1. 1.
    +1 -4
    secde etmezsem serefsizim.

    "Eğer tanrı kötülüğü engellemeye çalışıyor, ancak başaramıyorsa,
    kadiri mutlak değildir.
    Eğer engelleyebilecek olmasına rağmen bunu istemiyorsa,
    kötü niyetlidir.
    Eğer engelleyebilecek ise ve bunu istiyorsa,
    kötülük nereden geliyor?
    Eğer engelleyebilecek durumda değilse ve bunu istemiyorsa,
    niye ona “tanrı” diyelim?"
    ···
  2. 2.
    0
    @19 kotulugun ve iyiligin goreceli oldugu konusunda sana katiliyorum. o zaman mutlak iyi veya mutlak kotulukten bahsedemeyecegimize gore; tanri ve yaptiklari, nasil tartismasiz iyi olabilir? ayni sekilde yuce bir tanri nasil kotuluk yapabilir? sonuc su; kotuluk ve iyilik goreceli olsa da, vardir, tanri yoktur? ya da en azindan bizim dusundugumuz sekilde bir tanri yoktur. belkide gercekten de bizim gibi zaaflari olan bir varliktir. sadece dunyanin duzenini saglamaya calisiyordur. canlilari sinav yapip odullendirmeye veya cezalandirmaya zamani yoktur.
    ···
  3. 3.
    0
    @41 panpa ne alaka amk? koskoca tanri gibtiri taktan bi hocayla ayni kafadaysa ne anlami kaldi o kadar karmagib sistemin, duzenin?
    ···