1. 1.
    0
    http://www.agnostik.org/dini-test.php
    agnostik çıktım,sizde yüklenin panpalar bakalım ne çıkcaksınız lan.
    AGNOSTiK
    Agnostisizm ya da bilinmezcilik, tanrının ya da tanrıların varlığının ya da yokluğunun bilinemeyeceğini öngören felsefe akımıdır. Bu felsefenin takipçilerine agnostik denir. Kökeni eski Yunan'daki Sofistlere kadar uzanan agnostisizm kelime olarak eski Yunanca'daki agnostos, yani "bilinemez olan" kelimesinden gelir. Bir din ya da öğretiler bütünü değil, bir konsepttir.

    "Bilinmezcilik" olarak tanımlanması, aslında dinlerin öne sürdüğü Tanrı anlayışının gerçekliğinin sorgulanamazlığı demek değildir.

    Dinlerin tanrıdan gelmedigini söyler ve dinlerin tanrısını da reddeder. Ancak başka bir tanrının, bir yaratıcının varolup olmadığının hiçbir zaman bilinemeyeceğini söyler. Bu bakımdan agnostisizm kendini, "kesinlikle tanrı vardır" diyen teizmden de "kesinlikle tanrı yoktur" diyen ateizmden de ayrı tutar.
    ···
  1. 2.
    0
    up up up
    ···
  2. 3.
    0
    çifte vatandaşım bin
    ···
  3. 4.
    0
    müslüman (ilımlı)
    i̇slam, i̇slamiyet, i̇slamlık ya da müslümanlık, tek tanrılı göksel bir din olup, dünyanın en yaygın ikinci dinidir. i̇slam, peygamberi muhafazid aracılığıyla 7. yüzyılda yayılmaya başlamıştır. i̇slam dininden olan kişilere müslüman denir. müslümanlar, i̇slam'ın kutsal kitabı kur'an'ı oluşturan surelerin cebrail adındaki melek aracılığıyla sözlü olarak muhafazid peygambere vahyolunduğuna (indirildiğine) inanır.

    müslümanlığın en büyük iki mezhebi, sıklıkla siyasal mezhepler olarak tanımlanan sünnilik ve şiilik'tir. bunların dışında hukuk, itikat gibi çeşitli kategorilerde birçok mezhebi içinde barındırır. i̇slam dininin temelinde, tüm büyük mezheplerinin kabul ettiği, tevhit ilkesi yatar ki bu kavram allah'ın varlığı ve birliğine inanmak anldıbına gelir.

    i̇slam peygamberi muhafazid, i̇slam dinini yaymasının yanı sıra bir i̇slam devleti de kurmuş, daha sonra bu i̇slam devleti farklı hanedanlarca uzun süreler boyunca yönetilmiştir. bu devletlerin yöneticileri halife unvanını taşımışlardır. farklı bölgelerdeki halklar i̇slam'ı benimsemeye başlayınca, farklı ve yeni müslüman devletler de oluşmuştur
    ···
  4. 5.
    0
    @3 nası yani panpa
    ···
  5. 6.
    0
    @4 aynen panpa
    ···
  6. 7.
    0
    unuttum lanben
    ···
  7. 8.
    0
    MÜSLÜMAN (Radikal) giberim belanızı akıllı olun
    ···
  8. 9.
    0
    MÜSLÜMAN (Radikal)
    ···
  9. 10.
    0
    @7 teste giriş belgeni mi unuttun amk ?
    ···
  10. 11.
    0
    agnostik çıktım lan ama ben ateisttim
    ···
  11. 12.
    0
    müslüman (ilımlı)
    ···
  12. 13.
    0
    çıka çıka panteist çıktım
    ···
  13. 14.
    0
    @4 aynen panpa
    ···
  14. 15.
    0
    ılımlı müslimmişim amk
    ···
  15. 16.
    0
    @11 cevap anahtarını kaydırmışlardır panpa
    ···
  16. 17.
    0
    müslüman (ılımlı)

    ramazanda angelina jolie ile öğlen yemeği yer misiniz?

    cevap: mümkünse şarap eşliğinde olsun
    ···
  17. 18.
    0
    panteist
    panteizm ya da tümtanrıcılık (doğatanrıcılık, kamutanrıcılık) evrenin bütününü tanrı olarak kabul eden felsefi görüştür. panteizm'de, pan-enteizm'den (kamusaltanrıcılık) farklı olarak her şey tanrı'nın bir parçası olarak kabul edilir, tanrı her şeydir ve her şey tanrı'dır. tanrı'nın evrenden ayrı ve bağımsız bir varlığı yoktur. tanrı doğada, nesnelerde, insan dünyasında vardır.

    spinoza ağırlıklı panteizm algılayışına göre, tanrı her şeydir ve her şey tanrı'dır. tanrı-evren-insan ayırımı yoktur, böyle bir ayrım aklın yanılsamasıdır. tanrıbilimsel olarak; tanrı, evren ve insan; birdir, aynıdır. aşkın bir tanrı var olmadığı gibi, herhangi bir yaratmadan da söz edilemez. spinoza'nın bu görüşü, ailesinin göç ederek ayrıldığı endülüs i̇spanya'sındaki ünlü mutasavvıf muhiddin-i arabî'nin etkisiyle oluşmuştur. bilindiği gibi, arabî'nin görüşü "vahdet-i vücut" olarak ileri sürülmüştü. ancak birçoklarının sandığının aksine, spinoza'nın panteizmi ile arabî'nin vahdet-i vücut anlayışı birbirinin aynı değildir. spinoza'da, tanrı evrendedir ve evren kadardır. arabî'de ise evren, tanrı'dadır ve bu durum tanrı 'yı sınırlamamaktadır.

    i̇ngiliz düşünürü white head'e göre, tanrı'nın her türlü değişmenin ötesinde değişmez bir niteliği ve bunun yanında bir de değişen ve oluşan bir niteliği vardır. tanrı değişmeyen yanıyla devinimi başlatmıştır ve evrenin bilincindedir. ancak tanrı bu konumda kalmış olsaydı; ilk devindirici, özgür, öncesiz ve yetkin olarak kalacak ama varoluşa katılmamış olacaktı. diğer niteliği ile ise tanrı, değişme ve oluşma sürecinin içinde ve bilincindedir. bu nedenle tanrı'nın evrende içkin (evrenin maddesine karışmış, evrenin içinde bulunan) olduğunu söylemek de doğrudur. evrenin tanrı'da içkin olduğunu söylemek, tanrı-evren ilişkisinin karşılıklı olduğunun farkına varışın göstergesidir
    ···
  18. 19.
    0
    deist
    ···
  19. 20.
    0
    @1 gördüğün en saçma test...
    ···