/i/İnanç

İnanç
  1. 11.
    0
    Çarpıta çarpıta dinimizi araştırmaya teşvik ettiğin için sağol ateist kardeş Allah hidayet versin inşallah
    ···
    1. 1.
      0
      Sendeki Kuranda Allah resülünü size yol gösterici olarak yolladık ondaki güzel haseneleri alın diye bi ayet yok mu
      ···
  2. 10.
    0
    1. Doğrudur bilim adamlarının araştırmalarına bak
    2. Cahiliye devrindeki insanların ne kadar cahil olduğunu gösteriyor maymunlar bile kendilerince zina eden maymunu taşlıyor insanlar maymundan aşağı oluyor çarpıtmışsın
    3. Musa aleyhisselam Allaha bizzat ulaşmak istedi
    4. Peygamberler bilerek ufak hatalar zelleler yapmış ki insanlar örnek alsın diye amk malı. Sen burdan ne çıkardın bilemem ama bence mesaj bir kişinin suçu tüm topluma mal edilemez demek. Ve mükemmel akılda kalıcı bir darbı mesel olmuş
    ···
  3. 9.
    0
    anan bunları okumasın yarılır.
    ···
  4. 8.
    +2
    Bu kıssanın bir sebebi de anlatılmaktadır. Kaynakların verdiği bilgiye göre, kıssanın kahramanı olan peygamber, altı üstüne getirilerek cezalandırılmış bir köyü/kasabayı görmüştür. Şaşkın şaşkın o korkunç manzarayı seyrederken, hissiyatına kapılmış ve bir beşer olarak kendi kendine “Ya Rabb!  Burada masum günahsız çocuklar ve hayvanlar da vardı…!” diyerek yürümüş ve nihayet kıssanın geçtiği ağacın altında istirahat etmeye başlamıştır.

    işte bu olayın vuku bulması, onun sessiz de olsa içinden seslendirdiği bir nevi itirazına fiili bir cevap teşkil etmiş ve pratikte uygulanmıştır. (bk. ibn Hacer, Fethu’l-Bari, 6/358)

    Yani, bir karıncının kendisini rahatsız etmesinden gazaplanan peygamberin, içinde (diyelim ki ısıran karıncaya ceza verdi, fakat) masumların da bulunduğu oradaki karıncaların yuvasını yakması olayı, Allah’ın “içinde masum çocuk ve hayvanların da bulunduğu bir kasabayı yıkmasına benzetilmiş ve  o kasaba halkının isyanlarıyla Allah’ın gazabına dokunduğu gerçeğine canlı bir örnekle işaret edilmiştir.

    “Bir de öyle bir fitneden sakının ki o, içinizden yalnız zulmedenlere dokunmakla kalmaz, hepinize şamil olur. Biliniz ki Allah’ın cezalandırması şiddetlidir.” (Enfal, 8/25) mealindeki ayette bu hususa işaret edilmiştir.

    Tabii ki, imtihan sırrının bir gereği olarak masumlar da o zalimlere gelen musibetten payını alırlar, fakat ölümden sonra yolları ayrılır. Zalimler cehenneme; masumlar ise cennete giderler.

    5) Kuvvetli rivayetlere göre, bu peygamber Hz. Musa’dır. (bk. ibn Hacer, a.g.y)

    Her peygamber de bir insan olarak bazen kendi hissiyatına göre hareket edebilir ve bu kıssada olduğu gibi, Allah tarafından ikaz edilebilir.

    Özellikle Hz. Musa gibi, beşeri mizacı itibariyle asabi bir kişinin, bir sefer sırasında çok yorgun ve bitkin olduğu bir sırada, kendisini oldukça fazla incittiği anlaşılan bir karınca yüzünden hiddetlenmesi ve oradaki yuvasını yakmasında bu sert beşeri mizacın önemli bir payı vardır.

    Fakat hadiste geçtiği üzere, Allah tarafından derhal
    ···
    1. 1.
      +1
      Kardeşim milletin aklını karıştırmak yerine sende araştırabilirdin sünnetsiz islam olmaz
      ···
    2. 2.
      0
      O site Islam hakkında en sahih bilgileri veren sitelerdendir yukarıda bahsedilen bilgilerde doğrudur islam kabul etmişse senin itiraz hakkın olamaz
      ···
    3. 3.
      0
      Darwin kardeş sen araştırsaydın da hiç bu başlık açılmasa nasıl olurdu
      ···
    4. 4.
      0
      Islam kardeşim bunu kabul etmişse benim için biter islam dinine ihlasla tam bir samimiyetle bağlanmak bunu gerektirir
      ···
    5. diğerleri 2
  5. 7.
    +1
    Ebu Hureyre (ra) dan rivayet, Resul-i Ekrem (asm) ferman etmiş ki:

    "Melekül Mevt (yani Azrail) Musa Aleyhisselama ruhunu kabzetmek için gönderilmiş. Hz. Musa'ya geldiği zaman, Ona tokat vurmuş, bir gözü çıkmış. Azrail Aleyhisselam Rabbine dönmüş, demiş ki: "Beni öyle bir kula gönderdin ki, ölümü istemiyor." Cenabı Hak tekrar ona gözünü iade etmiş." (Sahihi Buhari, 2/113 ve 4/191; Sahihi Müslim 4/1843)

    Allah Teâlâ ölüm meleğini Musa'ya ruhunu kabzetmek için göndermemiş; ancak ve ancak imtihan ve ibtilâ için göndermiştir. Ni­tekim Allah Teâlâ Halili ibrahim (Aleyhisselâm)'a oğlunu kesme­sini emretmiş, fakat bunun hakikatim kasdetmemiştir. Eğer Musa (Aleyhisselâm) tokat vurduğu vakit onun ruhunu kabzetmek isteseydi, murad ettiği olurdu. Musa (Aleyhisseiâm) şeriatında tokat vurmak mubah­tı. Kendisi yanına giren bir adam görmüş. Onun ölüm meleği olduğunu tanımamıştı.

    Bizim Peygamberimiz (asm) de izinsiz bir Müslümamn evine ba­kan kimsenin gözünü çıkarmayı mubah kılmıştır. Hz. Musa (as)'ın ölüm meleğini tanıdığı halde gözünü çıkarması imkânsızdır. Melekler ibrâhim (Aleyhisselâm)'a da gelmiş, o dahi ilk görüşde onları tanıyamamış­tı. Tanımış olsa kendilerine dana eti takdim etmesi muhal olurdu. Çünkü melekler yemek yemezler.

    Melek Meryem'e dahi gelmiş, o da melek olduğunu tanıyama­mıştı. Tanısa ondan Allah'a sığınmazdı. Keza iki melek insan kılığında Dâvud (Aleyhisselâm)'in yanına girmiş, onun huzurunda dâvaya dur­muşlardı. O da melek olduklarını tanıyamamıştı. Cebrail (Aleyhisselâm) Peygamber (Sallallahü Aleyhi ve Sellem)'e gelerek ona imanı, islamı, ihsanı ve kıyameti sormuştu. O da kendisini tanıyamamış, gözden kaybolduktan sonra Cebrâîl olduğunu anlamıştı. (Bk. ibn Balabân, el-ihsân fî Takrîbi Sahîhi ibn Hibbân, hzr. Şuayb el-Arnavut, Beyrut-1991, XIV/115, rakam: 6223)
    ···
  6. 6.
    +1
    Amr ibn Meymûn şöyle demiştir:

    “Ben Câhiliyet devrinde zina etmiş olan bir maymunun üzerine birçok maymunların toplanmış olduklarını gördüm. Maymunlar o zina eden maymunu recm ettiler. Ben de o maymunlar topluluğunun beraberinde zina eden maymuna taş attım.”

    b. ibn Abdu’l-Ber “zina ve recim” hükmünü maymunlara isnat edildiği için, bu rivayetin sahih olmadığını, şayet sahih ise, bunların maymun kılığına girmiş cinler olduğunu belirtmiştir(bk ibn Hacer, ilgili hadisin şerhi).  Humeydi de bunun asıl Buharî’nin nüshalarında bulunmadığını bildirmiştir. Ancak, ibn Hacer, bu gibi tereddütlere mahal olmadığını, kendisinin Buharî’nin nüshalarının çoğunluğunu gördüğünü ve hapsinde bu rivayetin yer aldığını söylemiştir(ibn Hacer, a.g.e).

    c. Buna itiraz edenlere verilecek cevap şudur: Rivayette yer alan “zina-recim” kavramlarının maymunlar hakkında kullanılmış olması, -benzetme yoluyla- yapılan mecaz bir ifadedir. Dolayısıyla, bu ifadelerden maymunların mükellef oldukları, zina yapmaları onları mesul edeceği, cezasının da recim olduğu hükmü çıkarılmaz(bk. Buharî, a.g.e, Mustafa el-Buğa’nın taliki; ibn Hacer, a.g.e)

    Öyle anlaşılıyor ki, kıssayı anlatan Amr b. Meymun, kıssayı daha da süslendirmek, muhatapların hayretlerini arttırmak, zina suçunun cezasının ne kadar adil ve fıtri olduğunu belirtmek için, maksadını mecaz yoluyla, insanlar için kullanılan aynı kavramları kullanmayı uygun görmüştür. Bununla demek istemiştir ki; zina olarak ifade edilen suç o kadar çirkindir ki, maymunlar bile buna tahammül etmezler. Keza recim cezası o kadar uygundur ki, maymunlar gibi hayvanlar bile yabancı bir maymunla yatması durumunda, onu recm eder gibi cezalandırırlar.
    ···
  7. 5.
    +4
    DENEY A

    Kültürlü su örneği steril su içeren kaptan alınmıştır ve kaba sinek düşmüştür (Sinek Batırılmamıştır). Kültür deneyi için kaptan alınan suda E Coli tipi Patojenik (mikrop üreten) bakteriyel çoğalma görülmüştür.

    KAP 1- Kültürlü su örneği aynı kaynak kabından alınmıştır. Bu sefer sinek suya tamamen batırılmıştır. Kap 2'de görülen bakteriyel çoğalmanın tamamen kaybolduğu açıkça görülüyor. Kap 1'de çoğalan yeni bakteri Actinomyces (Aktinomiçes) olarak bilinir ve faydalı antibiyotikler bundan elde edilebilir. Bunun Kap 2'de bulunan bakteriyel çoğalmayı nasıl engellediği açıkça görülüyor.

    DENEY B

    Deney "A'nın aynısıdır fakat bu sefer başka bir sinek ile yapılmıştır.

    KAP 2- Kültürlü su örneği steril su içeren kaptan alınmıştır ve kaba sinek düşmüştür (Sinek Batırılmamıştır). Kültür deneyi için kaptan alınan suda Coynebacterium [Dephtheroid (Difteri Basili) tipi Patojenik (mikrop üreten)] bakteriyel çoğalma görülmüştür. 

    KAP 1- Kültürlü su örneği aynı kaynak kabından alınmıştır. Bu sefer sinek suya tamamen batırılmıştır. Kap 2'de görülen bakteriyel çoğalmanın tamamen kaybolduğu açıkça görülüyor. Kap 1'de çoğalan yeni bakteri Actinomyces (Aktinomiçes) olarak bilinir ve faydalı antibiyotikler (%70'den fazla) bundan elde edilebilir. Bunun Kap 2'de bulunan bakteriyel çoğalmayı nasıl engellediği açıkça görülüyor.

    DENEY C

    Daha önceki deneylerin aynısıdır fakat farklı bir sinek ile yapılmıştır.

    KAP 2- Kültürlü su örneği steril su içeren kaptan alınmıştır ve kaba sinek düşmüştür (Sinek Batırılmamıştır). Kültür deneyi için kaptan alınan suda Staphylococcus sp. [(Stafilolok Tipi) Patojenik (mikrop üreten)] bakteriyel çoğalma görülmüştür. 

    KAP 1- Kültürlü su örneği aynı kaynak kabından alınmıştır. Bu sefer sinek suya tamamen batırılmıştır. Kap 2'de görülen bakteriyel çoğalmanın tamamen kaybolduğu açıkça görülüyor. Kap 1'de çoğalan yeni bakteri Actinomyces (Aktinomiçes) olarak bilinir ve faydalı antibiyotikler bundan elde edilebilir. Bunun Kap 2'de bulunan bakteriyel
    ···
    1. 1.
      +1
      Kardeş bilimsel bir gerçek sineğin kanatlarını araştırabilirsin
      ···
    2. 2.
      +1
      Kaynak zütüm yazsaydın aw
      ···
    3. 3.
      0
      Sence mantikli mi aq
      ···
    4. 4.
      0
      Kaynak verin şöyle şeyler yazınca kaynak, her gördüğümüz yazıya inanalım mı amk
      ···
    5. 5.
      0
      http://mobile.the-scienti...nsect-wing-kills-bacteria
      ···
    6. 6.
      0
      Adam düz ferre çekmiş alayınız
      ···
    7. 7.
      0
      Sen kaynak vermesen amq cahili.Bu hadislerin gercel olup olmadigina dair. Kaynak istemesini biliyorsun.
      ···
    8. diğerleri 5
  8. 4.
    0
    Rezeved
    ···
  9. 3.
    +6
    Sahih hadisler varken yaran hadisleri inceleyip boş zamanımı harcamam, sahih hadis okuyup bilinçlenmek için çalışır; insanlara tebliğ eder, davetçi olurum.
    ···
  10. 2.
    0
    Bunlar kesinlikle doğrudur tabi
    ···
  11. 1.
    0
    Bir yerleseyim
    ···