/i/İnanç

İnanç
Bu entry silinmiştir
  1. 1.
    +27 -9
    Kafanızı kuma gömmeyin artık görün bunları. Etik kuralları dininizden daha insancılsa sorgulayın bu durumu.
    ···
    1. 1.
      0
      hayır bu tavus kuşuna tapıyor deve kuşuna değil dostum 👍
      ···
      1. 1.
        +2
        Gerekirse taksim delisine tapsın banane amk
        ···
    2. 2.
      -1
      ben tavus kuşuna taptığı için bunu hakettiğini düşünüyorum
      ···
  2. 2.
    +5
    Sinirden delirdim
    ···
    1. 1.
      +4 -4
      HELAL ET PANPA

      AMK @1 i OKUYUP INANIP DISARDA KENDINIZI FILOZOF ZANNEDIP AYETTE KOLE YAPIN YAZIYOR DEMEYIN
      ALIN SIZE AYETIN TAMAMI AMK YARRANI CIKARANA SAKSO CEKMEYIN AZ ARASTIRIN
      ALTTAKI LINKTEN AYETIN TAMAMINI OKUYUN ADAMIN SOYLEDIGIYLE ALAKASI YOK
      KAYNAK: DIYANET ISLERI BASKANLIGI


      http://www.imgim.com/20210213_023452.png
      https://kuran.diyanet.gov...isleri-baskanligi-meali-1

      EDIT: AMCIKLAR ANLAMAZSANIZ TEKRAR TEKRAR OKUYUN YAVASCA CUMLE CUMLE OKUYUN HER CÜMLEYI ANLAYIP OYLE DIGER CUMLEYE GECIN. KAPLUMBAGA TERBIYECISI GIBIYIM BURDA KOYUNLARLA UĞRAŞIYORUM BOTLARI YONLENDIRIYORUM KAC YASINDASINIZ LAN UTANIN SORGULAMADAN KABUL ETMEYIN. AKLINIZ YOK FIKRINIZ VAR APTAL BOT SÜRÜSÜ AMK
      ···
  3. 3.
    +16 -3
    dinde zaten kölelik var muhafazidin bile kölesi vardı
    ···
  4. 4.
    +3 -1
    ama bu salak huur evladı tavus kuşuna tapıyor o yüzden eğer zeka ürünü olan dini kabul etmesini sağlayacak olan bir beyne sahip olsaydı özgür olurdu
    ···
  5. 5.
    +22 -4
    Cengiz Han ın şöyle dediği iddia ediliyor
    Ben sizin hanınınızım (eşini göstererek) bu da benim hanım. Türkler keşke araplarla hiç karşılaşmasaydı
    ···
    1. 1.
      +2 -1

      O KADINLAR ARTIK YOK PANPA


      (bkz: kadınların güç merakı nereden geliyor)
      (bkz: kadinlardaki mantik hatasi)
      (bkz: sözlük neden erkeklere özeldir)
      (bkz: kızlar için yakışıklılık her şeydir)
      (bkz: siz erkek olmak)
      (bkz: bu ülkede erkek olmak kolay değil)
      (bkz: erkek kadına her zaman hükmedecek olan cinstir)
      (bkz: kadınlar ve erkekler eşit değillerdir)
      (bkz: kızlara değer veren erkek net gerizekalıdır)
      (bkz: kadınlar dünyaya gönderilmiş olan bir lanettir)
      (bkz: evet evet erkekler sapık yhaa)
      (bkz: beyler aslında erkekler seçici cinsiyettir)
      (bkz: kadın erkek eşittir deyip nafaka kabul etmek)
      (bkz: erkek kadından daha güzeldir ama bunu bilmez)
      (bkz: erkekler her alanda kızlardan üstündür)
      (bkz: kadın erkek eşitse kadınlar niye askere gitmiyo)
      (bkz: erkeklerin soyu tükensin)
      (bkz: kızlar önce efendi çocukları reddeder)
      ···
      1. 1.
        +1
        Güzel başlıklar lan
        ···
      2. 2.
        +1
        siz erkek olmak başlığı bir enderlik seviyesine sahip olsa efsanevi+ olurdu
        ···
  6. 6.
    +6 -2
    Fotoda yazılanı okuyunca kanım dondu yeminle
    ···
  7. 7.
    +3 -2
    o hak değil bu hal değil hak din hangisi yahu
    ···
    1. 1.
      +4 -3
      Hak din yoq
      ···
    2. 2.
      0
      Yok ki...
      ···
  8. 8.
    +1 -1
    Kölemsin bin . Çuqu
    ···
  9. 9.
    +9 -6
    Kölelik kurumundan başlayalım. Kölelik kurumu tarım toplumunun değer yargıları içerisinde son derece normal bir şeydi. Kölelikle ilgili olayların nassa yansıması da kaçınılmaz idi, çünkü Kur'an ilk muhataplarına sesleniyor. Peki biz bu nassları (ayetleri) nasıl ele alacağız? Kur'an'ın tüm hükümleri dine dair olmadığı gibi, Kur'an'daki tüm hüküm içeren ifadeler mutlak değildir. Bunu bilen fakihler dini hükümleri değerlendirirken kıyas, icma gibi yollara başvurmuştur. Konuyu fazla dağıtmadan işide ve bu ayetin yorumuna geçiyorum. Vahabbi işid madem islamı bu kadar biliyor kadınlara ve çocuklara eziyet edilmemesi hususundaki rivayetleri neden görmezden geliyor. işid üzerinden islam yorumu yapmakta baya ucuz edebiyat yapmak fazla derinlemesine girmeye bile gerek yok bir cümle önce sorduğum soru dahi yeter. Ayete gelirsek, bu ayeti farklı yorumlayanlar mevcut ve bu yorumların hiçbirisi sizin bahsettiğiniz gibi değil. Abdullah b. Abbas, Ebu kılabe, ibni zeyd ve mekhuleye göre bu ayet savaşta esir alınan evli kadinlari kastetmektedir ve söz konusu kadınlarla "iddetleri bitene kadar evlenmek" caizdir. b- Abdullah b. Mes'ud, ibrahim en-Nehai, Said b. el-Müseyyeb, Hasan-ı Basri, Übey b. Ka'b, Cabir b. Abdullah ve Enes b. Malikten nakledilen diğer bir görüşe göre burada zikredilen kelimesinden maksat, "Evli olan her hangi bir kadındır. "Evli olan kadınların başkalarıyla evlenmeleri haramdır. ifadesindeki kadınlardan maksat ise evli olan köle kadınlardır. Evli olan köle kadınlar, satın alındıkları takdirdde onları satın alanlarla evlenmeleri helaldir. Zira cariyeleri satmak, onları boşatmak demek olur. Bunlara göre âyetin bu bölümünün mânâsı şöyledir: "Evli olan kadınlar da size haram kılınmıştır. Ancak cariye oldukları için satın aldığınız evli kadınlar müs tesnadır. Bunlarla evlenmeniz helaldir.

    Ebû Âliye, Ubeyde es-Selmani, Tavus, Said b. Cübeyr, Ata, Süddi. ve Abdullah b. Abbastan nakledilen diğer bir görüşe göre burada zikredilen kelimesinden maksat, iffetli olan kadınlardır. ifadesindeki kadınlardan maksat ise, kişinin, nikah akdi yaparak dörde kadar ev lenebileceği hür kadınlardır. Bunlara göre âyetin mânâsı şöyledir: "Akrabalarınız dışında olan iffetli kadınlarla evlenmeniz de haramdır. Ancak onlardan, dör dü aşmamak şartıyla nikah akdi yapıp mehir vererek ve şahit tutarak serî bir şe kilde evlenmiş olduğunuz kadınlar müstesnadır. işte bunlar size helaldir." Bu görüşte olanlara göre âyet-i kerime’nin bu bölümü, surenin başlangıcında dörde kadar kadınla evlenilebileceğini beyan eden âyet-i kerime’yi izah etmektedir. Zi ra dörtten fazla evlenmenin haram olduğu ve dörde kadar evlenilen kadınların da şer'î usullerde nikahlanarak helal olduklan bu âyetten anlaşılmaktadır.

    Mücahtd, Abdullah b. Abbas, Said b. el-Müseyyeb Adullah b. Mesud, Mekhul ve ibrahim en-Nehaiden nakledilen diğer bu görüşe göre bu âyette zik redilen kelimesinden maksat, "Evli olan kadınlar"dır. Bunlarla evlenmenin haram olduğu zikredilmiştir. ifadesinden maksat ise, nikahla veya mülkiyetine sahibolmakla evlenilen kadınlardır.
    Taberi diyor ki: "Abdullah b. Abbas ve Mücahidin bu âyetin mânâsını anlayamadıklarını söyledikleri nakledilmektedir. Burada zikredilen kelimesi, kelimesinin çoğuludur. Asıl mânâsı "Evlenerek avret mahallerini koruyan kadın veya iffetinden dolayı kendisini hayasızlıktan koruyan kadın." demektir. Şehirlerin kalelerine denilmesi, o kalelerin, insanları, düşmanlarından korumalarmdandır. Madem ki (... )in asıl mânâsı "Korunmuş ve mani olunmuş" demektir o halde bu âyetin mânâsı da "Korunmuş ve yasaklanmış kadınlar size haramdır. Ancak malik olduklarınız müstesnadır." demektir. işte âyetin mânâsı budur. Kadının korunmuş ve mani olunmuş olması, hür olmasıyla gerçekleşebilir. Nitekim şu âyet-i kerime’de ge çen bu mânâdadır. "... Sizden önce kendilerine kitap verilenlerden hür ve iffetli kadınlar... size helal kılındı... Maide sûresi, 5/5

    Yine kadının "Korunmuş ve mani olunmuş" olması, müslüman olmasıyla gerçekleşebilir. Nitekim bundan sonra gelen âyet-i kerime’de zikredilen ve bu kökten gelen kelimesi bu mânâdadır. "... Eğer evlendikten sonra (Müslüman olduktan sonra) zina ederlerse o cariyelere, hür kadınlara verilen cezanın yarısı verilir. Nisa sûresi, 4/25

    Bir de ayeti kerimeyi kesmişsin devaminda şöyle ifade var
    Evli kadınlarla evlenmeniz de haram kılındı. Ele geçirdiğiniz ca riyeler müstesna. Bunlar, Allah'ın, üzerinize farz kıldığı hükümlerdir. Bunların dışında iffetli olarak, ZiNA etmeksizin, mallarınız vasıtasıyla evlenmek istemeniz size helal kılındı.

    Herhangi bir tefsir kitabi okuduğunuzda ayetlerin kritiğini rahatça yapabilirsiniz. Bu ayet tecavüz gibi eylemi meşrulaştırmadığı gibi cariyelik kurumuyla da olsa kimseyi ortada başıboş bırakmıyor. Hz.muhafazid'in safiyeyle evliliğini araştır derim. Safiye kendi isteğiyle mi evlenmiş yoksa haşa tecavüze mi uğramış!? Eğer bir emsal alacaksak buradan alalım..
    Tümünü Göster
    ···
    1. 1.
      +8 -6
      Kölelik kurumunun tarım toplumunda normal ve gerekli bir şey olması, dinin de bu kurum ile iç içe olması bile islam dininin günümüz şartları için doğru bir din olmadığını gösteriyor. Zira artık tarım toplumu değiliz. Sosyal etik kavramlarının gerisinde kalmış bir dini sürekli farklı şekilde yorumlayıp şekilden şekle sokmakta inanılabilirliğini azaltıyor.
      ···
      1. 1.
        +3 -2
        Neden inanabilirliği azaltsın ki? insanların din anlayışının degismesinden daha doğal ne olabilir
        ···
    2. 2.
      +1
      Olaylar olaylar
      ···
  10. 10.
    +1
    sorun slamda değil. sorun slamın zamanın kitabı olmamasında
    ···
  11. 11.
    +7 -4
    Acaba buna karşı söyledikleri cevaplar ne koyu müslümanların
    ···
    1. 1.
      +15 -3
      Ayet bükmek. işlerine gelince Kur'an apaçıktır, anlaşılabilir. işlerine gelmeyince de Allah orada öyle demek istemedi de böyle dedi derler. Ben ilk görüşe katılıyorum. Kuran, onu indiren yaratıcının da dediği üzere apaçıktır. Ne yazıyorsa o dur.
      ···
      1. 1.
        +11 -3
        Apaçık ayet vurgusunu bu kadar yapıyorsunuz ama meselenin özünden maateesüf haberiniz yok.. ali imran suresi 7.ayette der ki

        ﴾7﴿ Sana kitabı indiren O’dur. Onun (Kur’an) bir kısım âyetleri muhkemdir, ki bunlar kitabın esasıdır; diğerleri ise müteşâbihtir. Kalplerinde eğrilik bulunanlar, fitne çıkarmak ve onu (kişisel arzularına göre) te’vil etmek için ondaki müteşâbihlerin peşine düşerler. Halbuki onun te’vilini ancak Allah bilir; bir de ilimde yüksek pâyeye erişenler. Derler ki: Ona inandık, hepsi rabbimiz katındandır. (Bu inceliği) yalnız aklıselim sahipleri düşünüp anlar.

        Şimdi diyeceksin burada çelişki yok mu? Yok. Açikliyorum. Bir kitap dusun butun kugular beyazdir diyor ama başka cumlede birkaç istisna hariç diyor butuncul aldigimizda çeliski oluyor mu yok? Apaçık ayet mevzusu da bundan ibarettir.
        ···
    2. 2.
      +1 -1

      AMINI DA AL GIT KOLE BOS YAPMA HADI

      ···
  12. 12.
    +12 -4
    kuranın bildirileri evrensel değil bölgeseldir
    kuranın bildirileri ezelden ebede kadar değildir evrensel ahlak diye bir şey yoktur ahlak coğrafyadan coğrafyaya değişir
    kuranın bildirileri kutsal bir metin değil yalnızca dönemin Arap yarımadası toplumunu az buz(tamemen değil çünkü taraflı yazılan metinler, kafir diye nitelendirilen insanların birçoğu soykırıma uğradığı için objektif bir metin diyemeyiz) anlattığı için tarihi bir metindir
    ···
    1. 1.
      +4 -2
      cügülemek yerine antitez sunacak bir akıl var mı aranızda? malesef.
      ···
      1. 1.
        0
        Aslinda bazi ayetlerin lokal oldugunu kabul edebilirim..
        ···
      2. 2.
        -1
        Ahlaksal olay yoktur bir olayın ahlaki yorumlaması olabilir. Yerçekimi yasası gibi açık ve net bir gerçeklik olan bu durumdan yola çıkarsak kuranda "öğütlenenler" ya mutlak ve daimi değildir (dolayısıyla gereksizdir, değişebilecek nene öğütü gibi bişeydir çünkü).Ya da "mutlak öğütlerdir" ve dünyanın gerçekliğini yansıtmıyodur çünkü dünya böyle bir yer değil. Buradan hareketle radikal arapların neden bu kadar mutlakçı oldukları ve binbir şekle sokulabilen ayetlerin aslında dediğinin ne olduğu daha rahat anlaşılabilir.
        ···
  13. 13.
    +3 -10
    Bi fotoğraf koymuşlar kaynak yok bişey yok gelip islama laf ediyor hadsiz köpekler
    ···
    1. 1.
      +3 -3
      Ne inanıcam elin gavur haber kaynağına. Bunlar hep islam düşmanlarının islamı kötülemek için hazırladığı kurgu videolar.
      ···
      1. 1.
        +6 -1
        işidin zütünü gibeyim ateistim ben zaten reis boş yapıyorum ahahhaha. Böyle şeyleri çok ciddiye almayın boşuna değmez. Tartışmayın böyle gerizekalılarla örnek olsun. ciks.
        ···
  14. 14.
    0
    la bu yeni mi oldu
    ···
  15. 15.
    +7 -3
    islamiyetle ilgili eleştirilerin en büyük yanlışı, sadece işinde yaşadığın zamana göre yorum yapıp geçmişi hiç dikkate almamaktır. Bu meşhur yanlışa anakronizm denir.

    Mesela sen, bütün ortaçağ ekonomisini, jeopolitiğini, insan haklarını araştırdın mı? Başka ülkelerdeki tarihlerdeki dinlerdeki köleliklerin şartlarını, durumlarını inceledin mi?

    Ayrıca Işid gibi 20-30 bin adamı zorla savaştıran ve yine müslümanların savaşarak yok ettiği marjinal bir terör örgütünü neden islamın ilahi yetkili temsilcisi gibi kabul ederek bize onun hesabını soruyorsun ki?

    Peki islamiyet köleliği tamamen kaldırsaydı, ortaçağ zamanı savaşlarda alınan esirlerin başına neler gelecekti, hiç düşündün mü?

    Sen bunların cevabını ver, biz de senin soruna cevap verelim
    ···
    1. 1.
      +10
      SiZ falan diye konuştuğuna göre bunlara cevabın yok, sabahtan beri boş yapıyorsun, tamam teşekkürler olay anlaşıldı.
      ···
      1. 1.
        +9
        Panpa bu konu üzerine bir sürü kitap yazılmış, saatlerce videolar çekilmiş, sadece kendi bildiklerimi araştırdıklarımı yazsam buraya çarşaf çarşaf yazmak istemiyorum. Okurken sen yorulursun.

        En iyisi aç şunları laptoptan falan çalışırken arkadan dinle.

        https://www.youtube.com/watch?v=2D0pbsyXdEs
        https://www.youtube.com/watch?v=SlBWlQQOUzU
        https://www.youtube.com/watch?v=s0CtEb-qSYM
        https://www.youtube.com/watch?v=egw1kO4A7Gs
        https://www.youtube.com/watch?v=3fIhwu9YOXs
        ···
  16. 16.
    +7 -1
    cariyeliği çarpıtmak için 1 ton şey yazmışsın yazdıklarının 1 tanesinde mantığını kullanmayıp salt bilgilerle insanları çelişkiye düşürmüşsün. Cariye olayını basit bir mantıkla açıklayalım. Öncelikle harp edilen yerlerde, erkeklerin büyük çoğunluğunun kaybedilmesi sonucu ortaya çıkan kadın fazlalığı cariye olarak alınıyor ve onların fuhuş yapmamaları için evli olmayan erkekler evlenmek şartıyla evli ve durumu olanlar ise 4 e kadar yine mehirlerini vererek evlenebilir. Evet olayın mantıklı kısmına gelecek olursak cariyelerin bölgede fuhuşa sürüklenmemesi ve fuhşa yönelmek zorunda olan kadınların fuhuş yapmayıp ona ve çoluğuna çocuğuna bakabilecek bir erkeğin olması tüm kötülüklerin önüne geçer (cariyelik sadece harp durumunda sözkonusudur). Ayrıca ışıd ile ilgili tek kelime etmenin hiçbir mantığı yoktur herkes biliyorki ışıdın müslümanlıkla alakası yoktur ve kimler tarafından yürütüldüğü bellidir. Müslümanlığı dünyaya kötü tanıtmak ve müslümanlığı bitirmek için tasarlanmış bir terör örgütüdür.
    ···
    1. 1.
      +2
      Eşi savaşta ölen bir kadının kendi rızası gözetilmeksizin, silah zoruyla, düşman askeri tarafından ciks kölesi olarak alınması bu dinde meşru kılındı mı? Evet. Neyi tartışıyoruz anlamıyorum. Sırf fuhuşa düşme ihtimali olan bazı kadınlar için tüm kadınların zorla ciks kölesi yapılması hangi mantığın ürünü?
      ···
    2. 2.
      0
      \"\"Evlenme imkânı bulamayanlar, Allah lutfundan ihtiyaçlarını giderinceye kadar iffetlerini korusunlar. Bedelini ödeyerek hür olmak isteyen köle ve câriyelerinizin -kendilerinde hayır görürseniz- tekliflerini kabul edin. Allah’ın size verdiği maldan da onlara verin. Namuslu yaşamak isterlerse, dünya hayatının geçici menfaatini elde etmek için câriyelerinizi fuhuş yapmaya zorlamayın. Kim onları zorlarsa bilinsin ki Allah, onların zorlanmaları sebebiyle bağışlayıcıdır, esirgeyicidir.\"\"
      \"Nur suresi 33. ayet\" kur-an da bahsettiğin şekilde bir zorlama yoktur. Yanlış bilgiler edinmişsin keşke araştırsaydın. Ayrıca kur-an ı mantığa oturttuğun sürece herhangi bir pürüzle karşılaşmayacaksın fakat Kur-an da da sürekli bahsedilen inkarcılardan isen bir türlü anlamak istemeyeceksin. Bu arada son cümlede yazan şey fuhşa zorlanan cariyeleri bu günahtan mesul tutmadığını söylüyor.
      ···
    3. 3.
      +1
      Kocası olmayan bütün kadınları potansiyel sex işçisi olarak görüyor yani ilk yazdığın metne göre. ikinci yazdığında ise namusunu korumayan bir kadın üzerinde fuhuşta çalıştırma ve cariye olarak kendine sonsuza kadar köle etme konusunda kadınlara sahip olmayı hak gören bir din mantıken. islam'ın gericiliğin burada ortaya çıkıyor zaten. bir kadının daha doğrusu bir insanın bedeni üzerinde ister huurluk yapsın ister namuslu olsun hiçbir insanın sahipliği olamaz. Savaş cariyesi adı altında sözde namusunu koruma bahanesi ile köleliği aklamak iğrenç bir şey la yazık size.
      ···
      1. 1.
        0
        Potansiyel sex işçisi olduklarını nerden çıkarıyosun anlamıyorum. Köleler ve cariyeler dediğim gibi sadece savaş durumlarında ortada kalmış insanlardır. Kur-an cariyeyi satın aldıktan sonra ona her türlü sapkınlığı, zulmü,işkenceyi yapabilirsin diye emretmiyor. Aksine hep iyiyi emreder. \"Eğer (birden çok evlilikte kadınlar arasında) adaleti gerçekleştirmekten endişe ederseniz, bir kadınla veya eliniz altında olan cariyelerle yetinin.\"(Nisa, 4/3).Bu ayette evlilik; elinizin altında bulunanlar olarak tabir edilmiştir. Sonuc olarak kur-an da cariyelerin mağduriyetine karşı bir düzen getirilmiştir. Eğerki böyle bir ayet olmamış olsaydı ozaman cariyelere kimse iyilik yapmak istemez, cariyeler fitne ve haram yollara sürüklenirdi.
        ···
    4. diğerleri 1
  17. 17.
    +4
    Savaşta ele geçirilen esirlerin bile köle yapılmamasını karşılıksız veya karşılıklı olarak salınmasını söyleyen veya türlü türlü suçlarda sürekli köle azad etmeyi söyleyen bir kitap mı köleliği yaygınlaştırmaya çalışıyormuş hahaha
    ···
  18. 18.
    +3 -3
    Yazdiklarini okumadim gibimde de degil koleligi kaldirsa inanacak miydin hayir kaldirmadigi icin niye inanmiyormus numarasi yapiyorsun onu da anlamadim ayni akplilerin chp ataturkun cizgisinden cikti laflari gibi bir sey bu zaten akpye ataturk dusmani oldugu icin oy veriyorsun chp ataturkcu olsa oy verecekmis gibi yapip aklinca ortaligi bulandirmaya calisan 30 iq taktikleri
    ···
  19. 19.
    +1
    "Çünkü kuran bunu emrediyor."
    Kaçırmışım herhalde şöyle bi ayet vardı galiba, "kaç tane köleniz varsa o kadar sevap kazanırsınız. Hemde tecavüz.. oh! Her tecavüz 10 sevap"
    Bir dahakine dikkatli okurum sağol
    ···
  20. 20.
    +2
    Bir entry daha girmek istiyorum. Yukarıdaki arkadaşlar zamanın koşullarına bakın diyor. Sanki kutsal sayılan, hayatın merkezine koyulan bir kitaptan değil de Magna Carta'dan örnek veriyorlarmış gibi. Eğer sen diyorsan ki dönemin koşuluna bakmak gerekir. O hâlde Kur'an'ın evrensel olduğunu, hükümlerinin sonsuz olduğunu yalanlıyorsun. Zira biz şuan Kur'an hükmünü uygulamıyoruz. Türkiye olarak değil dünya genelinden bahsediyorum. Hırsızlık yapanın eli kesiliyor mu? Hayır. Zina yapan kişileri ölene kadar taşlıyor muyuz? Hayır. Bu entryme saygı çerçevesinde cevap verirlerse sevinirim. Cügü yemekten sıkıldım çünkü biraz tartışma kültürünüz olsun.
    ···
    1. 1.
      0
      Yazıda yanlışın var. Zînâ eden bekarlar taşlanmaz. Zînâ eden bekarlara 100 sopa vurulur. Taşlanma, yâni recm ise evli olup da zînâ yapanlar içindir.
      ···
    2. 2.
      0
      Evet aslında orada evli olanları kastetmiştim ama anlaşılmamış olabilir benim hatam affola.
      ···
    3. 3.
      +1 -4
      Zamanın koşulları derken beni kastediyorsan, ben şunu kastettim: Kuran sadece 21. yy dakilere göre inmedi, 7,8,9,10... vs her yüzyıldaki ihtiyaçları en iyi şekilde karşıladı. Benim yukarıda verdiğim linklerde daha bilgili insanlar konuşuyor, açıklıyorlar.
      ···
      1. 1.
        0
        Şimdi sen ben bilgili değilim bak daha iyiler var diyip toplam süresi 2 3 saat sürecek videolar atarsan bu bir tartışma değil baştan savma olur. Fakat ben gönderdiğin linklere yine de baktım. Cariyeliği savaş durumuna indirgemek muazzam bir yanlış anlaşılmadır ki savaş durumunda olsa bile bu da büyük bir soru işaretidir. Pek uzatmak istemiyorum bu konuyu. Gri bir konu değil çünkü.
        ···
      2. 2.
        0
        Valla ben ayrım yapmadan birbirinden farklı kesimlerden bir şeyler attım, çünkü her birisi farklı bakış açısı getirmiş.

        Bu attıklarımın hiçbirisi fanatik veya terör örgütü değil sanırım. Keşke isme cisme fazla takılmayıp içeriği tartışsak.

        Sana kafası karışık adam videosu atsam ne faydası olacak? Kafan daha çok karışacak.
        ···
      3. diğerleri 0
    4. diğerleri 1