1. 26.
    0
    @1 usta kader tanumın basta yanlıs. tanrı sana yollar koyuyor sen akıl ve mantığınla atıyorum 5 yoldan 1ini seciyorsun. sonra tekrar onune yollar koyur. ki far edersen her olayda mutlaka en az 2 olay vardır. mesala olmek ya da ölmemek vs.
    ikinciye gelirse 500 yıl onceki bir kşiin genlerine de sahip olursun. adem ya da havvanın zenci olmayacağını düşünebilirsin belki ama onun cocukları asırlar sonra esmerleşip genine yerleşebilir. misal olarakta insanların ve hayvanların yedikleri genine ve karakterine işler. mesala kopeğe çiğ et verisen hırcınlsır ve seni bile giber.
    üçüncüye gelirse panpa herseyin sonucu ve nedeni vardır. basta sen eğer neden dunyaya geldim diye sorgulayıp çıkmaza girersen işte kaderini çizer ve ölmek ve ölmemek arasında kalır karar verirsin. yani tanrı herseyi zaten kendin için yapıyorsun benim için ve kendin içinde yap demiştir. bunu namazla sınırlandırmak gerekmez baska yınlere cekmeye gerek yok. mesala iyi insan olan her zzman kazanır
    dorduncuye gelince de usta sen ne dersen de kadına bakış açısının dinle alakası yoktur. bi hristiyanda bi musvide ikinci plana atabilir bunun islamiyetle hiç alkası yoktur. ama sunu bilirim ki nerde kadın orda olay
    beşinciye gelirse de tanrı hiç bir zaman dinlerini inkar etmez. inkar eden bireydir. sen gibi. ve baktığın zaman semavi dinlerin cok ortak özelliği vardır. kurban kesme gibi. uymak ya da uymamak bireyin işidir. mesala ben kurban kesmiyorum. dediğim gibi yorumlamalar ve çıkar dine girince mezhepler ortaya cıkıyor bu da bireyin kusuru
    ···
  2. 27.
    0
    reserved.

    okudum deist oldum. insallah ateist de olacam sonuna dogru. amin.
    ···
  3. 28.
    0
    xi.

    şeriat ve cihat gibi kavramlara değinmek istiyorum.
    şeriat temelde "kısasa-kısas" mantığında çalışır. fakat çoğu zaman "kısasa-kısas"tan ağır hükümler içerir. mesela hırsızlık yapan bir kişinin kolunun kesilmesi. oysa bu kişi, bir başkasının kolunu kesmemiş, sadece hırsızlık yapmıştır. bütün bu düzene izin verdiğimizi düşünelim. peki hanginiz çıkıp şu soruyu soracak: açlıktan ölmek üzereyken ekmek çalanın da kolu kesiliyor, zenginliğine zenginlik katanın da! bu mudur adalet?

    evet, ortada bir gerçek daha vardır. islamiyet'in hukuk anlayışı, mantıklı değildir. ihtiyaç için çalanla, lüks yaşamak için çalanı aynı kefeye koymaktadır.

    üçüncü sorun ise şudur. islamiyet'e göre burası bir sınama alanıdır. cezalarımız öldükten sonra çekeceğiz. burada yaptığımız her kötülük/iyilik orada ödüllendirilecek/cezalandırılacaktır. o halde nasıl olurda, öte dünyanın cezasını şimdiden verebiliriz? dünya bir sınama alanı mıdır, ceza alanı mıdır

    yer: iran yaşı: 8 suçu: hırsızlık yasa: şeriat
    http://islamiyetgercegi.b...ler/seriatvehirsizlik.bmp

    yer: iran yaşı:16 suçu: eşcinsellik yasa: şeriat
    http://islamiyetgercegi.b...r/seriatveescinsellik.jpg

    Cihada gelelim islam için savaşmaktan bahsediyor peki şevkat ve iyilik dini olan müslümanlık da neden cihat anlayışı var insan öldürmenin nesi inancın içine giriyor?
    ···
  4. 29.
    0
    bu salağın yazdıkları uzun süre düşünülmüş ama gibip attığımın zütü unutmuş anasının amından çıkarken ne kadar zavallı olduğunu allahı bir kişi sanıyor ki mallığına dalalet, allaha insan vasfı yükleyecek kadar bilgisiz, kuran okumadan burada ahkam kesen iki karı kızın gözüne giricem die bilgili ayaklarına yatıyor huur evladı anana taaaaaaaaaaaa kolum girsin dıbını odunladığım züt
    ···
  5. 30.
    0
    reyizler şurda niye din tartışıyonuz amk ferreların daşakların döndüğü ortamda gereksiz gereksiz tartışmalara giriyonuz bu kadar tartışmanın sonunda ne olacak ateist yine ateistliğine devam edecek inanan inanmaya devam edecek
    özet:çok gereksiz
    ···
  6. 31.
    0
    @81 bilginin gereksiz olduğunu düşünmüyorum. sonuçta ortada bir araştırma var mantıklı mantıksız bilgi paylaşımı var. bir sürü okuyup görüşlerini o yönde geliştiren ve okumaya , sorgulamaya yönelen insan tanıyorum. soyutlayamayız hiçkimseyi hiçbir konudan. hee girmek istemiyosan tıklamazsın 100 başlık var sol tarafta
    ···
  7. 32.
    0
    @83 mantıklı yaklaşımın için teşekkür ediyorum

    Arkadaşlar bu akşamlık bu kadar yarın akşam devam edicem teşekkürler.
    ···
  8. 33.
    0
    @1 panpa bir tek cezalandırma sisteminde sana katılıyorum, iran da falan dini cezalar uygulanıyor ve oldukça ağır oluyor fotoğrafta görüldüğü gibi 8 yaşında ki bir çocuğun kolunu ne hale getiriyorlar bu çok yanlış, insan ne görmek isterse onu görür o yüzden inanan inanır ben inanıyorum allah benim için vardır bazen cevaplara ulaşmak için sorguluyorum sonuçta din bir yere kadar sorgulanabilir o yere kadar sorguladığımda kuranda cevaplarına ulaşıyorum benim açımdan sıkıntı olmuyor, bazı arkadaşlar küfürü basmışlar yanlış bir tavır ben sana ne küfür edebilirim nede zorlayabilirim sadece okuyarak doğru bilgiye ulaşabilirsin kurandaki ayetleri tek anlamda yorumlama yanılırsın derin düşün çok yönlü yaklaş ayete o zaman doğruya ulaşırsın
    ···
  9. 34.
    0
    allahuekber
    ···
  10. 35.
    0
    Son peygamber hz. muhafazid (sav) ozaman neden kıyamet kopacakken hz isa gelip insanları kurtarıyor herkes aklındaki soruları yazsın her tak A atlayıp cevaplayan gib beyinliler gibtirsin gitsin sadece sorusu olan yazsın beyler
    ···
  11. 36.
    0
    http://xat.com/incisohbet am buldum beyler resmi̇ chat si̇temi̇ze koşun http://xat.com/incisohbet chata gelin beyler bayanlar i̇nci̇ler toplaniyor am var karı kız var chat var vay anası
    ···
  12. 37.
    0
    lan dıbına yığdığum burada ilahiyatçı ne arar al ananı git diyaneti ara.
    ···
  13. 38.
    0
    allah bize kullanmamız için irade gücü veriyor bunu nasıl kullanıcağımızı biliyor sonuçta bir şekilde kendi kaderini kendin yazıyosun allah irade vermezdi yoksa. allah sadece ileriyi görüyo. kurandan önceki tüm kutsal kitaplar toplumlara indirilmiştir. her topluma ayrı ayrı indirişmiştir ama kuran evrenseldir toplumların hepsinin 1 dine inanması mümkün olmadıgı için 1 den fazla kutsal kitap vardır ibadet biçimlerinin farklılıgı kutsal kitaplardaki bu ibadet zor bunu böyle degiştirelim diyip incil tevrat gibi kitaplar degiştirilmiştir bazı çakallar yüzünden ama kuranda değişme yoktur.
    not: ilahiyatçı mod : on
    ···
  14. 39.
    0
    bunların hepsini bir gün gideceğin Allah'ın karşısında kendisine sorarsın...
    ···
  15. 40.
    0
    @2 ego insanlardaki aşağılık özellik değil hayvansı yanıdır. benmerkezcilik çocukluk döneminden itibaren sezgisel akıl yürütmeyle birlikte zekamız soyut beceriler kazanana kadar ön plandadır. dinin beslendiği merkez de aslında burasıdır. din bilinmezlerden , korkudan yokluktan beslenir. bilinmeyeni bilinmeyenle açıklayarak insanların egosunun rahatlamasını sağlar .

    evrimin 2 amacı vardır biri türlerin devamı 2 hayatta kalım. insan zeka yönünde evrilmiş bir hayvan olduğundan hayatta kalım kısmında evrilen bilincini bastırmak için mantıklı açıklamalar yapamadığından bir diğer mantıksızlığa dayandırarak sorunun cevaplanamaz hale gelmesiyle bir anlamda beynindeki merak ve soru sorma olgusunu bastırmış olur ve egosunu rahatlatır. tanrıyı kim yarattı diye mantıklı bir soru sorduğunda tanrının mantıksızlığı soruyu cevaplamanı imkansız kılar ve açıklama getiremezsin örneğin.
    ···
  16. 41.
    0
    adam sokrates beyler
    ···
  17. 42.
    0
    @68 allaha insan vasfı yükleyen biz değil kurandır zira kuranda allah bana şükür edin gibi yargılarda oysa bir insandan şükür ve teşekkür beklemek birisinin ego sahibi olduğunu gösterir.
    ···
  18. 43.
    0
    kuran da dunya duzdur. ayetleri ozet geciyorum:
    13. sure 3. ayet "yeri yayan (duzleyen) odur."
    15.sure 19. ayet " yeri yaydik, oraya sabit daglar yerlestirdik."
    50. sure 7. ayet "yeryuzunu de dosedik ve ona sabit daglar koyduk."
    79.sure 30. aytet : "ardindan dunya yaydi uzatti."
    88. sure ayet 20 : "ve yer nasil yayilmis"

    "yaymak" kelimesi 13. ,3. , 50. surelerde maddah tir. 25.sure 45. ayette allahin golgeyi sabit kilmaktansa nasil uzatip gerdigini anlatmak icin kullanilmistir.

    eski tesfirlerin hepsinde dunyanin duz oldugu anlatilirken gunumuzde yuvarlak olduguna getirilmis.

    mesela mariful kuran soyle der : "yaymak kelimesi yuvarlak olmasi ile ters dusmez cunku cok buyuk ve yuvarlak olan seyin her yeri ayri ayri bakildiginda yayilmis gibidir."

    ayni kisi maddah fiilini "deri gibi gerilmis, duz bir yuzeye yayilmis" anlaminda cevirmistir.

    ayriyetten dunya yayilmamis kutlecekim kanunu ile biraraya getirilmistir.

    7.yy da yasayan bir adam bunu boyle dusunebilir. bu yanilgi cok normaldir. fakat tanri olarak yaradansan bunu bilmemen gariptir.

    kilim mantigiyla:)

    16.sure 15. ayet : "sizi sarsmamasi icin yeryuzunde saglam daglar yaratti."
    21.sure 31. ayet : "yeryuzune, insanlar sarsilmasin diye sabit daglar yerlestirdik."
    31.sure 10. ayet "sizi sarsmasin diye yere de ulu daglar koydu."

    daglarin koklerinden bahseder *
    eyup suresi 28:9 "madenci elini cakmak tasina uzatir, daglari kokunden altust eder."
    cadiri kazikla sabitlemek: 78.sure 6-7 ayet : "biz yeryuzunu bir begib, daglari da onun icin birer kazik kilmadik mi?"

    tektonik hareketlerle daglarin olustugunu ogreniyoruz. hindistan plakasi avrupa plakasina binmesi sonucu himalayalar olusmustur; devam eden bir harekettir.
    15. sure 19. ayet: "yeri yaydik, oraya sabit daglar yerlestirdik."

    gokyuzununde duz olduguna dair ip uclari vardir:
    21.sure 104. ayet : "o gunu ki, kitaplar icin sahifelerin durulmesi gibi gogu durecegiz."

    88. sure 18. ayet : "gauge bakmiyorlar mi nasil yukselmis?"

    gunesin batisi :
    18.sure 86. ayet : "sonunda gunesin battigi yere ulasinca.." "gun batimina kadar yurudu."
    18. sure 90. ayet "sonunda gunesin dogdugu yere ulasinca,.." "denize ulasincaya kadar doguya yurudu."
    18.sure 89-90. ayetler : "sonunda gunesin dogdugu yere ulasinca, gunesi, kendilerini elbise, bina gibi seylerle ortmedigimiz bir millet uzerine doguyor buldu."
    aciklamalarida soyle: "gunesin dogdugu yer o kadar sicaktir ki oradaki insanlarin siyah tenleri vardir. bu zenciler gunes yukselirlen yerin altina saklanmak zorunda kalirlar."
    hala duz dunyaya musa kanitlamasi ile gider kuran: 26.sure 38.ayet: musa: "eger akledebilen kimselerdenseniz bilin ki o, dogunun, batinin ve ikisinin arasinda bulunanlarin rabbidir" dedi.
    musa nin bunu dusunmesi cok normaldi fakat tanrinin bunu dile getirmesi *
    butun insanlik icin geldigi soylenen ve zamanin sonuna kadar gecerli olan bu kitapta, allah in bu hatayi neden yaptigina dair hicbir aciklama yok.

    evrenin yaraticisi mukemmel kitabinda, duz dunyaya dair neden bu kadar cok bilgiye yer vermektedir?
    dunyanin duz oldugu soyleniyor. gokyuzunun bir kagidin rulo formu olarak aliniyor. goklerin ve evrenin yukselisinden bahsediliyor. gunesin dogdugu ve battigi belli bir yerin oldugundan bahsediliyor. en dogu ve en bati alarinda kalan yerin en buyuk uzaklik oladugu nitelendiriliyor.
    bizi ozellikle yanlis yonlendirmesine ragmen bu iddialara inanmayi basaramayanlar, sonsuzlukta cehennemde cezalandirilacaklar.

    tanrinin 7.yy yanilgilarini kitabina koymasi mi yoksa 7.yy insaninin bu kitabi allah in adiyla yazmasi mi?
    Tümünü Göster
    ···
  19. 44.
    0
    @70 lan salak ego insan vasfıdır sen bu zavallığınla önünde duran bardaktaki suyun nasıl orada durduğunu kanıtla önce sonra aklının sınırlarını zorla illa ki inanmak zorunda değilsin ama nice milyarlar geldi geçti dünyadan onlar çürütemediler islamı sen becerebileceksen buyur... popomla gülüyürum amk
    ···
  20. 45.
    0
    @72 bana bardakta duran suyun nasıl orda olduğunu "allah yaptı, allah sayesinde" demeden kanıtla müslüman olucam. aslkfhsjaufjaskf.
    ···