/i/İnanç

İnanç
  1. 20.
    0
    Dogru oldugunu kanıtlıyamazsın yada yalan oldugunu ama kalbinde biraz inanç olan biri bunlara aldırış etmez
    ···
    1. 1.
      0
      Senin inanç dediğin şey içinde yetiştiğin toplum tarafından çocukluktan bir kalıba sokulup beyninin yıkanması
      ···
    2. 2.
      0
      Ananı bol kalıp gibtim
      ···
  2. 19.
    +3
    LAN NAZiLER BiLE KOMUNiST, YAHUDi ESiRi gibMiYORDU. HOŞGÖRÜ SEVGi DiNiNE BAK AMK.
    ···
    1. 1.
      +1
      Yalan yok panpa tecavüz ediyorlardı ama dini olarak meşru değildi. Bunlar dini icazet de almışlar ama sözde peygamberlerinden.
      ···
  3. 18.
    +2
    Vaziyet alayım buralar karışabilir
    ···
  4. 17.
    0
    reservuar
    ···
  5. 16.
    +1

    Ahzab 50-51 i gör sen bir de

    ···
    1. 1.
      -1
      ﴾50﴿ Ey peygamber! Mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah’ın sana ganimet olarak verip de elinin sahip olduğu kadınları, seninle birlikte hicret eden amca kızlarını, hala kızlarını, dayı kızlarını, teyze kızlarını, kendini peygambere mehirsiz olarak bağışlar da peygamber de onunla evlenmek isterse böyle bir mümin kadını -ki sonuncusu diğer müminlere değil, zatına mahsustur - sana helâl kıldık. Müminlere eşleri ve sahip oldukları kadınları hakkında hangi kuralları geçerli kıldığımızı biliyoruz. Sana mahsus olanı güçlük çekmeyesin diye meşrû kıldık. Allah çok bağışlayıcı, pek esirgeyicidir.

      Hz. Peygamber’in hiç olmazsa aile hayatında rahat olabilmesi, birden fazla eşiyle yaşarken sıkıntıya düşmemesi için kendisine özgü olmak üzere bahşedilen ruhsatlar, kolaylıklar bu âyetten itibaren bazı açıklamalarla birlikte şöyle sıralanmıştır: Dörtten fazla olan eşlerle evlenmesinin helâl olması, isteyen kadınlarla mehirsiz evlenmesinin câiz olması, kadınlarının yanlarında kalma sürelerini eşit tutma (buna fıkıh kitaplarında, paylaştırma mânasında kasm denilmektedir) mecburiyetinin bulunmaması, bu âyetler geldiğinde evli bulunduğu kadınlardan başka kadınla evlenmesinin ve bunlardan birini boşayarak yerine bir başka kadını almasının câiz olmaması, vefat ettiğinde veya boşadığında eşleriyle başkalarının evlenmesinin câiz olmaması ve eşlerinin bundan sonra yabancılara karşı daima perde arkasında bulunmaları.

      Birçok kadın, peygamber eşi olabilmek için mehirsiz olarak onunla evlenmek istemiştir (âyetin ifadesiyle kadınlar kendilerini ona bağışlamışlardır). Bu şartla evlenmesi âyete göre câiz olduğu halde kendisinin bu ruhsatı kullandığına dair örnek yoktur (Ebû Bekir ibnü’lArabî, III, 1559). Ayrıca kendisi, yirmi beş yaşında iken kırk yaşında dul bir hanımla evlenmiş, onunla yirmi beş yıl mutlu bir hayat yaşamış, çocuk sahibi olmuş, Hz. Hatice vefat edinceye kadar da başka bir hanımla evlenmemiştir. Şu halde daha sonra, on yıl gibi kısa bir zaman içinde birçok eşle evlenmesinin cinsel arzuyla izah edilemeyecek sebepleri ve hikmetleri olmalıdır. Fedakârlık eden bazı hanımların ödüllendirilmesi, evlilik yoluyla akrabalık (sıhriyet) bağı kurarak bazı fertleri ve grupları kazanmak, onlarla yakınlık ve dostluk oluşturmak ve bu suretle islâm’a karşı olan cepheyi zayıflatmak, özel hayatı ve aile ilişkileri başta olmak üzere ümmetin bilmesini istediği hususların ekgibsiz zaptedilip başkalarına anlatılmasını, bu amaçla toplumun peygamber hanımlarının bilgilerinden yararlanmalarını sağlamak bunlardan bazılarıdır. Hanımların da onunla evlenmek istemelerinde birinci saik, peygamber hanımı olarak yaşama ve ölme şerefine nâil olmaktır. Bu sebepledir ki, kendilerini, dünya nimetleri ile peygamberden birini seçmede serbest bıraktığında eşlerinin tamamı onu ve Allah rızâsını seçmişlerdir (Resûlullah’ın çok evliliğinin başlıca sebepleri konusunda daha fazla bilgi ve değerlendirme için bk. muhafazid Hamidullah, islâm Peygamberi, II, 10-17).

      Kaynak : Kur'an Yolu Tefsiri Cilt: 4 Sayfa: 395-396

      Direkt olarak kopyaladım ve yapıştırdım. Nedir aksi argümanın ?
      Tümünü Göster
      ···
      1. 1.
        +1
        ben aksi argümanımı yazardım da silik yiyeceğim için yazmam.

        sizin peygamber çok güzel bir adam...
        ···
      2. 2.
        0
        At pmden
        ···
      3. 3.
        0
        Diyanetin tefsirini kopyalayıp gelmişsin ama diyanet bile bunun tefsirini yaparken sıçıp batırmış. Azıcık aklı olan kusursuz bir varlığın bir faninin kiminle evleneceği ile uğraşmayacağını kavrar
        ···
      4. diğerleri 1
  6. 15.
    +1 -1
    ilginç bir şey mi amk?

    Buna yazılı olmayan savaş hukuku deniyor. En azından peygamber dürüst davranıp barışsever geçinmiyor, cihad edip (düşmanın karısını giberiz" mesajı veriyor.
    ···
    1. 1.
      0
      ahahahahah senin kadar dürüst müslüman az bulunur şukuyu hakettin xd
      ···
      1. 1.
        +1
        Agnostiğim pampa.
        ···
    2. 2.
      0
      aferim panpacım.
      ···
  7. 14.
    +1
    olsun bende cariye istiyorum
    ···
  8. 13.
    0
    daha sonra gelicem
    ···
  9. 12.
    +1
    Bu niye trendde amk
    ···
  10. 11.
    +1 -1
    bende böyle sebeblerden ötürü dinden çıktım hz aişenin 9 yaşında olması gibi. kabe etrafında tavaf eden ebebil kuşlarını vs gördükçe inanasım gelmiyo degil
    ···
  11. 10.
    0
    Hadislere inanmadan Önce Kuranı Rehber Edinmelisin. Kuranı Rehber Edinmek için De iyi Bir Arapçaya Sahip Olman Gerekir. Yoksa Tefsirlere Baş Vurabilirsin. Baktın Hala Hadisler Seni Zorluyor Mantığın Da Elvermiyor, Ele Gitsin.
    ···
    1. 1.
      +3 -1
      iyi bir Arapçaya sahip olmam gerekiyorsa bu da islamın evrensel olmadığı anldıbına gelir
      ···
      1. 1.
        -2
        Sana arapça öğrenme diyen mi var ? Yerimden kalkmayın ehh kuran benim yerime iş yapsın evrensel sonuçta. Yürü lan git arapça öğren.
        ···
      2. 2.
        -1
        Lan Kur'an elime kadar gelmiş istesen arapça öğrenip daha iyi okuyabilirsin ne problem var bunda aa
        ···
      3. 3.
        0
        Öğrenemeyiz sayın şakirt bizim ne 7. Yüzyıl arapcasini öğreten bir kursa verecek paramız ne ayıracak vaktimiz yok üstelik civarlarda öyle bir kurs bile yok.
        ···
      4. diğerleri 1
    2. 2.
      +1
      kardeş arapça bilen hristiyanlar da bu dine inanmıyor demek ki olay arapçada değil.

      hadi diyelim ki olay arapçada, arapça öğrendikten sonra da inanmazsam ne olacak ve günümüze kadar yapılan tefsirler ve meallerin hepsi mi hatalı?
      ···
      1. 1.
        0
        Ağa 1500 Yıl Önceki Arapçayı Öğrenmen için Heleki Kuranı Anlaman için Geleneksel Çinceden Daha Fazla Çalışmalısın Arapçaya. Arapların Bu Kadar Hakim Olmamasından Dolayı Dinciler istediği Gibi Çarpıtabiliyor.
        ···
    3. 3.
      0
      Eğer kuran allahin kitabi ise ve ben bu kitaptan sorumlu tutulup o kitaba gore yasayip yasamadigima gore cennete veya cehheneme gideceksem benim o kitabi anlamak için 1500 sene oncesinin arapcasini ogrenmeye ihtiyacım olmamalı bu sinavin mantığına ve dinin evrensellige ters çünkü sevgili şakirt bizim gidipte 7. Yüzyıl Arapçası öğrenecek ne imkanımız ne zamanımız var ha ama 7. Yüzyıl Arapçası bilen ve eski bir müftü olan Turan Dursun diye bir adam vardı ülkenin en meşhur ateistlerindendir insanların sorgulamaya başlamasına sebep olduğu için hoşgörü dininin inananları tarafından öldürülmüştür
      ···
    4. diğerleri 1
  12. 9.
    +1 -4
    kuranda cariye kelimesi bile geçmez, ma meleket eymanüm sözünü insanlar tahrif etmişlerdir
    hadisler ise zaten peygamberden 200 ila 400 arasında yazılmış uydurmalardır
    https://www.youtube.com/watch?v=rXVvUlNXH3w
    ···
    1. 1.
      +1
      ahahahahha bu harbiden komikti tatlı sular
      ···
      1. 1.
        +1 -2
        tam olarak hangi argümanıma karşı çıkıyorsun? sence kuran gerçekten Allahtan geldi ise, ve gerçekten de kuranı değiştirilmesini bizzat Allah engelliyorsa, bu durumda kurandaki kelimeleri tahrif etmeleri oldukça normal değil mi? düşünsene, savaşta cariye almak her milletin yaptığı bir şey ve bu kitap bunu reddediyor, ne yapıcaklar? kelimeleri oynatıcaklar
        muhafazid suresi 4. ayete bakmanı öneririm
        hatta daha iyisi, şu attığım videoyu hızını 2x yaparak önyargısız bii şekilde dinle ve katılmadığın noktaları bana belirt
        ···
      2. 2.
        0
        müslümanlar da modernleştiği için sana cevap verenler az olacaktır.. diyanet de bu konuda ılımlı tefsirler yapıyor. sen zaten tamamen hadisleri tefsirleri falan reddediyorsun. kurana dilediğin gibi mana verirsin kuran senin elinde oyuncak. bu kuran toplu halde mi indi parça parça mı indi? parça parça indiğini kurana bakarak anladın diyelim hangi ayet hangi olay üzerine indi hangi dönemde indi dönemin muhatapları bunu nasıl anladı nasıl uyguladı bunu nereden bileceğiz? tüm hadisleri falan reddediyorsun o halde ortada kocaman bir karanlık var. kuran apaçık bir kitap değil indiği dönemle alakalı elimizde kaynak kıtlığı var demektir. kuran doğru söylüyor evet apaçık ama o dönemde muhafazidin ağzından dinleyenler için apaçık bizim için değil. hadissiz sünnetsiz tefsirsiz açık değil. sağ elinin sahip olduğu ne demek olduğunu geleneksel islamdan öğreniyoruz benim kanıtım bu. senin elindeki delil sadece google translate gibi çeviri yapan insanların yorumları. yorumları geleneğe bağlı değil. hadislere yalan diyorsan sağ ellerinizin sahip olduğu gibi ifadeler boşlukta kalır kuranda böyle çok mesele var sizin elinizde oyuncak olmaya müsait tarihsel bağlamından koparırsan her türlü oynarsın. videoda daha ilk verdiği ayet bile adamı çileden çıkarır. muhafazid 4teki boyunlarına darb edin diye meal verilmesi gereken yeri kontrol merkezlerini vurun diye meallendirmiş ohaa demeyelim de ne diyelim kuran işte böyle oyuncak bir metin hamur gibi
        ···
    2. 2.
      0
      kardeşim kur'anı hadisler ve siyerler olmadan anlayamazsın bak internette bir sürü ilahiyat profesörü şeyh,hadislerin neden gerekli olduğunu anlatıyor gidip elin arapça bile bilmeyen ayet bükücülerine inanmayın:

      https://yaqeeninstitute.o...deh/are-hadith-necessary/

      https://archive.islamonline.net/?p=5322

      https://www.whyislam.org/prophet-muhammad/hadith/

      https://www.youtube.com/watch?v=bB4cARWalY4
      ···
      1. 1.
        0
        oooo ingilizce kaynaklar felan atmışsın fennnaaaaaasııınnn ahahha
        ben de sana buna karşılık ayet atam olur mu?
        Artık bundan sonra hangi hadise inanırlar? (mürselat/50)
        Bunlar, sana gerçek olarak okuduğumuz ALLAH\'ın ayetleridir. ALLAH\'tan ve ayetlerinden başka hangi hadise inanıyorlar?(casiye/6)
        Andolsun ki Kur\'ân\'ı, düşünenler için kolaylaştırdık. Düşünen var mı?(kamer/32) (bu cümle kamer suuresinde 4 kere geçer, kuranı Allah kolaylaştırmıştır, anlamak için başka hiçbir şeye ihtiyacımız yoktur)
        hadis savunucularının tüm argümanlarından haberim var güzel kardeşim, ne yazık ki müslümanlar şirk batağında debeleniyorlar ve farkında değiller
        Onların çoğu, ortak koşmadan Allah\'a inanmazlar.(Yusuf suresi 106)
        ···
    3. 3.
      0
      iyi bak ayetli falan konuşuyorsun.

      bir de diyanet'in mealine bakalım:

      Onlar artık ondan (Kur’an’dan) sonra hangi söze inanacaklar?

      -mürselat 50.

      işte bunlar, Allah’ın âyetleridir. Onları sana gerçek olarak okuyoruz. Artık Allah’tan ve O’nun âyetlerinden sonra hangi söze inanacaklar?

      -casiye 6.

      Andolsun biz, Kur’an’ı düşünüp öğüt almak için kolaylaştırdık. Var mı düşünüp öğüt alan?

      -Kamer 32.

      bir de muhafazid bey veda hutbesinde ne demiş ona bakalım:

      Size, sımsıkı sarıldığınız sürece asla hak yoldan uzaklaşmayacağınız apaçık dinî, ilmî, idari, siyasi kuralları içe­ren Allah'ın kitabı Kur'ân'ı ve Rasûlü'nün sünnetini bıraktım. Bunlarla amel ediniz, davranışlarınıza Kur'ân ve sünneti yan­sıtınız. Bir de soyumdan yakınlarımı, Ehl-i beytimi bıraktım.

      http://www.sonpeygamber.info/veda-hutbesi-tam-metin

      zeyd bin sabit'in kur'anı nasıl topladığını biliyor musun?

      https://islamangiblopedisi.org.tr/zeyd-b-sabit

      kur'an da bir hadistir ve belli bir hadis zinciriyle günümüze gelmiştir dolayısıyla hadisler uydurmaysa kur'an da uydurmadır.

      günümüzde yaygınca kullanılan hafs kur'anının sahibinin hadisleri de vardır ancak kabul edilmez peki neden biliyor musun?

      çünkü yalancıdır.
      ···
      1. 1.
        0
        1= \"bir de diyanetin mealine bakalım\" demişsin de benim pek güzel saygıdeğer arkadaşım, kuranın arapçasında \"hadis\" kelimesi geçer, hadis de zaten söz demektir, Allah geleceği bildiğinden ortaya çıkacak uydurma hadislere(\"sözlere\") uymamamız gerektiğini, kuranın ekgibsiz olduğunu, kitabın detaylandırılmış olduğunu, kendisinin kelime sıkıntısı çekmediğini, unutkan olmadığını, sorumlu olduğumuz kitabın kuran olduğunu, buna rağmen ahirette peygamberin \"ümmetim kuranı terk etti\" diyeceğini, yüzlerce ayette söylemiştir. Az bişi kuran okuyan insan bile bunların birçoğunu hatırlar. Bana diyanet meali deme, diyanet nasıl çevirirse çevirsin, ayette geçen kelime \"hadis\"tir
        2= veda hutbesinde \"kuranı ve sünneti bıraktım\" dememiştir. En güvenilir saydığınız kutubi sittenin veda hutbesi konusundaki hadislerini önem sırasına göre yazayım:
        buhari: veda hutbesi hadisi yok
        müslim: sadece \"Allahın kitabını bıraktım\" diyor, sünnet yok
        ebu davud: müslim gibi, sadece kuranı bıraktım diyor
        tirmizi: kuranı ve ehli beytimi bıraktım diyor
        nesai: buhari gibi, bu konuda hadisi yok
        ibni mace: sadece kuranı bıraktım diyor, müslim gibi
        kutubi sitte dışında, imam malikin muvatta eserinde bu hadis var ama bu hadisin ravileri de bizzat kutubi sitte hadiscilerine göre yalancı, bu ravilerin aktardıkları hadisler de mevzu(uydurma) hadistir denilmiştir
        şiiler ehli beyt versiyonunu sünniler ise, sağlam gördükleri hadis kaynaklarında aksi yer alsa da sünnetli versiyonunu kabul etmişlerdir
        kurana göre ise resul kurana uyar ve Allah bize kuran ipine sımsıkı sarılmamızı ister, sadece kurana..
        3= kuran, bizzat kuranın deyimine göre en güzel hadistir, ne yazık ki insanlar kuranı terk etmiştir, kuranın Allah tarafından korunma vaadi vardır, hadislerin korunmadığı ise çok açıktır.
        ···
    4. 4.
      0
      buhari'den önce bizzat günümüz kur'anını toplayan zeyd bin sabit'in ve sahabelerin hadisleri var hatta sahabelerin kendi hadis kitapları bile varmış o yüzden seni kim kandırdıysa onlara inanmamanı ve araştırmanı öneriyorum.

      Hz. Ebû Bekir ve Hz. Ömer gibi bazı idarecilerin çok hadis rivayet edilmesine karşı tavır almalarına bakarak onların hadislere veya hadis râvilerine güvenmedikleri sonucunu çıkarmak doğru değildir. Hulefâ-yi Râşidîn’in çözümünü Kur’an’da bulamadığı birçok meselede hadise başvurduğu, hatta ortaya çıkan problemlere çözüm getirecek hadislerin mevcut olup olmadığını tesbit etmek için sahâbîlerle istişare ettiği bilinmektedir (Buhârî, “Ṭıb”, 30; Müslim, “Selâm”, 98; Ebû Dâvûd, “Ferâʾiż”, 5; Tirmizî, “Ṭalâḳ”, 23; Dârimî, “Muḳaddime”, 20).

      Hz. Peygamber zamanında müslümanlar, hadis rivayetinde yanılma veya unutma sebebiyle hata edilebileceğini dikkate almakla beraber sahâbîlerin yalan söyleyebileceğini düşünmemişlerdir. “Kalplerinde olanı kendilerine haber verecek bir sûrenin indirilmesinden” (et-Tevbe 9/64) korkan münafıklar da Resûl-i Ekrem’in söylemediği bir sözü ona isnat etmekten çekinmişlerdir. Hz. Peygamber’in vefatından sonra hadislerin kabulünde daha titiz davranma gereğini duyan Hulefâ-yi Râşidîn ve önde gelen sahâbîler, Resûlullah’tan bizzat duymadıkları bir hadisi rivayet edenlerden ya Hz. Ömer’in yaptığı gibi o hadisi Allah’ın resulünden duyan bir şâhid getirmelerini istemiş (Buhârî, “istiʾẕân”, 13, “iʿtiṣâm”, 13) veya Hz. Ali’nin yaptığı gibi hadisi Hz. Peygamber’den duyduğuna dair yemin ettirmiş (Müsned, I, 2, 10), yahut da Hz. Âişe’nin yaptığı gibi râvisinin iyi öğrenip öğrenmediğini anlamak için aradan uzun zaman geçtikten sonra tekrar sorarak hadisi kontrol etmiştir (Müslim, “ʿilim”, 14).

      "Hz. Ebû Bekir’in Resûlullah’tan duyan sahâbîlerden derleyip yazdığı 500 hadisi yakması, rivayet sırasında bir hata yapılmış olabileceği endişesinden kaynaklanmıştır (Zehebî, Teẕkiretü’l-ḥuffâẓ, s. 5). Hadislerin yazılmasını düşünen Hz. Ömer’in, ileri gelen sahâbe ile bir ay boyunca istişare ettikten sonra bu düşüncesinden vazgeçmesi de bu işin Kur’an’ın ihmaline yol açabileceği kaygısına dayanmaktadır (Hatîb, Taḳyîdü’l-ʿilm, s. 50-51). Zira ilk iki halife ile önde gelen diğer sahâbîlerin Resûlullah tarafından yasaklanmış bir işi yapmaya teşebbüs etmesi söz konusu olamazdı."

      burada senin bir suçun yok seni kandıran kur'ancılarda suç.

      https://islamangiblopedisi.org.tr/hadis
      Tümünü Göster
      ···
      1. 1.
        -2
        suç beni kandıran kurancılarda he? kardeşim kimse beni kandırmadı, Allah hidayet nasip etti ve gerçeği gösterdi
        Allahın indirdiğine uymamız gerekiyor, atalarımıza değil...
        ···
    5. diğerleri 2
  13. 8.
    +3 -10
    inşirah suresi birinci ayet:

    "biz senin göğsünü açıp genişletmedik mi?" (inşirah/1)

    bu ayette silikonla göğüs büyütme ameliyatından bahsediliyor. bu da mı tefadüs?
    ···
    1. 1.
      +4
      Ayetlerle dalga gecme lan oruspu cocugu
      ···
  14. 7.
    +1 -2
    Sizin canınız inanmak istemiyor

    https://www.youtube.com/watch?v=wP15b3ppRQE
    ···
  15. 6.
    +7 -1
    5681 - Ebu Said radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam'la birlikte Beni'I-Mustalik gazvesine ciktik. Arap esirlerinden cokca esir ele gecirdik. Kadinlara karsi arzu duyduk. Cunku uzerimizde bekarlik siddet kesbetmisti. Hep azil yapmak istiyorduk ve: "Aramizda Resullullah aleyhissalatu vesselam varken, ona sormadan azil yapmak olur mu?" dedik ve sorduk.
    "Hayir! buyurdular. Bunu yapmamaniz gerekir. Kiyamete kadar gelecegi takdir edilen her canli mutIaka yaratilacaktir (siz tedbirinizle onune gecemezsiniz)."
    Buhari, Nikah 96, Buyu' 109, Itk 13, Megazi 32, Kader 4, Tevhid 18; Muslim, Nikah 125, (1438); Muvatta, Talak 95; Ebu Davud, Nikah 49, (2171); Tirmizi, Nikah 40, (1138); Nesai, Nikah 55, (6,107).
    ···
    1. 1.
      0
      Şu yapalakın yanıtı kuranda var. Benim de kafamı karıştırmıştı. Tefsirine bakmak lazım yine panpa
      ···
    2. 2.
      +2 -1
      Yapalak sen kendini zaten tamamen koparmışsın bu saatten sonra sana ne söylesek kem kum edip en ufak bir gölgeden gece çıkaracaksın. Son olarak buraya attığın ayetin mealini atıyorum sen inanmıyorsun bare inanan kardeşlerimin aklını bulandırma
      ···
    3. 3.
      +2 -1
      Hz. Peygamber’in hiç olmazsa aile hayatında rahat olabilmesi, birden fazla eşiyle yaşarken sıkıntıya düşmemesi için kendisine özgü olmak üzere bahşedilen ruhsatlar, kolaylıklar bu âyetten itibaren bazı açıklamalarla birlikte şöyle sıralanmıştır: Dörtten fazla olan eşlerle evlenmesinin helâl olması, isteyen kadınlarla mehirsiz evlenmesinin câiz olması, kadınlarının yanlarında kalma sürelerini eşit tutma (buna fıkıh kitaplarında, paylaştırma mânasında kasm denilmektedir) mecburiyetinin bulunmaması, bu âyetler geldiğinde evli bulunduğu kadınlardan başka kadınla evlenmesinin ve bunlardan birini boşayarak yerine bir başka kadını almasının câiz olmaması, vefat ettiğinde veya boşadığında eşleriyle başkalarının evlenmesinin câiz olmaması ve eşlerinin bundan sonra yabancılara karşı daima perde arkasında bulunmaları.

      Birçok kadın, peygamber eşi olabilmek için mehirsiz olarak onunla evlenmek istemiştir (âyetin ifadesiyle kadınlar kendilerini ona bağışlamışlardır). Bu şartla evlenmesi âyete göre câiz olduğu halde kendisinin bu ruhsatı kullandığına dair örnek yoktur (Ebû Bekir ibnü’lArabî, III, 1559). Ayrıca kendisi, yirmi beş yaşında iken kırk yaşında dul bir hanımla evlenmiş, onunla yirmi beş yıl mutlu bir hayat yaşamış, çocuk sahibi olmuş, Hz. Hatice vefat edinceye kadar da başka bir hanımla evlenmemiştir. Şu halde daha sonra, on yıl gibi kısa bir zaman içinde birçok eşle evlenmesinin cinsel arzuyla izah edilemeyecek sebepleri ve hikmetleri olmalıdır. Fedakârlık eden bazı hanımların ödüllendirilmesi, evlilik yoluyla akrabalık (sıhriyet) bağı kurarak bazı fertleri ve grupları kazanmak, onlarla yakınlık ve dostluk oluşturmak ve bu suretle islâm’a karşı olan cepheyi zayıflatmak, özel hayatı ve aile ilişkileri başta olmak üzere ümmetin bilmesini istediği hususların ekgibsiz zaptedilip başkalarına anlatılmasını, bu amaçla toplumun peygamber hanımlarının bilgilerinden yararlanmalarını sağlamak bunlardan bazılarıdır. Hanımların da onunla evlenmek istemelerinde birinci saik, peygamber hanımı olarak yaşama ve ölme şerefine nâil olmaktır. Bu sebepledir ki, kendilerini, dünya nimetleri ile peygamberden birini seçmede serbest bıraktığında eşlerinin tamamı onu ve Allah rızâsını seçmişlerdir (Resûlullah’ın çok evliliğinin başlıca sebepleri konusunda daha fazla bilgi ve değerlendirme için bk. muhafazid Hamidullah, islâm Peygamberi, II, 10-17).

      Kaynak : Kur'an Yolu Tefsiri Cilt: 4 Sayfa: 395-396
      Tümünü Göster
      ···
      1. 1.
        +1 -1
        Köleliği islam getirmedi kölelik islam'dan önce ortaya cikmiştır. Ayrıca veda hutbesinde Hz. muhafazid beyazın siyaha siyahın beyaza üstünlüğü yoktur. Der. Sende bir karar ver hangi konudan bahsettiğini kölelik mı? Evlilik mi? Savaş kuralları mı? Hangisine cevap versek öbür tarafa kaçıyorsun
        ···
    4. diğerleri 1
  16. 5.
    0
    Aslinda erkek icin dusununce gibinti yok surekli kari kiz gibmekle alakali her sey ama iste ters geliyor pnpm ben de o yuzden bir turlu inanamiyorum
    ···
    1. 1.
      +3 -1
      Tanri neden sürekli ciks ile ilgili olan bi kitap göndersin bu tanrı insan mı amk saçmalık işte insan uydurması
      ···
    2. 2.
      +2
      Kitap sürekli sex ile ilgili şeylerden bahsetmiyor siz sadece oraya bakiyorsunuz
      ···
  17. 4.
    0
    Hayırlı olsun pnp doğru yolu bulmuşsun
    ···
  18. 3.
    +5 -5
    azil hadisleri çok iyi ya ilk okuduğumda baya gülmüştüm bunlara :D
    ···
    1. 1.
      +2
      Rezzers
      ···
  19. 2.
    +2
    Kardeşim resim için geldim okumadan şukulayıp çıkıyorum.
    ···
  20. 1.
    +8 -1
    aramiza hoşgeldin
    ···