1. 1.
    +1
    lım.

    --spoiler--
    son edit: sizin ben mantığınızı gibeyim dıbına kodumun salakları kendi halinizde tartışın başlık altında.
    --spoiler--

    --spoiler--
    baba edit: ulan dıbına koduklarım başörtüsünü, kapanmayı tartışmıyoruz ortaokul çağındaki çocukların başörtüsünü tartışıyoruz.
    --spoiler--

    öncelikle seviyeyi yükselttiğimi belirteyim de ona göre okuyun.
    beyler bildiğiniz üzere ortaöğretimde başörtüsü serbest bırakıldı. bu konuyu burada medeni bir şekilde tartışalım. herkes kendi fikrini söylesin.
    bence;
    ortaöğretim çağındaki bir çocuk dini ve Allah'ı tam ve doğru olarak kavrayabilecek kapasitede değildir. 5. sınıfa giden çocuğun örtünme konusunda kendi tercihini yapamayacağını düşünüyorum. ortaöğretimde başörtüsünün serbest bırakılmasının, ailelerin çocuklar üzerindeki baskısını arttırmaktan ve fikri hür, vicdanı hür bir nesil yetişmesinin önüne geçmekten; kendi fikirlerine sahip, düşünen birer birey yetişmesini engellemekten başka bir işe yarayacağını düşünmüyorum. bu serbestlik 2 tür insan yetişmesine sebep olacaktır;
    1. ultra yobaz koyun tipler
    2. aile baskısıyla kapanmış, bu yüzden yasakların cazip geldiği başı kapalı ruhu huur tipler.
    her ikisi de toplum normallerinin dışında olacağı için sonuçta ruh sağlığı yerinde olmayan bir nesil yetişeceğini söyleyebiliriz.

    siz de fikirlerinizi sunun da toplumun genel kanısını öğrenelim.

    edit: @7'deki atakpanik panpamın ricası üzerine paylaştığı linki ekliyorum http://soruyorum.com.tr/s...akkinda-ne-dusunuyorsunuz

    edit 2: @21 keşke dini Kuran'dan öğrenseydin.
    Ey ademoğulları! Size avret yerlerinizi örtecek giysi ve süs kıyafeti
    indirdik.
    7- Araf Suresi 26

    Mümin kadınlara da söyle: Bakışları ölçülü olsun ve cinsel organlarını
    korusunlar. Süslerini, kendiliğinden görünenler
    hariç açmasınlar.
    Örtülerini yaka açıklarına koysunlar. Süslerini şu kişilerden
    başkasına göstermesinler: Kocaları, yahut babaları, yahut kocalarının
    babaları, yahut oğulları, yahut kocalarının oğulları, yahut kardeşleri,
    yahut kardeşlerinin
    oğulları, yahut kendi kadınları, yahut
    ellerinin altında
    bulunanlar, yahut kadına ihtiyaç duymaz olmuş
    erkeklerden
    kendilerinin hizmetinde bulunanlar, yahut kadınların
    mahrem yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Gizledikleri
    süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler,
    hepiniz topluca Allah’a tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz.
    24- Nur Suresi 31

    Kadını, kendi zihniyetine göre yaşatmak isteyen zihniyetin çarpıttığı
    ayetlerin
    başında bu ayet gelir. Bu ayetteki “hımar” kelimesi geniş manalı bir
    kelime olup “örtü” manasına gelir. Eski Arap yazılarına
    bakılırsa “hımar”ın
    yere konulan, masaya örtülen veya herhangi bir örtüyü tarif edebileceğini
    görürüz. “Hımar”, başı örterse başörtüsü
    olur, masaya konursa masa örtüsü
    olur. Eğer “hımar” kelimesi
    ile başın örtülmesi istenseydi “hımar ür-res” gibi
    bir vurgulama
    ile başörtüsü denebilirdi. Böylece “res” kelimesi ile baş bölgesi
    vurgulanır ve “hımar” ile beraber başörtüsü net bir şekilde anlaşılırdı.
    Nitekim abdest alınmasıyla ilgili ayette başın sıvazlanması söylenirken, baş
    kelimesi Arapça karşılığı “res” ile vurgulanır.

    Üstelik ayette kapatılacak yerin “yaka açığı” olduğu geçer. Yani “hımar”ın
    başı kapatması değil, “yaka dekoltesi”ni örtmesi
    istenir. (“Yaka açığı” manasına
    gelen “cuub” kelimesi hem bu ayette
    kapanılacak bölgeyi belirtmek
    için, hem de Hz. Musa’nın yaka açığına
    elini soktuğunu belirten ayetlerde
    geçer.) “Hımar” kelimesi sırf başörtüsü manasına gelseydi bile bu ayetten
    başı örtmek değil, yine
    “yaka dekoltesi”ni kapatmak anlaşılacaktı. Üstelik
    başörtüsünü Kuran’a maletmek isteyen zihniyet, açık bir saptırma yaparak;
    “felyedrmuallak” fiilini “salsınlar” diye tercüme etmektedir. Böylece
    ayet,“başörtüsünü yaka açıklarına salsınlar” şeklinde okunacaktır. Oysa hiçbir
    şekilde “darabe” kökünden türeyen “felyedrmuallak” fiili “salsınlar” manasına
    gelmez. Bu fiille, örtünün “yaka açığına konulması” yani “yaka açığının kapatılması”
    anlatılır. Kuran’da “salsınlar, indirsinler”
    manasında “felyüdnine”
    kelimesi kullanılır. Allah böyle bir ifade kullanmak isteseydi “felyedrmuallak”
    fiili yerine “felyüdnine” fiilini
    kullanmaz mıydı? Bu örnek bize, gelenekçi
    zihniyetin, kendi fikirlerini
    doğru çıkartmak uğruna gereğinde Kuran’daki
    kelimelerin manasını kaydırmaktan çekinmediğini göstermektedir.

    okuyabilirsen oku okumazsan senin de dıbına koyim
    Tümünü Göster
    ···
  2. 2.
    0
    var mı bu konuda başka düşüncesi olan?
    ···
  3. 3.
    +1
    @8 gibinde olan gelsin konuşsun dedik amk
    ···
  4. 4.
    -1
    upupup bu ülke nereye gidiyor upupup
    ···
  5. 5.
    0
    lan ne boş adamlarsınız be bu konuda konuşabilecek 3-5 kişi miyiz şurada?
    ···
  6. 6.
    0
    @17 4. sınıftaki çocuk dinden, felsefeden ne anlasın amk
    ···
  7. 7.
    0
    @20 Kuran'da başın örtülmesi gerektiği yazmadığından ötürü bu yazdığını ciddiye almıyorum.
    hadi dini Kuran-ı Kerim dışında kaynaklardan öğrenenler eksileyin.
    ···
  8. 8.
    0
    @24 @1deki editimi oku ondan sonra Kuran'dan başınızı örtün yazan bir ayet göster bana.
    ···
  9. 9.
    0
    @26 @1'de yazdığımı tam olarak okusaydın nur suresi 31. ayeti bana delil olarak sunmazdın. orada ilgili ayetin nasıl çarpıtıldığını gayet açık bir şeklide yazdım.
    ···
  10. 10.
    +1
    @31 güzel ironi
    abi bu ülkede kadına şu şekilde bakanlar var bak şimdi habere bak:
    http://www.mynet.com/habe...abancayla-vurdu-1468943-1
    bu da altına yapılan yorum: BABASINA KOCASINA ABiSiNE ÖF DAHi DiYEN KADINLARI ESEFLE KINIYORUM..RABBiM TEZ VAKiTDE KADINLARA YA AKIL VERSiN YADA CEHENNEMDEN ONLARI HiÇ ÇIKARMASIN..

    kadınları aşağılık ırk olarak gören bu zihniyet nedir dıbına koyim? uğraştığımız şeylere bak!
    ···
  11. 11.
    0
    @35 git @30'da yazdığımı oku sonra bana başörtüsünün Kuran'ın neresinde geçtiğini söyle.
    ···
  12. 12.
    0
    @38 anlamıyorsun kardeşim ben diyorum ki ortaöğretim çağındaki bebenin kendi hür iradesiyle kapanması mümkün müdür?
    ergin bir bireyin kapanmasına bir şey demiyorum çocuğun kapanması kendi kararı olabilir mi sence?
    ···
  13. 13.
    0
    @40 saçtan tahrik olanını ilk defa gördüm. sana daha fazla cevap vermeme gerek yok.
    ···
  14. 14.
    0
    @43 kardeş ben senin mantığını gibeyim sıkıştın saçmalıyorsun.
    ···
  15. 15.
    0
    @47 ben bunu doğru olduğunu savunmuyorum. çoluk çocuktan tahrik olan hastalıklı insanların kafalarını koparmak lazım.
    ···