/i/Yazılım

Umuyoruz ki geleceğin yazılımcıları bu altinciden çıkacak!
    başlık yok! burası bom boş!
  1. 1.
    +26
    burada arkadaslar degigib yontemlerle programciligi anlatti, cok guzel de anlattilar. ben de bu islere uzun yillar once girmis ve gotunun killari kadayif olmus bir abiniz olarak kendimce programciligi anlatayim dedim.

    bu arada ben burada belli bir dili ve teknolojiyi anlatmayacagim, onu belirteyim. ama hangi dil, platform, teknoloji kullanirsaniz kullanin, temel prensip aynidir.

    programcilik nedir?


    programcilik insan beyni ile bilgisayarin islemcisi arasinda bir iletisim kurarak, ona istedigimizi yaptirmaktir. bunu basarmak icin bilgisayarin beynine, onun anlayacagi sekilde konusmayi ogrenmeliyiz. iste derdimizi bilgisayara anlatmaya, programcilik diyoruz. bunun icin bilgisayarin islem yapma, yani dusunme seklini anlamamiz gerekir.

    bilgisayar ve beynin farki nedir?


    insan beyni yuksek bir muhakeme yetenegine sahiptir. ornegin yaninizda calisan bir ciraga, sadece bakkaldan sut al gel demeniz yeterlidir. yaninizdaki cirak, sutu bakkalda bulacagini, almak icin para verecegini, para ustunu getirecegini ve nasil yuruyeceginden sutu nasil dusurmeden getirecegine kadar herseyi muhakeme eder. ama para ustunu aldiginda miktarin dogru oldugunu anlamak icin saymasi zaman alacaktir. belki ne kadar sut veya hangi markaoldugunu unutacaktir.

    bilgisayara sut al gel dediginizde, ona sut alma islemini ayrintilarina kadar anlatmaniz gerekmektedir. yuru demek yetmez, once sag ayagini, sonra sol ayagini at. bu islemi otuz kere yapinca sola don oradaki kapidan don ve masanin basindaki adama "sut almak istiyorum" diye butun ayrintilari ile anlatmaniz gerekmektedir. ama bilgisayarin para ustunu saymasi saniyenin binde biri (milisecond) surmeyecektir ve ne istediginizi asla unutmayacaktir. eger bakkal bilgisayara "o sutten kalmadi baskasini vereyim mi?" diye sordugu anda ise calismasi duracaktir. cunku boyle bi durumda ne yapacagi ona anlatilmamistir. muhakeme yetenegini kullanarak "o zaman su marka sutten ver" diyemez.

    iste bastan gercek hayatta cikabilecek butun ayrintilari dusunup, bu durumda ne yapacagini soylemek, programcinin isidir.
    ···
  1. 2.
    +1
    Algoritma...
    Bu arada cp bu daha önce bir sitede okumuştum bunu
    ···
    1. 1.
      +5
      bul nerede okuduysan koy buraya, sana paypaldan 500€ hemen cikartiyorum. cikartmayan en adi huur cocugudur.
      ···
      1. 1.
        -3
        Tam bu olmayabilir emin değilim ama çok benziyordu c# anlatıyor du
        ···
      2. 2.
        -5
        Ve şimdi onla uğraşacak zamanım yok yatıp uyumak istiyorum yarın okul var :-)
        ···
  2. 3.
    0
    Reserved
    ···
  3. 4.
    0
    meraklısı için up up up
    ···
  4. 5.
    +2
    Cmd color b
    ···
  5. 6.
    0
    programcilik ta iş bulma olasılığı ne panpa nasıl çalışıyorsunuz
    ···
    1. 1.
      +4
      futbolda daha iyi para var. ronaldo kac milyon aliyo. futbolcu ol bence.
      ···
    2. 2.
      0
      ben zaten ne kadar kazandıgini değil iş bulma imkanı ne diye sordum panpa
      ···
      1. 1.
        +3
        programci olabilirsen is bulursun ama herkes olamaz. bunu demek istedim.
        ···
  6. 7.
    +4
    bilgisayarla iletisim kurmanin zorluklari oldugu gibi kolayliklari da vardir. mesela muhakeme yetenegi olmadigindan siz ne dersiniz onu yapacaktir. ayrica hafizasina yazdigi birseyi asla unutmayacak ve binlerce kere hatasiz yapacaktir. simdi giderek daha teknik konulara giricem.

    class, function ve degiskenler


    bilgisayarla iletisim kurdugumuz dile programlama dili diyoruz. her dil genelde, class, sinif ve degiskenler uzerine insa edilmistir. bunun amaci bilgisayara bir kere ogrettigimiz seyi, tekrar tekrar kullanabilmemiz ve ogretmek istedigimiz butunu hiyerargib bir sekilde duzenlememizi saglamaktir. simdi ciragin sut alma konusuna donelim ve bir program yazalim. dedigim gibi ciraga sut al demeden once ona sut almak icin gereken hersey ogretmemiz gerekir. oncelikle programimizi temel islevsellikleri aciklayan class lara bolelim. son olarak da ogrettiklerimizi kullanacak bir class a ihtiyacimiz olacak.

    SutAlanCirak programi

    Class Alisveris
    Class BakkalaGitmek
    Class Cirak

    temel olarak ciragin yapacagi isleri ve cikari olusturduk. daha sonra her class in icine programlamak istedigimiz mantigi ve saklamamiz gereken degerleri ekleyelim. ben okunabilirlik acisindan java dilini kullanicam. bu kucuk ornekten sonra da sizinle sohbet eden kucuk ornek bir program yazicaz.
    ···
    1. 1.
      +1
      güzel anlatıyorsun panpa.
      ···
  7. 8.
    +6
    karmagib olmasin diye basitlestiriyorum, java bilenler ziplamasin. once alisveris ile ilgili mantigi ogretiyoruz.

    public Alisveris{

    alisverisListesi;
    para = 0;
    fiyat = 0;
    alinanUrun;

    paraAl(miktar){
    para = miktar;
    }

    alisverisListesineEkle(urun){
    alisverisListesi. ekle(malzeme);
    }

    satinAl(){
    fiyat = bakkalaFiyatiSor();
    bakkalaParayiVer(para);
    alinanUrun = bakkaldanUrunAl();
    para = bakkaldanParaUstunuAl();
    }

    }

    gordugunuz gibi bakkalaFiyatiSor(); bakkalaParayiVer(para); bakkaldanUrunAl(); bakkaldanParaUstunuAl(); mantiklari programimizin icerisinde tanimli degil cunku ona biz karar veremeyiz. bu programimizin gercek hayatla iliskisini tasvir ediyor. bu websitesine giren bir kullanici da olabilir, bir sensor, elektronik devre de olabilir, bir veritabani da olabilir, baska bir program da olabilir.
    ···
  8. 9.
    0
    Rezlim okurum
    ···
  9. 10.
    0
    Tutmali
    ···
  10. 11.
    0
    Rez okurum bi ara
    ···
  11. 12.
    +3
    public BakkalaGitmek{
    bakkalinAdresi;
    isyerininAdresi;

    bakkalinAdresiniAl(adres){
    bakkalinAdresi = adres;
    }

    isyerininAdresiniAl(adres){
    isyerininAdresi = adres;
    }

    bakkalaGit(){
    git(bakkalinAdresi);
    }

    isyerineDon(){
    git(isyerininAdresi);
    }

    }

    son olarak bu iki mantik demetini ciragin kullanmasi gerekiyor. Ama ciragin da ihtiyaci olan mantik sekillerini duzenli olarak kullanabilecegi bi tanima ihtiyac var. dikkat edin, programcilikta bu mantik demetleri arasinda bir hiyerarsi vardir. simdi programlayacagimiz cirak hem bakkala gitmeyi hem de alisveris yapmayi daha once tanimladigimiz mantiklar sayesinde kullanacak.

    public Cirak{
    alisveris = new Alisveris();
    bakkal = new BakkalaGitmek();
    alisverisYapGel(){
    bakkal. bakkalaGit();
    alisveris. satinAl();
    bakkal. isyerineDon();
    return alisveris. alinanUrun();
    }
    }

    simdi ciragi bakkala sut almaya gonderiyoruz

    cirak = new Cirak();
    //yuz lira verdik
    cirak. alisveris.paraAl(100);
    //ne alacagini soyledik
    cirak. alisveris.alisverisListesineEkle(süt);
    //bakkalin adresini verdik
    cirak. bakkal.bakkalinAdresiniAl("kosebasindaki kohne dukkan");
    //isyerinin adresin ver calistigi yeri bile bilmiyo mal
    cirak. bakkal.isyerininAdresiniAl("hergun calistigin yer iste amk");
    //ve gonderiyoruz elemani
    süt = cirak. alisverisYapGel();

    simdi burada dikkat ederseniz, cirak bakkala gidip alisveris yapip dondukten sonra "return" kisminda alinan urunu geri verdi. yani cirak. alisverisYapGel(); fonksiyonu bize sonunda almak istedigimiz urun olarak dondu.
    ···
  12. 13.
    +2
    simdi yavas yavas orneklerden gercek programciliga girelim. bunun icin java kullanicaz ama her dil aynidir. nasil ingilizce, almanca, turkce, cince bir dilse, zor veya koay, kullanisli veya degil, gecerli veya degil, her dil assagi yukari herseyi anlatmaya yeter. programciligi da boyle dusunun. kitabi hangi dilde yazdiginiz onemli degil, onemli olan en iyi konustugunuz dilde ve iyi yazmanizdir.
    ···
  13. 14.
    0
    Güzel bilgi suku
    ···
  14. 15.
    0
    Yazilimci mi olalim illa
    ···
  15. 16.
    0
    Okurumm
    ···
  16. 17.
    0
    Gghjıtddd
    ···
  17. 18.
    +2
    Okumayin bilgisayar oldum
    ···
  18. 19.
    0
    http://www.incisozluk.com/e/185646064/
    ···
  19. 20.
    0
    Okurum bi ara
    ···