1. 126.
    0
    @107 düzen

    Eğer bir tasarım argümanından bahsediyorsak ve evrenin "mükemmelliği" ile "düzeni" bir yaratıcıyı
    kanıtlar diyorsak büyük bir çelişkiye düşeriz. Eğer evreni, düzeninden dolayı tasarlanmış kabul edersek, evreni tasarlayanı da biri tasarlamış
    olmalıdır, çünkü evreni yaratan güç, evrenden daha "mükemmel" olacaktır.

    1- Evrende mükemmel düzen vardır
    2- Dolayısıyla bu düzeni yaratan bir güç olmalıdır

    1- Evreni yaratan güç, evrenden daha mükemmeldir
    2- Dolayısıyla onu da yaratan bir güç olmalıdır

    Eğer bu basit hataya düşüp evrendeki düzenden tanrıya ulaşırsanız, tanrıdaki mükemmellikten onu yaratan güce çıkmalısınız. Eğer "tanrıyı yaratan güç
    diye bir şey yoktur" diyorsanız aynı şekilde "evreni yaratan güç diye bir şey yoktur" argümanını mantıklı bulmalısınız.

    Evrende düzen var, canlılık var. Bu düzen nasıl kendiliğinden ortaya çıkabilir? Evren nasıl sahipsiz olabilir?

    2) Evren düzenlidir, doğru, ama düzenin ille de bir zekadan çıkması gerektiği mantıksal olarak gösterilemez. hiç kimse düzenin ille de zeka
    gerektirdiğini mantıksal olarak kanıtlayamaz. Bize düzen zeka gerektirirmiş gibi geliyor olsa da, bu pekala günlük düşünce alışkanlıklarımızdan
    ve şartlanmalarımızdan kaynaklanıyor olabilir. Şartlanmalarımızın bizi yanılttığı durum bilimde az değildir ve bir şeyin bize "öyleymiş gibi"
    geliyor olması hiçbir zaman bir bilimsel kanıt değildir.

    3) Evrendeki düzenin zeka gerektirdiği kabul edilse bile, bu zekanın belli bir dinin, ya da açıklamanın önerdiği zeka olması şart değildir. Bu zeka
    birden fazla olabilir, çok değişik formlarda olabilir, vs.

    Ayrıca, "Evrenin bir sebebi olmalı" demek, bu sebep Tanrı olmalıdır demek değildir. Kısacası, teist kesim ne yaparsa yapsın düzen akıl yürütmesinden
    giderek hipotezlerini kanıtlayamaz.
    ···
   tümünü göster