1. 1.
    -1
    Erkeğin cinsel kaygılarını kamera ile birlikte izlediğimiz daha doğrusu insanları yönetmenin tercihi ile dikiz ettiğimiz 'Arka Pencere' filminde kadın Hitchcock'un genel cinsiyetçi tavrıyla anlatılmaktadır. Jeffreies Robin Wood'un Hitchcock Sineması Kitabında anlattığı gibi hem ayağını kulanamakatadır,hem kamerası kırılmıştır.Bu kaybettiği gücü falus imge olarak teleskopta bulur ve görme ile otorite sağlamaya başlar. Film önemli ölçüde evlilik üzerinedir. Lisa ne zaman evlilikten bahsetse Jeff kaçışa başvurur. Thorvald'ın dairesinde olanlar Jeff'in Lisa'dan kurtulma arzunusu temsil eder. Lisa ancak Thorvald'ların dairesine girebilmeye cesaret ettiğinde Jeff'in gözünde büyür, erkek için kendini tehlikeye atmıştır. Film zaten nişanlanmalarıyla biter ki yine de Lisa gizlice magazin dergisi okurken gösterilmekte kadının değişmediğini vurgulamaktadır.ki bu şeklde bir çok feminist kadının tepkisini almıştır da
    ···
  2. 2.
    -1
    Arka pencere, Amerikan yaşam tarzının acımasız bir tablosudur. aslında dikizden alınan hazzı göstermektedir. başrol oyuncusuyla izleyiciyi aynı konuma getirir. başrol ayağındaki geçici engel yüzünden elindeki fallik imge diyebilceğimz dürbünüyle olan biteni izlerken izleyici de sadece onun gördüklerini görebilir. yani izleyici de geçici engellidir
    ···
  3. 3.
    -1
    @12 hitchcock u izlemedim hafız ama hancock güzeldi
    ···
  4. 4.
    +1
    istediğimi tam anlatamamışım galiba. demek istediğim hitchcock insan davranışlarının (ilginçtir hep uçuk, karakterize olmuş davranışlardan bahsediyorum) gerisindeki nedeni arıyor. bunu yaparken de insanın bilinçaltına projektörle giriyor el yordamıyla değil. bu yüzden sanattan çok zanaate dayanıyor. öyle ki ona göre her davranış (ya da aşırı davranış) çok keskin bir nedene dayanıyor. yani işin içinde bir mutlakiyet mevcut. böylece pgiboloji insan bilincinin ya da alt bilincinin üstünde yer alıyor. yani insan pgibolojinin emrine giriyor. bu da hitchcock un pgibolojiye bakışını dar çerçeveye dayandırıyor. tıpkı bir ev ödevi gibi.
    ···
  5. 5.
    0
    Her şey normal biçimde, ortalamaya uygun olarak, hatta genel sıradanlığın ve duyarsızlığın sınırları içinde olup biterken, biri, bütünü oluşturan öğelerden birinin, açıklanamaz bir davranışı nedeniyle, leke yaptığını fark eder ve her şey buradan başlayarak birbirine bağlanır. En hitchcock’a özgü sahneye koyma etkileri her zaman bu leke çerçevesinde örgütlenir. Her şey bakışı harekete geçiren bir leke işlevi görebilir: Arka pencere’de pencerenin siyah dikdörtgeni ve bu siyah dikdörtgen içinde katilin sigarasının oluşturduğu kırmızı nokta gibi
    ···
  6. 6.
    0
    zeki demirkubuz bütün filmleri

    7mi 8mi öle bişeydi
    ···
  7. 7.
    0
    heh tamam geliyo
    ···
  8. 8.
    0
    yoksa da bahsedicem amk
    ···
  9. 9.
    0
    bahset.
    ···
  10. 10.
    0
    varsa birileri arka pencereden bahsedicem
    ···
  11. 11.
    0
    olm seviye acayip yükselmiş naptınız.
    am züt meme çağan ırmak am züt meme
    ···
  12. 12.
    0
    @35 ben kısa filmleri de dahil hepsini izledim ama 14 filan ediyor , woody allen ın 31 filmini izledim ak .
    ···
  13. 13.
    0
    üye olmak için (bkz: inci sinema kulübü)
    ···
  14. 14.
    0
    stanley kubrick (6)

    full metal jacket
    the shining
    barry lyndon
    a clockwork orange
    2001: a space odyssey
    dr. strangelove
    ···
  15. 15.
    0
    sevıyo cok yuksek beyler dıkkat nutellayla dusecek sandalyenız eksık amk
    ···
  16. 16.
    0
    Tim Burton
    Vincent
    Edward Scissorhands
    Ed Wood
    Sleepy Hollow
    Maymunlar Cehennemi
    Big Fish
    Charlinin Çikolata Fabrikası
    Sweeney Todd
    Alice in Wonderland

    CCC tim Burton reyiz ccc
    ···
  17. 17.
    0
    feminist kadın tepkileri için Görsel Haz ve Anlatı Sineması Laura Mulvey önermekteyim
    ···
  18. 18.
    0
    ödevde kopyalayın yapıştırın diye yazmadım amk bişi söleyin
    ···
  19. 19.
    0
    (bkz: inci sinema kulübü 5 oturum)
    ···
  20. 20.
    0
    evet arkadaşlar gelecek oturum için kurosowa nın film önerilerini bekliyoruz .
    ···