0
olabilir hocam, ama bazı öyle meseleler var ki karşıt yorumların ikisi de mantıklı gelebiliyor..
tarihselcilik var mesela, gayet mantıklı ama hangi ayete bunun zamanı geçti, hangi ayete bu hala geçerliliğini koruyor diyeceğiz mesela, böyle bir tartışma var...
hadislerin güvenirliği de tartışmalı, güvenilir sayılan bazı hadislerinse akla mantığa yatan tarafı bulunmuyor.. kurancı tayfa da bana samimi gelmiyor, sonuçta kuranı muhafazid insanlara aktardı, dolayısıyla da en iyi onun açıklaması lazım gelir..
eski dönemdeki hukukçuların tıpçı gibi sağlıkla ve azalarla ilgili meselelerde fetva vermesi de garip geliyor bana.. mesela afedersiniz pipiden su girerse oruç bozulur mu diye bi mesele var, kimisi içeriyle bağlantılıdır diyor kimisi değildir diyor ona göre fetva veriyor ve hala bu fetvaları söylüyor hocalar... benim anlamadığım, tıp gelişmedi mi o kadar da pipinin içine su gidip gitmediği ve vücuda girip girmediği kesin bir karara bağlanıp fetva yenilenmiyor?
ben özellikle modern dünyada islamın daha çok içtihada ihtiyaç duyduğunu düşünüyorum, modern problemlere de eski usul klagib fetvalar artık yetersiz geliyor.. cübbeli bunu sonunda fark etti mesela ve mastürbasyon fetvasını değiştirdi, çok şehvetiniz oluştuysa yapabilirsiniz diyor artık adam... neden? çünkü her yer çıplak karı dolu artık.. orta çağda islam devletinde yaşamıyoruz ki.. şartlar değişti ve bazı hükümlerin de bunun gibi kökten olmasa da zamana uyarlanması gerekiyor..