/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +23
    önce bi sor okudunuz mu diye
    ···
    1. 1.
      +5
      O da doğru.
      ···
  2. 2.
    +35 -19
    Evet soru başlıktaki gibi, Kur'an'ın neden yaratıcı tarafından gönderildiğine inanıyorsunuz? Sizi ikna eden nedir bu konuda? Bu kitabın yaratıcı tarafından yazıldığının kanıtı nedir?
    ···
  3. 3.
    +27 -17
    Kurani akıl bilim mantik çerçevesinde okuyupta tanri sözü olduğuna inanan çok ciddiyim gerizekalıdır.Şaka yapmıyorum ciddi ciddi gerizekalıdır.
    ···
    1. 1.
      +20 -7
      =
      Onlara, “insanların inandıkları gibi siz de inanın” denildiğinde ise, “Biz de akılsızlar gibi iman mı edelim?” derler.iyi bilin ki, asıl akılsızlar kendileridir, fakat bilmezler.
      =
      şüphesiz Allah doğru söyledi...
      ···
      1. 1.
        +5
        ahahaha mükemmel
        ···
      2. 2.
        +4
        Vurdu gol olduuuu...
        ···
      3. 3.
        0
        Güzel yerleştirdi
        ···
      4. 4.
        0
        Dindar değilim ama insanları yanlış yönlendirme,

        (Bakara 6. Ayet);

        Küfre saplananlara gelince, onları uyarsan da, uyarmasan da, onlar için birdir, inanmazlar.

        Bahsettiği kişiler; "Küfre saplananlar"
        ···
      5. 5.
        0
        Belli zamanda ortaya çıkacağını bildiği için demiş.
        Akılsız dediği insanlarında iyi eğitimli dünyaya çok katkı sağladığı insanlar olduğundan yanlış bir önerme. Allah kadir, herşeyi bilen değil demek ki kendisi uydurma yada insan hayali bir ürün.
        ···
      6. diğerleri 3
    2. 2.
      +1
      Kardeşim çok doğru söylemişsin ama “da” ayrı yazılır.
      ···
  4. 4.
    +10 -1
    Anana sor
    ···
  5. 5.
    +11 -2
    Doğar doğmaz bize bir isim verildi. Bir din bir ulus ve bir ırk. Yaşamanın geri kalanı bunları savunmakla geçiyor. Duygu yerine mantığı ön plana çıkardığında kafandaki dogmalar ve tabuların bir bir yıkıldığını göreceksiniz
    ···
  6. 6.
    +18 -11
    Uzun zamandır inanıyordum, artık pek inanmıyorum ama. Çok belli gibi geliyor kitlekontrol amaçlı yazıldığı. Öbür dünya tanımından belli.
    ···
    1. 1.
      0
      Benim de fikrim buna benzer zaten, ama merak ediyorum inananları tam olarak neyin ikna ettiğini.
      ···
      1. 1.
        0
        ya kanka öbür yarısı da inandırıcı geliyo ama ne bileyim sanki mikslemişler gibi.
        ···
  7. 7.
    +8 -2
    1.inanmak ile kabul etmek aynı şeyler değillerdir.Din kabullerden değil inançlardan oluşur.
    2.islam dinine inanmak Kur'an'a inanarak başlamaz. Hatta Allah'a inanarak ta Müslüman olunmaz.Her şeyden önce Peygambere güvenerek Müslüman olunur. Çünkü tüm iddiaların sahibi Peygamberdir. Peygambere güvenmekte kabul değil inanç konusudur. Çünkü mantığın dışında bir iddiada bulunur: Vahiy.
    Bu nedenle dinin hiçbir alanı mantığı içermez.
    3.Kur'an bilimsel bir kitap değildir. içerisinde bilimsel veri bulunmaz, bu nedenle de bilimsel veri aranamaz.
    4.Kur'an dini bir hitabın yazıya dökülmüş halidir, bir kitap değildir.
    5.Dini bir metin harekete geçirme görevinin taşır. Bu nedenle hitab ettiği toplumun bu hitabı anlaması gerekir. Kuranın dili seslendiği toplumun dili olan Arapçadır. içerisinde yerel hikayelerden(Kıssalar) ve deyimlerden(Darb-ı Mesel) çokça barındırır. Seslendiği topluma kendi kültürlerinden ve değerlerinden örnekler gösterir. Bu nedenle Kuran indiği dönemin biliş seviyesindedir.
    6.inanç sosyolojik değil pgibolojiktir. Sosyal sorunlar konjonktürün gerekliliği içerisinde şekillenir. Politika, evlilik, eğitim, ekonomi, miras, ahlak sosyolojik beşeri problemlerdir ve zamanın şartları içerisinde şekillenir.Bu durumlar dinin inanç kısmında yer almaz. Bu nedenle sosyal konudaki ayetler bağlamıyla okunmalıdır.
    Son olarak;
    Kuranın evrensel olan emri "Tanrıyı hatırlamak ve ona ortak koşmamak"tır. Bunun dışında ki tüm söylemleri "ezmanın tagayyürü"ne yani zamanın şartlarına göredir.O gün kabul gören değerlerden sıkça bahseder (Zıhar-Cin-Büyü-Putlar-Çok eşlilik-çocuk yaşta evlilik-el kesme vb.). Kuranda yerel ve tarihi değerlerin yer alması bu değerleri dini yapmaz. Bu nedenle Kuranın içerisindeki her şey din değildir. Zamanına ait değerlere "Mağruf" denir. Yani örf. Kuran sosyolojik konulara "mağruf"a göre davranın der. Yani yaşadığın zamanın toplumun değer yargılarına göre.
    Allah Kur'anı kendine değil insana yazmıştır. Ve insan değişim içindedir.
    ···
    1. 1.
      +4
      Nick entry
      ···
    2. 2.
      +1 -2
      Hayatımda ilk defa bu kadar güzel giriş, gelişme bölümü yazıp sonuç bölümünde sıçan birini görüyorum
      ···
    3. 3.
      0
      Pnp sen akilli adamsin lan aslinda
      Neye inaniyon sen?
      ···
    4. 4.
      +1
      Nick entry pampa helal olsun.
      ···
    5. 5.
      0
      Ilginç bir şekilde yorumlamışsın, verdim şukunu.
      ···
    6. diğerleri 3
  8. 8.
    +5
    amlı mısınız ?
    ···
    1. 1.
      +1
      Pipim var ama konumuz bu değil.
      ···
      1. 1.
        +5
        amu olanın imanı olmazmış dan girip karaköyden çıkmayı düşünüyordum :/
        ···
    2. 2.
      +1
      Şansına küs panpa
      ···
  9. 9.
    +4


    ismail alpella uyarıyor!!




    ···
  10. 10.
    +4
    Esasında benim için mesela kuran ya da incil vs. değil ben bir yaratıcının var olduğuna inanmak istiyorum çünkü işler taka sardığında bile birinin bana yardım edeceğine dair umudum oluyor. En kötü günlerde bile sınanıyorum diyip sabredrbiliyorum. Ha neden incil değil de kuran dersen de bu coğrafyada yetiştirildiğim için. Gerçi incili de okumaya başladım bakalım.
    ···
    1. 1.
      +1
      incili Allah göndermedi ki slk shsbshebwbbssb
      ···
    2. 2.
      0
      Hahaha doğru ya unutmuşum
      ···
    3. 3.
      +1
      Lütfen objektif bi şekilde oku
      ···
      1. 1.
        0
        Evet zaten objektif olmayacak olsam diğer dinleri hiç araşıtırmazdım
        ···
      2. 2.
        0
        Yani bazilari laf olsun diye araştiriyor ya
        ···
      3. 3.
        0
        Yok ben öyle yapmam
        ···
      4. diğerleri 1
    4. 4.
      0
      Konu kapanmıştır, şuku.
      ···
    5. diğerleri 2
  11. 11.
    +4
    panpa bu sözler okuma yazma dahi bilmeyen bir çoban tarafından yazılmış olamaz. Sözlerin anldıbını geçtim kuran ın okunuşu bile (arapça) şiir gibidir. Hatta müşrikleri en çok şaşırtan şey de okuma bilmeyen bir adam nasıl bu kadar mükemmel şiirler yazabilir olmuştur.
    ···
    1. 1.
      +3 -2
      Hem okuma yazma bilmeyen, hem de şiire arapça kadar yatkın bir dille konuşmayan, hem de üstüne kör olan aşık veyselin şiirleri bile kurandan daha estetik duruyor. Kuranın asıl vezni arzudur şiirsel olarak. Şairin kabiliyetine göre aruz kusurunun az olması beklenir. Kuranda bu o kadar çok ki. Allah şiirden anlamıyormuş pek. Sana tarihte okuma yazma bilmeyip aruz kusuru yapmadan bir sürü kitap yazan şair gosterebilirim
      ···
      1. 1.
        +2
        Haklısındır panpa.Ama öyle bir insanın içerik olarak bu denli fazla konuya bu kadar güzel bir şekilde değinmesini de normal bulmuyorum.
        ···
    2. 2.
      +1 -1
      içerik kısmı dediğin şeyleri gel sana sayayım. Edebiyat, araplar içinde çok saygın bir yere sahipti. Hatta o zamanları düşünür isek şiire en çok kıymet veren araplardı. islamiyetle birlikte kadın etkisi kırıldı ama kadın şairler bile vardı, hatta bazı arap kabileleri anaerkildi. Yani öncelikle muhafazid tutup da ilkel ve cahil bir kabileye gelip de şiir nedir tanıtmadı. muhafazid bir çok şairi öldürtmüştür mesela. Ölüm emri verdiklerinin yarısı şairdir. Sebebini tahmin edebiliyorsundur. içeriği şöyle : arap efsaneleri, fars hikayeleri, tevrat, biraz da yunan kültürü. Eleğinden geçirmedik karı bırakmayan iskenderi bile peygamber yaptı, sen hesap et. Çünkü iskender, arap edebiyatında hep bahsediliyordu.
      ···
      1. 1.
        +1
        Hz. Zülkarneyn'in peygamber olup olmadığı tartışmalı olmakla beraber kim olduğu da bilinmemektedir. Bu konu hakkında pek çok kişinin farklı iddiaları mevcuttur.
        ···
    3. 3.
      0
      Zülkarneyn Büyük iskender değil Pers kralı 2.Kiros’tur. Zülkarneyni tanımak için Tevrat okumanı, islami kaynak ararsan da Taberi, Zeccac,Zemahşeri, Mukatil bin Süleymanı okumanı öneririm. Yahudileri sürgününden kurtaran kişi iskender değildir, Kirostur.
      ···
    4. diğerleri 1
  12. 12.
    +6 -2
    Rezervatullah
    ···
    1. 1.
      0
      Amin ecmain.
      ···
    2. 2.
      0
      ayetler olum ayetler
      ···
    3. 3.
      +1 -2
      muhafazid'in de peygamber olmadan önce Kureyş putlarına kurban kestiği ve Halife Ömer'in amcazadesi Zeyd'in kendisini bundan menettiği hakkında ibni- ishak'ın siyer parçalarında bir kayıt bulunduğu gibi (bak: islam Tetkikleri Enstitüsü Dergisi, cilt I. s. 126) Peygamber olduktan sonraki "Garanik" meselesi de bütün islam âleminde meşhurdur ve tevil olarak "Şeytan, peygamberin içine girerek onun adına öyle konuştu" demek gibi çocukça bir tevile başvurulmuştur. Peki, şeytan bu karganmışlığı yaparken "âlim" (= her şeyi bilen), basir (= her şeyi gören) ve habir (= her şeyden haberi olan) Tanrı ne yapıyordu? Görülüyor ki saçma sapan tevillerle beşeri zaafları örtbas etmeye imkân yoktur.(
      ···
    4. diğerleri 1
  13. 13.
    +3
    Bu niye trendde amk
    ···
    1. 1.
      0
      Ben de bilmiyorum panpa çok ani oldu
      ···
  14. 14.
    +2
    kuranın tanrı sözü olmadığını umalım, bizi yakacak diye değil, bizi yakmak isteyecek kadar sığ varlığın kulu olmak istemeyeceğimiz için
    ···
    1. 1.
      +1 -1
      saçma geliyor dimi. valla nedenini ben de merak ediyorum ama inanmaktan başka çare yok. gerçek bu
      ···
  15. 15.
    +2
    insanda uyandıran doğaüstü bir etki bile yeter.
    ···
    1. 1.
      0
      Tamaman pgibolojik bende uyandırmıyor mesela
      ···
      1. 1.
        0
        ön yargı
        ···
      2. 2.
        0
        Ön yargı değil placebo etkisi seninki
        ···
  16. 16.
    +2 -1
    1- hiç bir şey mutlu bir tesadüfle açıklanamaz. bir insanı veya kendinizi 10 tane keskin nişancının önüne koyun ateş ediyorlar da ölmüyorsa bu tesadüf mü deriz ? ya da bu olayı gözlemlediğimiz için yaşıyoruz mu deriz ? yoksa keskin nişancılar bilerek silahlarına sahte mermi mi koydu deriz ? tabiki de her şeyin bir bilinci var ve evrendeki güneşin dünyaya olan mesafesinden tut da bütün hassas ayarlar bu evrenin bilinçli olarak bir yaratıcı tarafından tasarlandığını kanıtlar.

    2- evrendeki var olan yasalar da tanrıyı kanıtlar. herkes ve bilim var olan yasaları açıklıyor nasıl işlediğini anlatıyor fakat bu yasaları kimin belirlediği sorusuna cevap veremiyor. bir insanı uçurumdan aşağı atınca ölür. bu bir fiziksel yasadır. ve masum adamı atan da suçludur. fakat bu yasa olmasaydı uçurumdan aşağı düşen adam tekrar yukarı çıksaydı veya ölmeseydi bu durum uçurumdan atan kişiyi sorumlu kılmazdı. evrendeki yasalar bile insanı sorumlu kılıyor bu da insanın imtihanda olduğunun kanıtı. bunu da en iyi tanrıcı görüşler açıklar ateizm gibi zırva görüşler değil malesef.
    ···
    1. 1.
      +2
      Neden tanrıya inanıyorsunuz sorusuna cevap olmuş bu
      ···
      1. 1.
        -2
        Kur'an'a inanmakla tanrıya inanmak arasında fark yoktur çünkü Kur'an-ı tanrıdan başkası yazamaz ki ayet de var bununla ilgili.
        ···
      2. 2.
        +3 -1
        +neden kurana inanmalıyım?
        -cunku kuranda bu kitabı tanrıdan başkası yazamaz diyo

        Neyi savunduğunuz önemli değil. Savunduğun şeyin kendi içindeki mantık ve tutarlılığını önce ölçün. Bu yüzden süzme bi ateist sizi akılsız, kendini über zeki sanıyor
        ···
      3. 3.
        0
        neden inanman gerektiğini 2 maddeyle açıkladım yetmezse ansklopedi yazayım. ilk 2 maddede tutarsızlık var mı ? yok.

        kuranı Allahtan başkası yazamaz demiyor ayette. bütün insanlar ve cin toplulukları bir araya gelseler hatta güçlerini birleştirseler bile bir benzerini meydana getiremezler diye ayet var. aksini ıspatlamak için bir kitap yazıp getirmen lazım kuran gibi yoksa konuşmayacaksın.
        ···
      4. diğerleri 1
    2. 2.
      0
      Panpa ben bunu sormadım ki, sen tanrının varlığının ispatlarını yazmışsın. ikisi birbirinden çok çok farklı şeyler.
      Kur'an gibi bir kitap yazmaktan kasıt nedir burada? Bunun ölçütleri ne? Tam olarak nasıl bir şey çıkarsa Kur'an gibi bir kitaptır diyeceğiz ki? Edebi değerlere uygunluk üzerindense basit bir rus edebiyatı romanı bu konuda Kur'an'ı ikiye katlar. Anlattıkları üzerindense başka din ya da mitoloji kitapları da aşağı yukarı aynı şeyleri anlatıyor. Yazı tarzı üzerindense bunu arapça dilinde usta birisi taklit edebilir çok rahat.
      Bir kitabı Kur'an'a benzeyen ya da benzemeyen gibi iki gruba ayırmadaki nesnel ölçütler nelerdir?
      ···
    3. 3.
      0
      1- kuranın içindeki mesajlar taaa asırlar öncedir hala geçerliliğini koruyor. her çağa uyuyor. o indiği çağın koşullarını da dikkate alırsan bir insanın yazamayacağı çok açık ve net ortadadır. okurken insanı hayretler içinde bırakıyor bir insan o çağda bunları nasıl yazabilir diye ?

      2- senin bahsettiğin kitaplar olağanüstü şeyler içerebilir. fakat kitabın bir dediğiyle öbür dediği arasında çelişki olmayacak. sen bu gün kuranın içinde bir çelişki var desen tonlarca mantıklı açıklamasıyla karşılaşırsın. sana anlattıkları zaman haa demek mesele buymuş dersin. çünkü ayetler öyle bir bütünlük içindeki birbirini tamamlıyor ve birbirini açıklıyor örnek ver dersen çook veririm.

      3- bir kitap düşün ki koskoca profesörleri bile müslüman yapsın. yıllardır ateizme gönül vermiş adamları yutsun. dünyanın bir çok insanını müslüman yapsın. ve bu yüzden de en çok saldırılan din karıştırılan coğrafya bu kuranı sahiplenenlerin olsun. çünkü bu kitaptan öyle bir korkuyorlar ki iftira üzerine iftira atıyorlar. çünkü bu kitabı bir araştıran kapılıp gidiyor. bu taa bilmem kaç yüzyılında inmiş bir kitap için mucizevi bir olaydır. bir araştır müslüman olan profesörleri ateistleri bilmem neleri gör neden kurana aşık olduklarını anlarsın.

      4- bir kitap hem hukuk hem ekonomi hem ahlak hem sosyoloji hem felsefi hem dini konuları ele alsın ve çelişki olmasın.

      5- eğer bu dünyayı yaratan bir tanrı varsa ilk 2 maddede verdiğim örneklere anladığım kadarıyla karşı gelen yok dünyayı yaratan bir tanrı aynen herhangi bir teknolojik aletin kullanma kılavuzunu yazan üreticisi gibi sana bir kitap indirecek ve peygamberler de gönderecektir. işte bu dünyanın yaratıcısı da sana kullanma kılavuzu gönderecek ve o kılavuzun da zarar görmesini önleyecek güce sahiptir. o kılavuz da kurandan başkası değildir.
      ···
    4. diğerleri 1
  17. 17.
    +1
    Sonra cevap verecegim bu soruya. Su an uykusuzluktan basim one dusuyor.
    ···
  18. 18.
    +1
    Incil indirilmis bir kitap degil,Isa'nin havarileriyle konuşmalarini içeren kitaplardir. Kuran'da Hz.muhafazid öldükten sonra hafizlara ezberletilen ayetler birlestirerek sirasiz kitaplastirilmis.Bu arada araplarin aralarinda lehceler yuzunden farkli yorumlanacak ayetler olur diye yakilarak imha edilmis Kuran'lar da varmiş. Hadis kitaplarinin en buyugu kabul edilen Buhari hadis kitabini da Buhari yazmamis o öldükten yuzyillar sonra yazilmiş. Karigib işler,ilk yari biteli 2 gün oldu millet nelere sariyor aminakoyayim Allah sonumuzu hayir etsin lig başlayana kadar.
    ···
    1. 1.
      +1 -1
      o kur'anları yakan kişi de hz.ömer dedikleri halife.
      ···
  19. 19.
    0
    Sana anneni veya çocuğunu nasıl bu kadar seviyorsun diye sorsalar bunun sebebini anlatamazsin değil mi ? Aranızda kan bağı olduğu için böyle bir duygu hissetmenin mantığını kuramazsin. Allah sevgisi, peygamber sevgisi de böyle işte. Hiç görmediğim halde annemden babamdan daha çok seviyorum peygamberimi. Bana bunun sebebini anlat desen anlatamam ama hissediyorum işte. Sen nasıl ailenle arabada bağ olduğu için o sevgiyi hissediyorsan ben hiçbir bağ olmamasına rağmen hissediyorum.
    ···
    1. 1.
      -1
      Evlat sevgisi evrimsel pgiboloji ile çok rahat açıklanır. En basit şekilde açıklayacak olursak evlatlarını sevip onlara bakan ve evlatlarını kendi haline bırakan iki gruptan hangisinin neslini devam ettirme şansı daha yüksektir?
      Görmediğin birine sevgi duyman ilginç panpa, ama seni mutlu ediyorsa devam et sevmeye.
      ···
  20. 20.
    0
    Tebbet süreside mucizedir aslında pampa ..
    ···