1. 1.
    +2
    -içerik gizlenmiştir.-
    Tümünü Göster
    ···
  2. 2.
    +2
    @93 şuku aynı kafadayız zamqe
    ···
  3. 3.
    +2
    @1 gibtir lan allah yoksa hücrede sinyalizasyonu kim yapıo aq giblik amp g proteinleri nerden geliyor
    ···
  4. 4.
    +1
    ateist olmada aman panpa
    ···
  5. 5.
    +1
    @1 kardeşim ben kuranın mealini defalarca okudum bitirdim ve dinimi de aşırı derece sorguladım ve çok şükür hak ile batılı ayırt etmesini öğrendim ateislerle tartışmışlığımda vardır ve klagib sorularını da bilirim cevaplarını da mantıklı bir şekilde açıklarım ben diğerleri gibi dogmatik düşünmem bak hadisleri ayıklarım ve pek inanmam zaten inanmak da o kadar gerekli değil kuran varken mezhebim de yoktur peygamberin de olmadığı gibi bunun gibi bir sürü şeyleri eledim yani bilirim allaha şükür kafana takılan soruyu da pmden at cevaplayayım bitirirken tur suresinin şu ayetlerini paylaşmak istiyorum;

    33. yahut "onu kendisi uydurdu!" mu diyorlar? hayır, onlar iman etmezler.

    34. eğer doğru iseler onun benzeri bir söz getirsinler.

    35. acaba onlar herhangi bir yaratıcı olmadan mı yaratıldılar? yoksa kendileri mi yaratıcıdırlar?

    36. yoksa gökleri ve yeri onlar mı yarattılar? hayır! onlar bir türlü anlayıp inanmazlar.
    ···
  6. 6.
    +1
    @74 dil hususunda birşey diyemeyeceğim. tarihçi değilim. tablet okumadım hayatımda. ancak diller için şunu söyleyebilirim. diller insanlar gibi yaşarlar gelişirler ve ölürler. şimdi hanginizi bana kalkıp da göktürk alfabesinden bir yazıtı çevirebilir. o kadar eskiye gidebilirlerse bence hangi dil konuşulduğu bulunabilir. ancak her ülkede ortak olan bir kaç kelime var. misal yoğurt var. bunun eski dillerde de yoğurt olup olmadığı araştırılmalı.

    şimdi tamam anandan babandan öğrendiğin dili kullanıyorsun. anandan babandan panpa diye bir kelime duymamışsındır bana kalırsa. gördüğün üzere dil değişiyor ve gelişiyor bir yerde.

    iskenderiye tabletlerinde ve maya tabletlerinde helikopter, uçak, rüzgar trübini vb. yazıtlar mevcut ufak bir araştırmayla ulaşabilirsin. daha eski tabletlere ulaşılamadığı için ne yazık ki eski çağlarda hangi alet edevat vardı bilemiyoruz. zamanında tufana dayanabilen bir gemi bile yapıldığına göre alet edevatı var sen düşün. düşün ki titanic bile battı. ayrıca o ilkel alet edevat halen kullanılmakta.(misal çekiç) sanırım yeterince ilkel değiller.

    ben kuran hakkında evrenin yaratılışıyla ilgili bilgi hatırlamıyorum araştırır bakarım. ancak dünyanın yaratılışıyla ilgili 6 gün kavramı var. insanlar her bir dönemi 1000 yıllık bir süreç olarak (kafalarına göre) ayırmışlar ve 6000 yıl olarak hesaplamışlardır. beşer şaşar diyorum. 6000 yıl olması beşer hesabıdır.

    kutup noktasında yaşayabilen insan varsa saygı duyarım panpa. güneş alçalır ve yükselir. alçalışını batış yükselişini de doğuş olarak kabul edebilirsin. şu anda alaskadaki manyetik fırtınaları izleyen kameraları seyrettiğimde güneşin batışını ve doğuşunu gözlemleyebiliyorum ben.
    ···
  7. 7.
    +1
    kardeş ben sana diyeyim , şimdi ateizm tanrının varlıgını inkar etmektir , e tanrı yoksa bu düzen , bu karmaşık dünya koskoca gezegenler falan rasgelemi oldu ? ben kuşkuya düşünce bunu düşünüyom tak imana geliyorum raad ol dine dön zındık
    ···
  8. 8.
    +1
    bu tür vesveselere takma kafanı hiç bir zaman unutma Allah en büyüktür
    ···
  9. 9.
    +1
    şakird mode: continue

    9- temizlik delili

    i̇nsandan arza, arzdan semanın derinliklerine kadar bütün kâinattaki nezafet ve temizlik, başlı başına bir delil olarak, bize kuddûs ismiyle müsemma bir zât'ı (celle celâluhu) anlatmaktadır.

    evet, toprağı temizleyen bakteriler, böcekler, karıncalar ve nice yırtıcı kuşlar.. rüzgâr, yağmur ve kar.. denizlerde aysbergler ve balıklar; fezamızda atmosfer, semada karadelikler; bünyemizde kanımızı temizleyen oksijen ve ruhumuzu sıkıntılardan kurtaran mânevî esintiler, hep kuddûs isminden haber vermekte ve o ismin verâsındaki zât-ı mukaddes'i göstermektedir.

    10- simalar delili

    esasen bütün mahlûkata teşmili mümkün iken, meseleyi müşahhaslaştırmak açısından, sadece insanı ve her insan ferdini diğerlerinden farklı kılan onun en bariz ayırıcı vasfı durumundaki simasını ele alarak mevzua yaklaşmış olalım:

    herhangi bir insanın siması, en ince teferruatına kadar kendisinden evvel geçmiş milyarlarca insandan hiçbirisine kat'iyen benzememektedir. bu kaide, kendisinden sonra gelecekler için de aynen geçerlidir. bir cihette birbirinin aynı, diğer cihette birbirinden ayrı milyarlarca resmi küçücük bir alanda çizip, sonra da kendileri gibi olması mümkün milyarlarca resimden ayırmak ve her şeyi sonsuz ihtimal yolları içinde bir yola ve bir şekle sokmak, elbette ve elbette yarattığı her varlığı, hem de hiç kapalı bir yanı kalmamak üzere bilen ve o varlığa istediği şekli vermeye gücü ve ilmi yeten cenâb-ı hakk'ı en sağır kulaklara dahi duyuracak kuvvette bir ilândır. evet, simada yer alan uzuvları başka simalardaki uzuvlardan ayrı yaratmak ve her gözü, mutlak surette diğer gözlerden tefrik ettirici bir özellikle teçhiz etmek, gözünde fer olmasa bile, sinesinde kalb bulunan her vicdan sahibine, bütün bunları yaratıp sonsuz hikmetlerle donatan zât'ı (celle celâluhu) gösterir ve tanıttırır...

    11- sevk-i i̇lâhî delili

    yavru ördek, yumurtadan çıktığı anda yüzmesini becerebiliyor. kozadan çıkan karıncalar, hemen dehliz kazmaya başlıyorlar. arı, çok kısa zamanda sanat harikası olan peteği; örümcek ise, gergef inceliğindeki ağını örebiliyor. bütün bunlardan anlıyoruz ki, bunlar ve bunlar gibi olanlar başka bir âlemde kendilerine öğretilen malumatla ve yaratılıştan gelen bir kabiliyetle iş görüyorlar. hâlbuki insan, her şeyi bu dünyada öğrenmek mecburiyetindedir; hem de varlıklar arasında istidatça en mükemmel yaratık olduğu hâlde. demek oluyor ki, diğerlerine bu hususiyetleri veren bizzat kendileri değil, her yaptığını hikmetle yapan bir zât'tır ki, onlara böyle ihsanda bulunmuş...

    kilometrelerce ötede yumurtalarını bırakıp dönen yılan balıklarının yavruları, yumurtadan çıkar çıkmaz yola koyulur ve annelerini sanki elleriyle koymuş gibi bulurlar. bunu ilâhî bir sevkten başka ne ile izah edebiliriz? hayvanlarda gördüğümüz bu harikulâdelik, ancak ve ancak allah'ın (celle celâluhu) bir vergisi olarak açıklanırsa, işte o zaman buna aklî ve mantıkî bir açıklama nazarıyla bakılabilir. yoksa, başka her yorum, sadece bir safsatadan ibaret kalır...

    12- ruh ve vicdan delili

    mahiyetini bilmemekle beraber, varlığından kimsenin şüphe etmediği ruhumuzun ve ona ait fonksiyonların cesedimize hükmediş keyfiyeti de, yine cenâb-ı hakk'ı bildiren delillerdendir. dünyada emir âlemini temsil eden cevher ruhtur ve ruh, bu âleme ancak terakki ve tekâmül için gelmiştir. hikmetin neticeye tesiri mevzuumuzun haricinde olduğu için, biz burada yalnızca onun delâlet ettiği noktaya temasla iktifa ediyoruz. evet, madde âlemiyle mahiyeti noktasında hiçbir münasebeti olmayan ruhun kendine mahsus bir âlemden buraya gönderilişi, olgunlaştırılmaya tâbi tutuluşu ve bunun da belli bir programla yürütülüşü, şüphesiz cenâb-ı hakk'ı ilân eden en mühim delillerden biridir.

    diğer taraftan, insandaki iç sezişler ve zâhirî hiçbir sebep yokken rabb'e dönüşler ve o'na yönelişler ve bu hâdiselerin milyonlara ulaşan adette tekrar edilişi açık bir delildir ki, insanda yaratılıştan var olan ve hakk'ı bulmanın en mühim vesilelerinden biri durumunda bulunan vicdan, kendi yaratıcısı'na, o'na perestiş etme derecesinde meftundur ve bütün varlığıyla o'nunla irtibat hâlindedir. zaten "elest bezmi"nin yanıltmaz şahitlerinden biri de, vicdan değil midir? i̇şte vicdan, bu şahitliğin hakkına riayet zaruret ve mecburiyetinin sevkiyle "allah" demektedir...

    13- fıtrat ve tarih delili

    her insanda iyi ve güzele karşı bir sevgi, buna mukabil kötü ve çirkine karşı da bir nefret hissinin varlığı, aksi hiç kimsenin hatırından bile geçmeyecek vuzuh ve açıklıkta bir realitedir. demek oluyor ki, bu duygular, ahlâklı davranma ve iyi işler yapma yönündeki meyilleri ve ahlâksızlıktan ve çirkin davranışlardan da nefret verip kaçınmayı temin eden yapıları itibarıyla delâlet etmektedir ki, insana iyiyi, güzeli emreden ve onu kötülük ve çirkin davranışlardan men eden sistemin sahibi kim ise, kendisine bu duyguları veren de, o zât'tır. bu zât da, hiç şüphesiz allah'tır (celle celâluhu).

    dinler tarihi şahittir ki, beşeriyet hiçbir devrini dinsiz geçirmemiştir. bâtıl, hatta gülünç dahi olsa hemen her devirde bir dine inanmış ve bir mânevî sistemi takip etmiştir. ayrıca, inanmak bir zarurettir; zira o fıtratta vardır. i̇nsan fıtratına bu ihtiyacı yerleştiren zât'la, bize inanmayı emreden zât, aynı zât'tır. ve o da allah'tır (celle celâluhu).

    14- duygular delili

    i̇nsan, binlerce duyguyla teçhiz edilip donatılmıştır. her duygu, madde dışı bir âlemden mesaj mahiyeti taşır. ancak insanda bir duygu daha vardır ki o, doğrudan doğruya cenâb-ı hakk'ı tanıtır. bu duygu, insanda var olan ebed ve sonsuzluk duygusudur. bu duygu sebebiyle insan, daima ebed için didinir ve ebed için çırpınır. sonlu olan hiçbir şey, onu hakikî mânâda tatmin edemez. ve bu duygu, insana başka bir sonlunun tesiriyle tevdi edilmiş olamaz. sonlu olan sebeplerin hiçbiri, bu sonsuzluk bâdesini sunamaz. hâlbuki, bunun varlığı bir vâkıadır, inkârı da kabil değildir. öyleyse bu duygu bize, bizi bu duygu ile yaratan zât tarafından verilmiştir.. ve ebedî hayatı da yine o verecektir.

    15- i̇ttifak delili

    on tane yalancı, arka arkaya gelip bize evimizin yandığını söylese, bu adamların hayatta bir defa dahi doğru söylediklerini duymamış olmamıza rağmen, "ihtimal" der onlara inanırız. zira ortada bir ittifak hâdisesi var. hâlbuki bahsini ettiğimiz ittifak, binlerce peygamber, yüz binlerce evliyâ ve milyonlarca da inanan insan arasında meydana gelmiş bir ittifaktır. muhtelif zamanlarda ve ayrı ayrı mekânlarda yaşamış bu insanların ittifak ettiği en birinci nokta, "allah vardır." hakikatidir. on yalancının bir yalan üzerindeki ittifakına ehemmiyet verildiği hâlde, milyonlarca, hem de hayatlarında bir kere dahi yalan söyledikleri duyulmamış nebiler ve velilerin bu çaptaki ittifakına inanmayan insan nasıl insan olabilir? ve ona nasıl akıllı denebilir..?

    16- kur'ân delili

    kur'ân-ı kerim'in kelâmullah olduğunu ispat eden bütün deliller, aynı zamanda cenâb-ı hakk'ın varlığının da bürhanları durumundadır. kur'ân'ın allah kelâmı olduğuna dair yüzlerce delil vardır ve bunlar, o mevzu ile alâkalı i̇slâm kaynaklarında en ince teferruatına kadar tafsil edilmiştir. biz, meselenin ispat yönünü o eserlere havale ile iktifa ediyoruz. evet, bütün bu deliller, kendilerine mahsus dilleriyle "allah vardır." derler.

    17- peygamberler delili

    peygamberlerin ve bilhassa peygamberler efendisi i̇ki cihan serveri'nin (sallallâhu aleyhi ve sellem) peygamberliğini ispat eden bütün deliller de, yine cenâb-ı hakk'ı anlatan bürhanlara dahil edilmelidir. zira peygamberlerin varlıklarının gayesi, tevhid, yani allah'ın varlık ve birliğini ilân etmektir. öyleyse, her peygamberin kendi peygamberliğini ispat eden bütün delilleri, aynı zamanda bütünüyle cenâb-ı hakk'ın varlığına da delil olmaktadır. ne var ki, onların peygamberliğini ispat eden delillerin serdi, şu andaki mevzumuz dışında kaldığından, teker teker üzerlerinde durmayacağız. şimdilik sadece şunu arz edelim ki, bir peygamberin hak nebi olduğunu ifade eden bütün deliller, aynı kuvvetle, hatta daha da öte bir kuvvetle "allah vardır ve birdir.

    şakird mode: off
    Tümünü Göster
    ···
  10. 10.
    +1
    açılın ben geldim
    şakird mode on:

    varın ispatı yokun ispatından her zaman daha kolaydır. bir elma cinsinin yeryüzünde bulunduğunu, bir tek elmayı göstermekle ispat edebiliriz. hâlbuki yokluğunu iddia eden kimse bütün yeryüzünü, hatta kâinatı dolaşıp, ancak ondan sonra onun yokluğunu ispat edebilir. bu ise, imkânsızlık çapında bir zorluk demektir. öyleyse diyebiliriz ki, yok hiçbir zaman ispat edilemez...

    i̇ki ispat edici, binlerce nefy ve inkâr ediciye tercih edilir. i̇ki kişi aynı hakikatte ittifak etmişse, binlerce insanın kendi dar pencerelerinden şahsî bakışlarıyla onu inkârları hiçbir değer ifade etmez.

    bir sarayın kapılarından 999'u açık, biri kapalı olsa, kimse o saraya girilemeyeceğini iddia edemez. i̇şte inkârcı, devamlı surette kapalı olan o bir tek kapıyı nazara verip onu göstermek ister. aslında o kapı da, onun ve onun gibi olanların gözlerine çekilmiş perde sebebiyle onların ruh dünyalarına kapalıdır. mü'min için kapalı kapı yoktur. yeter ki gözlerini yummasın!.. zaten 999'u herkese açıktır. hem de ardına kadar... i̇şte o kapı ve o delillerden birkaçı:

    1- i̇mkân delili

    âlem, mümkinât nev'indendir. yani varlık ve yokluğu müsavidir. var olduğu gibi, olmayabilir de. var olurken de, hadsiz oluş keyfiyetlerinden herhangi birinin olması imkân dahilindedir. yani en az var olan kadar olmayan da var olma şansına sahiptir. her mümkin ise, kendi dışındaki bir sebebe bağlıdır. öyleyse önce var olmayı, sonra da var olma şekil ve keyfiyetini, olmamaya ve olması mümkün diğer şekil ve keyfiyetlere tercih eden birisi vardır. o da allah'tır (celle celâluhu).

    2- hudûs delili

    âlem mütegayyirdir, durmadan değişiyor. değişen her şey sonradan olmuştur. bu bakımdan madde ezelî olamaz. evet, maddenin termodinamik kanununa göre sürekli yokluğa doğru kayması, kâinatın durmadan genişlemesi, güneşin süratle tükenişe doğru yol alması gibi vak'alar, varlığın bir başlangıcı olduğunu gösteriyor. sonradan olan her varlığın bir yaratıcısı vardır; illetsiz malûl, sebepsiz netice ve sanatkârsız sanat mümkün değildir. sebepler ise zincirleme devam edip sonsuza kadar gidemez. öyleyse durmadan değişen, ezelî olmayıp sonradan meydana gelen ve bir ilk sebebe muhtaç olan şu madde âleminin de bir muhdisi vardır. o da allah'tır (celle celâluhu).

    3- hayat delili

    hayat şeffaf bir muamma!.. evet o, zâhirî sebeplerle izah edilemeyecek kadar düşündürücü ve yaratıcı güç'e delâlet etmesi bakımından da şeffaftır. evet o, doğrudan doğruya yaratıcı'sını gösterir ve ilân eder. o, muamma oluşuyla ilim adamlarını, şeffafiyetiyle de avamdan insanları büyüleyen sihirli bir vak'adır. ve hayat âdeta hâl diliyle: "beni var edip yaratan ancak allah'tır (celle celâluhu)." der..

    4- i̇ntizam delili

    her varlık kendi parçalarıyla bir âhenk ve bütünlük içinde olduğu gibi, bütün kâinat da kendisini meydana getiren varlık parçalarıyla bir âhenk ve bütünlük içindedir. bu ise bir nizam ve intizamın varlığını haber veren yanıltmaz bir delildir ve bir nâzım'a delâlet eder ki, o da ancak allah'tır (celle celâluhu).

    5- sanat delili

    atomdan insana, hücreden galaksilere kadar bütün kâinatta ince ve baş döndürücü bir sanat göze çarpmaktadır. evet, bir baştan bir başa kâinattaki her eser:

    çok büyük sanat değerine sahiptir;
    çok kıymetlidir;
    çok kısa zamanda ve çok kolay yapılmaktadır;
    çok sayıda olmaktadır;
    karışık ve çeşit çeşittir;
    devamlıdır.

    hâlbuki zâhire göre kısa zamanda, çok sayıda, kolay ve karışık yapılan işlerde sanat ve kıymet olmaması gerekir. ancak yapan allah (celle celâluhu) olursa, o zaman her şey değişir ve zıtlar bir araya gelir!.

    6- hikmet ve gaye delili

    her varlıkta kendine mahsus bir gaye, bir maksat, bir fayda ve bir netice takip edildiği göze çarpmakta ve bir zerrede dahi abes, gayesizlik, mânâsızlık ve israf sayılacak herhangi bir durum müşâhede edilmemektedir. hâlbuki, ne madde âleminde, ne bitki ve hayvanat dünyasında, ne de eşya ve hâdiselerde şuur ve idrak mevcut değildir ki, bu gayeler silsilesi takip edilebilsin.. öyle ise, kâinattaki bu şuurlu işleyişi ve bu hikmet ve gayeleri ancak allah'a (celle celâluhu) isnat etmekle mâkul bir yol tutmuş olabiliriz.

    7- şefkat-merhamet ve rızık delili

    bütün yaratıkların ve bilhassa insanın ihtiyacı sonsuz, ihtiyarı ise bir hiç hükmündedir. öyleyken, bütün ihtiyaç sahiplerinin ihtiyaçları hiç ümit edilmeyen yerden ve hiç ümit edilmeyen bir tarzda, kimin neye ne kadar ihtiyacı varsa, o keyfiyet ve miktarda karşılanmaktadır. yardım gönderilmesi, gönderilen bu yardımın ihtiyaca tam cevap vermesi açıkça ispat ediyor ki, bütün bu ihtiyaçlara, her şeye kendisinden daha yakın bir şefkat eli cevap vermektedir. kâinat çapında işleyen ve sonsuza kadar da işleyecek olan bu sistemli şefkat, merhamet ve rızıklandırma, bütün bu işleri yapabilme sıfatlarıyla muttasıf ve noksan sıfatlardan da münezzeh bir zât-ı akdes'i anlatmakta ve ispat etmektedir.

    8- yardımlaşma delili

    birbirine en yakın olandan en uzak olana kadar, bütün mahlûkat birbirlerinin yardımına koşuyor. aralarında hiç münasebet bulunmayan iki ayrı varlık cins ve nev'i, böyle bir yardımlaşmada âdeta aynı bütünün parçaları hâline gelip birbirini tekmil edip tamamlıyor. düşünmeli ki, bakteriler, solucanlar ve toprak el birliği içinde ve aynı gaye etrafında toplanıp bitkilerin imdadına koşuyor ve bu imdada koşuş tekerrür edip duruyor. akıl ve şuurdan mahrum bu varlıkların, aklı hayret ve şuuru hayranlık içinde bırakan bu faaliyetleri, perde arkasında vacibü'l-vücud bir zât'ın hikmet dolu faaliyetini gözler önüne sermektedir. yani bütün kâinat, bu yardımlaşma diliyle "allah" demektedir...
    Tümünü Göster
    ···
  11. 11.
    +1
    reçeteni yazıyorum evlat. önyargısız oku bu seriyi. inancın yerine gelecek.

    "asrın getirdiği tereddütler"

    oku bana dua edeceksin.
    ···
  12. 12.
    +1
    @102 bizim ülkede yapsınlar bu deneyi. bizim çocuklardan ekmek ya da bred sesi çıkmayacaktır. ancak diğer taraftan kör bir ressamımız var. sanırım o bize denizin deniz, toprağın toprak, binanın bina olduğunu öğretebilir. üstelik hiç görmediği halde resmederek. tdk ya gelince bir alma(elma) değil...
    ···
  13. 13.
    +1
    @1 panpam eğer bir din öğretmeni yada islam hakkında bilgisi olan bir hocaya yanıtını bulamadığın soruları sorduğunda emin ol ki soruların yok olacaktır hepsinin bir cevabı vardır. Dinimiz böyledir her soruya cevap vardır birazda senin tercihine kalmış birşey şüphe her zaman vardır.
    ···
  14. 14.
    +1
    zaten inancımız olmasaydı var olmanın anlamı anlamsızlıktan başka bir anlama gelirmiydi?

    not:şakirt deilim
    ···
  15. 15.
    +2 -1
    kendini sorgula panpa neden var olduğunu ,neden düşündüğünü ... ölümden sonra ne olacağını düşün. hiç birşey olmuycak bu ruh bu düşünce kaybolcak diyebiliyosan hiç uğraşma zaten...

    aynen ben de sen gibi dindarım 2 buçuk senedir hiç namaz kaçırmadım namaza başlamadan önce inancım çok kuvvetliydi fakat bi aralar çok çeliştim kendimle ateist olmaktan çok korktum .. insan imana geldikçe daha çok uğraşıyolar sakın inancını kaybetme kaybedersen. şeytanlaşmış cinlerle uğraşırsın
    ···
  16. 16.
    +1
    @42 - @46 ulan orosbu çocukları ... hiç dinle içli dışlı değilseniz bilmezsiniz tabi... şeytan diye bişey yoktur şeytanlaşmış cin denen kötü cinler wardır... illaki şeytan varsa o da insanın içindeki nefisdir...

    madem cin yok büyü nasıl oluyo yarak kafalı şehir çocukları... evden çıkmamışınız hayatla alakanız olmamış... hiç dini öğrenmemişsiniz tabi suç sizde değil sizi yetiştiremeyen orosbu analarınızda, adam olmamış babalarınızda...

    elinize alın Kuranı girin tuvalete üstüne pisleyin bakalım kimler ziyaretinize geliyo.. .
    ···
  17. 17.
    +1
    @1 asla @88 e güvenip uydurulmuş ilmihalleri okuma

    http://www.kurandakidin.com/ al burdan gerçek islamiyet neymiş gerçek müslümanlık neymiş öğren yeter
    ···
  18. 18.
    +1
    yaşın büyük ihtimal 20lerin başlarında çoğu insanın geçtiği yoldan geçmektesin 19umda allah var mı diyen biriyle tanıştım şok oldum noluyo lan dedim kendi kendime ben hangi ortamdayım kim lan bunlar dedim ve 1 sene sonra bende sorgulamaya başladım o onların yanına taşındım 2 sene hiç inanmadım desem olur şuan yavaş yavaş eskiye dönüyorum ikilemdeyim yine bazen yok diyorum bazen var inanıyorum ama isyan ediyorum düzene az çokta başımı kaldırıp küfür ediyorum.
    yaşım 30u geçecek çoluğa çocuğa karışacağım büyük ihtimal ölüm korkusu girecek içime ölüp yok olup gitmekten korkacağım ve yaşamdan yediğim yannanlara alışacağım sakinleşmeye başlayacağım şuan içimdeki deli isyanı neden diye sorarken o zaman kısmet veya kader buymuş diyeceğim ve inanç geri gelmeye başlayacak
    bir çoklarında olduğu gibi gençken içtiği alkol denizleri dolduran alkolik olan kafası atınca içen babam namaza başladı 50sinden sonra canım çok sıkkın olursa vakit namazına koşuyorum artık diyo
    doğanın düzeni bu zamanla buna bende, sende başkaları da alışır aynı yollardan geçeriz (genelleme)
    hiç inanmayan benden 3-4 yaş büyük arkadaşlar şuan benden daha inançlılar

    not: yaşım 24

    edit:

    bide eğer varsa yaradan kıyameti ve gelen geçen dinleri gö önüne alırsak bu dinde aten bozulacak
    insanoğlunun içindeki hırs ve başarı iç güdüsü bunuda bozacak yani bir şelikde müslümanlıkta bozulacak ve bozulmakta da
    kuran bozulmaz yanılıyosun diyenler için
    bu saatten sonra kuran değişmez bunun bende farkındayım ama yorumlamalar değişecek zaten inanan biriysen bu dininde bozulacağını ondan sonra kıyametin kopacağını da bilirsin

    amk tam bi ikilemdeyim bende ne gibik bi durum
    ···
  19. 19.
    +1
    @59 yalandan mı ınansın ınsanlar amk içinden gelen bişi olcak
    yardımcı olan pıcler cok saolsunlar amk rahatladım bıraz ilk defa buraya yazdım bıraz daha suphelerı sıldınız aklımdakı binler cok saolun
    ···
  20. 20.
    0
    ateist olabilirsin ama ataist sakın olma. huur çocuğu gibi bir şey o.
    ···