-
1.
+1 -4secde etmezsem serefsizim.
"Eğer tanrı kötülüğü engellemeye çalışıyor, ancak başaramıyorsa,
kadiri mutlak değildir.
Eğer engelleyebilecek olmasına rağmen bunu istemiyorsa,
kötü niyetlidir.
Eğer engelleyebilecek ise ve bunu istiyorsa,
kötülük nereden geliyor?
Eğer engelleyebilecek durumda değilse ve bunu istemiyorsa,
niye ona “tanrı” diyelim?"
-
2.
+14 -8tanri degil zaten allah. bu yuzden soylediklerin yanlis.
-
3.
+3 -1bir şampiyonlar ligi resmi sponsoru olan ford tanrı-şeytan karşılaşmasını sunar
-
4.
+2ben cozebilcek olsam nikim böyle olur muydu.
-
5.
+1islama göre kötülüğün cezası dünyada değil, ahirette verilir. bu yüzden kötüler ceza almaz dünyada.
not: ateistim -
6.
+2 -1eğer engelleyebilecek olmasına rağmen bunu istemiyorsa,
kötü niyetlidir.
nerden vardın kötü niyetli olduğuna ? senin uydurman bu. anne baba çocuğuna ceza verdiğinde kötü niyetli mi ? -
7.
+2ateolojik argüman vol1
kötülük problemi
evlat felsefe dersini yeni almışsın galiba çok heyecanlısın
ccc agnostisizm ccc -
8.
0bu dünya yalan ondan mal
-
9.
0felsefik lan bunlar hep bize göre mi sence bu işler he? he cevap ver he?
-
10.
+2 -1@2 cahil şakirt
@1 tanrı engellemek istese, o halde yaşamın bir anlamı kalmaz. Ancak tanrı engellemiyor ki bir şeylerden korunuyoruz ve bu bize zevk veriyor. Ama engellemiş olsaydı da, zaten tanrı olmanın ya da kul olmanın bir anlamı kalmazdı.
Not:peygamber falan değilim -
11.
0bu bir imtihan koç. domal bakim şimdi.
-
12.
0kısacası şu , kötülük iyiliğin olmadığı yerdedir , tıpkı ışıgın olmadıgı yere karanlık dedıgımız gibi iyiliğin olmadığı zamanlara da kötülük deriz. iyilik yapmak bize sunulmuştur , bunu yapıp yapmamak elimizdedir , özgür irade yani . iyiliği yapmıyorsan kötülük yapmaktan başka çaren kalmaz.
-
13.
+1çünkü marx öldü kardeşim
-
14.
+1@1 agnostisit reyiz ya tanrı yok ve din yalansa
Not:peygamberde olmaz -
15.
0epikuros terk amk evladıç
-
16.
0@16 haklı.
-
17.
0kötülük dediğin olay algıyla alakalı bir şey. kötülük nedir sen ilk önce bana onu bir söyle. herhangi bir olay düşün sana kötü gelen bir şey bana iyi gelebilir, bana kötü gelen bir şey sana iyi gelebilir. bu durumda mevcut olayın iyiliğini kötülüğünü nasıl saptarız ?
-
18.
0reserved buyuk tasıma cıkar burda
-
19.
0@1 ateist olarak açıklıyım
tanrı kötülüğü yok ederse iyi ile kötü arasında fark olmazmış
yersen -
20.
+1allahın her seye gucu vardır bunu kullanmadıgı ona sahip olmadıgı anldıbına gelmez simdi eger bana gelipte o zaman "tanrı istemiyor o zaman kötü diyeceksen " bu onyargıdır . Allahın kotulugu yok etmesi veya kaldırması demek suan ki oldugumuz sınavı baslamadan bitirmek demektir eger kotuluk olmasaydı herkes iyi olurdu sonuc herkes icin aynı olurdu allahın yaptıgı sey makinistlerin yaptıgı ise benziyor o sadece dugmeye basar ve gerisi kendi kendine olur o bir olay yaratıyor bu bir mukemmel duzen ve yapı icinde isliyor allah buralara karısmıyor cunku bir sonuc cıkıcak ortaya bunu kimse melekler dahi bilmiyor yani sunu demeye calısıyorum özgür irade anlatabildim mi allah kotulugu yaratmasaydı ozgur irade diye bisey kalmazdı ve de istedigi sonuca ulasamazdı sen zaten bastan inkar etmeye baslamıssın gelip burda bizi goya got etmeye calısıyorsun secde edicekmis peehh..