• 6 / 26 / 90 entry
  • 758 başlık
  • 2 trend
  • 6,807.79 incipuan

samanus "dokununcu nesil normal"

  • 0
    bir insan niye ateist olur işte cevabı v2
    1-ilk iki ayette allahın sözlerini değiştirbilecek hiçkimse yoktur diyor son ayette ise yahudilerin kelimeleri değiştirdiğini söylüyor...

    yazmışsın. bende cevabını verdim. sorduğun soruyu bilmiyormusun sen

    2-herşey neden-sonuç ilişkisi. onları koruma gereği yoktu, öylede olması gerekiyordu çünkü Kuran gelecekti. Kuranın temelleri atılıyordu ve kıyamet gününe kadar korunacağı,son kitap olduğu yazıldı. eğer incil veya Tevrat korunsaydı buna ihtiyaç olmayabilirdi zaten. neden-sonuç ilişkiyle yürüyor işler kişilerin anlaması için..
    ···
  • -2
    bir insan niye ateist olur işte cevabı v2
    1- Tevrat ve incil için değiştirildiğini belirtiyor
    2-değiştirilemeyeceği söylenen kitapsa Kuran. yani incil veya Tevrat için değiştirildiği Kuranınsa değiştirilemeyeceği söyleniyor. aklınca akıllılık yapıp Ayetleri keserek paylaşıyorsun. oysa Ayetleri keserek paylaşmak kırpıp kırpıp paylaşmak yanlış anlamlar doğurabilir..bu iki Ayetse bu şekildedir. Ayetlerin öncesi ve sonrası okunursa daha iyi anlaşılır..
    ···
  • 0
    bana allaha inanmam için bir sebep gösterin
    Kuran'ı şuan rehber edinenler nasıl rehber ediniyorsa Kurandan öncede incili Rehber edinenler vardı
    ···
  • 0
    bana allaha inanmam için bir sebep gösterin
    metafizik konulara değinmiştim yazıda. metafizik konular Yaratıcının varlığının en büyük kanıtı. bunu destekleyen Kuranda Yaratıcının kitabı olduğunun en büyük kanıtı
    ···
  • +9 -7
    bana allaha inanmam için bir sebep gösterin
    Kuran'ın Mucizeleri ve doğruluğuna şahit olmak diyelim. inanmamak hususundaki en önemli sebepse metafizik konular. büyü,havas ilmi, cinler.ateistler buzdağının sadece görünen kısmını görüyor
    ···
  • 0
    bu evrenin tasarımı ve planı tesadüfi değildir
    bu senin düşüncen
    ···
  • -1
    allah çocuk tecavüzlerini neden izliyor
    toparlayarak cevap vereceğim. başlığın ana konusu çocuklar neden tecavüze uğruyor.bu hayat bir sınavdır ama herkesin yaşantısı farklı olmak zorundadır. kimisi manavdır kimisi doktor dolayısıyla bunların yaşayışları, zamanları, yediği yemekler bile farklılık gösterebilir. dolayısıyla herkesin sınavıda farklı olmak zorundadır eğer herkesin sınavı aynı olsaydı mantık hatası olurdu. elbetteki meslekler, uğraşlar nasıl farklıysa yaşayış nasıl farklıysa sınavda, verilen mücadelede ister istemez farklılık gösterecektir. Yaratıcı yolları yaratmış kişiye irade vermiştir. burdaki asıl sorulması gereken o tecavüzcünün çocuğu neden tecavüz ettiğidir. çünkü o tecavüzcüye irade verilmiştir ve o çocuğa tecavüz etme yolunu kendi hür iradesiyle tercih etmiş ve çocuğa tecavüz etmiştir.bu kişinin pgibolojisi yaşayışı farklıdır yazının en başındada belirttiğim gibi hayat tarzı farklıdır, çoğunun kafasının içindekiler aynı değildir. dolayısıyla o çocuğunda sınavı farklı olmuş oluyor. orada tecavüze uğrama zamanı, mekanı,orada bulunması durumlara göre farklılık gösteriyor dolayısıyla bunu yaşıyor. burda Ailenin sorumluluğuda önemli bunu unutmadan söylemek gerek. kişi çocuğuna iyi eğitim verip sahip çıkmalı denilebilir. çocuğun hiçbir kabahati olmamakla birlikte ailesi ve kendisi müafatlandırılıyor.onu yapansa lanetleniyor diyebiliriz.
    ···
  • +2
    bir insan niye ateist olur işte cevabı
    7 katman diye birşeyin varlığı bugün bilinen bir gerçek. bilimciler söyler bunu. evren genişliyor ve genişlediği Kurandada yazar
    ···
  • +1
    bir insan niye ateist olur işte cevabı
    1- saçma değil. Kuranda açık yok çünkü görüldüğü gibi açıklanabiliyor ayetler. Asıl değiştirilen hristiyanlık ve yahudilikte açıklar vardır. dolayısıyla kişi sırf egosunu tatmin etmek ve alışkanlıklarından vazgeçmemek için Kuranı kabul etmiyorsa Yaratıcıya isyan etmiş olur. kişi diğer canlılara iyilik yapıyor peki ya onu Yaratan Rabbine neden iyilik yapmıyor? haksızlık olmuş oluyor. diğer canlılara iyilik yapıyor ama Yaratıcının hakkını göz ardı ediyor görmezden geliyorsa sıkıntı vardır. ayrıca islamdan önceki Hristiyan ve yahudilerin dinlerini doğru bir şekilde yaşadılarsa cennet gideceği söylenmişti..

    2- senin yorumun öyle yanlış anlamışsın demek Kuran'ın yorumu farklı. olguluk yapıp yanlışını kabul et çünkü orda Evren'in en üst tabakasından bahseder

    3- sana basit birşey söyledim olmayan birşeyin içinde birşey yaratmak yoktur diyorsun nerden bunu kim söyledi sana Yaratıcının varlığını tartışıyorsun benle arkadaşını değil. Yaratıcı bu Yaratma sıfatı var adı üstünde. sana örnek verdim anlayasın diye zaten Yaratma sıfatı olmasa neden Yaratıcı diyelim ona.

    4- puta secde ederlerdi evet bütün kaynaklarda bulabilirsin. kırana,zarar verene ölüme kadar giden cezalar verirlerdi
    ···
  • +2
    bir insan niye ateist olur işte cevabı
    1- ayeti zaten sen kendin paylaşmışsın açık ve net görmüyormuşun açıkladım sana ayeti. kendi kafandan açıklıyorsun sen.o Ayetlerin ikiside farklı ayetler olmakla birlikte anlamlarıda farklı. öncesi ve sonrasını oku diyorum. gerçekten Yahudiliği ve hristiyanlığı yaşayan yahudi ve hristiyanların Cennete gideceğini söylüyor.ama islamın gelmesiyle birlikte Kuran'ın geldiği dönemde yaşayanların artık Kuran'a göre yaşaması gerektiğin belirtiliyor. hala anlamamazlıktan gelip cevap vermek için yazıyorsun yine açıklıyorum ama

    2- sende Evren'in en başındaki bölgeyle en sonundaki bölgeden bahsediyorsun 7 katmandan kasıt budur zaten

    3- sen bir resim yaparken bir adam çizerken resmin kafasından başlamayı tercih edersin başka birisi en altından başlamayı tercih eder. burdan ayrıca dünya kavramı çıkarıyorsun ama bunun Evren için söylenmiş olabileceğini niye hiç düşünmüyorsun? Evren'de içinde söylese dünya içinde söylese hiçbir çelişki yok. eğer Evren için söylenmişse en alt katmandan başlandığını sonra üst katmanların yaratıldığını anlayabilirsin. dünya içinde aynı şekilde böyle anlayabilirsin. böyle bir anlam çıkar

    4- cevap vermek için cevap veriyorsun.bu konuyla ilgili birşey bilmiyorsun veya bilerek yapıyorsun. puttan şefaat isterlerdi. puta secde ederlerdi doğru putu aracı olarak görürlerdi ama sadece aracı olarak görmezlerdi birisi o putlara zarar verse, kırsa,yaksa o kişiyi öldürürlerdi buda onu ilahlaştırma manasına gelirdi.hem ayette sadece putlardan değil genel olarak Kuran'ın Rabbi dışında diğer dinlerdeki başka inanışlardaki kutsal kabul edilen, Yaratıcı yerine koyulan kişilerden şefaat istenilmesinden bahsediliyor, genel olarak. putu örnek vermek adına söyledim.put veya inek veya başka şeylerin Yaratıcı yerine koyulması, Kuran'da geçen Rab dışında başkalarına dua edilmesi demek onlardan şefaat istemek demektir. işte ayet diyorki benden başka ilahlaştırdıklarına dua ederseniz, onlara taparsanız şirke düşersiniz diyor gayet açık bir şekilde. hala anlamamazlıktan geliyorsan veya anlamadıysan en başında oku
    ···
  • +6 -3
    bir insan niye ateist olur işte cevabı
    1- öyle birşey Kuranda belirtiyor. Ayetin öncesini ve sonrasını okumak gerektiğini yazmıştım. öncesi ve sonrası okunursa bunun belirtildiği açıkça ortaya çıkacak

    2- 7 katmandan oluşuyor dedim doğru senin anladığın gök ve yeryüzü bu dünyayla alakalı muhtemelen yanlış anlıyorsun

    3- Evren ve dünya bütün olarak yaratılmıştır.bu ayettende o çıkıyor. yine Ayetleri kesip kesip koyduğun için yanlış anlıyor ve saptırıyorsun öncesi ve sonrası vardır, bütün olarak okumak gerekli. kesit kesit koymuşsun ona rağmen dünya ve Evren'in bütün olarak yaratıldığı belirtilir. günü olduğu belirtilir ama bu anlam dışına çıkmaz

    4- bunu biliyorum zaten diyorumki ben o ilk ayet putperestleri muhattap alıyor. anlamlarını tartışmıyoruz kimleri muhattap aldığını tartışıyoruz sen ikisininde Müslümanları muhattap aldığını varsayarak yazmışsın. ortalama zekaya sahip olan herkes anlar.2. Ayette Müslümanlar muhattap alınıyor... yani Ayetlerin öncesini ve sonrasını oku göreceksin. söyleyecek fazla birşeyin kalmadığı için yazmak için yazıyorsun sanırım. Hz muhafazid'e tapmıyorum. Rabbe inanıyorum ve ona ibadet ediyorum ben
    ···
  • +76 -19
    bir insan niye ateist olur işte cevabı
    1- bakaradaki sözler islamdan önceki gerçek anlamda yahudiliği hristiyanlığı yaşayan yahudi ve hristiyanları temsil eder.Ali imrandaki cümlelerse islam geldikten sonra artık diğerlerinin geçersiz olduğunu betimler. Gerçek yahudi ve Hristiyanların Cennete gideceği fakat islam geldikten sonra islama inanmanın gerekliliğinden bahsedilir

    2- hiçbir çelişki yoktur bunu yazmak için yazmışsın ikiside aynı anlama çıkıyor 2 cümledede belirtilenler aynı anlama çıkıyor. önemli olan anlamdır. ayrıca arapçada 1 kelimenin 1 den fazla anlamı olabilir. türkçedeki bazı kelimelerde bile bu böyledir

    3- arapçada 1 kelimenin birçok anlamı olabilir demiştik bu 1.
    2.büyük patlama teorisini en azından duyduğunu varsayıyorum ama sadece duymuşsun bu Evren'in 7 katmandan oluştuğunu bilmiyorsan iyi bir araştırma yap cevabını alırsın.bu ayetide daha iyi anlayıp umulurki ibret alırsın

    4- Ayetleri kesip kesip koymanın her zaman anlamları dışında saptırılacağından söz etmişimdir. buda onlardan birisi. ayetlerin öncesini ve sonrasını paylaşmadan kesit kesit koymanın yanlışa sürükleme olasılığı çok fazladır.
    Enam 51 deki şefaatçilik putperestler muhattab alınarak kullanılmıştır. yani putlardan şefaat bekledikleri için kullanılmıştır
    Meryem 87 deki şefaatçilik Müslümanlar muhattap alınarak kullanılmıştır. Müslümanlardan seçkin kişilerin şefaatçi olabileceğine ve Yaratıcının bunu sevdiği kullarına bahşedeceğine değinilmişir.
    ibret alanlar için ayetler böyle açıklanıyor
    ···
  • 0
    bu evrenin tasarımı ve planı tesadüfi değildir
    evet sayfalarca konuşmak gerecek doğru söylüyorsun. iyiyi kötüyü ayırt edemediklerine katılıyorum anlamak adına bunu yazmıştım yazının mantıklı geldiğini düşünüyorum.son soruya cevap vereceğim. öncelikle o kararı verirken sahip olunan bilinçle şuanki bilinç tabiki aynı değil. çünkü buraya gelmek istediğinde neler yaşayacağını önceden göremiyorsun eğer görseydin bir anlamı kalmazdı zaten kötü bir hayat bekliyorsa gelmek istemezdin iyi bir hayat bekliyorsa gelmek isteyecektin. ben bunu saf bilinçle hiçbirşey yaşamadan karar verildiğini düşünüyorum mantıklı olanda budur zaten..
    ···
  • 0
    bu evrenin tasarımı ve planı tesadüfi değildir
    bu yazıyı yazan kişi bir cümlesinde yaratıcı kötüde olabilir iyide,ama kötü olması tezi, onun olduğu gerçeğini değiştirmez gibisinden bir cümle yazmıştı bu cümleye mantık yürütmek ve doğruyu anlamak adına katılıyorum ama Yaratıcının kötü olduğu fikrini benimsemiyorum.. kötü kişiler iyi kişiler tarafından ne kadar görünmek istenmesede oldukları gerçeğinin değişmediği gibi. tabi bu devirde ne kadar iyi kişi kaldı orasıda muamma.. fakat Yaratıcı kişilere önceden kendilerini yaratıp yaratmamasını sorduğunu ve bunu kişilerin hatırlamadığını düşünüyorum. yani doğmadan önce soyut alemde soruyor ama kişi doğunca bunu hatırlamıyor. görünen rüyanın ne kadar hatırlanmak istesede hatırlanamadığı gibi, veya kişinin rüya görmesine rağmen uyanınca gördüğünü hiç hatırlamaması ve sanki hiç rüya görmemiş olması gibi. daha net anlamak adına şunu açıklamak gerek. bardağın sadece boş tarafını görmemek önemli.. eğer kişi Yaratılmasaydı bu soruyu soracak fırsatı bile olamayacaktı. yaşanılan güzel şeyler Yaratıcıya mal edilmezken neden sadece yaşanılan kötü şeyler mal edilir.. soyutun içinde bile soyut vardır.. anlamak için beyni daha çok çalıştırmak gerekecek..
    ···
  • 0
    bu evrenin tasarımı ve planı tesadüfi değildir
    peki kişi öleceğini bile bile neden yaşar? eğer bu sorunun cevabını bulduysan Yaratıcının bunu yapmasının sebebini anlayabilirsin. ayrıca sınavın bir anlamı olmaz. mantık hatası olur
    ···
  • 0
    tıpta hamilelik sonrası ve kuran
    1- daha konuyu tam olarak anlamamışsın birde küfürler ediyorsun.konu hamileyken cinsel ilişkiye girmek değil konu hamilelik sonrası cinsel ilişkiye girmenin sakıncalarıyla alakalı ve Kuran'ın bunla ilgili bağlantılarıyla ilgili..hiç tanımadığım tesadüfen gördüğüm, dinini,düşüncelerini bilmediğim herhangi bir doktorun hamilelik sonrası cinsel ilişkiyle ilgili yazısını paylaşıyorum.ben sana söyleyeyim uzunca okumak istemiyorsan 3 veya 6. aya kadar böyle birşeyin olmaması gerektiği yazıyor.

    http://www.mumcu.com/dogum-sonrasi-cinsel-yasam/

    2- Madem ağır ithamlarda bulunuyorsun.Ölüyle cinsel ilişkiye girmekle alakalı ayeti burada paylaşman ve ona göre açıklama yapman gerekir
    ···
  • 0
    en am 97 ayeti
    pusulaya gerek kalmadan karanlık bir noktada kutup yıldızına bakarak kuzey, güney gibi yönler bulunabilir. şüphesiz düşünüp aklını kullananlar için Onun Ayetlerinde ibretler vardır
    ···
  • 0
    içki çirkin bir şey olsa
    bu dünyada içkinin yasaklanmasının sebepleri vardır. içki içince bilinç kaybedilir kişi ne söylediğini bilemeyecek duruma gelir, ne yapacağını bilemeyecek duruma gelir. ayrıca cennetteki içkiyle dünyadaki içki kıyaslanamaz. cenetteki içkiyi tadmadan böyle bir kıyaslamayı kim yapabilir? fakat şunu kesin olarak söyleyebilirizki elbetteki cennetteki içkinin tadı, lezzeti dahil diğer özelliklerinin dünyada kişiyi rezilliğe sürükleyen içkiden çok daha farklı olduğu düşünülüp anlanacak birşeydir.
    ···
  • +3 -3
    tıpta hamilelik sonrası ve kuran
    tıpta hamilelikten sonra 6 hafta içinde cinsel ilişkiye girmenin sakıncalı ve sağlıksız olduğu vurgulanır. fakat Kuran henüz tıp alanının pekte gelişmediği bir dönemde, 1400 yıl öncesinde hamilelikten 3 ay sonra cinsel ilişkiye girmenin doğru olduğunu öğütler ve emreder. Rabbin helal kıldığı şeylerde fayda, haram kıldığı şeylerde zarar vardır tezinin doğruluğuna bu şekilde bir kez daha şahit olunuyor.. selametle
    ···
  • +9 -1
    din hakkında kafamı kurcalayann
    Aslında bu ibadetler cennet veya cehennem için değil Rab için yapılması gereken ibadetlerdir. fakat Rab ona saygı duyulup ibadet edildiğinde cennet vaadediyorki hevesler dahada artsın.bir çocuğun sınıfı geçince ailesi tarafından ödülledirilmesi gibi. aslında çocuk bunu kendisi için yaptığı halde ailesi tarafından ödüllendiriliyor. Yaratıcı herşeyin en iyisini bilendir. Hamd ederim
    ···
  • -1
    tanrının yokluğunu nasıl
    tabiki var ama sınavın ne anlamı kalacak o zaman? birileri kötülük yapacak birileri iyilik yapacak sınavda anldıbını yitirmemiş olacak ve terazi dengede tutulacak. Yaratıcı irade vermiştir. kişi bu iradeyi ister kötülük yaparak kullanır isterse iyilik yaparak. karşılıkları verecek olan Yaratıcı zamanını iyi biliyor. diğerleriyse bazı şeyler için acele ediyor.
    ···
  • 0
    tanrının yokluğunu nasıl
    Yaratıcının varlığıyla ilgili birçok kanıt vardır. daha net anlaşılması için metaryalizme dayalı araştırmaları ve düşünceleri bir kenara koyup, biraz daha metafizik araştırmalara ve düşüncelere ağırlık verilmeli
    ···
  • +4 -2
    tanrının yokluğunu nasıl
    Afrika'dakilerin sefillik ve fakirliğinin nedeni Yaratıcı değildir. amerika,fransa ve diğer emperyalistlerdir. Yaratıcı en başından bütünüyle canlılara yetecek yiyecek, imkan verdi.aç gözlüler diğer canlıların yaşam alanlarını istila etti.. bunun bedeli elbette vardır..
    ···
  • 0
    neden müslümansiniz qumqiler
    Bilim adamlarının yüzde kaçı zırvalık dediğin için sen o yüzde kelimesini kullanmakla kendi tezini çürüttün zaten. demekki Müslümanlarda bilim adamı olabiliyormuş, Müslümanlardanda bilim adamı çıkabiliyormuş.. müslümanların sorunu tembel olmaları Müslüman olmayanlar çalışıyorsa bazı şeyleri başarırlar.. yazdığım yazıyla yazdığın yazının alakası yok ayrıca. yazdığım yazıyı anlamamışsın malesef bunun için yetersizsin.
    ···
  • 0
    islamiyetten önceki zamanda
    Hz muhafazid'den önceki Peygamber Hz isadır. Dolayısıyla Hz muhafazid gelmeden önce Hz isa'nın izinden gidenler umulurki Rab tarafından mükafatlandırılsın. Herşeyin en iyisini bilene Hamd ederim
    ···
  • daha çok