1. 1.
    0
    enine boyuna tartışacak kaliteli fikirleri bekliyorum.

    öncelikle oruç tutuyorum şuan ve kafamda sorular var.

    1-eğer islamiyet en mükemmel ve son din ise hristiyan, yahudi veya ateist bir ailede doğan biri nasıl islamiyeti seçer?. 'özgür irade' cevabını duyar gibiyim.

    madem özgür iradeye bırakılmış bir şey niçin zorunlu tutulup cehennem azabıyla cezalandırılır.
    ···
  1. 2.
    0
    2-allah bu kadar kudretli ve alemleri yaratan en yüce varlıksa neden kendine kul yarattı ? secde ettiriyor ve cehennem azabıyla sınıyor.

    bu bir ego tatmini değilmidir ?
    ···
  2. 3.
    0
    3-bir din var olucaksa ve insanlar buna davet ediliyorsa neden melekler tek tek iman etmemizi istemedi de bir peygamber görevlendirildi.?
    ···
  3. 4.
    0
    evet beyler mantıklı cevaplarla tartışalım.
    ···
  4. 5.
    +1
    1. sorunu tam anlamadım ama bu sorunun bir ciheti adalet meselesidir ki ben de tam çözebilmiş değilim, yani herkes eşit ise hristiyan bir toplumda doğan daha dezavantajlı olmaz mı gibi. bu meseleye bana göre iki yönden yaklaşılabilir. birincisi burada adaletsizlikten söz edilemez çünkü eğer herşeyi yaratan bir yaratıcı var ise herşey onundur bizler onun mülküyüz ve istediği gibi bizde tasarruf eder ister orda yaratır ister burda ister taş eder ister insan. diğer yön ise eşit yaratılma fikri tamamen yaratıcıya kıyas ile olabilir. yaratılanların en üstünü insan yaratıcıya ne kadar uzak ise bir taş da o kadar uzaktır. sonsuza kıyasla herşeyin bir olması gibi.

    2. soruna gelirsek bu bir ego tatmini değildir. yaratıcı eğer sonsuz bir güzelliğe sahip ise bunun görülmesini istiyor takdir edilmesini istiyor ama özgür iradeye sahip varlıklar tarafından. her güzellik sahibi kendi güzelliğini görmek ve güzelliğinin görülmesini ister aynı bir bestekarın müziğini insanlara dinletmesini ya da bir ressamın yaptığı resimleri sergilemesini istediği gibi. bu bir egoistlik değildir. çünkü görülmeyen takdir edilmeyen güzellik manansızdır. görülmek için kul yarattı, takdir edilmek için ibadet istiyor ama ibadette kasıt secde değil secde sadece bir ifadedir mesele düşüncedir.

    3. bu soru gerçektende çok basit kalmış diğerlerine oranla çünkü peygamber sadece bildirmez aynı zamanda rehberlik eder. yani nasıl kul olunur onu fiilen gösterir. o yüzden sünnet vardır. melekler ile bu mümkün olmazdı ayrıca imtihan sırrı ortadan kalkardı ki ne kadar manasız olacağını anlatmama gerek yok.
    ···
  5. 6.
    0
    kuranda hepsi yazıyor canım ama sen açıp okumazsın ki
    neyse sen devam et
    ···
  6. 7.
    0
    tanrı var yok bilemem ama dinler yalan.
    ···
  7. 8.
    0
    @6 iç anadolu çomarı kendinle çelişiyorsun allah'la insanı kıyaslıyorsun niye aciz kullarına bunun güzelliğinin görülmesini istesin bunun tek açıklamasıdır ego tatmini
    ···
  8. 9.
    0
    2. cevaba şunu da eklemek mümkün. kendi güzelliğini görmek eserler ile mümkün olur. bir ressamın çok güzel bir resmine bakıp ne kadar da yetenekli bir ressamım ben diye düşünmesi gibi. sonuçta ortaya çıkmayan kabiliyet manasızdır yok hükmündedir.
    ···
  9. 10.
    0
    e yine aynısını yaptın allahla ressamı aynı kefeye koyuyorsun ki sen
    ···
  10. 11.
    0
    @9 insan aciz fakat yaratıcıya göre aciz, ama anlama muhakeme etme ve seçme kabiliyeti birtek insanda var yaratıcının güzelliğini en iyi insan görebilir. ego tatmini nedir ben de bunu anlamış değilim kendi seviyesinde bir varlık yokki yaratıcının egosu olsun. bence biraz kafa yormak lazım ego nedir diye önce
    ···
  11. 12.
    0
    @6

    3-Peygamberin evlerine davet olunmaksızın gitmeyin azhab 33/53 bu ayet sadece peygambere indirilmişe benzemiyor mu?ya da kendi yazdığı bir ayete ?
    ···
  12. 13.
    0
    şimdi insan tanrıdan aciz bunu anladık demi evet anladık tamam diyorsin ki tanrının seviyesinde bir varlık yok sonrada diyorsun ki tanrının güzelliğini insan görebilir madem aynı seviyede değiller neden bu güzelliği felan filan gösterme çabası içerisinde ? kendinle çelişiyorsun şu egoyu bi sen araştır bence
    ···
  13. 14.
    0
    ilginç
    ···
  14. 15.
    0
    @11 çok ilginç, akla uzak meseleleri temsil ile akla yakınlaştırma diye birşey vardır hatta felsefede bunu bir adı da vardı araştırsan bulabilirsin. bu tip temsiller islam alimleri tarafından yüzyıllarca kullanılmış burda kasıt çok bütün bir meseleyi tamamen anlamak için küçük parçalardan başlamaktır. yani ressam ile resim arasındaki o basit ilişkiyi anlayıp bütünde ki yaratıcı ile yaratılan arasındaki büyük ilişkiyi anlamaya yaklaşmaktır. elbette ilişkiyi tamamen anlatmaz zatem anlamaya sınırlarımız yetmez ama bir ucunda tutmaya yeter.
    ···
  15. 16.
    0
    @14 güzelliğin görülmesi için aynı seviyeye de olmak diye birşey yok ama yaratıcı kendi güzelliğini en üst seviyede hatta sonsuz mertebede görebilecek ve kendi üzerinde gösterebilecek bir varlık yaratmış o da insan. bahsettiğim sonsuz mertebede gösteren ve gören bir tek insan var o da son peygamberdir ki alemleri senin için yarattım demiştir yaratıcı. başka bir başlıkta da yazmıştım sonsuz bir güce sahip olan bir varlığın kıymetini kabiliyetini ya da güzelliğini ancak sonsuz bir seviyede aciz olan bir varlık gösterebilir öyle bir varlığa ihtiyaç duyarki hünerlerini sergilesin.
    ···
  16. 17.
    +1
    diger idnlerin kitaplarını okumadım konus dısında tutuyorum ama islamiyetteki anlamadıgım bir kac olguyu ekliyim

    islamı secmeyen cehennem azabı deniyor dinden cıkarsanda ayn durum söz konusu ayrıca kuranda bazı gunahlar icin sonsuz azaptan bahsediyor ve affedilmeyecegi belirtiliyor ama ote yandan herseyi affedebilecek bir tanrı oldugundan bahsediyor

    bir baska tez ise su islamiyette yazılanların cogu eski tarihi taslarda kitaplarda yazıtlarda vs. yazyor dendiginde ee tanrı eskidende din yolladı zaten butun dinler aynı ama untuldu deniyor peki ozaman madem unutuldu o yazıtta veya kitapta oonların ne işi var bu birnevi kuranı alıp 20 sayfasını yazıp kalanını yazmamak gibi birşey olmuyormu adamlar salak mı ?

    allahın en sevgili kulu onemli kişi olarak biliniyor islama gore butun kulların ruhu allahın kendnden bir parcadır ozaman allah kendinin bazı bolumlerini cok sevip bazı bolumlerini daha az mı sevmiş oluyor ?

    cogu insan anne babasına bile karsı gelmezken bizden daha akılsız olan seytan nasıl oluoyorda allaha karsı geliyor ?

    zemzem veya okunmus suya gelirsek simdi tanrının yarattıgı hersey nimetken colun ortasında cıkmıs olan bir suya neden ayrı bir kutsallık katma ihtiyacı duyuluyor suların hepsinin geldigi yer belli ne icin oldugu belli iken ?

    oruc gunes dogarken baslar batarken biter fakat kutuplar neden hesaba katılmamıs ?

    onemli kitapta harutla maruttan bahseder buyu yaparlar ogretirler peki madem tanrı tek yaratıcı guc hersey onun elinde neden buyu işleri var ?

    devam ederim daha sonra ...
    ···
  17. 18.
    0
    @13 ilk sorular biraz daha teizmnin temellerini oluşturan cinste sorulardı herkesin tatmin olabileceği cinsten cevaplar verilebilirdi. fakat bu soru islamiyetin en detay meseleleri ile ilgili verilecek cevab müslüman olmayanı tatmin etmeyebilir. cevaba gelecek olursak zaten tefsir alimleri bu ayet için toplum hayatını düzenlemeye yönelik bir ayet olduğu konusunda hemfikir. yani birbirinize karşı böyle davranın, davet edilmediğiniz halde başkalarını rahatsız etmeyin manasını çıkarmışlardır. ama şuna da dikkat etmek gerekir ki eğer gerçektende kuranı peygamber yazmış olsaydı bu kadar basit bir mesele için böyle basit bir açık verirmiydi, bunu kendisi direk neden söyleyemedi çünkü savaş ganimetleri gibi çok daha büyük meselelerde emir kabul edilen hadisleri var neden bu konuda da bir hadis beyan etmedi de haşa böyle basit bir meselede yaratıcıyı konuşturdu.
    ···
  18. 19.
    0
    şu başlık altında yazıların çoğu birer saçmalıktır.

    size tek bir cümle söylüyorum;

    eğer gerçeği arıyorsanız asla ondan şüphe etmezsiniz.

    sanırım anlaşılmışımdır. tanrı, allah, yehova, din, evrenin ulu mimarı gibi semboller, terimler vardır evet. ve bunlar tektir, gerçektir. bir sonsuz enerjidir ve bu enerji bir kurallar çerçevesine sığdırılamayacak kadar büyük, net, yorumlanamaz bir gerçekliktir.

    din yorumlanabiliyor ve şüphe edilebiliyorken neden hala ulu yaratıcıyı bir din içerisine sıkıştırmaya çalışıyorsunuz.
    ···
  19. 20.
    0
    Yaraticiyi dini anlamak icin hicbir huur cocugunun yol gostermesine ihtiyaciniz yok zaten yaratan onu bulmanizi istiyorsa icinize kendinden bir parca birakmistir onu ne sekilcilikle ne taklitle ne de kitaplarla bulabilirsiniz once bu gibik dunyasal cikar dinlerini unutmaniz lazim ve kuran degistirilmistir icinde biz kurani koruyacagiz dedigi icin de kendini otomatikman devre disi birakir ve o nu kendi ozel yolunuzla bulma kapilari ardina kadar acilir
    ···