-
51.
0haremdeki kızlar mugibi, raks, ince sanatlar ve türkçe’yi ustalarından öğrenirdi. mutlaka saray protokolü, etiketi ve adabı öğrenirlerdi. usûl ve adap içeren dini bilgiler konusuda da ders alırlardı. onlara tam bir “saraylı hanım” kıvamı verilene kadar uğraşılırdı. böylece olur da, aralarından biri padişahın ilgisi çekip hanımı olursa, görgü ve davranışlarıyla etrafta saygı görmesi sağlanırdı. müslüman olanların sayısı istisnai ölçüdeydi.
-
52.
0harem üçe ayrilir:
1. kısım hareme medhal kısmıdır ki, burada dârüssaâde ağası ve harem ağalarının emri altındaki erkek köleler istihdam olunmaktadır.
2. kısım, asıl harem'de yaşayan kadınefendilerin, şehzade haremlerinin, padişahların ve padişah ailesi mefhumu içine giren herkesin hizmetçisi durumunda olan cariyelerdir. bunların padişahların karı koca hayatı ile ilgileri yoktur.
3. kısım, asıl harem'de yaşayan ve 'padişahın ailesi' kavramı adı altında toplanan kişilerdir. -
53.
0harem arapçada yasak ve gizli anldıbına geliyor. i̇nsan hayatının gizli ve kapalı bölümünü, evinin en dokunulmaz bölümünü ifade ediyor. lügattaysa korunan, mukaddes ve muhterem yer anldıbına geliyor. bu kelimenin osmanlı saraylarında kulanımı herhalde bu iki anlamı da temsil ediyordu. çünkü genellikle iç avluya bakacak bir şekilde planlanan haremde, kadınların yabancı erkeklerle karşılaşmadan her türlü eğitimlerini alıp, günlük yaşamlarını sürdürmeleri muhteremliği, belirli bir kan bağı dışında kalan erkeklerin buraya girişinin yasaklanması da gizi temsil ediyor olmalıydı.
-
54.
0he yarram he osmanlı din devletiymiş . iki tarih kitabı okuyan bir şeyler yazıyor amk .
-
55.
0Osmanlı ilk kurulduğundan fatih sultan mehmete kadar askeri otoritesini hiç yitirmemiş disiplinli ahlaklı bir devlettir. Fakat ne olduysa harem kavramından dolayı olmuştur. Osmanlıda cariyeler bile siyaset işlerine katılmıştır. Peki bu harem sistemi nedir ?
-
56.
0EVET BAŞLIYORUZ BiLiYORSUNUZKi OSMANLI MÜSLÜMAN BiR DiN DEVLETiYDi.GÜNÜMÜZDE BiLiNEN BiR YANLIŞ VAR BAZI TÜRKLER OSMANLI BiZiM ATALARIMIZ V.B ŞEYLER DiYORDU FAKAT OSMANLI ARAP DEVLETiYDi. ACI AMA GERÇEK BUDUR. iLK KURULDUĞUNDA ARAP DEVLETi OLDUĞUNU PEK BELLi ETMEYEN FAKAT PADiŞAHDAN PADiŞAHA AKTARILANLARDAN ARTIK iYiCE ARAPLAŞMIŞTI.SOKAKLARDA iNSANLAR TÜRKMÜSÜN VB SORULAR SORARLARMIŞ.TÜRKLERi SEVMEYEN PADiŞAHLAR DA VARDIR.O KONUYA GELECEĞiZ
-
57.
0rezerved
-
58.
0@3 ironi yapma mk
- 59.
-
60.
0resever
-
61.
0Harem kısmını istek üzere kısa geçiyorum normalde 10 sayfaya kadar giderdi.Öyle hemen savaşa atlamak yok uzun sürecek bu anlatım
-
62.
0beğenmiyorsan gibtir git ne demek lan ? murat bardakçımısın gavat ?
-
63.
0osmanlı imparatorluğu varolduğundan beri mutlak monarşi ile yönetilirdi. sultan hiyerarşik osmanlı sisteminde ve siyasi, askeri, hukuki, sosyal ve çeşitli başlıklarda en üstteydi.[a] teorik olarak sadece allah’a ve yerine getirmesi gereken allah’ın yasaları (i̇slam’daki şeriat)’na sorumluydu. onun ilahi görevi i̇ran-i̇slam başlıklarına yansıtılan "allah’ın yeryüzündeki gölgesi" (zill allah fi’l-âlem) ve "yeryüzünün halifesi" (halife-i ru-yi zemin) olmaktı
-
64.
0osmanlı devleti adını kurucusundan almıştır. devletin başında hükümdar bulunmaktaydı. hükümdarlar bey, gazi, sultan, hüdavendigar, han, hakan, halife gibi unvanları da kullanmışlardır. osmanlı devleti'nde hükümdarlık babadan oğula geçmekteydi. hükümdarın erkek çocuklarının hepsi padişah olma hakkına sahipti. bu durum taht kavgalarının yaşanmasına neden olmuştur. padişahın erkek çocukları devlet yönetiminde tecrübe ve bilgi sahibi olmaları için sancaklara gönderilirdi (sancağa çıkma usulü). şehzadeleri, sancaklarda "lala" adı verilen hocaları eğitmekteydi. bu uygulama ile şehzadeler padişah olduklarında ülkeyi başarılı bir şekilde yönetmişlerdir.
i.ahmet zamanında ise taht kavgalarını önlemek amacıyla düzenleme yapılmıştır. buna göre kardeşlerden en yaşlı ve olgun olanın (ekber-erşet sistemi) tahta geçmesine karar verildi. bu uygulama ile sancağa çıkma usulü de kaldırıldı. ekber-erşet sistemi taht kavgalarını önlemiş olmasına rağmen sancağa çıkma usulünün kaldırılması şehzadelerin yöneticilik tecrübeleri olmadan padişah olmalarına neden oldu. devlet yönetiminde merkezi otoritenin bozulmasında önemli bir etkiye sahiptir. -
65.
0amk muhteşem yüzyılda o haremdeki karıları odalara atıyorlar sonra pompa üstüne pompa. seç beğen gib ohh misss.
sonra vay efendim osmanlı niye çöktü. işte sebepleri :
1) geri kafalılık amk. millet silah icad ederken bizim mallar hala kılıç kullanıyordu silaha gavur icadı diyorlardı zütlerine girdi gavur icadı.
2) karılar amk. o haremi bana verecekler bende koy zütüne devletin derim, balkanlardan ülke ülke en güzel amları getiriyorlardı bunların yarrrağğna oturtuyorlardı. adam devletle nasıl ilgilensin am züt memelerden başını kaldıramıyorduki. -
66.
0bu gelişmeler sonucunda köylü, geçim sıkıntısı içine düşmüş, elindeki toprağı azalmıştır. borcunu ödeyemediğinden kendi topraklarında ücretle çalışır duruma gelen köylü, toprağını terk edip göç etmek zorunda kalmıştır.
dirlik sisteminin bozulmasından sonra osmanlı toplumunu derinden etkileyen önemli bir faktörde coğrafi keşiflerdir. coğrafi keşifler sonucunda avrupa’ya getirilen gümüşün kaçak yollardan osmanlı topraklarına girmesiyle, paranın değeri düşmüş ve fiyatlar %200’lere varan artışlar göstermiştir. bunun sonucu olarak halk geçim sıkıntısı içerisine düşmüştür.
işsiz kalan halk eşkıyalık yaparak anadolu’daki isyanlara katılmıştır.17. yüzyılın ikinci yarısına kadar devam eden celali halkı önemli ölçüde etkilemiştir.
bu olumsuzluklara karşı devlet, köylünün mülkünü gasledenlere karşı mücadele ettiyse de tam başarılı olamamıştır -
67.
0osmanlı toplum düzeni ve barışı kanuni’nin son yıllarından itibaren bozulmaya başlamıştır. 1554’lerden itibaren taşra yönetimiyle ilgili olan dirliklerin büyük bir bölümünü ele geçiren kapıkullarının, merkezden bağımsız olarak çiftlik ve malikâneler kurmaları, resmi hüviyet sahibi yeni tip köy zenginini ortaya çıkarmıştır. bu gelişmelerden sonra tımarlı sipahilerin büyük bölümü dirliklerini kaybetmiş ve işsiz kalmıştır.
-
68.
0@27 hanefiyim
-
69.
0müslümanlar sarı, gayri müslimler ise siyah ve mor papuç giyiyorlardı. türkler'in ayakkabı çeşitleri arasında potin, çizme, mest ve terlik vardı.
sarık en önemli baş örtüşüydü. kenarsız kadife başlığın etrafına bir tülbent sarılarak kullanılırdı. tülbenti sarış biçimi, kişilerin mevkilerini gösterirdi. bu durum mezar taşlarına bile yansımıştı. bunu i̇stanbul'da osmanlılardan kalma mezarlıkların mezar taşlarında hâlâ görmek mümkündür. farklı sarık biçimlerinin selimi, kallâvi, perişanı gibi özel adları vardı. gayri müslimler ise sarık değil, külah veya takke giyerlerdi. -
70.
0başlığı açan bin delikanlı gibi cevap ver.
alevi misin
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 18 06 2024
-
ördek gene çaylak yiyeceksin
-
vücut yerine fizik demek
-
balyoz1960 şaşırtıyorsun bizi
-
entry silecektim gerek kalmadı
-
eski başlıklar silindi sözlüğe operasyon çekildi
-
mematinin abisi
-
kamil kudurma kardeş
-
feyzullah ve captain kavgası
-
büyük işler sükünetle yapılır
-
öğretmenler günün kutlu olsun kanks
-
s2ndenalevcikartan
-
ronaldo bırak artık kardeş
-
latin dansları bağımlılık yapar
-
rasatçığım bizim entryler nerde kaldı canım
-
zalinazurt nerdesin oç
-
havuç un son hali
-
şuanda klimasız bir odada oturan var mı
-
islamiyet in cenneti
-
her şeyee rağmenn bu hayatıı
-
manolya en sevdigim kız ismi
-
eşcinsel olmak suç değil oğluşum
-
alibrt
-
pisliğin kanalizasyonun arasında doğdum
-
neige seni yola getireceğim
-
vajina denilince aklınıza ne geliyor
-
bizimkiler 1 1 yaptı
-
benim hikayemin kahramanları
-
150 cc motora 200 cc krank takmak
-
12 dkdır başlıık açılmıyor
- / 2