1. 1.
    +2 -2
    Yazım baya uzundur. Kimisi kendi bildiğim kimisi emin oldugum kimisi kulaktan duyulmadır dinleyecekler bi reseve alsın baslayayım

    edit : ya mal mal entry girenler var beğenmiyorsan gibtir git zorlama benim sabrımı oruspu dölü
    ···
  2. 2.
    0
    @3 ironi yapma mk
    ···
  3. 3.
    0
    EVET BAŞLIYORUZ BiLiYORSUNUZKi OSMANLI MÜSLÜMAN BiR DiN DEVLETiYDi.GÜNÜMÜZDE BiLiNEN BiR YANLIŞ VAR BAZI TÜRKLER OSMANLI BiZiM ATALARIMIZ V.B ŞEYLER DiYORDU FAKAT OSMANLI ARAP DEVLETiYDi. ACI AMA GERÇEK BUDUR. iLK KURULDUĞUNDA ARAP DEVLETi OLDUĞUNU PEK BELLi ETMEYEN FAKAT PADiŞAHDAN PADiŞAHA AKTARILANLARDAN ARTIK iYiCE ARAPLAŞMIŞTI.SOKAKLARDA iNSANLAR TÜRKMÜSÜN VB SORULAR SORARLARMIŞ.TÜRKLERi SEVMEYEN PADiŞAHLAR DA VARDIR.O KONUYA GELECEĞiZ
    ···
  4. 4.
    0
    Osmanlı ilk kurulduğundan fatih sultan mehmete kadar askeri otoritesini hiç yitirmemiş disiplinli ahlaklı bir devlettir. Fakat ne olduysa harem kavramından dolayı olmuştur. Osmanlıda cariyeler bile siyaset işlerine katılmıştır. Peki bu harem sistemi nedir ?
    ···
  5. 5.
    0
    harem arapçada yasak ve gizli anldıbına geliyor. i̇nsan hayatının gizli ve kapalı bölümünü, evinin en dokunulmaz bölümünü ifade ediyor. lügattaysa korunan, mukaddes ve muhterem yer anldıbına geliyor. bu kelimenin osmanlı saraylarında kulanımı herhalde bu iki anlamı da temsil ediyordu. çünkü genellikle iç avluya bakacak bir şekilde planlanan haremde, kadınların yabancı erkeklerle karşılaşmadan her türlü eğitimlerini alıp, günlük yaşamlarını sürdürmeleri muhteremliği, belirli bir kan bağı dışında kalan erkeklerin buraya girişinin yasaklanması da gizi temsil ediyor olmalıydı.
    ···
  6. 6.
    0
    harem üçe ayrilir:

    1. kısım hareme medhal kısmıdır ki, burada dârüssaâde ağası ve harem ağalarının emri altındaki erkek köleler istihdam olunmaktadır.

    2. kısım, asıl harem'de yaşayan kadınefendilerin, şehzade haremlerinin, padişahların ve padişah ailesi mefhumu içine giren herkesin hizmetçisi durumunda olan cariyelerdir. bunların padişahların karı koca hayatı ile ilgileri yoktur.

    3. kısım, asıl harem'de yaşayan ve 'padişahın ailesi' kavramı adı altında toplanan kişilerdir.
    ···
  7. 7.
    0
    haremdeki kızlar mugibi, raks, ince sanatlar ve türkçe’yi ustalarından öğrenirdi. mutlaka saray protokolü, etiketi ve adabı öğrenirlerdi. usûl ve adap içeren dini bilgiler konusuda da ders alırlardı. onlara tam bir “saraylı hanım” kıvamı verilene kadar uğraşılırdı. böylece olur da, aralarından biri padişahın ilgisi çekip hanımı olursa, görgü ve davranışlarıyla etrafta saygı görmesi sağlanırdı. müslüman olanların sayısı istisnai ölçüdeydi.
    ···
  8. 8.
    0
    hareme daha çok hırvat, yunanlı, rus, ukraynalı, gürcü kızlar alınırdı. esir olarak i̇stanbul’a satılıp köle konumundayken haremde cariye oluverirdi bu kızlar. kimi araştırmacılar ve yazarlar bu tabloya bakarak osmanlı padişahlarının, türk kanı taşımadıklarını, yabancılaşmış kimlikler olarak anadolu halkını kötü yönettiklerini ileri sürmektedir
    ···
  9. 9.
    0
    padişahın nikâh kıydığı eşine "haseki" deniyor. i̇stisnai olarak hürrem’e valide sultan olmadığı, yani hayatta iken oğulları tahta geçmediği halde, hürrem sultan denir. hürrem, haremde kalan temizlikçi kızların aksine bir o kadar şanslı çıkmış. tabii bunda dönemin padişahı kanuni sultan süleyman’la olan derin ve ulaşılmaz aşkının etkisi vardır. ulaşılmaz, çünkü hürrem’in muhteşem süleyman’da bıraktığı etkiye haremdeki başka hiçbir kadın erişememiş. bunun gayretiyle olsa gerek, hürrem’in kendine güveni her zaman sonsuz olmuş. osmanlı sarayı’nda padişahı avucunun içine alarak sarayı yöneten, bununla yetinmeyip siyasete de karışan, entrikalara, cinayetlere neden olan padişah eşlerinin ilki ve kadınlar saltanatının kurucususudur hürrem sultan. gerçek adının roxelana olduğu iddia edilen hürrem, güzel, akıllı, kurnaz, fettan, okur yazar ve oldukça becerikliymiş. tarihe bakıldığında bu becerisi net bir şekilde görülür zaten. cariye konumundayken dört şehzade ve bir sultan doğurmuş, nikâh kıyması için de kanuni’ye dayatmış, 1530’da bu istekleri yerine getirilip resmen “sultan” sanını kazanınca son çocuğu cihangir’i doğurmuştur. hürrem sultan cazibesi ve tavırlarıyla sultan süleyman’ın gönlüne sonsuza kadar hâkim olabilmeyi başarmıştır
    ···
  10. 10.
    0
    Harem kısmını istek üzere kısa geçiyorum normalde 10 sayfaya kadar giderdi.Öyle hemen savaşa atlamak yok uzun sürecek bu anlatım
    ···
  11. 11.
    0
    2. konumuz osmanlı halkıdır. : osmanlı anlayışına göre, adalet, devlet, şeriat, hükümranlık, ordu, servet ve halk toplum yapısının temel dayanaklarını oluşturuyordu.

    osmanlı devleti’nde toplum, yönetenler (askeri) ve yönetilenler (reaya) olmak üzere ikiye ayrılmıştır.
    ···
  12. 12.
    0
    osmanlı toplumu yerleşme yerine göre; şehirliler, köylüler ve göçebeler şeklinde üç gruba ayrılmıştır.
    1 - şehirliler: burada askerler, tacirler, esnaflar, seyyar satıcılar, seyyidler ve diğer ülkelerden osmanlılara sığınan amanlar yaşardı. şehirde yaşayan bu gruplar yönetim, adalet, eğitim, üretim, ticaret ve zanaat işlerine bakarak geçimlerini sağlarlardı.
    2 - köylüler: osmanlı ekonomisinin temeli, tarıma dayalı olduğu için nüfusun büyük bir bölümü köyde yaşıyordu. köylü, işlediği toprağa karşılık çift vergisi öderdi. kanunların yükümlülükleri dışında köylüler hür ve bağımsızdı. tımar beyleri, çiftçi aileleri, mukataa ya da kesim denilen işletme biçimiyle yer işleyenler, mülk sahipleri, müsellem ve muaflar köyde yaşayan toplumu oluşturmuşlardır.
    3 - göçebeler (konargöçerler): sürekli yer değiştiren göçebeler hayvancılıkla uğraşırlardı. osmanlı fetih hareketlerine paralel olarak bu konar-göçer aşiretlerin büyük bir kısmının yeni fethedilen yerlere yerleştirilmesi, buraların türkleşmesinde etkili olmuştur. göçebeler, devlete ağnam vergisi yanında kullandıkları otlak, kışlak ve yaylaklar için de vergi ödemişlerdir.
    ···
  13. 13.
    0
    müslümanlar sarı, gayri müslimler ise siyah ve mor papuç giyiyorlardı. türkler'in ayakkabı çeşitleri arasında potin, çizme, mest ve terlik vardı.
    sarık en önemli baş örtüşüydü. kenarsız kadife başlığın etrafına bir tülbent sarılarak kullanılırdı. tülbenti sarış biçimi, kişilerin mevkilerini gösterirdi. bu durum mezar taşlarına bile yansımıştı. bunu i̇stanbul'da osmanlılardan kalma mezarlıkların mezar taşlarında hâlâ görmek mümkündür. farklı sarık biçimlerinin selimi, kallâvi, perişanı gibi özel adları vardı. gayri müslimler ise sarık değil, külah veya takke giyerlerdi.
    ···
  14. 14.
    0
    @27 hanefiyim
    ···
  15. 15.
    0
    osmanlı toplum düzeni ve barışı kanuni’nin son yıllarından itibaren bozulmaya başlamıştır. 1554’lerden itibaren taşra yönetimiyle ilgili olan dirliklerin büyük bir bölümünü ele geçiren kapıkullarının, merkezden bağımsız olarak çiftlik ve malikâneler kurmaları, resmi hüviyet sahibi yeni tip köy zenginini ortaya çıkarmıştır. bu gelişmelerden sonra tımarlı sipahilerin büyük bölümü dirliklerini kaybetmiş ve işsiz kalmıştır.
    ···
  16. 16.
    0
    bu gelişmeler sonucunda köylü, geçim sıkıntısı içine düşmüş, elindeki toprağı azalmıştır. borcunu ödeyemediğinden kendi topraklarında ücretle çalışır duruma gelen köylü, toprağını terk edip göç etmek zorunda kalmıştır.

    dirlik sisteminin bozulmasından sonra osmanlı toplumunu derinden etkileyen önemli bir faktörde coğrafi keşiflerdir. coğrafi keşifler sonucunda avrupa’ya getirilen gümüşün kaçak yollardan osmanlı topraklarına girmesiyle, paranın değeri düşmüş ve fiyatlar %200’lere varan artışlar göstermiştir. bunun sonucu olarak halk geçim sıkıntısı içerisine düşmüştür.

    işsiz kalan halk eşkıyalık yaparak anadolu’daki isyanlara katılmıştır.17. yüzyılın ikinci yarısına kadar devam eden celali halkı önemli ölçüde etkilemiştir.

    bu olumsuzluklara karşı devlet, köylünün mülkünü gasledenlere karşı mücadele ettiyse de tam başarılı olamamıştır
    ···
  17. 17.
    0
    osmanlı devleti adını kurucusundan almıştır. devletin başında hükümdar bulunmaktaydı. hükümdarlar bey, gazi, sultan, hüdavendigar, han, hakan, halife gibi unvanları da kullanmışlardır. osmanlı devleti'nde hükümdarlık babadan oğula geçmekteydi. hükümdarın erkek çocuklarının hepsi padişah olma hakkına sahipti. bu durum taht kavgalarının yaşanmasına neden olmuştur. padişahın erkek çocukları devlet yönetiminde tecrübe ve bilgi sahibi olmaları için sancaklara gönderilirdi (sancağa çıkma usulü). şehzadeleri, sancaklarda "lala" adı verilen hocaları eğitmekteydi. bu uygulama ile şehzadeler padişah olduklarında ülkeyi başarılı bir şekilde yönetmişlerdir.
    i.ahmet zamanında ise taht kavgalarını önlemek amacıyla düzenleme yapılmıştır. buna göre kardeşlerden en yaşlı ve olgun olanın (ekber-erşet sistemi) tahta geçmesine karar verildi. bu uygulama ile sancağa çıkma usulü de kaldırıldı. ekber-erşet sistemi taht kavgalarını önlemiş olmasına rağmen sancağa çıkma usulünün kaldırılması şehzadelerin yöneticilik tecrübeleri olmadan padişah olmalarına neden oldu. devlet yönetiminde merkezi otoritenin bozulmasında önemli bir etkiye sahiptir.
    ···
  18. 18.
    0
    osmanlı imparatorluğu varolduğundan beri mutlak monarşi ile yönetilirdi. sultan hiyerarşik osmanlı sisteminde ve siyasi, askeri, hukuki, sosyal ve çeşitli başlıklarda en üstteydi.[a] teorik olarak sadece allah’a ve yerine getirmesi gereken allah’ın yasaları (i̇slam’daki şeriat)’na sorumluydu. onun ilahi görevi i̇ran-i̇slam başlıklarına yansıtılan "allah’ın yeryüzündeki gölgesi" (zill allah fi’l-âlem) ve "yeryüzünün halifesi" (halife-i ru-yi zemin) olmaktı
    ···
  19. 19.
    0
    kanûnî sultan süleyman, tahta çıktığı sırada osmanlı devleti dünyanin en zengin ve en güçlü devleti konumundaydı. babasının ölümü ve kendisinin padişah olması, "arslan öldü, yerine kuzu geçti" diye düşünen avrupalıları sevindiriyordu. ancak avrupalılar, çok geçmeden hayal kırıklığına ugradılar.
    ···
  20. 20.
    0
    Kanuni sultan süleyman kimilerine göre osmanlının en iyi padişahları arasındaydı kimisinede en kötüydü. Kötü olmasını düşünenlerin gösterdikleri nedenler : Fransaya taviz vermek , Kızları siyaset işlerine karıştırmak , hürrem sultan , oğlunu öldürmek ve bir çok örnektir.
    iyi olduğunu düşünenlerin gösterdiği örneklerde : Adalet sistemi , Kanun düzenleyicisi (kanuni adı burdan gelir ) savas sistemi osmanlıda en çok toprak bölgesini almıstır.

    Neyin ne olduğunu allah bilir fakat bende kötü bir padişah olarak görüyorum.
    ···