/i/Başıma Geldi

Hayatta başınıza gelenlerden ibaret değil midir?
  1. 42.
    0
    tatava yapma mq
    ···
  2. 41.
    +1
    insanlar sonsuza kadar yaşamak, yok olmak istemiyor. Nasıl biz doğmadan önce de dünya varsa öldükten sonrada olacak. Din, öldükten sonraki yaşamı pazarladığı için inanıyor insanlar. Cennet cehennem kavramı olmasa kim inanırdı zaten. Kendinizi bu kadar değerli görmeyin, koskoca evrende gezegenimiz ve insanlık bir taktan daha değerli değiliz. Bir tanrı olsaydı bile bizim ahlakımız onun ne kadar umrunda olabilir. Umarım tez vakit şu arap mitolojisinden kurtuluruz. Burda inanan arkadaşlar var çoğu varoluş sancısı geçiren ergenlerdir, onlarda 2-3 seneye pişerler
    ···
  3. 40.
    0
    var olan ve bilmediğiniz herşeyi açıklayan, misal ölüm yaşam insan hayvan , sen şuanki kafada düşünüyorsun ama insanoğluna varoluşundan beri açıklayan ,dine bu tarz yaklaşım değişik geliyor Allah hepimizi hidayete erdirsin
    ···
    1. 1.
      0
      kuran-ı kerimde
      ···
  4. 39.
    0
    bende bu aralar gidip geliyorum ateist olabilirim hatta oldum da bilmiyorum sanki... her şey yalanmış gibi geliyor
    ···
  5. 38.
    0
    bu düşünceye bir kere girince çıkılmıyo knk geçmiş olsun xd
    ···
  6. 37.
    0
    Allah'ın sıfstlsrından Rahmân, bu dünyada tüm yarattıklarını rızıklandırması, Rahîm sıfatı ise ahirette sadece inananları rızıklandırmasıfır pampa. Yani o hıristiyan dediğin adamlar eşşek gibi çalışıyor, ya da dinsiz Japonlar Çinliler eşek gibi çalışıyor ve kazanıyor. Ama çabalarının tamamı bu dünyalık olduğu için kazançları bu dünyalık. inanç konusunda zayıflaman dini siyasete, çıkarlarına, ahlaksızlıklarına alet eden insanları görmen. Bu haksızlıkları kendine yedirememen. Dini anlamaya çalış, anlamadığın yerleri dünyayla işi olmayan ibadete düşkün insanlara sorarak öğren. imamlara bile güvenemem ben, neticede maaşlı insanlar ve seninle uğraşmak istemezlerse sırf görevleri imamlık olduğu için bu kurum sıfatından dolayı geçiştirmelik cevap verme gafletine düşerek seni tam bilgilendirmeyebilirler. Bu dünyanın bomboş bir yer olduğu belli, günahkarız o da belli, Allah şu mübarek günde inançsız ölmektennç korusun bizi
    ···
    1. 1.
      0
      Ahiret yok kısmı inanmakla alakalı. Ben ahirete inanıyorum. Bizim ateistlerimize dine uymak zor geliyor, ortamlara girerim, popüler görünürüm (inançlılar genel olarak yobaz gibi algılandığı için) içki içerim sarhoş olmamda sakınca yok, gibişirim yıkanmama gerek yok, namaz kılma oruç tutmam, kendimi kısıtlamam kafasında. Çoğu da ergen. Birkaç ayet ezberleyip, iki hadisi kendince açıklayıp, tartışmada zütü sıkışınca küfreden ya da konuyu değiştiren tiplerden. insan olarak her yaptığımız şeye karşılık beklerken, hele ahir zamanda bu kadar sıkıntıyla mücadele edip karşılık beklememenin neresi mantıklı. inançsızsan karşılığı belli kötüysen belli, iyiysen belli, inançlı ve kötüysen belli. Hemen diyecekler şimdi adam iyi ama dinsiz diğeri kötü ama müslüman. E kötü olan Müslüman cennete girecek diğeri cehenneme, bunun neresi adaletli falan. Müslüman olmak, müslüman gibi yaşamaya bağlıdır ve son ana kadar kimin nasıl gittiğini kimse bilemez. Müslümanın deyip her haltı yiyen adama Allah'ın rahmeti olacağını kim garanti ediyor ki? Allah emrettiği dini zulümlere, haksızlıklara konu eden yobazları bakalım müslüman olarak karşısına alacak mı? Bu meseleyi iki rekat namaza, birkaç gün oruca ya da ibadetlere indirgememek lazım. Körü körüne dinsiz de olunmaz, Müslümanım da denilemez
      ···
  7. 36.
    0
    sadece çok basit bir şey yazıcam
    din fakirin afyonudur
    ···
  8. 35.
    0
    Bir arkadaşa yazdığım yorumu buraya da atıyorum faydalanan eleştiren olacaktır.
    Niyetim doğru olduğuna inandığım şeyi paylaşmaktır.
    Felsefe tarihini hemen hemen okudum diyebilirim
    Orada anladım ki her şeyi savunmak, eleştirmek mümkün.
    Düşüncelerinizin yanlış olma ihtimali hep vardır.
    inançtan bahsediyoruz çünkü bilgiden değil.
    Yorum yapacaksanız, buna göre yorum yapın.
    ---
    Temel olarak kötülük problemine değinmişsin aslında.
    Buna felsefede teodise denir.
    David hume güzel eleştirmiştir.
    Onun verdiği örnekten gideceğim.
    1-Tanrı vardır.
    2-Tanrı mutlak iyidir
    3-Tanrının her şeye gücü yeter.
    4-kötülük vardır.
    Adam diyorki kötülüğün varlığı inkar edilemez.(ben bunu da eleştiriyorum gerçi sonra yazarım onu)
    Tanrının her şeye gücü yetiyorsa ve mutlak iyiyse bu kötülükle çelişir.
    Descartes hume\'den önce yaşamıştır ama şöyle güzel bir cevap verir;
    1-Tanrı vardır.
    2-Tanrının her şeye gücü yeter.
    3-Tanrı şer şeyi yaratandır.
    4-Tanrı mantık kullarını da yaratmıştır.
    5-Tanrı bu mantık kurallarının dışına da çıkabilir.
    6-Tanrı hem kötülük yapar hem de iyilik yapmış olur. (mantığı kaldırdık şuan)
    ---—---
    Özgür irade savunması yapılır bu konuyla ilgili o da şöyle;
    1-Tanrı vardır.
    2-mutlak iyidir.
    3-her şeye gücü yeter.
    4-özgür iradenin yaratılması iyiliktir.
    5-kötülük vardır ve özgür iradenin sonucudur.
    ---
    iyilik, kötülük, adalet, ahlak çok subjektif kavramlar.
    Örneğin ülkelerin ceza hukukları var
    Ve hemen hemen hepsinin hükümleri farklı hepsinin ortak gayesi adaleti sağlamak peki a devleti adil b devleti adil değil mi?
    Neye göre kime göre?
    Gördüğün gibi insan sayısı kadar ahlak-adalet anlayışı mümkün.
    Bir şeye iyi ya da kötü diyebilmemiz için ona tüm detaylarıyla hakim olmamız gerekir.
    Örneğin yolda bir adam düşün birden onun üstüne atlayıp öldürüyorum.
    Sen uzaktan bakıp aa adamı durduk yere öldürdü katil adam diye yorumladın olayı.
    Ama sonradan meseleyi öğreniyorsunki; adam canlı bombaymış ve insanları öldürmeye gidiyormuş ve bende bunu farketmiş ve adamı etkisiz hale getirmişim.
    Tüm detaylarıyla hakim olduğunda aslında meselenin iyi olduğunu anladın.
    Peki Tanrı konusunda tüm detaylarıyla hakim misin olaya?
    Şöyle bir örnekte verilebilir;
    Başına gelen bir kötülükten daha fazlasını yaratmaya Tanrı kadirdir.
    Cehennem bile başına gelebilecek en kötü şey olmayabilir. Çünkü tanrı dilerse cehennemden bile daha kötü bir yer yaratabilir.
    Öyleyse sana daha fazlasını yapabileceğine rağmen yapmaması neyi açıklar?
    Onun ölçüsünü adalet anlayışını.
    Bir tanrı olmadan nesnel bir ahlaktan
    da nesnel bir adaletten de bahsedemezsin.
    Mantık yürüt tanrı varsa sendeki adalet ve merhamet hissini yaratanda odur.
    Sen şuanki halinle bile dünyadaki adaletsizliklere üzülüyorsan tanrı ne yapar?
    Demekki olay sandığımız gibi kötü değil.
    Din buna imtihan diyor.
    Diyeceksin tanrının bizi yaratmaya imtihan etmeye ihtiyacı da yoktu niye yaptı?
    işin ilginç tarafı şu Tanrının seni yaratmak için bir nedenede ihtiyacı yok.
    Ama nedensiz iş yapmaz.
    Kafandaki yüce tanrı figürü gerçekteki tanrı kavramıyla uyuşmayabilir.
    Çünkü sana göre yüce bir tanrı herkesi eşit yaratır, kimse hasta olmaz gibi bir figür olabilir ama bu gerçekle ne kadar uyumludur?
    Sen insansın düşük bir zekan-aklın var zayıfsın yapacakların düşüneceklerin sınırlı böyle birinin tanrı modeli-görüşü ne derece de doğru olur ve gerçeği yansıtır?
    Böyle birinin tanrıya kötüsün-adil değilsin demesi ne derecede doğrudur?
    Rasyonel düşün, hissi davranma.
    Eğer tanrı varsa iyiliği ve kötülüğü yaratanda odur ve tanrı bu kavramların dışına da çıkabilir.
    Eğer tanrı varsa iyiliğü ve kötülüğü yaratanda odur.
    Peki tanrı bir şeyi iyi olduğu için mi yapar yoksa yaptığın için mi o şey iyidir?
    ikiside aslında. Hem iyi olduğu için hem yaptığı için iyidir Tanrı.
    Tanrı akla-hayale gelmeyecek kadar mükemmeldir.
    Böyle bir mükemmelikten kötülük sadır olmaz.
    Kötülük gibi gözüken şeyler insanın dar aklıyla yaptığı yorumlardır.
    Tümünü Göster
    ···
    1. 1.
      0
      Tcma yapma şunu amk hiç inandırıcı değil Bi arkadaşına atmış 😂😂
      ···
    2. 2.
      0
      iyi ve kotu diye bir sey yoktur. iyi insana cikar saglayan, kotu ise saglamayan veya zarar veren seydir. Bir aslanin ceylani parcalayarak yemesi kendisi icin iyi ceylan icin kotudur. Tum normlar insanlarin kendi cikarlari gozetilerek ortaya cikmis ve bir toplumdaki herkesin kabul ettigi iyiye en yakin noktada sabit kalinmistir. Yani insan eliyle yapilmistir.
      ···
  9. 34.
    0
    gelecekte din diye bir şey kalmayacak ilerde tarihçiler de bizleri sümerleri anlatır gibi dinler dönemi diye anlatacaklar.
    ···
  10. 33.
    0
    10 20 yıla herkes dinsiz olur pampa
    ···
  11. 32.
    +4
    Yukarıda iyi kötü tartışmalar olmuş ben de bir şeyler ekleyeyim. Sözlükte tartışma kültürünün olmadığı konusuna ben de şiddetle katılıyorum. islam'ın kusurlarını kısaca özetlemek istiyorum.
    Kötülük Problemi. Şeytan kötüdür, Tanrı iyidir, Tanrı her şeyi yaratandır, Şeytan'ı Tanrı yaratmıştır, o hâlde kötülüğü de Tanrı yaratmıştır.
    Tanrı iyidir fakat Şeytan'ın yaptığı kötülükleri engellemez. Kötülükleri engellemeyen bir varlık nasıl iyi olabilir? Şeytan'ın yaptığı tüm kötülükler Allah tarafından tasarlanmıştır. Şeytan veya herhangi bir varlık kaderini değiştiremez.
    Cennet kavrdıbının insan fıtratına uymaması. insan bir olay canlısıdır. Uyur, sevişir, yemek yer, kızar, işe gider. Fakat cennette mekân ve zaman kavramı olmadığı için bunların hiçbirisi mevcut değildir olsa dahi bu dünyadaki gibi anlamlı olmaz. insanı insan yapan aklıdır, sorgulamasıdır. Fakat cennette buna yer yoktur. Tanrı sorgulanamaz koşulsuz iman gerektirir. Eğer insan cennete giderse insan değil melek olur.
    islam'ın barışçıl bir din olmaması. Kur'an Mekke'de indirildiği zamanlarda "leküm diniküm veliye din" gibi ifadeler görürsünüz. "Sizin dininiz size benim dinim bana" fakat Medine'ye gidildiğinde Müslümanlar artık iyice güçlenince ve gayrımüslimler azınlık durumunda kalınca bir anda cihat, Kendilerine Kitap verilenlerden Allah'a ve ahiret gününe inanmayan, Allah ve Resûlünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini kendine din edinmeyen kimselerle, küçülerek elleriyle cizye verinceye kadar savaşın. " ayetleri ortaya çıkmıştır. islam, hoşgörü dini değildir.
    islam, ataerkil bir dindir. Erkekler mirastan daha fazla pay alırlar, birden fazla kadın ve cariye alabilirler. Bu insancıl din nasıl olur da cariyeliği yasaklamaz? Eğer dönemin şartları böyle gerektiriyor diyecekseniz islam'ın "kitap sonsuzdur ve evrenseldir" ifadelerini yalanlamış olursunuz.
    Özgür irade diye bir şey yoktur. Kitabın başında Ebu Cehil hakkında o asla iman etmeyecek gibi ayetler vardır. Yani sizin bir seçim hakkınız yok her şeyi Tanrı belirliyor. Allah kimi doğru yola iletmek isterse onun kalbini islâm'a açar; kimi de saptırmak isterse göğe çıkıyormuş gibi kalbini iyice daraltır. "Allah inanmayanların üstüne işte böyle murdarlık verir. "
    Bana "yeterince araştırmamışsın, şu videoyu izle, şu hocaya bak" diyenlere cevap bile vermeyeceğim. Tekrarlıyorum ki güzel bir başlık altında medenice tartışalım.
    Tümünü Göster
    ···
    1. 1.
      +3
      aylardır entry girmemiştim şu entry için oturum açtım. o kadar kanal o kadar video insanın yapamadığı yorumları bu kadar öz dile getirmen bir başarı şukuyu basarım. yazdığın şeylerde 1 tane mantık hatası bulamadım
      ···
    2. 2.
      0
      Teşekkür ederim hocam.
      ···
  12. 31.
    -3
    Bu devirde hala müslüman var ne kadar geri kafalısınız amk
    ···
  13. 30.
    0
    çay ilahisi 😎😎
    https://youtu.be/qXZcj8-jKiE
    ···
  14. 29.
    +1
    kuranı oku
    türkçesinden
    dinden çıkacaksan da kuranı okuduğun için çık
    inanan da inkar eden de delil üzerine olsun
    insanların küçük bi kesimi olan gerçekten gerçeği arayanlardansan
    kuranı anladığın dilde oku
    ···
  15. 28.
    -1
    Aman yarabbem şu entarilere de bakın 😱 😨 😳 😵 😯 😨

    işte bunlar hep kıyamet alametleri
    ···
  16. 27.
    +1 -1
    Bende de öyle başlamıştı panpa uzun uzun araştırdım kuranı baştan sona türkçe okudum farklı meallerden sonuç olarak insan tarafından yazıldığının çok belli olduğuna karar verdim eskiden de baya dindar bi insandım gerçek olmadığını öğrenince boşluğa düşmüştüm
    ···
    1. 1.
      0
      Evet biraz etkisi oldu halen 70 yıl yaşayıp gitme bu hayatın bu kadar kısa olması düşüncesi korkutuyor
      ···
  17. 26.
    0
    Kanka ben Satanistim, git şeytan incilini oku kafanda bitane bile soru kalmaz
    ···
  18. 25.
    0
    Niye varız o zaman niye yaşıyoruz ateistim ama bu sorulara cevap verememek çok zor.din insanı rahatlatıyor.
    ···
  19. 24.
    +1
    reźzzzzzz
    ···
  20. 23.
    +2
    eskiden hukuk yerine din vardı işte
    ···