçlü zayıfı ezer diyosun.erkek kadından güçlü oldugu için ezer diyosun.şimdi birinin senden daha güçlü daha zeki oldugu için zorla seni yönetmesine izin verirmisin ?

    @99 o zaman o dönemin kitabına niye şimdi uyuyoruz bunu sorarım sana ? madem en doğru olan 2 ye 1 oranı değil ne diye hala okuyoruz bu kitabı ?
    ···
  11. 111.
    0
    olma amk inanmazsan inanma çok merak ediyorsan git bir imam bul
    ···
  12. 112.
    0
    imam ne bilsin a.q karılarınızı düğünlerde oynatmayın diyen imamlar var bu ülkede , müslüman olmayan zekat vermeyin yardım etmeyen yobazlar var amk
    ···
  13. 113.
    0
    @105 kaç imamla konuştun amk
    ···
  14. 114.
    0
    gibtiğimin beyinsizi. kadının evli olması durumunda bu dediğin durum değişir ve kitapta belirtilmiştir. kendi kocasındanda miras geldiği için öyldir andaval
    ···
  15. 115.
    0
    @86 sadece herkes evlenmiyor dediğine cevap vericem evlenmeyim sokakta yaşamıyacak kız büyük bir ihtimal babasının evinde kalır yani mirastan aldığı az bi parayla ömrünü sürdürmiyecek yani müslüman olmayacaksanda senin tercihin herkesin mezarı ayrı
    ···