/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +1 -4
    kuranda cariye kelimesi bile geçmez, ma meleket eymanüm sözünü insanlar tahrif etmişlerdir
    hadisler ise zaten peygamberden 200 ila 400 arasında yazılmış uydurmalardır
    https://www.youtube.com/watch?v=rXVvUlNXH3w
    ···
    1. 1.
      +1
      ahahahahha bu harbiden komikti tatlı sular
      ···
      1. 1.
        +1 -2
        tam olarak hangi argümanıma karşı çıkıyorsun? sence kuran gerçekten Allahtan geldi ise, ve gerçekten de kuranı değiştirilmesini bizzat Allah engelliyorsa, bu durumda kurandaki kelimeleri tahrif etmeleri oldukça normal değil mi? düşünsene, savaşta cariye almak her milletin yaptığı bir şey ve bu kitap bunu reddediyor, ne yapıcaklar? kelimeleri oynatıcaklar
        muhafazid suresi 4. ayete bakmanı öneririm
        hatta daha iyisi, şu attığım videoyu hızını 2x yaparak önyargısız bii şekilde dinle ve katılmadığın noktaları bana belirt
        ···
      2. 2.
        0
        müslümanlar da modernleştiği için sana cevap verenler az olacaktır.. diyanet de bu konuda ılımlı tefsirler yapıyor. sen zaten tamamen hadisleri tefsirleri falan reddediyorsun. kurana dilediğin gibi mana verirsin kuran senin elinde oyuncak. bu kuran toplu halde mi indi parça parça mı indi? parça parça indiğini kurana bakarak anladın diyelim hangi ayet hangi olay üzerine indi hangi dönemde indi dönemin muhatapları bunu nasıl anladı nasıl uyguladı bunu nereden bileceğiz? tüm hadisleri falan reddediyorsun o halde ortada kocaman bir karanlık var. kuran apaçık bir kitap değil indiği dönemle alakalı elimizde kaynak kıtlığı var demektir. kuran doğru söylüyor evet apaçık ama o dönemde muhafazidin ağzından dinleyenler için apaçık bizim için değil. hadissiz sünnetsiz tefsirsiz açık değil. sağ elinin sahip olduğu ne demek olduğunu geleneksel islamdan öğreniyoruz benim kanıtım bu. senin elindeki delil sadece google translate gibi çeviri yapan insanların yorumları. yorumları geleneğe bağlı değil. hadislere yalan diyorsan sağ ellerinizin sahip olduğu gibi ifadeler boşlukta kalır kuranda böyle çok mesele var sizin elinizde oyuncak olmaya müsait tarihsel bağlamından koparırsan her türlü oynarsın. videoda daha ilk verdiği ayet bile adamı çileden çıkarır. muhafazid 4teki boyunlarına darb edin diye meal verilmesi gereken yeri kontrol merkezlerini vurun diye meallendirmiş ohaa demeyelim de ne diyelim kuran işte böyle oyuncak bir metin hamur gibi
        ···
    2. 2.
      0
      kardeşim kur'anı hadisler ve siyerler olmadan anlayamazsın bak internette bir sürü ilahiyat profesörü şeyh,hadislerin neden gerekli olduğunu anlatıyor gidip elin arapça bile bilmeyen ayet bükücülerine inanmayın:

      https://yaqeeninstitute.o...deh/are-hadith-necessary/

      https://archive.islamonline.net/?p=5322

      https://www.whyislam.org/prophet-muhammad/hadith/

      https://www.youtube.com/watch?v=bB4cARWalY4
      ···
      1. 1.
        0
        oooo ingilizce kaynaklar felan atmışsın fennnaaaaaasııınnn ahahha
        ben de sana buna karşılık ayet atam olur mu?
        Artık bundan sonra hangi hadise inanırlar? (mürselat/50)
        Bunlar, sana gerçek olarak okuduğumuz ALLAH\'ın ayetleridir. ALLAH\'tan ve ayetlerinden başka hangi hadise inanıyorlar?(casiye/6)
        Andolsun ki Kur\'ân\'ı, düşünenler için kolaylaştırdık. Düşünen var mı?(kamer/32) (bu cümle kamer suuresinde 4 kere geçer, kuranı Allah kolaylaştırmıştır, anlamak için başka hiçbir şeye ihtiyacımız yoktur)
        hadis savunucularının tüm argümanlarından haberim var güzel kardeşim, ne yazık ki müslümanlar şirk batağında debeleniyorlar ve farkında değiller
        Onların çoğu, ortak koşmadan Allah\'a inanmazlar.(Yusuf suresi 106)
        ···
    3. 3.
      0
      iyi bak ayetli falan konuşuyorsun.

      bir de diyanet'in mealine bakalım:

      Onlar artık ondan (Kur’an’dan) sonra hangi söze inanacaklar?

      -mürselat 50.

      işte bunlar, Allah’ın âyetleridir. Onları sana gerçek olarak okuyoruz. Artık Allah’tan ve O’nun âyetlerinden sonra hangi söze inanacaklar?

      -casiye 6.

      Andolsun biz, Kur’an’ı düşünüp öğüt almak için kolaylaştırdık. Var mı düşünüp öğüt alan?

      -Kamer 32.

      bir de muhafazid bey veda hutbesinde ne demiş ona bakalım:

      Size, sımsıkı sarıldığınız sürece asla hak yoldan uzaklaşmayacağınız apaçık dinî, ilmî, idari, siyasi kuralları içe­ren Allah'ın kitabı Kur'ân'ı ve Rasûlü'nün sünnetini bıraktım. Bunlarla amel ediniz, davranışlarınıza Kur'ân ve sünneti yan­sıtınız. Bir de soyumdan yakınlarımı, Ehl-i beytimi bıraktım.

      http://www.sonpeygamber.info/veda-hutbesi-tam-metin

      zeyd bin sabit'in kur'anı nasıl topladığını biliyor musun?

      https://islamangiblopedisi.org.tr/zeyd-b-sabit

      kur'an da bir hadistir ve belli bir hadis zinciriyle günümüze gelmiştir dolayısıyla hadisler uydurmaysa kur'an da uydurmadır.

      günümüzde yaygınca kullanılan hafs kur'anının sahibinin hadisleri de vardır ancak kabul edilmez peki neden biliyor musun?

      çünkü yalancıdır.
      ···
      1. 1.
        0
        1= \"bir de diyanetin mealine bakalım\" demişsin de benim pek güzel saygıdeğer arkadaşım, kuranın arapçasında \"hadis\" kelimesi geçer, hadis de zaten söz demektir, Allah geleceği bildiğinden ortaya çıkacak uydurma hadislere(\"sözlere\") uymamamız gerektiğini, kuranın ekgibsiz olduğunu, kitabın detaylandırılmış olduğunu, kendisinin kelime sıkıntısı çekmediğini, unutkan olmadığını, sorumlu olduğumuz kitabın kuran olduğunu, buna rağmen ahirette peygamberin \"ümmetim kuranı terk etti\" diyeceğini, yüzlerce ayette söylemiştir. Az bişi kuran okuyan insan bile bunların birçoğunu hatırlar. Bana diyanet meali deme, diyanet nasıl çevirirse çevirsin, ayette geçen kelime \"hadis\"tir
        2= veda hutbesinde \"kuranı ve sünneti bıraktım\" dememiştir. En güvenilir saydığınız kutubi sittenin veda hutbesi konusundaki hadislerini önem sırasına göre yazayım:
        buhari: veda hutbesi hadisi yok
        müslim: sadece \"Allahın kitabını bıraktım\" diyor, sünnet yok
        ebu davud: müslim gibi, sadece kuranı bıraktım diyor
        tirmizi: kuranı ve ehli beytimi bıraktım diyor
        nesai: buhari gibi, bu konuda hadisi yok
        ibni mace: sadece kuranı bıraktım diyor, müslim gibi
        kutubi sitte dışında, imam malikin muvatta eserinde bu hadis var ama bu hadisin ravileri de bizzat kutubi sitte hadiscilerine göre yalancı, bu ravilerin aktardıkları hadisler de mevzu(uydurma) hadistir denilmiştir
        şiiler ehli beyt versiyonunu sünniler ise, sağlam gördükleri hadis kaynaklarında aksi yer alsa da sünnetli versiyonunu kabul etmişlerdir
        kurana göre ise resul kurana uyar ve Allah bize kuran ipine sımsıkı sarılmamızı ister, sadece kurana..
        3= kuran, bizzat kuranın deyimine göre en güzel hadistir, ne yazık ki insanlar kuranı terk etmiştir, kuranın Allah tarafından korunma vaadi vardır, hadislerin korunmadığı ise çok açıktır.
        ···
    4. 4.
      0
      buhari'den önce bizzat günümüz kur'anını toplayan zeyd bin sabit'in ve sahabelerin hadisleri var hatta sahabelerin kendi hadis kitapları bile varmış o yüzden seni kim kandırdıysa onlara inanmamanı ve araştırmanı öneriyorum.

      Hz. Ebû Bekir ve Hz. Ömer gibi bazı idarecilerin çok hadis rivayet edilmesine karşı tavır almalarına bakarak onların hadislere veya hadis râvilerine güvenmedikleri sonucunu çıkarmak doğru değildir. Hulefâ-yi Râşidîn’in çözümünü Kur’an’da bulamadığı birçok meselede hadise başvurduğu, hatta ortaya çıkan problemlere çözüm getirecek hadislerin mevcut olup olmadığını tesbit etmek için sahâbîlerle istişare ettiği bilinmektedir (Buhârî, “Ṭıb”, 30; Müslim, “Selâm”, 98; Ebû Dâvûd, “Ferâʾiż”, 5; Tirmizî, “Ṭalâḳ”, 23; Dârimî, “Muḳaddime”, 20).

      Hz. Peygamber zamanında müslümanlar, hadis rivayetinde yanılma veya unutma sebebiyle hata edilebileceğini dikkate almakla beraber sahâbîlerin yalan söyleyebileceğini düşünmemişlerdir. “Kalplerinde olanı kendilerine haber verecek bir sûrenin indirilmesinden” (et-Tevbe 9/64) korkan münafıklar da Resûl-i Ekrem’in söylemediği bir sözü ona isnat etmekten çekinmişlerdir. Hz. Peygamber’in vefatından sonra hadislerin kabulünde daha titiz davranma gereğini duyan Hulefâ-yi Râşidîn ve önde gelen sahâbîler, Resûlullah’tan bizzat duymadıkları bir hadisi rivayet edenlerden ya Hz. Ömer’in yaptığı gibi o hadisi Allah’ın resulünden duyan bir şâhid getirmelerini istemiş (Buhârî, “istiʾẕân”, 13, “iʿtiṣâm”, 13) veya Hz. Ali’nin yaptığı gibi hadisi Hz. Peygamber’den duyduğuna dair yemin ettirmiş (Müsned, I, 2, 10), yahut da Hz. Âişe’nin yaptığı gibi râvisinin iyi öğrenip öğrenmediğini anlamak için aradan uzun zaman geçtikten sonra tekrar sorarak hadisi kontrol etmiştir (Müslim, “ʿilim”, 14).

      "Hz. Ebû Bekir’in Resûlullah’tan duyan sahâbîlerden derleyip yazdığı 500 hadisi yakması, rivayet sırasında bir hata yapılmış olabileceği endişesinden kaynaklanmıştır (Zehebî, Teẕkiretü’l-ḥuffâẓ, s. 5). Hadislerin yazılmasını düşünen Hz. Ömer’in, ileri gelen sahâbe ile bir ay boyunca istişare ettikten sonra bu düşüncesinden vazgeçmesi de bu işin Kur’an’ın ihmaline yol açabileceği kaygısına dayanmaktadır (Hatîb, Taḳyîdü’l-ʿilm, s. 50-51). Zira ilk iki halife ile önde gelen diğer sahâbîlerin Resûlullah tarafından yasaklanmış bir işi yapmaya teşebbüs etmesi söz konusu olamazdı."

      burada senin bir suçun yok seni kandıran kur'ancılarda suç.

      https://islamangiblopedisi.org.tr/hadis
      Tümünü Göster
      ···
      1. 1.
        -2
        suç beni kandıran kurancılarda he? kardeşim kimse beni kandırmadı, Allah hidayet nasip etti ve gerçeği gösterdi
        Allahın indirdiğine uymamız gerekiyor, atalarımıza değil...
        ···
    5. diğerleri 2
   tümünü göster