1. 101.
    +3
    @129 tarikat kendini allah'in vucudunda yoketme yoludur zaten. dedigin hem dogru hem yanlis semsin mevlanaya ogrettigi yokluk makamidir. ondan sonra mevlana kendini fikih kitaplarindan cikarip aska, soze vermistir. bunda bi gariplik yok ki.yunus emre filanda alevi degil hele bugunkilerle bi alakasi yok o zamanda yoktu. bazi insanlarin mezhebi sorulmaz da bilinmez de anadoluda cok vardir boyle turbe bi zat yatiyor derler icerde hem islami hem samanist ogelerle dolu seyler gorursun, sunnisi de alevisi de gider. halil inalcik en iyi aciklar bu durumu alevi demez 'gayri sunni' der.ve olay budur yerlegib duzene daha yeni yeni gecen turklerde durum boyledir senin bugun alevilik diye sahiplendigin kimliginde bu izleri tasir benim sunni kimligimde de tasir ama onlar ne alevidir ne sunnidir.

    ama yunus emreye, haci bektasa bu denmez cunku dervis ayridir erkan goren tarikat ehli ayridir. yunus emre de haci bektas da sunnidir. cunku tarikatta yetismislerdir oturup hanefi fikhina gore namaz kilmislardir, oruc tutmuslardir vs..40 kapi 40 makam bu yol uzerine kurulu. tasavvuf sunnilikten ayri bisey degil reddenler selefiler ve vahabiler bi de yeni cikan gerizekali modernistler.ee sonra fena fillah oldugun da bunlarin onemini onlar bilir ,biz bilemeyiz.biz yolun sonunda degiliz cunku basindayiz.. alevilerde genelde boyle bi hata var daha yola cikmadan yolu bitirdik biz olduk saniyolar.. insanin kendini aldatmasi cok fena..
    ···
   tümünü göster