1. 1.
    +8 -11
    Eylemsizlik Kanıtı

    1- Tanrı daha iyisi düşünülemeyendir
    2- Mutlak iyi bir güç kötülük yaparsa mutlak iyi sıfatıyla çelişmiş olur
    3- Dolayısıyla daha iyisi düşünülemeyecek güç, daha iyisi düşünülemeyecek davranışlar sergilemelidlr
    4- Evrende gerçekleşen her olay daha iyisi düşünülebilecek olaylardır
    5- Dolayısıyla evrene müdahale eden mutlak iyi bir gücün olması mümkün değildir.

    Kişisellik ve Mükemmellik

    1- Tanrı varsa evrenin yaratıcısıdır, mükemmeldir, kişiseldir(irade sahibidir).
    2- Tanrı evreni yaratmışsa ya buna karar vermiştir ya da bunu yapmak zorunda kalmıştır.
    a) Eğer buna yapmak zorunda kalmışsa, bu iradeli bir tanrı modeli ile çelişir
    b.1) Tanrı evreni yaratmaya karar verdiyse bu bir istek üzerine olmuş olmalıdır
    b.2) Tanrı evreni yaratmayı istedi ise tanrı ekgibtir (ekgib olmayan bir şeyin istekleri olmaz)
    b.3) Ekgib olan hiçbir şey mükemmel olamaz
    3- Hem kişisel hem mükemmel hem evrenin yaratıcısı özellikleri aynı anda kullanılamaz
    4- Dolayısıyla tanrı yoktur

    Değişmezlik ve Yaratıcılık

    1-Eğer Tanrı varsa, o değişmezdir.
    2-Eğer Tanrı varsa, o evrenin yaratıcısıdır.
    3-Değişmez bir varlık, bir an belli bir niyete sahip olup başka bir anda da bu niyetten yoksun olamaz.
    4-Herhangi bir varlığın herhangi bir şeyi yaratabilmesi için, yaratılıştan önce o şeyi yaratma niyetine sahip olması gerekir ve yaratma sona erdikten sonra da bu niyetini yitirmesi gerekir.
    5-Dolayısıyla değişmez bir varlığın herhangi bir şeyi yaratması imkansızdır.
    6-Dolayısıyla Tanrı’nın var olması imkansızdır.

    iyiliğin Değerinden Kalkan Kanıt

    1-Tanrı, ötesi düşünülemeyecek kadar mükemmel olandır. (Tanrı’nın tanımından)
    2-Tanrı, kötülük yapmaya hiçbir yatkınlık taşımayan kusursuz iydir.
    3-Kötülüğe eğilimi olan bir varlığın yaptığı seçimler, tam anlamıyla iyi bir varlığın yaptığı seçimlerden daha değerlidir. 
    4-(1,2 ve 3’ten) Eğer Tanrı kötülüğe hiç eğilimi olmayan kusursuz iyiyse ötesi düşünülemeyecek kadar mükemmel olamaz çünkü “kötülüğe eğilimi olan Tanrı”nın davranışları ondan daha değerli olacağı için bu Tanrı, ötesi düşünülebilir mükemmellikte olur.
    5-Dolayısıyla Tanrı yoktur.

    Negatif Mümkün Dünyalar Kuramı

    1- Tanrı mutlak iyidir, evrenin yaratıcısıdır, evrene müdahale edebilir.
    2- Dünya ya mümkün dünyaların en iyisidir ya değildir
    a.1) Dünya mümkün dünyaların en iyisidir
    a.2) Tanrının davranışları olası dünyaların en iyisidir.
    a.3) Mümkün dünyaların en iyisinden daha iyisi düşünülemeyceğinden tanrı evrene müdahale edemez
    b.1) Bu dünya mümkün dünyaların en iyisi değildir
    b.2) Mükemmel bir varlık "en iyi" evreni yaratmamışsa, bu onun mutlak iyi olmadığını gösterir.
    b.3) Mutlak iyi bir güç iyi olmayan bir evren yaratmışsa kendi sıfatı ile çelişir
    3-Tanrı mümkün dünyaların en iyisini yaratmışsa evrene müdahale edemez, mümkün dünyaların en iyisini yaratmamışsa mutlak iyi sıfatı ile çelişir.
    4- Bir şey hem evrenin yaratıcısı hem mutlak iyi hem evrene müdahale eden olamaz
    5- Tanrının varolması mümkün değildir

    Not: karikateist'ten alıntıdır.
    ···
  1. 2.
    0
    o yazıyı kim okuyacak?
    ···
  2. 3.
    +3
    imandan geldim
    ···
  3. 4.
    +2 -3
    @2 lise olmayanlar
    ···
  4. 5.
    +1 -2
    okudum sonuna kadar haklı şukuladım
    ···
  5. 6.
    0
    Gelin beyler bilgi var
    ···
  6. 7.
    0
    Up up up up
    ···
  7. 8.
    0
    Okurum bi ara
    ···
  8. 9.
    0
    reserved
    ···
  9. 10.
    +2
    http://inciswf.com/1296317785.swf
    ···
  10. 11.
    0
    reserved
    ···
  11. 12.
    0
    t den Sonrasını okumadım
    ···
  12. 13.
    0
    Adreshini phuldhum ocè
    Allah u ebker 11!!!
    ···
  13. 14.
    +8 -1
    Naturalist evrim açısından bir hayvan olan ve gelecekte daha gelişecek olan insanın "mantığı" da gelişecektir. Peki bir hayvanın ve hatta kendiliğinden oluşmuş bir canlının mantığı ile çıkarılan bilime neden güvenelim? Bilim neden doğru olmalıdır?
    Evrim açısından zeka gelişimini tamamlamamış bir hayvan olan insanın yaptığı bilime güvenemeyiz.
    Argümanı şu şekilde formulize edebiliriz
    1. Naturalist evrim doğrudur. (Ateist varsayım)
    2. Naturalist evrim doğru olduğu için insan mantığı güvenilmezdir.
    3. insan mantığı güvenilmez olduğu için insan mantığının yaptığı bilim de güvenilmezdir.
    4. Bilim güvenilmez olduğu için bütün bilimsel teoriler kabul edilmez olur.
    5. Bütün bilimsel teoriler kabul edilmez ise, bilimsel bir teori olan evrim teorisi de kabul edilmez olur.
    SONUÇ: "Naturalist evrim doğru kabul edilirse, naturalist evrim kabul edilemez" sonucu ortaya çıkıyor. Bu sonuç açık bir şekilde çelişkilidir.
    O HALDE, Naturalist evrim makul bir şekilde kabul edilemez.
    ···
  14. 15.
    -1
    Adam hakli beyler.
    ···
  15. 16.
    +2 -1
    yaw he he tmm herşey tesadüf haklısın bütün müslümanlar hristiyanlar yahudiler mal bi sen akıllısın ok bb
    ···
  16. 17.
    0
    okudum, şuku.
    ···
  17. 18.
    +1
    ulan sonunda ki karikateist dalgası olmasaydı inanacaktım ama gitti
    ···
  18. 19.
    0
    okuyanı gibsinler
    ···
  19. 20.
    +1
    inanç meselesinin olup olmaması tartışılır bir konu olamayacağı için gibtir git diyorum sana. başlığı okudum yetti. lise ergeni seni
    ···