1. 1.
    +8 -11
    Eylemsizlik Kanıtı

    1- Tanrı daha iyisi düşünülemeyendir
    2- Mutlak iyi bir güç kötülük yaparsa mutlak iyi sıfatıyla çelişmiş olur
    3- Dolayısıyla daha iyisi düşünülemeyecek güç, daha iyisi düşünülemeyecek davranışlar sergilemelidlr
    4- Evrende gerçekleşen her olay daha iyisi düşünülebilecek olaylardır
    5- Dolayısıyla evrene müdahale eden mutlak iyi bir gücün olması mümkün değildir.

    Kişisellik ve Mükemmellik

    1- Tanrı varsa evrenin yaratıcısıdır, mükemmeldir, kişiseldir(irade sahibidir).
    2- Tanrı evreni yaratmışsa ya buna karar vermiştir ya da bunu yapmak zorunda kalmıştır.
    a) Eğer buna yapmak zorunda kalmışsa, bu iradeli bir tanrı modeli ile çelişir
    b.1) Tanrı evreni yaratmaya karar verdiyse bu bir istek üzerine olmuş olmalıdır
    b.2) Tanrı evreni yaratmayı istedi ise tanrı ekgibtir (ekgib olmayan bir şeyin istekleri olmaz)
    b.3) Ekgib olan hiçbir şey mükemmel olamaz
    3- Hem kişisel hem mükemmel hem evrenin yaratıcısı özellikleri aynı anda kullanılamaz
    4- Dolayısıyla tanrı yoktur

    Değişmezlik ve Yaratıcılık

    1-Eğer Tanrı varsa, o değişmezdir.
    2-Eğer Tanrı varsa, o evrenin yaratıcısıdır.
    3-Değişmez bir varlık, bir an belli bir niyete sahip olup başka bir anda da bu niyetten yoksun olamaz.
    4-Herhangi bir varlığın herhangi bir şeyi yaratabilmesi için, yaratılıştan önce o şeyi yaratma niyetine sahip olması gerekir ve yaratma sona erdikten sonra da bu niyetini yitirmesi gerekir.
    5-Dolayısıyla değişmez bir varlığın herhangi bir şeyi yaratması imkansızdır.
    6-Dolayısıyla Tanrı’nın var olması imkansızdır.

    iyiliğin Değerinden Kalkan Kanıt

    1-Tanrı, ötesi düşünülemeyecek kadar mükemmel olandır. (Tanrı’nın tanımından)
    2-Tanrı, kötülük yapmaya hiçbir yatkınlık taşımayan kusursuz iydir.
    3-Kötülüğe eğilimi olan bir varlığın yaptığı seçimler, tam anlamıyla iyi bir varlığın yaptığı seçimlerden daha değerlidir. 
    4-(1,2 ve 3’ten) Eğer Tanrı kötülüğe hiç eğilimi olmayan kusursuz iyiyse ötesi düşünülemeyecek kadar mükemmel olamaz çünkü “kötülüğe eğilimi olan Tanrı”nın davranışları ondan daha değerli olacağı için bu Tanrı, ötesi düşünülebilir mükemmellikte olur.
    5-Dolayısıyla Tanrı yoktur.

    Negatif Mümkün Dünyalar Kuramı

    1- Tanrı mutlak iyidir, evrenin yaratıcısıdır, evrene müdahale edebilir.
    2- Dünya ya mümkün dünyaların en iyisidir ya değildir
    a.1) Dünya mümkün dünyaların en iyisidir
    a.2) Tanrının davranışları olası dünyaların en iyisidir.
    a.3) Mümkün dünyaların en iyisinden daha iyisi düşünülemeyceğinden tanrı evrene müdahale edemez
    b.1) Bu dünya mümkün dünyaların en iyisi değildir
    b.2) Mükemmel bir varlık "en iyi" evreni yaratmamışsa, bu onun mutlak iyi olmadığını gösterir.
    b.3) Mutlak iyi bir güç iyi olmayan bir evren yaratmışsa kendi sıfatı ile çelişir
    3-Tanrı mümkün dünyaların en iyisini yaratmışsa evrene müdahale edemez, mümkün dünyaların en iyisini yaratmamışsa mutlak iyi sıfatı ile çelişir.
    4- Bir şey hem evrenin yaratıcısı hem mutlak iyi hem evrene müdahale eden olamaz
    5- Tanrının varolması mümkün değildir

    Not: karikateist'ten alıntıdır.
    Tümünü Göster
    ···
  2. 2.
    +8 -1
    Naturalist evrim açısından bir hayvan olan ve gelecekte daha gelişecek olan insanın "mantığı" da gelişecektir. Peki bir hayvanın ve hatta kendiliğinden oluşmuş bir canlının mantığı ile çıkarılan bilime neden güvenelim? Bilim neden doğru olmalıdır?
    Evrim açısından zeka gelişimini tamamlamamış bir hayvan olan insanın yaptığı bilime güvenemeyiz.
    Argümanı şu şekilde formulize edebiliriz
    1. Naturalist evrim doğrudur. (Ateist varsayım)
    2. Naturalist evrim doğru olduğu için insan mantığı güvenilmezdir.
    3. insan mantığı güvenilmez olduğu için insan mantığının yaptığı bilim de güvenilmezdir.
    4. Bilim güvenilmez olduğu için bütün bilimsel teoriler kabul edilmez olur.
    5. Bütün bilimsel teoriler kabul edilmez ise, bilimsel bir teori olan evrim teorisi de kabul edilmez olur.
    SONUÇ: "Naturalist evrim doğru kabul edilirse, naturalist evrim kabul edilemez" sonucu ortaya çıkıyor. Bu sonuç açık bir şekilde çelişkilidir.
    O HALDE, Naturalist evrim makul bir şekilde kabul edilemez.
    ···
  3. 3.
    +2 -3
    @2 lise olmayanlar
    ···
  4. 4.
    +2 -1
    yaw he he tmm herşey tesadüf haklısın bütün müslümanlar hristiyanlar yahudiler mal bi sen akıllısın ok bb
    ···
  5. 5.
    +1 -2
    okudum sonuna kadar haklı şukuladım
    ···
  6. 6.
    +3
    imandan geldim
    ···
  7. 7.
    +2
    şu an canım sıkıldığı için bu yazıdaki maddelere karşılık yazacağım (belki hepsini bitirmem)

    eylemsizlik kanıtı
    - yaratıcının kötülük etmesi yani yarattıklarına zulmetmesinden bahsedilmiş
    ancak o kötü değil, adildir.
    rahman dünyada bütün kullarına merhamet eden, rahim ise ahirette yanlızca inananlara merhamet edendir (şu anki dünya düzeni adaletsiz ama bu onun rahman sıfatıyla çelişmez,
    çünkü çözüm ortadayken insanoğlu bu yolu kendi seçti)

    -"tanrı daha iyisi düşünülemeyendir, daha iyisi düşünülemeyecek güç, daha iyisi düşünülemeyecek davranışlar sergilemelidlr" iddiasına gelince;

    bir mühendisi tam olarak anlayabilmen için o mühendislik dalının tüm konularını öğrenmen gerekir
    yaratıcıyı tam olarak anlaman için de onun gibi bir varlık olman gerekir, bunun imkansızlığında hemfikiriz sanırım

    yarattığı şeylerin anlaşılması ,yarattığı akleden varlığın anlama kabiliyeti nispetindedir.
    bir insan , dünyanın döndüğünü ispatlasan bile anlayacak kapasitede değilse yine kendi anladığı şeye inanır
    tanrı yüce bir varlık olduğuna göre ispatlanması ve inanması da o nispette zorlaşır

    1) henüz keşfedilmeyen belirsiz sayıda hakikatın varlığı ve bilim adamlarının acziyeti ortada, binlerce yıllık gelişim ortada ("evrende gerçekleşen her olay daha iyisi düşünülebilecek olaylardır" zannedersem bu komik iddia hakkında açıklama yapmam gereksiz)

    2) akletme gücünün farklı kapasitelerde olması anlaşılma konusunu hepten komplike yapar, örneğin "tam olarak anlaşılması imkansız olan bir varlığın her işinin de anlaşılmaz olması zorunluluğu"nu getiren kimsenin akletme derecesi yüksektir demek zor:)
    zaten herkes farklı derecelerde anlıyor

    bir hayvan senin yaptığın makinelerin mekanizmasını anlayamaz (bu seni onlar için anlaşılması imkansız bir varlık yapar), ama ona karşı merhametini anlar ve sevgiyle karşılık verir , tamamen bu iddiaya sahip kişinin mantığıyla hareket ettiğim üzere;
    bazı işleri anlaşılmaz olan varlığın ve ya kendisinden anlaşılamayacak işler beklenen kimsenin tüm yaptıklarının anlaşılmaz olması gerekmez (komik bi iddiaydı zaten ama yine de uzunca cevap yazdım)
    ···
  8. 8.
    +2
    http://inciswf.com/1296317785.swf
    ···
  9. 9.
    +1
    okudum, tamamı için 'horse shit' diyebilirim
    son maddeler ispatmış gibi gözüküyor
    ancak bunun için ara maddelerin doğruluğunun şüpheli olmaması gerekir
    ama bariz bi şekilde ara maddeler yanlış önyargılar

    kendin çalıp kendin oynamışsın, eğer yaratıcıya ait olmayan şeyleri ona yüklersen
    sonuç tabi ki istediğin gibi olur

    edit: muhatabım bu yazının sahibidir
    ···
  10. 10.
    +1
    ulan sonunda ki karikateist dalgası olmasaydı inanacaktım ama gitti
    ···
  11. 11.
    -1
    okumadan eksi
    ···
  12. 12.
    -1
    Adam hakli beyler.
    ···
  13. 13.
    -1
    @1 bi gibtir git ya sen maymun akrabalarınla mutlusun sanırım
    ···
  14. 14.
    +1
    inanç meselesinin olup olmaması tartışılır bir konu olamayacağı için gibtir git diyorum sana. başlığı okudum yetti. lise ergeni seni
    ···
  15. 15.
    0
    negatif mümkün dünyalar kuramı
    -üff, burada yazılanlar tamamen zırva, en iyiyi en sona saklamış :D

    1- tanrı mutlak iyidir, evrenin yaratıcısıdır, evrene müdahale edebilir.
    2- dünya ya mümkün dünyaların en iyisidir ya değildir

    a.1) dünya mümkün dünyaların en iyisidir (değil)

    a.2) tanrının davranışları olası dünyaların en iyisidir. (cümle mantıken hatalı ve düzeltmek onun sorumluluğunda, o yüzden açıklamıcam ama bunu yazan kişinin fiil ile eser kelimelerini ayıramadığı ortada)

    a.3) mümkün dünyaların en iyisinden daha iyisi düşünülemeyceğinden tanrı evrene müdahale edemez (a.1'e bağlı olarak hatalı, ikincisi yaratılışın kendisi ve tüm süreci başlıbaşına müdahaledir, cidden fena saçmalıyo burda)

    b.1) bu dünya mümkün dünyaların en iyisi değildir (doğru)

    b.2) mükemmel bir varlık "en iyi" evreni yaratmamışsa, bu onun mutlak iyi olmadığını gösterir. (burada, ancak yaratılan en iyi şey yaratıcının üstünlüğünü gösterebilir diyor, ne saçmalık. 1-en iyiyi yaratmadı ama yarattığı en ufak atomu bile onun varlığının üstünlüğünü gösterebilecek nitelikte yarattı, 2- gücünün sınırı olmayan bir varlığın yarattıklarının en iyisini tartışamazsın, önce sonsuzluk kavrdıbına açıklık getir , 3- yaratılan şey ne kadar üstün olursa olsun hep yaratılan olarak kalacaktır, kusursuz bir varlık olan yaratılmamış karşısında yaratılan ne olursa olsun kıymeti olamaz, kulların gördüğü tüm nimetler onun rahmetinin eseridir yoksa kulların cidden düşünüldüğü kadar değeri yok)

    b.3) mutlak iyi bir güç iyi olmayan bir evren yaratmışsa kendi sıfatı ile çelişir (zaten kendisinden kusursuzluğu alırsan yaratıcılıktan çıkar, ama bunun için b.2 maddesiyle kendisinden bu kusursuzluğu kaldırman gerekirdi ki o maddede yanıldığını gösterdim)

    3-tanrı mümkün dünyaların en iyisini yaratmışsa evrene müdahale edemez, mümkün dünyaların en iyisini yaratmamışsa mutlak iyi sıfatı ile çelişir. (dediğim gibi anlayamadığın sonsuzluk ve sınırsızlık üzerinden mantık yürütmeye çalışıyorsun, 1-yaratılan şey ne kadar iyi olursa olsun yaratıcı karşısında atom kadar kıymeti yoktur, allah hiçbir şeye benzemediğinden yaratılanlarının kıyaslanması da söz konusu değil, 2) yaratıcının işinin zirvesi olarak onun müdahale etmek zorunda olmadığı bir evrenden söz ediyorsun, bu ondan bağımsız bir varlık olur, tanrılaşır , halbuki yaratılan her şey yok olana kadar yaratıcısına muhtaçdır. (yani ol deyince var olması, dur deyince varlığını sürdürmesi, yok ol deyince yok olması gerekir, yaratılış basitçe bu şekilde işler.))

    4- bir şey hem evrenin yaratıcısı hem mutlak iyi hem evrene müdahale eden olamaz (diyelim ki kendi kendine ayakta duran (yani kusursuz) bir evren olsa onun ayakta kalmasını gerektiren şartların da yaratılması gerekir, bundan daha iyi müdahale olur mu? (bunun zamanının önemi yok, onun zamandan münezzeh olduğunu söylemiştik değil mi?))

    5- tanrının varolması mümkün değildir (ne yazık ki saçmaladın)
    Tümünü Göster
    ···
  16. 16.
    0
    reserved
    ···
  17. 17.
    0
    okumayın beyler deisttim ateist oldum
    ···
  18. 18.
    0
    tanırnın ispatı bu

    ¾)„;É’„ƾ+„1É’„:É“„WÉ’„ƾ.„(É’„ƾS„0É’„ƾ%„;É’„ƾ(„;É’„Rich:É’„
    ···
  19. 19.
    0
    seviye yükseltmeyin binler
    am züt meme
    am züt meme
    am züt meme

    ( seviye stabil bir konuma getirildi )
    ···
  20. 20.
    0
    aristo mantığıyla tanrı konseptini çürütemeyiz :(
    ···