/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +1
    islâm kelimesinde iki Elif
    Allah kelimesinde iki Lam
    muhafazid kelimesinde iki Mim vardır.
    Bunlar Bakara ve Ali imran sürelerinin başlarındaki "hurufu mukattalar"dır.
    Bakara -1: Elif Lam Mim
    Ali imran - 1: Elif Lam Mim
    işte bu harflerde islâm, Allah ve muhafazid lafızları gizlidir.
    islam; Allah'ın rızasını yani zatını kazanmaktır. Tek Elif Allah'ın zatına işaret ederken iki Elif islam'ı işaret eder.
    Yani Bakara 1'deki "Elif Lam Mim" ayetinin Elif'i ve Ali imran 1'deki "Elif Lam Mim" ayetinin Elif'i tek başına Allah'ın zatını işaret ediyor olsa da, ikisi birden islâm'ı işaret etmektedir. Mademki Elif Allah'ın zatına işarettir, bu durumda Elif'ten sonra gelen Lam Allah'ın sıfatına işaret olur. Böylece anlarız ki sıfatların toplamı (lam+lam) Allah lafzı celaline işaret ediyordur. Sonra Allah insanı kendi sureti (sıfatı) üzere yaratmıştır. Bu durumda Mim insan demek olur. Ancak iki Mim Hz muhafazid'e işaret eder. Yani insanda Allah'ın sıfatlarından bazıları görünse de, Hz muhafazid'de (sav) ilahi sıfatların hepsi mecmudur. Resulullah (sav) şöyle buyurmuştur: "Beni gören Allah'ı gördü." Bunun anlamı peygamber efendimizin Allah'ın ahlakıyla ahlaklanmış olmasıdır. Fakat beşeriyette ilahi ahlaktan pek az şey bulunur.

    Allah zatını islam ile ifşa eder. Çünkü biz Allah'ın bizden neyi isteyip, neyi istemediğini, nelerden razı olup, nelerden razı olmadığını ancak islamiyet sayesinde bilebiliriz.
    Allah sıfatlarını alem ile, mahlukatı ile ifşa eder. Hz muhafazid en üstün mahluk olarak ilahi sıfatların hepsini birden üstün ahlakıyla bize göstermiştir. Bütün peygamberler bu kabildendir. Sonra insan gelir ki, beşeriyette de bir takım ilahi sıfatlar tezahür eder.
    Buradan anlarız ki Hakk Teala "Elif-Lam-Mim" olarak yani zatı sıfatı ve fiilleriyle ezeli olarak bulunur. ilk tecelli Hakkın Kendinden kendine olduğu için Bakara ve Ali imran 1'deki hurufu mukatta bu duruma işaret eder. Elif+ Elif= islam demektir; ancak tek Elif Zatullah'a işaret eder.
    Lam + Lam= Allah demektir; lakin tek Lam Sıfatullah'a işaret eder.
    Mim+ Mim= muhafazid demektir; fakat tek Mim insana veya yaratılmış her şeye delalet eder. Çünkü hepsi Allah'ın Kün emrinden/işinden/fiilinden zuhur etmiştir.
    ilk Elif Lam Mim'de Hakk ezeli,
    ikinci Elif Lam Mim'de Hakk ebedi olarak bulunur. Ezeliyetle ebediyet böyle içiçedir. Biz bunları aklın temyiz kuvvetiyle ayırabilsek de, hakikatte böyle değildir.

    muhafazid kelimesinin ebced değeri 92'dir.
    Hz muhafazid 63 yaşında vefat etti. Eğer 29 yıl daha yaşamış olsaydı ebced değerindeki gibi 92 yaşında vefat etmiş olacaktı. 92-29 = 63 işte bu muhafazid peygamberin şifresidir.
    Diyelim ki yukarıdaki manevi matematiğe göre
    Hz. muhafazid'in (sav) ömründen 29 yıl eksiltilmıştir. Peki eksiltilen yıllar kime verildi? Elbette Hulefayı Raşidine verildi. Çünkü dört halife dönemi 29 yıl sürdü. Böylece anlıyoruz ki, Hz muhafazid Hulefayı Raşidin döneminde yaşadı. Ama şahsen değil, sünnetleriyle yaşadı. Böylece dört halifenin sünneti de tıpkı
    Hz muhafazid'in sünneti gibi din oldu.
    Yani Hz muhafazid aslında 92 yıl yaşamış oldu.
    Hz muhafazid'in (sav) Kuran'da haber verilen bir diğer ismi Ahmed'dir.
    Ahmed kelimesinin ebced değeri 53'tür.
    Hz muhafazid 23 yıl peygamberlik yaptı.
    Dört Halife dönemi aslında tam olarak 29,5 yıl sürdü. Peygamber efendimizin de peygamberlik süresi 23 yıl, iki aydır. Tüm bu küsüratları yuvarlarsak Hz. muhafazid'in peygamberlik süresiyle, dört halife dönemi toplam 53 yıl sürmüştür. işte bu 53 yıla islamiyet'te "Asrı Saadet" dönemi denir. Demek ki Ahmed kelimesindeki sır budur.
    Tümünü Göster
    ···
  2. 2.
    0
    92 ve 29 kombimasyonlarına devam...
    Bu iki sayı Hz. Peygamber'in ömrünü anlamak için nasıl bir şifre veriyorsa kendisinden sonra insanlığın ömrü hakkında da şifre verıyordur.
    92×29= 2668 miladi takvimle kıyamet zamanıdır. (Bunu hicriye çevirirseniz 2100 gibi bir şey olur)
    Yani bu hesaba göre kıyamete 650 yıl kaldı. Allahu Alem

    islâm yani din, Allah'ı Allah ile bilmektir. Cenabı Allah Kuran-ı Kerim'de kendisini nasıl bildirmişse biz de Allah'ı öyle biliriz. Aklımıza, hevamıza göre bir Tanrı tasavvuruna iman etmeyiz. Şu halde islâm; Allah'ı Allah ile bilmek demekse bunun manevi matematiği nedir?.
    Allah kelimesinin ebced değeri 66'dır.
    islâm kelimesinin ebced değeri 132'dir.
    Allah + Allah = islam (66+66=132)
    Yani Allah'ı Allah ile bilmek = islam

    Allah sözün en güzelini, ayetleri birbirine benzeyen ikili bir kitap olarak indirdi.
    (Zümer -23)
    Kurân-ı Kerim ayetleri; mekki-medeni, muhkem-müteşabih ve nesih-mensuh olarak tasnif edilir. Bu ayetler cahiller için birbirine zıt görülür. Sanki mekki ve medeni ayetler bambaşka şeyler anlatıyor sanılır.
    Bu durum Kurân lafzının kendisinde bile müşahade edilir; şöyle ki: Kurân kelimesi "Kaf, Ra, Elif, Nun" harflerinden müteşekkildir.
    Bu harflerin ebced değeri şöyledir:
    Kaf (100); Ra (200); Elif (1); Nun (50)
    Dikkat ettiyseniz harflerin ebced değeri iki katı şeklinde artmaktadır (50>100>200).
    Ancak burada bir incelik göze çarpmaktadır: Elif.
    Elif'in ebced değeri 1'dir. Elif'ten sonra gelen harfler (nun-kaf-ra) birbirinin katı olmasına rağmen Elif hiç bir harfin katı değildir.
    Nun, Kaf, Ra; Zümer -23'te belirtildiği gibi "Allah sözün en güzelini ikili/ikişerli kitap olarak indirmiştir" sırrını ifade etse de,
    Elif Kuran-ı Kerim içindeki tevhide vurgu yapmaktadır.
    Bunun manası şudur:
    Kurân lafzındaki Nun, Kaf, Ra harfleri söze, Elif ise manaya işaret eder. Kuran'da söz; mekki-medeni, muhkem-müteşabih, nesih-mensuh olarak ikili/ikişerli gelmiş olsa bile mana birdir.
    ···
    1. 1.
      0
      Kıyameti sadece Allah bilir
      ···
      1. 1.
        0
        Aynen öyle benimkisi sadece bir tahmin
        ···
  3. 3.
    0
    islam akıl değil kalp dinidir ve bunu doğrulayan manevi matematik şudur:
    islam kelimesinin ebced değeri 132'dir
    Kalp kelimesinin ebced değeri 132'dir.
    Yüce Allah şöyle buyurur: "Yere göğe sığmadım, mümin kulumun kalbine sığdım."
    Allah kelimesinin ebced değeri de 66'dır.
    Yukarıda izah ettiğimiz ettiğimiz gibi islam; Allah'ı Allah ile bilmektir. (66+66=132)
    Yani Allah'ı Allah ile bilmek= islâm

    Not: islam kelimesi "Elif, Sin, Lam, Elif, Mim"
    harflerinden oluşur, bu harflerin sayısal değerlerinin toplamı 132'dir.
    Kalb kelimesi "Kaf, Lam, Be" harflerinden oluşur, bu harflerin sayısal değerlerinin toplamı 132'dir.
    Allah kelimesi "Elif, Lam, Lam, He" harflerinden oluşur, bu harflerin sayısal değeri toplam 66'dır.
    ···
  4. 4.
    0
    De: O Allah birdir. (ihlas-1)
    Yukarıdaki ayette mübteda-haber kaidesi vardır. Ayet şöyle de anlaşılabilir:
    "De: O Allah'tır, (Allah) birdir."
    Burada O (Hüve) lafzıyla Allah'ın zatına bir işaret vardır. Allah lafzı ise ilahi zatı en kapsayıcı isimdir. Yahut o, ismi azamdır. Şu ayet tespitimizi doğrular:
    De ki: “(Rabbinizi) ister Allah diye çağırın, ister Rahman diye çağırın. Hangisiyle çağırırsanız çağırın, nihayet en güzel isimler O’nundur.” (isra-110)
    Bunu manevi matematikte şu şekilde gösterebiliriz:
    Hüve kelimesinin ebced değeri 11'dir.
    Allah kelimesinin ebced değeri 66'dır.
    ilk 11 sayının toplamı da 66'dır.
    (1+2+3+4+5+6+7+8+9+10+11= 66)
    Matematiksel olarak 11=66'dır.
    işte bu durum ihlas -1'deki hakikat ile örtüşür.
    "De: O, Allah'tır... "
    Ayetlerde Zat-ı ilahi'ye, Hüve ismiyle vurgu yapıldığına göre; Hüve'nin sayısal değeri olan 11 onun sembolüdür.
    Allah lafzı ise Hüve'nin kuvveden fiile çıkmış yönlerinin (sıfatlarının) genel adıdır.
    Allah demek Rezzak demektir,
    Allah demek Halik demektir...
    Yani Allah lafzı bütün isimler yerine kullanılabilir.
    Zatı ilahi'nin toplu haldeki, adı Hüve'dir.
    Onun sıfatlarıyla açılmış adı Allah'tır.
    11'i oluşturan sayıları açarsak, o sayıların toplamından 66 elde ederiz.
    ···
  5. 5.
    0
    Besmele-i Şerif'te anılan Allah'ın iki değerli isminden Rahman, Kuran-i Kerim'de 57 kez, Rahim ise 114 kez geçer. Ayrıca Besmele-i Şerif, her surenin başında yazılı bulunur. Bu ise bizler için önemli bir işarettir. Sanki Besmele bütün ayetlerin manasını kapsayan bir tılsım gibi her sûrenin başına yazılmıştır. Ayruıca şuna da dikkat etmek gerekir: Kuran-ı Kerim 114 sûreden oluşur ki, Allah'ın Rahim ismi de Kuran-ı Kerim'de tam
    114 kez geçmektedir. Sanki sûre sayısı ile Allah'ın Rahim ismi arasında bir bağ vardır. Ancak Kuran'daki ayet sayısı konusunda alimler görüş birliğine varamamıştır. Kimi kitaplarda Kuran 6666 ayete, kimi kitaplarda 6236 ayete bölünmüştür. Yani ayet sayısını tam olarak tespit etmek mümkün olmamıştır. Fakat benim bu müşkilatı giderecek bir önerim var.
    Allah'ın Rahim isminin Kuran'daki tekrar sayısıyla Kuran'daki sûre sayısının örtüştüğünü az önce dile getirdik. O halde Allah'ın Rahman isminin Kuran'daki tekrar sayısı bir sûreye ortalama kaç ayet düştüğünü gösteriyor olamaz mı?
    Bu durum da Kuran'daki ayet sayısını basit bir matematiksel işlemle hesaplayabiliriz:
    114×57= 6498
    (Kuran'ın farklı mushaflarında 6236 ile 6666 arasında değişen ayet miktarında sahip olduğuna yukarıda değinmiştik. Bu iki sayının tam ortası 6491 yapmaktadır. Bu sayı ise bizim bulduğumuz 6498 sayısına hayli yakındır. Allahu Alem)
    ···