1. 26.
    0
    @1 olm cok komik bi soru olmus lan bu sadasd zekana hakaret etmek istemiyorum ama yani 10 yasindaki yigenim sorsa olm aptal misin derim cocuga. orda allah'in herseye hakim oldugundan bahsediyor ruzgar metaforuyla yani makineyede hakim motorada hakim herseyi kusatan hicbiseyin kusatamadigi 'o'.

    lutfen biraz daha manalari cozmeye odakli oku okuyacaksan bu kafayla eheheheh elma yedi diye atilmislar ademle havva diyen ergen bi ateist olursun.
    ···
  2. 27.
    0
    @42 evren uzay o zamanda bilinen bişey m.ö de bile birsürü uzay araştırmaları mevcuttur.
    ···
  3. 28.
    0
    @49 panpacım teşekkür ederim ama cevap olarak değerlendirdiğin şeyi de yazsaydın keşke
    ···
  4. 29.
    0
    @42 panpa @40'da da belirttim islam teslimiyet dini. ben bilgim dahilinde aklım erdiğince yardımcı olmaya çalıştım. bu kadar sorgulamak çok doğru değil hele ki sorguladığın varlık yaratıcın. yani sorgulaman için gereken beyni de o verdi. hiç sorgulama demiyorum ama bana biraz önyargılı yaklaşıyosun gibi geliyo. biraz teslim olmak lazım. onun bilgisinden şüphe etmeye kadar gider bu senin sorgulaman ki bi nevi şirktir...
    ···
  5. 30.
    0
    @56 pmden konuşabiliriz panpa elimden geldiği kadar yardımcı olurum.
    ···
  6. 31.
    0
    @42 imanın şartlarında "kitaplarına iman " şeklinde şart koşulur. bir çok geçmiş peygamberden az bahsader kuran . Ama Tevrat incil bunları daha ayrıntılı verir. Kuran biraz daha hitap şeklinde yazılmıştır. Yani muhafazidi dogma . Tanrı cebraile kelimeyi tam verdi sonra cebrail elçi muhammete yolladı oda kelime kelime ezberledi ve kurana yazıldı gibi bir durum yok .

    motorlardan bahsetmiyor olabilir ama Kuranda bahsetmez belki diğer kitaplarda olabilir. Onlarıda oku bence. incilde nuhun gemisinin bir adaya yanaştığını bu adanın hareket halinde olduğunu volkanik bir dağın adada var olduğunu söylüyor. Bu adanın hareketinin volkanik hareketle olduğunu söylüyor. Buda bir çeşit ilkel mekanik motor sistemi . ilk tekerlek briston değildi sonuçta panpa :D
    ···
  7. 32.
    0
    @37 kardeşim zaten sen istesende körü körüne kabul edemezsin... Hayat iman ile şüphe arasındadır... hep gelir gidersin ... bundanda korkma çünki buda Allah'dandır...
    insan hiç bir zaman yalnız değildir kardeşim... Ya yanında Alllah vardır ya da Şeytan
    ···
  8. 33.
    0
    @51 bu konu da sana katılmıyorum panpa.

    eğer gerçekten bir yaratıcı ve islamiyet dini varsa kurana göre cehenneme gidicem demektir. tek isteğim ise tanrıya şunu sormak olur :

    neden bana verdiğin aklı kullanarak ulaştığım bir sonuç için beni cezalandırıyorsun ? buna alacağım yanıt bana yeter.
    ···
  9. 34.
    0
    bunu okumam kardeş
    ···
  10. 35.
    0
    Sana tavsiyem sadece mealini değil açıklamasınıda bulan bir Kuran bul
    ···
  11. 36.
    0
    hepinizin mübarek regaib kandilini kutlar cenab-ı hakk'tan hayırlara vesile olmasını niyaz ederim...
    ···
  12. 37.
    0
    @73 anlatmak istediğini anladım panpa güzel açıklamışsın. bu arada tanrı kavrdıbını bahsettiğin gibi basitçe algılamadığımı söyleyeyim.

    kurandan derin anlamlar çıkartılabileceğinin farkındayım. ancak bunun ne kadar doğru olduğunu tartışmak gerekir.

    örneğin: israiloğullarına kudret helvası indirilmiştir. bu bir mucize olarak ta görülebilir. basit bir doğa olayı olarakta görülebilir. (manna likeni)

    elbette o dönemde bunun bir doğa olayı olarak algılanması imkansızdı. ama şu anda bunu açıklayabliyoruz
    ···
  13. 38.
    0
    @1 Panpa burda metaphor yapilmis ve ayet bizim dusundugumuz sekilde kuran daki cumleler manasina gelmemektedir. Ayet işaret, ibret, mucize demektir. 32'de bircok aciklama yapilabilir bunlardan biri suyun kaldirma kuvvetine isaret ediyor olabilr cunku burda gemiler su uzerinde "daglar gibi" akip gittiginden bahsedilmis. Ruzgar ise o donemdeki "gemilerin motoru" oldugundan su anki motora bir ruzgar denebilir cunku Islam dinine gore allah yarattigi insana yaratma ozelligini eklemistir– teknolojinin, sanatin vb.nin her gecen gun ilerlemesi buna delildir. Ve 33. ayetin sonunda sabredenlerin ve sukredenlerin bundan alacagi ibretler vardir denmiski- degindigin suyun kaldirma kuvveti gibi- buda bu ayetlerin sadece duz mantik anlanmamasi gerektigini gosterir.

    kuran -hic bir din kitabinin olmadigi gibi- basit bir kitap degildir. Her seferinde okundugunda dusunenler farkli seyler algilayabilir. Inception filmindeki gibi anlamak icin yeterince derine inmen gerekir.

    Kusura bakma elimden geldigince anlatmaya calistim ne kadar olduya artik.

    32. denizde o dağlar gibi akıp giden gemiler de o'nun ayetlerindendir.
    33. dilerse rüzgarı durdurur da o akıp giden gemiler denizin sırtında donmuş gibi kalırlar. gereğinde sabreden, gereğince şükreden herkes için bütün bunlarda elbette ki ibretler vardır.
    ···
  14. 39.
    0
    @69 zihnin soyut dusunme yetenegini kazanmis olmali ne kadar oyle okursan kurani o kadar derin manalara indirir seni,duz adam gibi okursan simdiki dusuncene yatkin bi sekilde allah'i gokte oturan yakan, yikan bi kral gibi algilarsin ki cogunluk boyle algilar..

    bikere cehennem diye biyer yok dersen dinden cikarsin, cunku kurani yalanlamis olursun ayni sey cennet, melek,seytan vs gibi kavramlar icinde gecerli yani orda yazan herseyi basta kabul etmek zorundasin, iman budur. peki kabul ettik sorgulamicaz mi hic?

    iste asil guzellikte burda elindeki tek suphe etmeyecegin sey iman diger herseyden suphe etmelisin, allah bunu ister kulundan. cunku bu tahkik-imandir, normal bi insanin imanindan cok daha gucludur. misal benim yaptigim gibi cennetin icerigini sorgulayabilrsin gercekte ne anlatmak istedi bunu nasil kelimeler doktu ,bunlarin altinda yatan manalari ne,iste hakiki muslumanlik burda baslar..

    bak sunu iyi anla peygamberlerin asli gorevi teblig ve bu tebligi herkese yapmalidir. yani colde gezen cahil bedevide yazdiklarindan bisey anlamalidir cikarmalidir ,cok zeki algisi yuksek bi adamda kendine gore biseyler cikarmalidir. bunun sonu yoktur cunku basi sonu olmayan allah'tir sozkonusu.

    tekrar cehenneme donelim tamamen soyut bisey degil mi?resmi var mi yok, fotosu var mi yok..ee soyut olan biseyi insanlara nasil anlatacaksin? tabi ki madde aleminde olan somutlarla tesbih yaparak. soyut olan biseyi somutlastirmadan anlatamazsin, ancak hissedersin kendin tadarsin. ruyalarini anlat diyince anlatabiliyor musun?o hissi kelimelere dokerken ne kadar zorlaniyorsun dimi.. iste kurandaki cogu kavramda boyledir. soyut biseyin somutlasmasi kimi zaman kisilestirilmesi.. allah sonsuz.. sonsuz olan seyin kisiligi olur mu?olmaz sadece sistemi-kanunu ve bunlarin uygulayicilari olur.

    umarim bazi seyler yerlesmistir kafanda..
    ···
  15. 40.
    0
    @63 @64 @65 panpacım farklı bi noktya değinmişsin teşşekür ederim. bu şekilde düşünmemiştim tabi senin denizci olmanda etkili olmuş.

    bu konuda gene tek endişem kuranda ki aşırı esnek olma durumu.

    yani kitap apaçık deniyor. ama farklı yönlerden düşününce tekrar doğru çıkıyor. ama artık gerçekten kitapmı doğru yoksa bizmi onu haklı çıkarıyoruz bilemiyoruz.

    tek endişem budur. ama güzel bi noktaya değinmişsin.
    ···
  16. 41.
    0
    panpa hafızım olaya el atıyorum..

    şimdi sen meal okuyorsan ki okuyormuşsun yanına birde tefsir alman lazım ki kavraya bilesin.. meal okumayla olmaz anlayamazsın.. çünkü bazı benzetmeler vs olabiliyor meallerde.. internetten bi tefsir aç ve oku ikisini aynı anda zütür daha akıcı ve anlamlı olur..
    ···
  17. 42.
    0
    @58 panpa böyle yazdığına göre @69 da sorduğumu sana da soruyorum
    ···
  18. 43.
    0
    @55 güzel bi noktaya değinmişsin panpa ama bu durumda şu soruyu sorabilirim

    neden cehennemi kabul etmek zorundayım ama ateşi metafor olarak düşünebilirim ? bu ayrıma nasıl karar verebilirsin ?
    ···
  19. 44.
    0
    @54 yorum yapabilmem için öncelikle incili okumam gerek panpa. incilim var ancak daha okumadım kurandan sonra ona geçmeyi düşünüyorum.
    ···
  20. 45.
    0
    @52 panpa biçok kişi seninle aynı şeyi söylüyor ama bu durumda günümüz bilgisiyle uyuşan şeyler nedne mucize olarak tanımlanıyorda diğerleri senin dediğin gibi yorumlanarak görmezden geliniyor ?

    gerçi bir panpamız bu konuda da önemli şeyler söyledi ama spesisifik olarak bu konu için tam olarak bir aydınlık sağladığını sanmıyorum.
    ···