- 0 / 0 / 263 entry
- 1 başlık
- 1.23 incipuan
aleo vera bebişinci nesil normal
-
+1
biri bana bu tarz müzik önerebilir miiiiiiii
http://www.youtube.com/watch?v=PEQKwJred40
http://www.youtube.com/watch?v=ETbGpGJNVLM
purity ringden iki örnek beğenirsen diğer müziklerine de bak. -
0
buraya gelen herkes gerçek islam
islamiyet güneştir müslümanlık aynadır. aynadaki görüntünün güzelliği güneşin güzelliğini yansıtır ama aynanın becerisi derecesinde. eğer ayna kararmışsa ve sen güneşi ekgib görüyorsan suç müslümanındır. gerçek islamı görmek istiyorsan kafanı çevirip güneşe bak. -
0
farzedelim bundan iki yüzyıl sonra
yeni türkiyenin doğuşunu ve 1. dexeri anlatan bir film yaptılar dexerin karşısında villian olarak kimi anlatırlar? evet binler tahminleri alayım.
fetullah olabilir mesela büyücü müyücü diye fantastik öğelerle de süsleyip kurgusal bir başyapıt ortaya çıkabilir -
+1 -1
su an odanızdan iceri atatürk girse
çok korktum atam sen yokken bizi gibecekler diye çok korktum derdim -
0
bedava içki için 24 erkeğe oral sex yapan kız
lan hiçbiri erekte değildi ki boşa gitti amk o kadar sakso -
0
eternal sunshine of the spotless mind in
lan asıl "red"in türkçesi nasıl "hızlı ve emekli" olur sen onu söyle -
0
dinlerin mantık hatası
@13 ilk sorular biraz daha teizmnin temellerini oluşturan cinste sorulardı herkesin tatmin olabileceği cinsten cevaplar verilebilirdi. fakat bu soru islamiyetin en detay meseleleri ile ilgili verilecek cevab müslüman olmayanı tatmin etmeyebilir. cevaba gelecek olursak zaten tefsir alimleri bu ayet için toplum hayatını düzenlemeye yönelik bir ayet olduğu konusunda hemfikir. yani birbirinize karşı böyle davranın, davet edilmediğiniz halde başkalarını rahatsız etmeyin manasını çıkarmışlardır. ama şuna da dikkat etmek gerekir ki eğer gerçektende kuranı peygamber yazmış olsaydı bu kadar basit bir mesele için böyle basit bir açık verirmiydi, bunu kendisi direk neden söyleyemedi çünkü savaş ganimetleri gibi çok daha büyük meselelerde emir kabul edilen hadisleri var neden bu konuda da bir hadis beyan etmedi de haşa böyle basit bir meselede yaratıcıyı konuşturdu. -
0
dinlerin mantık hatası
@14 güzelliğin görülmesi için aynı seviyeye de olmak diye birşey yok ama yaratıcı kendi güzelliğini en üst seviyede hatta sonsuz mertebede görebilecek ve kendi üzerinde gösterebilecek bir varlık yaratmış o da insan. bahsettiğim sonsuz mertebede gösteren ve gören bir tek insan var o da son peygamberdir ki alemleri senin için yarattım demiştir yaratıcı. başka bir başlıkta da yazmıştım sonsuz bir güce sahip olan bir varlığın kıymetini kabiliyetini ya da güzelliğini ancak sonsuz bir seviyede aciz olan bir varlık gösterebilir öyle bir varlığa ihtiyaç duyarki hünerlerini sergilesin. -
0
dinlerin mantık hatası
@11 çok ilginç, akla uzak meseleleri temsil ile akla yakınlaştırma diye birşey vardır hatta felsefede bunu bir adı da vardı araştırsan bulabilirsin. bu tip temsiller islam alimleri tarafından yüzyıllarca kullanılmış burda kasıt çok bütün bir meseleyi tamamen anlamak için küçük parçalardan başlamaktır. yani ressam ile resim arasındaki o basit ilişkiyi anlayıp bütünde ki yaratıcı ile yaratılan arasındaki büyük ilişkiyi anlamaya yaklaşmaktır. elbette ilişkiyi tamamen anlatmaz zatem anlamaya sınırlarımız yetmez ama bir ucunda tutmaya yeter. -
0
dinlerin mantık hatası
@9 insan aciz fakat yaratıcıya göre aciz, ama anlama muhakeme etme ve seçme kabiliyeti birtek insanda var yaratıcının güzelliğini en iyi insan görebilir. ego tatmini nedir ben de bunu anlamış değilim kendi seviyesinde bir varlık yokki yaratıcının egosu olsun. bence biraz kafa yormak lazım ego nedir diye önce -
0
dinlerin mantık hatası
2. cevaba şunu da eklemek mümkün. kendi güzelliğini görmek eserler ile mümkün olur. bir ressamın çok güzel bir resmine bakıp ne kadar da yetenekli bir ressamım ben diye düşünmesi gibi. sonuçta ortaya çıkmayan kabiliyet manasızdır yok hükmündedir. -
+1
dinlerin mantık hatası
1. sorunu tam anlamadım ama bu sorunun bir ciheti adalet meselesidir ki ben de tam çözebilmiş değilim, yani herkes eşit ise hristiyan bir toplumda doğan daha dezavantajlı olmaz mı gibi. bu meseleye bana göre iki yönden yaklaşılabilir. birincisi burada adaletsizlikten söz edilemez çünkü eğer herşeyi yaratan bir yaratıcı var ise herşey onundur bizler onun mülküyüz ve istediği gibi bizde tasarruf eder ister orda yaratır ister burda ister taş eder ister insan. diğer yön ise eşit yaratılma fikri tamamen yaratıcıya kıyas ile olabilir. yaratılanların en üstünü insan yaratıcıya ne kadar uzak ise bir taş da o kadar uzaktır. sonsuza kıyasla herşeyin bir olması gibi.
2. soruna gelirsek bu bir ego tatmini değildir. yaratıcı eğer sonsuz bir güzelliğe sahip ise bunun görülmesini istiyor takdir edilmesini istiyor ama özgür iradeye sahip varlıklar tarafından. her güzellik sahibi kendi güzelliğini görmek ve güzelliğinin görülmesini ister aynı bir bestekarın müziğini insanlara dinletmesini ya da bir ressamın yaptığı resimleri sergilemesini istediği gibi. bu bir egoistlik değildir. çünkü görülmeyen takdir edilmeyen güzellik manansızdır. görülmek için kul yarattı, takdir edilmek için ibadet istiyor ama ibadette kasıt secde değil secde sadece bir ifadedir mesele düşüncedir.
3. bu soru gerçektende çok basit kalmış diğerlerine oranla çünkü peygamber sadece bildirmez aynı zamanda rehberlik eder. yani nasıl kul olunur onu fiilen gösterir. o yüzden sünnet vardır. melekler ile bu mümkün olmazdı ayrıca imtihan sırrı ortadan kalkardı ki ne kadar manasız olacağını anlatmama gerek yok. -
+1
12 inci postayı attım
hay amk ben de deniyim dedim, hastaneden yazıyom bin gibimi alçıya aldılar, iyleşiyim kalıbı sana yollicam zütüne sokarsın. -
0
gelin lan satılık ps4 ve ps vita
@11 ahahah gelmiş bi de nick6'mda küfretmiş çok mu sinirlendin zürriyetini gibtiğim bide ergen diyince kızmış bana velet diyo be yaratıcılıktan yoksun huur çocuğu seni -
+1
kürtler neden ya akp ye ya bdp ye oy veriyor
müslüman kürtler akpye koministleri de bdpye amk çok mu zor anlamak - daha çok