/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +11 -4
    Kuran da peygamberin ölümünden sonra Ömer ve Ebubekirin aldıkları bir kararla sahabelerin ezberinde olan ayetler şahitlerle bir araya getirilerek toplandı ve yazıldı. Sonra hilafet toprakları genişleyince harekesiz kuran yanlış anlaşılıyor diye Osman döneminde harekeli şekilde tekrar aynı usülle toplandı ve öncekiler yakıldı. Kuranda Allah razı olduğu sahabelerden bahsediyor, bedir ehlinden. Kuranı hıfzedip derleyen de hadisleri aktaran da aynı insanlar. Soru şu; hadisler bize rivayet yoluyla gelmiştir ve 150 yıl sonra yazılmaya başlanmıştır diye reddediyosunuz peki kuran size kimin yoluyla geldi ? Gelen yol aynı yol. Eğer sözünüzde doğruysanız kuran da güvenilir değil diyceksiniz. Hiç değilse dürüst olmuş olursunuz. Aksi takdirde aynı usülle gelen iki kaynaktan birini kabul edip diğerini red ediyosunuz. Bu da şunu açığa çıkarıyor. Biz peygamberin kuranı anladığı yolu red edip kendimiz ayetlere yorum getirelim. E o zaman her insanın anladığı farklı olacak, kuran senin elinde oyuncak olacak. Doğru tefsirini peygamber yapamamış sahabe yapamamış ben yaparım demiş olcaksın. Hepinizin ayrı ayrı dini olucak ? Kendinizi kandırmayın. Bu mesele bu kadar açık bir meseledir. Kabul ediyosanız hepsini kabul edin. Bir kısmını kabul edip bir kısmını inkar ettiğinizde iman etmiş olmuyosunuz.
    ···
    1. 1.
      +3 -2
      bak kardeş senin yazdıklarını bilmeyen biri okusa tek bir yol var sanır. şu an zaten islam şekilcilik mezhepcilik uğruna bin parçaya bölünmüş. eğer dediğin şu sahabeyi dinleyelim bu hocayı dinleyelim yok sahih hadisler falan olsaydı, kuranı kerim her insanın okuyup çıkarım yapabileceği bir kitap olmazdı. ayetle sabittir:
      Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken Allah’ın dışında bir hakem mi arayayım? (6-Enam-114)
      ···
      1. 1.
        +2 -1
        Allah tek bir yol var diyor. Tek bir doğru var diyor. Allah yanında tek din islamdır diyor. Sen islamı ne olarak tanımlıyosun ? Farklı yerlere çekme. Şekilcilik mezhepçilik olayını konuşmuyoruz şuanda. Başka hakem aramamak demek ne demek ? O kitabın meselelerimizde hakem olması demek değil mi ? Allah ve rasülü herhangi bir işte hüküm verdikleri zaman inanan bir erkek ve inanan bir kadın için artık seçme hakkı yoktur Araf/36. Bak bu da bir benzeridir. Benim sana anlattığım şey şu. Kuranı da hadisleri de bize aynı insanlar ulaştırdı. Neden birini kabul edip diğerini red ediyosun ? Kuranda da Allah bu ulaştıranlardan razı olduğunu söyledi. Sen kitaba inandığını söylüyosun ? En basitinden bir soru. Allah dırar mescidlerinde asla namaz kılmayın diye emrediyor bize. Peki hangi mescidler dırar mescididir ? Bir mescidin dırar mescidi olması için şartlar nedir ? Hadise bakmazsan bilmiyosun nereler olduğunu. Belki gidicen kılcan oralarda namaz Allah bunu kabul etmeyecek. Yokuşa sürülecek bir şey yok burda. Her şey çok açık.
        ···
      2. 2.
        -1
        bak yine çarpıtıyorsun. birdenbire böyle bir ayet oluşmuyor. önceki ayetlerinde nedeni ve açıklaması da var.
        TEVBE 107- Bir de müslümanlara zarar vermek, kâfirlik etmek ve müslümanların arasına ayrılık sokmak ve daha önce Allah ve Resulü'ne karşı savaş açmış olanı beklemek için mescid yapanlar var. "iyilikten başka bir maksadımız yoktu." diye yemin de edecekler. Fakat bunların kesinlikle yalancı olduklarına Allah şahittir.
        ···
      3. 3.
        +1 -1
        dediğin şekilde de hadislerin bize ulaşmasını sağlayan yol aynı değil. 150 yılda hangi sahabe sağ kalır? onlardan duyduğunu soyleyenlerin çocuklarının çocukları iddia ediyor ve biz bunu kıstas olarak mı alalım? islamiyet ruhban sınıfı olmayan duru bir din olarak gelmiştir fakat çakallar islamı kendi tekellerinde döndürebilmek için bir ruhban sınıfı oluşturdular. hadisler bu sınıfın işine gelen en büyük silah.
        ···
      4. 4.
        +2 -1
        Kardeş sen kitapta Allah ve rasülüne imanı nasıl yorumluyorsun ? Elindeki argümanlar geçmişe olan sui zannından başka bir şey değil. Sana diyorum ki madem öyle kuranı da reddetmen gerekir. Aynı yoldan geliyorlar. Hadis usulü bilmiyosunuz. Kuranda kapalı bırakılan şeyleri rasülün bize açıkladığını inkar ederek peygamberi kendinize davacı etmekten başka bir şey kazanmıyosunuz. Bu dini onun anladığı gibi anlayıp yaşamak zorundayız. Onda bizim için güzel örnekler vardır ayetleri de bundandır. Sizse peygamberi bir postacı yapıp tek tek ayrı ayrı rasüller ilan ediyosunuz kendinizi.
        ···
      5. diğerleri 2
    2. 2.
      +1
      sahihi buharinin 4 ciltlik 67 basımı var elimde öyle ipe sapa gelmez zırvalar var ki aklın şaşar, hepsine de bir kulp buluyorlar
      ···
      1. 1.
        +1 -1
        Ya çocuk zırvalayip duruyorsun
        ···
    3. 3.
      +1
      Akıl kıttır. ipe sapa gelmez dediğin şeylerin bi kısmına 100 yıl önce aynı şeyleri söyleyenler bugün o öyle değil harbiden burda söylendiği gibiymiş diyorlar. Sorduğum sorulara ve delillere karşılık tek bir delilin ve cevabın yok. iman eden bir delille iman etsin inkar eden bir delille inkar etsin ayetine binaen böyle iman ediyor söylediklerini de bu delillerle red ediyorum. Aksini de ispat edemezsiniz. Çünkü aksi yok. Sizin hevalarınız var sadece arkasında. ibn hacer el askalaninin 15 ciltlik fethul barisini alırsan buhari şerhini hatta hadisleri nakledenlerin soy ağaçlarını dahi okursun ordan. Usül bilmeden konuşup insanların aklını bulandırıyosunuz.
      ···
      1. 1.
        +1 -1
        hahahaha klagib sünni ağızları. islam birdir kardeş sen ibni hacer askılı hocanı istediğin kadar tanık göster gibimde değil. usülmüş erkanmış bunlar sizin gibi ruhbanların sözleri delilse delil al işte tevbede zaten açıklamış o dırar mescitleri vakasını direkt olarak dırar mescidinde kılmayın demiyor. milleti yıllarca köpek ettiniz usül erkan diyerek herkesin aklk var fikri var kimse kimseden icazet almak zorunda değil. açık ve net bir AYET var bak oku kavra düşün. yıllardır oluşturulan tabuları yık, doğruyu bul.
        Kitap’ta hiçbir şeyi ekgib bırakmadık. (6-Enam-38)
        ···
      2. 2.
        -2
        Kitapta hiçbir şeyi ekgib bırakmadığına tüm kalbimle iman ediyorum. O kitabın ekgib bırakılmaması demek peygamberinin sözlerini sırtının arkasına atmak demek değildir. Siz kendi kıt aklınızı ve hevanızı ilahlar edinin. Bakalım hangimiz hak hangimiz batıl görelim.
        ···
      3. diğerleri 0
    4. 4.
      0
      Ha bir de. Köşeye sıkıştığında böyle bir konuda dahi küfürler savurup kibrini açığa çıkarman da senin akıl hocalarının usülünü gösteriyor. Sen peygamberine itaat etmeden bir dinin olacağını zanneden bir zavallıdan başkası değilsin. O kalbinde oluşan rahatsızlığı da kendine itiraf edemiyosun sadece. Haydi eyvallah.
      ···
    5. 5.
      +1
      Helalyabancı
      ···
    6. 6.
      0
      Kardeşim benim bildiğim peygamber efendimizin ayetleri yazdığı deriler vs. Hz.ömer ve sahabeler tarafından belirli sıraya göre konulup düzenlendi.
      ···
    7. 7.
      0
      Ayetlerin hepsi yazılmış değildi. Sahabelerin hafızalarındaki ayetler anlattığım dönemde şahitlerle derlenip birleştirildi. Ayetleri aktaran insanlarla hadisleri aktaranlar aynı. Zaten hadislerin de bir kısmı yazılıyordu rivayet edilirken veya mektuplar yazılıp tebliğ yapılırken. Başlık sahibi farkında olmasa da ayetleri de inkar ediyor. Allah bu insanlardan razı olduğunu söylerken arkadaş razı olmuyor. Peygamberi kendisine davacı ediyor. Onun adına yalan söz uyduran dahi cehennemdeki yerine hazır olurken bakalım toptan red eden bu ahmaklar ne yapcaklar.
      ···
    8. 8.
      0
      Adam haklı beyler
      ···
    9. diğerleri 6
   tümünü göster