1. 51.
    0
    @1 öyle işliyor evet. yiyosa itiraz et.
    ···
  2. 52.
    0
    anasını gibtik beyler geri dönüyoruz
    ···
  3. 53.
    0
    şakirtleri ve seri eksileyen binleri bir yana bırakıp devam ediyorum.

    vii.
    dinlere göre bizi var eden tanrı. bizler ise tanrının eserleriyiz. peki bizler tanrının eseriysek bizim kusurumuz kimin suçudur? ressamın mı resmin mi? tanrıyı bir ressam olarak düşünelim. tanrının her fırça darbesi ise bir insan demek olsun. tanrı tuvale bir fırça darbesi atıyor ve ben çıkıyorum ortaya. tamamıyla tanrının eseriyim. daha sonra tanrı beni beğenmiyor; çünkü onun istediği gibi olmamışım. beni beğenmediği için kazımaya başlıyor ve nihayetinde yok da ediyor. aynen var ettiği gibi.

    ben kötü bir insan olsam bile, tanrının eseri değil miyim? kötü olmak bir tek benim mi suçum? beni sorgusuzca yaratan tanrı ve sonra, beni acı çektirerek öldüren bir tanrının hiç mi suçu yok?

    zengin olamadığı için tanrıya isyan eden bir kişi düşünelim. tanrı bu kişiyi cehenneme yollamaya karar verir. oysa bu kişi gerçekte çok iyi birisidir. tek sorunu zengin olmaktır. zengin olmuş olsaydı çok iyi bir insan olacaktı. bu durumda tanrı gereken koşulları sağlayamadığı için suçlu değil midir?

    açlıktan ölen bir kişi tanrıya isyan ederken suçlu mudur? çektiği sıkıntıları göstererek tanrıya inanmayan suçlu mudur?s uçlu resim midir ressam mı?

    bir insanın ahlaki olarak değerlendirilebilmesi için, her bireyin aynı şartlarda ölçülmesi gerekir. şartların, bireyin yapısını değiştirdiği bir gerçektir. iyi ve kötü insanları ayıklamak isteyen tanrı bu eşit koşulları sağlayabildi mi? bir gerçek ki dünya bu eşit koşulları sağlayamıyor. bu sebeple dünya iyi ile kötünün test edildiği bir ortam olamaz.

    hayatı boyunca çektiği sıkıntılar yüzünden tanrıya isyan eden bir kişi... açlığını göstererek tanrıya isyan eden bir kişi... ekmek çalmak zorunda kalan bir kişi... tek suçlu onlar mı? siz açlıktan ölmek üzere olan bir insanın yine kollarını, ellerini kesecek misiniz?

    bir yanda karnını doyurmak için çalan,b ir yanda daha da zengin olmak için çalan. islam'ın tanrısı her ikisine de ellerini, kollarını kesin emri veriyor.bu adalet nasıl bir adalet? bu tanrı satanist mi? bu tanrı mı insanları çok seviyor?
    ···
  4. 54.
    0
    viii.

    allah'ın dilsizler için ve köleler için söylediklerine bakalım.

    bkz: allah, şu iki kişiyi de misal verir: onlardan biri dilsizdir, hiçbir şey beceremez ve efendisinin üstüne bir yüktür. onu nereye gönderse bir hayır getiremez. şimdi, bu adamla, doğru yolda yürüyerek adaleti emreden kimse eşit olur mu?(nahl/76)

    bkz: allah, hiçbir şeye gücü yetmeyen, başkasının mali olmuş bir köle ile katımızdan kendisine verdiğimiz güzel rızıktan gizli ve açık olarak harcayan (hür) bir kimseyi misal verir. bunlar hiç eşit olurlar mi? doğrusu hamd allah’a mahsustur. fakat onların çoğu (bunu) bilmezler.(nahl/75)

    allah apaçık: dilsiz hiç bir işe yaramaz, hiç bir hayrı yoktur ve ancak yüktür demekte; köleliğe izin verdiği yetmezmiş gibi köle ile hür birbirinin dengi midir demektedir. bütün bunların yüce yaratıcı allah'ın sözlerinin olma ihtimali nedir? oysa şu dünyada dilsiz, sağır,kör... olup da onca başarılı işe imza atanlar yok mudur? bu insanlar birer yük müdür?
    ···
  5. 55.
    0
    @38 - @43 biraz bizim yazdıklarımızı oku da öyle yazmaya devam et
    copy paste copy paste nereye kadar
    ···
  6. 56.
    0
    not Arkadaşlar lütfen konuya yorum yapmadan önce at gözlüklerinizi çıkarıp objektif bir bakış açısı bulunuz burada bir insan hayat felsefesini, görüşünü, düşüncesini izah ediyor saygı göstermek zorundasınız.

    Bana göre sizin bir düşünceniz yok size verilmiş düşünceleri benimseyip sahiplenmekten başka bir işe yaramayan sıradan insanlarsınız şu yaptıklarınızdan sonra söylüyorum bunları.

    iyi akşamlar.

    @45'e ve diğerlerine cevap niteliğindedir.
    ···
  7. 57.
    0
    reserved.

    okudum deist oldum. insallah ateist de olacam sonuna dogru. amin.
    ···
  8. 58.
    0
    ix.

    Kuranda atmosfer 7 katmandan oluşmuştur diyor oysa atmosferin onlarca katmanı vardır.

    Kurandaki ayet:
    bkz: “sizin için yerde olanların tümünü yaratan o’dur. sonra göğe istiva edip de onları yedi gök olarak düzenleyen o’dur. ve o, herşeyi bilendir.” (bakara suresi, 29)

    Atmosferin katmanları:
    1 – troposfer
    2 – stratosfer
    3 – mesosfer
    4 – thermosfer
    5 – exospfer
    6 – tropopause
    7 – stratopause
    8 – mesopause
    9 – exobase
    10 – ionospfer
    11 – exosfer
    12 – magnetosfer
    13 – ozon tabakası
    14 – üst atmosfer
    15 – van allen radyasyon kemeri

    her şeyi bilen allahın bu denli yanılgıya kapılması mümkün müdür?
    ···
  9. 59.
    0
    x.

    allah tarafından gönderildiği iddia edilen kuranda, hz. muhafazid'in konuşmasıdır. aşağıdaki yazıyı okuduğunuz daha iyi anlayacağınızı umuyorum.

    bkz: yeri de biz döşedik. biz ne güzel döşeyiciyiz. düşünüp ibret alasınız diye her şeyden (erkekli dişili) iki eş yarattık. o hâlde allah’a koşun. şüphesiz ben, size o’nun katından gönderilmiş açık bir uyarıcıyım. (zâriyât 48/49/50 meal: diyanet işleri)

    ilk başta allah'ın kendisi konuşurken bir anda devreye hz. muhafazid giriyor ve "şüphesiz ben, size o’nun katından gönderilmiş açık bir uyarıcıyım" diyor. bu da kuran'ın gerçekten gökten inmiş olma ihtimalini azaltıyor. "şüphesiz ben" derken allah kendinden kastetmiyorsa o halde kuran bir insan eseridir.
    ···
  10. 60.
    0
    @44 dilsiz ve köle diye bahsedilen kişiler orada bir misali temsil eder yani orada inanmayanlardan yani senden bahsediyor islam köleliği kaldırmıstır ve Allah kaldırdıgı bir şeyi nasıl olur da aşağılar hiç aklın almıyor mu daha da acıklayıcı olması maksadıyla
    aşağıdaki elmalı hamdi yazırın yazdıgın ayetlerle ilgili açıklamasını oku

    75- burada buyurulmayıp da çoğul kipi zikredilmesi yalnız iki kişi değil, iki grup arasında karşılaştırma kasdedildiğine işarettir. yani hürriyetine sahip olmayıp başkasının mülkü olan âciz köleler grubu ile hürler grubu ve özellikle güzel rızık ile rızıklandırılmış olup da onu muhtaç olanlara harcayan hür kimselerin grubu eşit olur mu? elbette eşit olmazlar, değil mi? i̇şte allah'tan başkasına tapanlar, başkasının malı olan köle gibi hürriyetini verip bir yaratığa kul olmuş köleler gibidirler. allah'tan başka ilâh tanımayan, allah'ın birliğine inanan müslümanlar da hürler demektir. "gerçekten "ancak sana kulluk eder ve ancak senden yardım dileriz" (fatiha, 1/5) diyebilmekten daha büyük hürriyet düşünülemez. bundan dolayı allah'ı inkâr, ortak koşma, batıl dinler hep birer esirlik bağıdır. hak din ve allah'ın birliğine inanmak insan için bir hürriyet, bir servettir. düşünmeli ki, o hürriyet nimeti ne büyük nimettir ve onu veren kimdir? bütün hamd allah'a mahsustur. hürriyet, o'nun nimeti olduğu gibi, her nimet de o'nundur. hürriyetin değerini bilmeli, din ve imanın kadrini anlamalı da yalnız allah'a kulluk ederek hamd etmelidir. fakat onların çoğu bilmezler. bilmezler ve allah'ı inkâr ve nankörlükte bulunurlar. hürriyet davası ile şeytana esir olurlar.

    76-gelelim i̇kinci misale:

    allah şunu da misal olarak vermiştir. i̇ki adam, bu ikisinden birisi dilsiz, söz söyleyemez hiçbir şey beceremez. ve o efendisine de bir yükdür. yani o miskin, aynı zamanda efendiye muhtaç bir köledir. fakat o efendisine de bir yüktür. boşuna yer içer nereye gönderirse hiç bir hayır getirmez. i̇şte kâfirlerin örneği budur. doğru söylemez, hakka karşı dilsizdir, efendisi olan yüce allah'a muhtaçtır, fakat o'nun emirlerini yerine getirmez, yer içer faydalı bir işe yaramaz. şimdi bir düşünülsün. o dilsiz ve efendisine yük olan kişi bir de doğru yolda yürüyerek adaleti emreden kimse hiç eşit olur mu? elbette olmaz. i̇şte kamil (olgun) müminin misali budur. kendisi doğru yolda gider, hak din ile dindar, ilmi ile amel ederek doğruyu söyler, adalet ve doğruluğu emreder, iyiliği emreder ve bu şekilde söz ve yetki sahibi olur. ve böyle yaparken kendisi adalet ve doğruluktan ayrılmaz. (mâide, 5/8. âyetin tefsirine bkz.) şüphe yok ki, böyle adalet emreden insanlar içinde, adaleti gerçekleştirmekle görevlendirilmiş olanlar da doğruluktan sapacak olsalar bile kolaylıkla bunu yapamazlar. onun içindir ki, peygamberimiz bir hadis-i şerifinde, "siz nasıl iseniz, ona göre üzerinize amir tayin edilir" zamanımızda yaşayan müslümanların perişan olmalarının sebepleri de bu noktadan ve bu misaldan çıkarılab
    Tümünü Göster
    ···
  11. 61.
    0
    rezerved
    ···
  12. 62.
    0
    @32 allah değil misin?
    ···
  13. 63.
    0
    xi.

    her şeyi bir kenara atıp her taka muhalif şakirt arkadaşlarım bir önceki mesajımda yazdığım şu olaya cevap versin.

    " islamiyet'ten önce insanlar kuralsızca istedikleri gibi yaşıyorlardı. belli bir dinleri yoktu ya da bu dinleri islamiyet'in kurallarına hiç benzemiyordu. islamiyet'te ortaya çıkmamış olduğu için tanrı bu kişileri cehenneme atamaz; çünkü tanrının kurallarından haberleri yoktu. bu durumda ne olurdu?

    islamcılara göre bu kişilerin yargısı ayrı olur ama bu işte bir tuhaflık var bu insanlar kuralsızca istedikleri gibi yaşadılar siz gibi tanrıya tapınmadılar sizin tanrı için verdiğiniz emeğin binde birini vermediler böylesi bir durumda tanrının adaletli olduğundan bahsedebilir miyiz? anlamadıysanız biraz daha açayım. sizden önceki insanlık kuralsızca yaşadı. siz kurallarla yaşamak zorundasınız. burada tanrı size adaletsizlik yapmış olmaz mı? siz de hem özgürce, kuralsızca yaşayıp hem de cennete gitmek istemez miydiniz? "
    ···
  14. 64.
    0
    @49 o sureyi daha önceki ayetlerden itibarek okumaya başla hz ibrahim ve kavminden bahseder ve o kıssaları anlatır hz ibrahimin kıssası olduğu için kavmiyle arasında olan dialoglara yer verir, zütünden uydurma huur çocuğu
    ···
  15. 65.
    0
    @1 usta kader tanumın basta yanlıs. tanrı sana yollar koyuyor sen akıl ve mantığınla atıyorum 5 yoldan 1ini seciyorsun. sonra tekrar onune yollar koyur. ki far edersen her olayda mutlaka en az 2 olay vardır. mesala olmek ya da ölmemek vs.
    ikinciye gelirse 500 yıl onceki bir kşiin genlerine de sahip olursun. adem ya da havvanın zenci olmayacağını düşünebilirsin belki ama onun cocukları asırlar sonra esmerleşip genine yerleşebilir. misal olarakta insanların ve hayvanların yedikleri genine ve karakterine işler. mesala kopeğe çiğ et verisen hırcınlsır ve seni bile giber.
    üçüncüye gelirse panpa herseyin sonucu ve nedeni vardır. basta sen eğer neden dunyaya geldim diye sorgulayıp çıkmaza girersen işte kaderini çizer ve ölmek ve ölmemek arasında kalır karar verirsin. yani tanrı herseyi zaten kendin için yapıyorsun benim için ve kendin içinde yap demiştir. bunu namazla sınırlandırmak gerekmez baska yınlere cekmeye gerek yok. mesala iyi insan olan her zzman kazanır
    dorduncuye gelince de usta sen ne dersen de kadına bakış açısının dinle alakası yoktur. bi hristiyanda bi musvide ikinci plana atabilir bunun islamiyetle hiç alkası yoktur. ama sunu bilirim ki nerde kadın orda olay
    beşinciye gelirse de tanrı hiç bir zaman dinlerini inkar etmez. inkar eden bireydir. sen gibi. ve baktığın zaman semavi dinlerin cok ortak özelliği vardır. kurban kesme gibi. uymak ya da uymamak bireyin işidir. mesala ben kurban kesmiyorum. dediğim gibi yorumlamalar ve çıkar dine girince mezhepler ortaya cıkıyor bu da bireyin kusuru
    ···
  16. 66.
    -4
    ishLaMa Laf atMayhıN 0r0shphu ç0chuqhLarı ßu üLqhéNiN yhüzdhé 99u MüshLüMaNsha ßi ßiLdhiqhLéri vhardhır shırf havha atMaqh içiN atayhisht qéçiNiyh0Nuz shaLaqh LishéLi ßéßéLér yha ashqhéré qidhiNché aNLarshıNız

    ha ßu aradha dhüşéN ßir uçaqhta ßir taNé ßiLé atayhisht ßuLaMazshıN

    ayhıqh 0LuN
    ···
  17. 67.
    0
    @53 @35 oku huur cocugu, şakirt değilim ananı giberim
    ···
  18. 68.
    +2 -1
    redsox sunduğun savunmalar saçmalıktan öte . sen yazma bence rezil oluyorsun. zaten gösterdiğin kaynaklar dini kaynaklar. tarihi litaratüre geçmiş olaylar üzerinden konuşalım. gaipten, doğruluğu kanıtlanmamış kaynaklardan konuşmayalım.

    şimdi senin gibi bir dangalağın diyeceği şudur; 1400 yıldır herkes inanıyor, milyarlarca kişinin inanmasıyla bunlar doğrulanmıştır, bi akıllı siz misiniz ?
    1. binlerce yıldır insanları katlettiniz lan huur çocukları. ağzını açanı dini eleştireni kestiniz biçtiniz. insanlar yeni yeni özgürlüklerine kavuştu internet aracılığla.
    2. isterse 100 milyar kişi inansın inandığınıza. bu onun doğru olduğunu göstermez.

    “aptal bir şeyi 50 milyon kişi de söylese, o hala aptal bir şeydir.”
    anatole france
    ···
  19. 69.
    0
    inciye girdim girelim ateistleştim dinimde imanımda 5 vakit namaz kılan biriydim beyler:( neyse
    bende bir iki şey yazayım kuranda geçen bişeye göre duvara bakınca tahrik oluyorsan duvara bakma denmiş ne kadar güzel peki duvara bakınca tahrik oluosak
    neden duvara türban takmıyoruz tahrik olmamız azalır madem bakmıycaz tahrik oluosak duvara türbana gerek yoksa kadınlarda türban takmasın tahrik oluosak bakmayız ne gerek var kadınları bu yükün altına sokmaya tam anlatamadım ama olsun ve yemek yiyip karnımız doyduğunda şükretmen lazım allah verdi diye bu yemekleri doğrudur peki aç kalıp yemek yiyemediğinde allaha isyan etmen bağırman çağırman nie yanlış karnımızı doyuran allahsa karnımızın aç kalmasının sebebide allahtır o zaman neyse gibicem hep sizin yüzünüzden
    edit:tövbe
    ···
  20. 70.
    0
    *ÖNEMLi

    Ortalığı karıştırıp müslüman-ateist tartışması yaratmak istemiyorum zira bu ülkede müslüman-ateist sohbetleri küfür ve ardından da kavgaya bırakıyor yerini.

    Bu ülke de ben ateistim demek suç, eline taş alıp üstüne fırlatıyorlar çünkü. Bu ülke de ateist-müslüman tartışması gerçekten yapılmaz onu gördüm şu an hepinize teşekkürler arkadaşlar ben devam etmek istemiyorum daha.

    Söylemek istediğim şey başından beri buydu;
    6 milyar insandan kendisine tapılmasını isteyecek kadar büyük ego sahibi biri tanrı olamaz
    En azından benim tanrım olamaz.

    iyi geceler
    ···