/i/İnanç

İnanç
  1. 51.
    0
    rezalet
    ···
  2. 52.
    +2 -1
    SÜBYANCILIK(KÜÇÜK ÇOCUKLARLA SEX)

    Kuranda sùbyanciligin oldugunu iki ayetle kanitlamaktayiz... Talak 4. ve Nisa 23. ayetler...

    Nisa Suresi.. ayet.23 - Size şunlarla evlenmek haram kılındı: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle zifafa girdiğiniz karılarınızdan olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız,
    -anneleri ile zifafa girmemişseniz onlarla evlenmenizde size bir günah yoktur-
    öz oğullarınızın karıları, iki kız kardeşi (nikah altında) bir araya getirmeniz. Ancak geçenler (önceden yapılan bu tür evlilikler) başka.10 Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.
     
    Dolayisi ile anasına bakıp serbetsce üvey kızı ile cinsel ilişkiye girilmesinde sakınca olmadigını vurgulayan bir ayettir.

    Sübyancılığın (çocuklarla sex) önünü açan diger ayet ise Talak 4. ayettir.
     

    TALAK suresi ..ayet..4 - Kadınlarınız içinden âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdetini görmemiş bulunanlardan eğer şüphe ederseniz (iddetlerinin nasıl olacağında tereddüt ederseniz), onların bekleme süresi üç aydır.
    Gebe olanların bekleme süresi ise, yüklerini bırakmaları, doğum yapmalarıdır. Kim Allah'tan korkarsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir.
     

    Boşanmanın esaslarının anlatıldığı bu ayet hayli ilginç bir detay içeriyor. ‘Henüz adet görmeyen’ kadınlardan ‘nasıl boşanılacağı’ anlatılıyor. Doğal olarak buradan şu sonuç çıkarılıyor; daha ergenliğe girmemiş kızlarla evlenilebilir ve hatta boşanılabilir! Esasen pid0fili diye tabir edilen bu durumda pek şaşılacak bir şey yok, zaten yüzyıllardır islam'ın egemen olduğu ülkelerde yaşanan bir uygulama. Kurandaki karşılığı da bu ayette kendini göstermiş.

    Kuranı cahil cühela uçkur düşkünleri yazmıstır.Öyle olmasa,,,

    Yaratan bir gücün bedevinin cinsel sapıklıklarının Önlerini açıp azdırmak için yanıp tutuşduğunu düşünmek  akıla mantığa sıgmaz.

    Böyle insanın köle olmasını  savunan bir kitabı Allah gönderdi diyebilirmiyiz?

    Köleciliği savunan bir Kitaba Allahın kitabı demek Allaha hakaret değimlidir? Yarattıklarının birbirini öldürmesinden nasıl bir keyf almaktadırki Allah sürekli savaş ve öldürme istemektedir.

    Böyle bir Allah olabilirmi? Yada Allah böyle savaş kitabı göndermiş olabilirmi?
    Tümünü Göster
    ···
  3. 53.
    -1
    Allah katında zaman yoktur. Tüm zamanların yaşandığı tek bir "An" vardır. Gelmiş,gelecek, şimdi hepsi tek bir an'da olup bitmiştir.. Gün,zaman kavramı yaratılmışlar için vardır. Gün biz insanlar için 24 saat iken Bin Yılımız melekler için tek bir gündür.. Gün denilen kavram öncesi, sonrası belli zaman dilimine denilir .Bizim için öncesi ve sonrası kriteri güneşin etrafında ki bir turdur.. Kuran'ın 23 yılda inmesi ilk muhatapları için dinin hükümlerini öğretici peyderpey indirilmesidir.Her vahyin Elçi üzerinde çok ağır bir yükü, etkisi oluyordu... Bu kadarı kâfi gelir umarım.
    ···
    1. 1.
      -1
      Diğer entryleri okumak yerine ilk entry ye klagib peyderpey amq beyderbey cevabını veren imamhatipli kendini zeki sanan deistlere cahil diyen beyni yıkanmış asalak seni
      ···
  4. 54.
    +1
    ALLAH GEÇERLiLiĞi KALMAYAN EMiRLER VERiRMi? BU KURANIN iNSANLAR TARAFINDAN DÜZENLENDiĞiNiN KANITI DEĞiLMiDiR?
     
    NiSA SURESi..3 AYET…Eğer, (velisi olduğunuz) yetim kızlar (ile evlenip onlar) hakkında adaletsizlik etmekten korkarsanız, (onları değil), size helâl olan (başka) kadınlardan ikişer, üçer, dörder olmak üzere nikâhlayın.[1] Eğer (o kadınlar arasında da) adaletli davranmayacağınızdan korkarsanız, o taktirde bir tane alın veya sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için daha uygundur.

    islamın çok eşliliği destekleyen görüşüne dair kimi müslümanlar ; “O zamanlar savaş vardı ve kadınların korunması gerekiyordu. Kadın sayısı erkekten fazla olduğu için bir erkeğin birden fazla kadının sorumluluğunu üstlenmesi gerekiyordu.” şeklinde açıklama yaparlar. Ancak Kuran’ın bu hükmü , günümüzde geçerliliğini yitirmiş olacak ki , dünya nüfusunda kadın erkek sayısı hemen hemen eşittir. Bunun sebebi , matematiksel olarak bir canlının doğduğu zaman kadın veya erkek olma şansının aynı , %50 olmasıdır. Sonuç olarak bu ayetin günümüzde geçerliliği kalmamıştır. Bu da bize Kuran’ın çağımıza hitap etmediğini , çağımız koşullarıyla uyuşmadığını gösterir

    Sadece peygambere ve eşlerine gelen ayetler vardır.bu ayetlerin günümüzde geçerliliği yoktur. hatta bunlar mantıken düşünüldüğünde kurana yazılması gereken şeyler değillerdir. Direk olarak peygambere ve eşlerine söylenmiştir zaten.

    Örnekler..

    AZHAB SURESi 37. Hani sen Allah'ın nimetlendirdiği, senin de lütufta bulunduğun kişiye "Eşini yanında tut, Allah'tan kork!" diyordun ama, Allah'ın açıklayacağı bir şeyi de içinde saklıyordun; insanlardan çekiniyordun. Oysaki kendisinden korkmana Allah daha layıktır. Zeyd o kadından ilişiğini kesince onu sana nikâhladık ki, evlatlıkları eşleriyle ilişkilerini kestiklerinde, müminler için o kadınlarla evlenmede bir güçlük olmasın. Zaten Allah'ın emri yerine getirilmiştir.

    ...

    Devami yanitta.
    ···
    1. 1.
      0
      Azhab suresi38. Allah'ın kendisine farz kıldığı şeyde peygambere hiçbir vebal yoktur.

      Savaşlarla ilgili olanlar vardır. Uhud yada hendek savaşının taktiğini Allah vermiştir..o savaşlar zaten o devirde bitmiştir.o ayetlerde hükümsüzdür..

      Bunlara benzer bir sürü uygulanması mümkün olmayan yada geçerliliğini yitirmiş ayetler vardır.

      Radikal islamcılar uygulanması bügünün şartlarında ilkel olan ve toplumlar tarafından kabullenmeyecek olanlarıda uygulattırma zorlaması yolunu seçerler. Ama bir çokşeyi uygulamanın mümkün olmadığını kendileri de bilir.

      Kadınlara Miras konusundaki sureler uygar toplumlarda geçerliliğini yitirmiştir.

      Yukarıda verilen örneklerden anlaşılacağı gibi Kuran’ın çağımıza hitap etmediğini , çağımız koşullarıyla uyuşmadığını gösterir.
      ···
  5. 55.
    +1
    KURAN ALLAHIN MANTIKSIZ OLDUĞUNU SÖYLEMEKTEDiR.

    KURAN ALLAHIN iNSANIN VUCUDUNU BiLE BiLMEDiĞiNi YAZMAKTADIR

    muhafazid suresi-15-ayet…Allah'a karşı….. Bu cennetliklerin durumu, ateşte temelli kalacak olan ve bağırsaklarını parça parça edecek kaynar su içirilen kimselerin durumu gibi olur mu?

    Allah kurana göre insanlar su içtiğinde bağırsaklarına gittiğini sanmaktadır. Kaynarsuyu içen kimsenin önce ağzı dili sonra boğazı yanar oradanda böbrekler ve idrar yoluna ..kaynar suyun bağırsağa gitmesi mümkün değildir.

    Bu nu Allah bilmiyor olabilirmi? Yoksa Allah böyle bir kitap göndermezmi?

    Sizce hangisi?
    ···
  6. 56.
    +1
    KURAN DA YAZANLARA GÖRE  ALLAH  KÖLELER OLMASINI NORMAL GÖRÜYOR.

    Aşağıda örnek verdiğim Kurandaki sure ve ayetler köle ve kölecilikle ilgilidir.

    Kuranın Türkçesini alıp görebilirsiniz. Sadece bu Köle olayı bile Kuranın Allah la ilgili olmadığınının en büyük kanıtıdır değilmi?

    Hangi Allah yarattığı kullarını Köle ve hür diye ayırır.Siz çocuklarınız arasında böyle bir ayrım yapabilirmisiniz?

    NAHL 75..Allah şunu misal getirdi: Bir yanda hiçbir şeye gücü yetmeyen bir köle, diğer yanda tarafımızdan güzel bir rızık verdiğimiz, ondan gizli, açık olarak harcayan hür bir insan, bunlar hiç eşit olur mu?

    Birde Kurana göre Allah ırk ayrımı yapmaktadır.

    BAKARA SURESi 47Ey israiloğulları! Size lütfettiğim nimetimi, sizi âlemlere üstün kıldığımı hatırlayın.

    Kurana göre Allah Yahudileri üstün ırk olarak olarak görmektedir.

    Böyle bir şey olabilir mi? Böyle bir kuran Allahın kitabı olabilir mi?
    ···
    1. 1.
      0
      KURAN ALLAHIN BiR TÜRLÜ KARAR VEREMEYEN OLDUĞUNU UNUTKAN OLDUĞUNU YAZIYOR

      Bakara-180. Sizden birisine ölüm yaklaştığında, eğer ardında mal bırakacaksa, vasiyet etmek farz kılındı. Bu vasiyetin anne ve baba ile akrabaya uygun şekilde yapılması gerekir. Bu, takvâ sahipleri üzerine bir borçtur.

      Bu ayete göre vasiyetin farz olduğunu ve bir Müslüman öldüğünde bıraktığı vasiyetin geçerli olduğunu düşünüyorsanız aldanırsınız. Ne vasiyet ederseniz edin hükmü yoktur. Miras pa ylaşımı aşağıdaki ayetlere göre yapılır:

      Nisa/ 11-12. Allah size evlatlarınızın miras taksimini şöyle emrediyor: Çocuklarınızda, erkeğe iki kadın payı kadar, eğer hepsi kadın olmak üzere ikiden de fazla iseler, bunlara mirasın üçte ikisi ve eğer bir tek kadın ise o zaman ona malın yarısı vardır…. (diye devam ediyor)

      Bir surede vasiyet iniz geçerli mirasınızı istediğiniz gibi dağıtın diyor. Diğer bir surede mirasınızı benim size söylediğim şekilde dağıtacaksınız diyor..

      Böyle bir olay bir hukuk kitabında olsa Hakim nasıl karar verebilir? veremez tabiî.

      Böyle bir hatayı Allah yapmayacağına göre kuran Allahın kitabı olabilir mi?
      ···
  7. 57.
    -2
    Meal okuma tefsir oku
    ···
    1. 1.
      0
      Hep aynı şeyi söylüyorsunuz, gibtirin gidin.
      ···
    2. 2.
      0
      Adam 100 tane argüman döktü yıllardır aynı şeyi söylüyosunuz tipsiz huur evlatları beyin yetmezliği çeken huur çocukları meaL oQhuma DefSir oqu anneni okuyayım iq su 30 solucan beyinli döl israfı
      ···
    3. 3.
      0
      Adam 100 tane argüman döktü yıllardır aynı şeyi söylüyosunuz tipsiz huur evlatları beyin yetmezliği çeken huur çocukları meaL oQhuma DefSir oqu anneni okuyayım iq su 30 solucan beyinli döl israfı
      ···
    4. diğerleri 1
  8. 58.
    +2
    iLK MüSLüMAN KiM SORUNSALI

    Enam-163. O’nun hiçbir ortağı yoktur; böyle emrolundum ve ben müslümanların ilkiyim.”

    Yukarıdaki ayet, muhafazid hazretlerinin ilk müslüman olduğunu belirtir ama hükümsüzdür.

    Araf-143. “Sen sübhansın”, “tevbe ettim, sana döndüm ve ben müminlerin ilkiyim,” dedi.

    Yukarıdaki ayet de Musa‘nın ilk müslüman olduğunu belirten ayettir ve o da hükümsüzdür.

    Her iki ayeti de hükümsüz kılan ayet:

    Ali imran- 67. ibrahim, ne Yahudi, ne de Hristiyandı. Fakat o, Allah’ı bir tanıyan dosdoğru bir müslümandı, müşriklerden de değildi.

    ibrahim, muhafazid’den de, Musa’dan da önce yaşadığına göre müslümanlığı onlardan öncedir.

    Kuran Böyle yazmaktadır. Allah ilk Müslüman kim karar veremez mi..Bunu yazan kitab Allahın kitabı olabilir mi?
    ···
  9. 59.
    +1
    ALLAH KENDi KULLARININ ÖLDÜRÜLMESiNi EMREDiYOR

    Şimdi şu surelerin ayetlerini lütfen dikkat li okuyun. Allah sürekli savaşın öldürün köle ve cariye alın ganimetleri benim söylediğim şekilde paylaşın ve helali hoş olarak yeyin diyormuş.

    ENFAL-1..Sana ganimetlerin bölüştürülmesini soruyorlar. De ki, ganimetlerin taksimi Allah'a ve Resulüne aittir. Onun için siz gerçekten mümin kimseler iseniz Allah'tan korkun da biribirinizle aranızı düzeltin. Allah'a ve Resulü'ne itaat edin

    ENFAL-41..Şunu da biliniz ki, ganimet olarak aldığınız her hangi bir şeyden beşte biri mutlaka Allah içindir. O da peygambere ve ona yakınlığı olanlara, yetimlere, miskinlere ve yolda kalmışlara aittir. Eğer siz Allah'a iman etmiş, hak ile batılın ayrıldığı o gün, iki ordunun karşı karşıya geldiği o (Bedir) günü kulumuza indirdiğimiz âyetlere iman getirmiş iseniz bunu böyle biliniz. Ve biliniz ki, Allah, herşeye kâdirdir.

    ENFAL-69..Artık elde ettiğiniz ganimetten helâl ve hoş olarak yiyin ve Allah'a karşı gelmekten sakının. Muhakkak ki, Allah bağışlayıcıdır ve merhamet edicidir.

    HAŞR-7..Allah'ın o kent halkından, Resulüne verdiği ganimetler, Allah'a, Resul'e, ona akrabalığı bulunanlara, yetimlere, yoksullara, yolcuya aittir. Ta ki içinizden yalnız zenginler arasında dolaşan bir şey olmasın. Peygamber size ne verdiyse onu alın. Sizeneyi yasakladıysa ondan sakının ve Allah'tan korkun. Çünkü Allah'ın azabı şiddetlidir

    MÜMTEHiNE-11..Eğer eşlerinizden biri, sizden kâfirlere kaçar da siz de savaşta galip durumda olursanız, eşleri gitmiş olanlara ganimetten, harcadıkları kadar verin. inandığınız Allah'a karşı gelmekten sakının.

    Bu kadar açık ve açık olan şey üzerine yorum yapmak ve konuşmak gereksiz..

    Bunu yazan bir kuran  Allahtan gelmiş olabilir mi?
    ···
  10. 60.
    0
    INSAN NANKORDUR:
    "Kahrolası insan ne nankördür (inkârcıdır)" (Abese 80/17)
    "O size istediğiniz her şeyden verdi. ALLAH'ın ni'metlerini sayacak olsanız sayamazsınız. Doğrusu insan zâlim ve keffardır (nankördür) " (ibrâhim 14/34)

    INSAN NANKORDUR VE CAHILDIR;
    "Biz emâneti göklere, yere ve dağlara teklif ettik de onlar bunu yüklenmekten çekindiler, (sorumluluğundan) korktular. Onu insan yüklendi. Doğrusu o (insan) çok zâlim ve çok câhildir!... " (Ahzâb 33/72)

    iNSAN YAGMACIDIR:
    "Malı öyle bir seviş seviyorsunuz ki yığmacasına!... " (Fecr 89/20)

    iNSAN SAPIKTIR;
    "Andolsun ki; cin ve insanlardan bir çoğunu cehennem için yarattık. Onların kalbleri vardır, onunla gerçeği anlamazlar; gözleri vardır, onlarla göremezler; kulakları vardır, ama onlarla işitmezler. işte bunlar hayvan gibidirler, hatta daha şaşkın (dallun:sapık) dırlar. işte gafiller bunlardır." (A'râf 7/179)

    INSAN HAYVANDIR;
    "Yoksa sen onların çoğunun işittiklerini veya anladıklarını (kavradıklarını) mı sanıyorsun? Onlar sırf hayvan gibi, hatta gidişçe (yolca) daha sapkındırlar. (dallun) " (Furkân 25/44)
    ···
  11. 61.
    +1
    Bakıyorum müslümanlar cevap veremiyor, tek bildikleri günah, kafir demek, ne kadar dar görüşlüsünüz lan aciyorum sizlere, kardeşimiz sizde doğruyu öğrenin diye çabalıyor fakat siz hala olaylara at gözlüğünüz ile bakiyorsunuz
    ···
    1. 1.
      0
      Teşekkür ederim panpacım.

      Boşver, bunların da suçu yok ki amq.

      Küçükken beyinleri yıkandığı için böyleler.
      ···
  12. 62.
    0
    KURANDA YAZANLARA GÖRE ALLAH ÖNCE AHLAKSIZLIK DEDiĞi ŞEYi SONRA KABUL ETMEKTEDiR.

    Nisa suresi muhafazidin söylediğine göre gelen üçüncü suredir. Burada Aile içi evliliğe karşı çıkılmakta ve kızılmaktadır.

    NiSA SURESi 22. Geçmişte olanlar hariç, artık babalarınızın evlendiği kadınlarla evlenmeyin. Çünkü bu bir hayâsızlık, öfke ve nefret gerektiren bir iştir. Bu, ne kötü bir yoldur.

    AZHAB SURESi 37. Hani sen Allah'ın nimetlendirdiği, senin de lütufta bulunduğun kişiye "Eşini yanında tut, Allah'tan kork!" diyordun ama, Allah'ın açıklayacağı bir şeyi de içinde saklıyordun; insanlardan çekiniyordun. Oysaki kendisinden korkmana Allah daha layıktır. Zeyd o kadından ilişiğini kesince onu sana nikâhladık ki, evlatlıkları eşleriyle ilişkilerini kestiklerinde, müminler için o kadınlarla evlenmede bir güçlük olmasın. Zaten Allah'ın emri yerine getirilmiştir.

    Azhab suresi38. Allah'ın kendisine farz kıldığı şeyde peygambere hiçbir vebal yoktur.

    Fakat 33 sırada sonradan geldiği söylenen surede muhafazidin oğlunun karısıyla evlenmesinde sakınca görmemekte hatta babaların evlatların karılarıyla evlenme me geleneği sona erdirilmiştir denmektedir.
    ···
  13. 63.
    +1
    KURANA GÖRE ALLAH KADINLARA DÜŞMANDIR.

    NiSA -117. Onlar, Allah’ı bırakıp ancak dişilere tapıyorlar. Hâlbuki  azgın bir şeytana tapmaktadırlar. (Allahın kadın hakkında azgın şeytan kadın demesi)

    Bir anlaşamama durumunda şahit olabilecek erkek varsa kadın bu konuda şahitlik yapamaz. Kadın şahitlik yapacak akıldan yoksundur.

    BAKARA SURESi.. AYET..282….şahitliklerine güvendiğiniz iki erkeği; eğer iki erkek olmazsa, bir erkek ve iki kadını şahit tutun. Bu, onlardan biri unutacak olursa, diğerinin ona hatırlatması içindir

    Kadınlara miras olarak bir şey kalırsa kendine düşen payın ancak yarısını alabilir.
     
    NiSA SURESi.. AYET 11..Allah, size, çocuklarınız hakkında, erkeğe iki dişinin payı kadarını emreder. iki den fazla kız iseler, bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer kız bir ise yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığı maldan, ana babasından her birinin altıda bir hissesi vardır. Eğer çocuğu yok da ana babası ona varis oluyorsa, anasına üçte bir düşer.

    Erkekler tarafın dan şiddet uygulanması dövülmesi

    NiSA SURESi.. AYET.34..Erkekler, kadınların koruyup kollayıcılarıdırlar. Çünkü Allah, insanların kimini kiminden üstün kılmıştır. Bir de erkekler kendi mallarından harcamakta dırlar. iyi kadınlar, itaatkârdırlar. Allah’ın koruması sayesinde onlar da “gayb”ı korurlar. başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. onları dövün.

    Kadının kocasını, Eşini birden fazla kadınla paylaşmak onursuzluğuna zorlanması

    NiSA SURESi.. AYET.3..Eğer, yetim kızlar hakkında adaletsizlik etmekten korkarsanız,  size helâl olan  kadınlardan ikişer, üçer, dörder olmak üzere nikâhlayın. Eğer  adaletli davranmayacağınızdan korkarsanız, o taktirde bir tane alın veya sahip olduğunuz  ile yetinin.

    Siz kızınıza böyle davranabilirmisiniz ki Allah yarattığı kadına böyle davransın.

    Siz kuran Allah kitabıdır diyebiliyormusunuz ?
    ···
  14. 64.
    +1
    Ahzap suresinin 51. Ayeti su sözlerle basliyor: -"(Ey muhafazid!) Onlardan (yani karilarindan) diledigini geriye birakir, diledigini öne alabilirsin... " Ne demek bu? Hadis ve yorumlara göre su demek: -"Ey muhafazid! Artik nöbet, sira zorunlu degil senin için. Nöbeti, sirasi gelse bile, diledigin karinla cinsel birlesmeyi erteleyebilir, ondan önce diledigin karinla yatabilirsin." Sözün özü: Kuran'in tanrisi, muhafazid'in, karilariyla olan cinsel iliski düzenindeki isini kolaylastiriyor. Iliskiyi siraya koyma zorunlugunu kaldiriyor. "Hangi karinla ne zaman yatmak istersen özgürsün" diyor.

    Iste bunun üzerine Aise dayanamayip o sözü söylüyor: -"Görüyorum ki senin Efendi Tanri'n, senin seyinin keyfini ... " Aise, bu durumu daha sonra,

    Ahzap'in 51. Ayeti gelince anladigini;

    50. Ayet geldigindeyse bunu pek anlayamadigini ve o nedenle, 50.ayette, "Peygambere kendini (hem de mehirsiz olarak) verebilecek kadin "dan söz edilince su tepkiyi gösterdigini belirtiyor: -"Olacak sey mi? Bir kadin utanmaz mi ki, kendini bir erkege armagan etsin?"(Tecrid, hadis no:1721) Karilar içinde ayricalikli olanlar: muhafazid, kimi karilarini daha çok severdi. Kimini de daha çok tutardi. En çok tuttugu karilarinin basinda Aise geliyordu. Ebubekir'in kiziydi, o nedenle de etkiliydi. Zaman zaman muhafazid'e kafa tutar gibi durumlari bile olabiliyordu. Zeki de oldugu için, birtakim ayricaliklar saglayabilmisti.

    Bu hadisin basinda, Aise aynen söyle diyor: -"Peygamber benimle evlendi; ben o sirada 6 yasindaydim." Evet, bir yanda 49 yasindaki muhafazid, öbür yanda 6 yasindaki Aise evleniyorlar. muhafazid ile evlendigi zaman Aise'nin 6 yasinda oldugunun Islam dünyasinda kabulu zorunlu. Çünkü bunu anlatan "hadis", tartismasiz "saglam(sahih)" kabul edilir.

    Bu hadisi, Islam dünyasinda en saglam olarak benimsenegelmis olan Buhari'nin ve Müslim'in "e'sSahih"lerinde de buluyoruz. Anlatildigina göre evlilik gerçeklesiyor ama yine de 3 yil kadar zifaf (yani cinsel birlesme) gerçeklesmiyor. Bu süre geçtikten sonra
    ···
    1. 1.
      0
       Bu süre geçtikten sonra oluyor zifaf ! Aise 9 yasindayken 52 yasindaki muhafazid ile gerdege giriyor: Kadinlar, beni ona teslim ettiler. Ve ben o siralar 9 yasindaydim." Aise, muhafazid'in koynuna verilmek üzere zütürüldügünde, salincakta sallanip oynayan bir oyun çocuguydu. Yani muhafazid, 52 yasinda böylesine bir çocukla cinsel birlesimde bulunmustu.

      Islam hukuku bundan su sonucu çikariyor:" 9 yasindaki bir kiz, müstehat (sehvete konu olabilecek çagda) sayilir" diyor. Ve bu nedenle de 9 yasindaki bir kiz çocugu ile evlenilebilecegini bildiriyor.

      Devenin üzerinde kapali bir yer ("mahmil"); Aise de içinde. Gidilir; baskin yapilir, elde edilecekler elde edilir ve dönüs baslar. Gidis Medine'ye dogru. Derken bir konak yerinde biraz kalinir. Gecenin bir kesimi. Bir süre sonra; kalkip yola koyulmaya yönelis. Tam bu sirada bir sey olur: Aise çisi için ya da öbür isini görmek üzere birlikten ayrilir. Ayrilisini haber verse olmaz miydi? Olurdu ama, kimseye haber vermemis iste.:

      Muattal Oglu Safvan. Safvan, Aise' yi devesine bindirir. Yola koyulus. En sonunda, bir konak yerinde birlige ulasilir.
      Aise ayrilip giderken o denli insan içinde nasil olmustu da kimse görmemisti? Yani Safvan' la Aise birbirlerini taniyorlardi. Bu "tanisma", ileri ölçülerde bir "anlasma" ya varmis olamaz miydi? Aise "zina" ile suçlaniyor: Aise' nin Safvan' la yolda "neler yapmis olabilecegi" üzerinde duruluyordu. Yogunlasan kusku. Dedikodular alip yürümüstü. bunun üzerine. muhafazid'den izin alir ve babasinin evine gider. Orada da, durumuna iliskin "Tanrisal bir açiklama" bekler. (Ayni hadise bkz.) Beklenen "vahiy" bir türlü gelmiyor: Hadiste, bu olaya iliskin "vahy"in "gecikmesi"nden sözediliyor. Ve muhafazid, "kari"sindan, yani "Aise"den ayri kalisindan dogan soruna çözüm için yakin çevresini topluyor. Bunlarin içinde Ali de vardir.

      Ali, görüsünü söyle dile getiriyor: - "Ey Tann Elçisil Ta nri dünyayi sana dar etmedi ya! Aise'den baska da var, kadin çok"

       muhafazid: "Aise! Böyle bir suçun
      ···
    2. 2.
      0
       muhafazid: "Aise! Böyle bir suçun varsa tevbe et!" - "Aise! Senin hakkinda bana söyle söyle dedikodular geldi (Safvan'la iliski kurdugundan sözediliyor).

      Eger bu suçu islemedinse Tanri seni aklayacaktir. Ama eger isledinse bu suçundan dolayi Tanri'ya yönel, tevbe et! Çünkü bir kul, suçunu boynuna alir ve tevbe ederse, Tanri da onun tevbesini kabul eder." Aise'nin "zina" etmedigine iliskin "18 ayet" birden iniyor: Onca (hadise göre bir ay) gecikmeden sonra "vahy" gelmistir. Hem de kimine göre "10 ayet", kimine göreyse "18 ayet" birden... (Bkz. Nûr, ayet: 11-20. Buna göre toplam: 10 ayet. Ama tefsirlerde toplam: 18 ayet oldugu belirtilir. Bu ayetler, birinci ve ikinci orijinalleri yakildigi için muhafazid dönemindeki biçimini tam olarak bilemedigimiz (bunun için daha sonraki yazilara bkz.) Kur'an' in bugünkünde, Nur Suresinde yer aliyor. Bu ayetlerde, "zinayi" kanitlamak için "dört tanik göstermek gerektigi", bu gösterilmedigi zaman iftira olacagi açiklandiktan (bkz. Nur, ayet: 13) sonra, ad vermeden "iftira edenler" çok agir biçimde kinaniyor. Iste âyetlerden bir kesim (Diyanet'in resmi çevirisiyle): - "muhafazid' in esine o yalani uyduranlar, içinizden bir gürûhtur. Bunu kendiniz için kötü sanmayin. O, sizin için hayirli olmustur. O kimselerden her birine, kazandigi günâh karsiligi, cezâ vardir. Içlerinden elebasilik yapana ise, büyük azâb vardir. Onu isittiginiz zaman; erkek, kadin mü'minlerin, kendiliklerinden hüsn- ü zanda bulu- nup da: 'Bu apaçik bir iftiradir!' demeleri gerekmez miydi? Dört sahid getirmeleri gerekmez miydi? Iste bunlar, sâhid getirmedikçe Allah katinda yalanci olanlardir. Allah'in dünyâ ve âhirette size lutuf ve merhameti olmasaydi o kötü sözü yaymanizdan ötürü, büyük bir azaba ugrardiniz.

      Tanri "vahiyle" açiklama yapacakti da, bu açiklamayi daha önce, yani dedikodular olusup yayilmadan niçin yapmadi? Neden "bir ay" bekledi de, basta "peygamber"i ve sevgili karisi olmak üzere herkesi üzdü? Gelismeler neden böyle olmustur?
      ···
  15. 65.
    0
    Bir önceki entrymin yanitindan devam ediyorum...

     muhafazid: "Aise! Böyle bir suçun varsa tevbe et!" - "Aise! Senin hakkinda bana söyle söyle dedikodular geldi (Safvan'la iliski kurdugundan sözediliyor).

    Eger bu suçu islemedinse Tanri seni aklayacaktir. Ama eger isledinse bu suçundan dolayi Tanri'ya yönel, tevbe et! Çünkü bir kul, suçunu boynuna alir ve tevbe ederse, Tanri da onun tevbesini kabul eder." Aise'nin "zina" etmedigine iliskin "18 ayet" birden iniyor: Onca (hadise göre bir ay) gecikmeden sonra "vahy" gelmistir. Hem de kimine göre "10 ayet", kimine göreyse "18 ayet" birden... (Bkz. Nûr, ayet: 11-20. Buna göre toplam: 10 ayet. Ama tefsirlerde toplam: 18 ayet oldugu belirtilir. Bu ayetler, birinci ve ikinci orijinalleri yakildigi için muhafazid dönemindeki biçimini tam olarak bilemedigimiz (bunun için daha sonraki yazilara bkz.) Kur'an' in bugünkünde, Nur Suresinde yer aliyor. Bu ayetlerde, "zinayi" kanitlamak için "dört tanik göstermek gerektigi", bu gösterilmedigi zaman iftira olacagi açiklandiktan (bkz. Nur, ayet: 13) sonra, ad vermeden "iftira edenler" çok agir biçimde kinaniyor. Iste âyetlerden bir kesim (Diyanet'in resmi çevirisiyle): - "muhafazid' in esine o yalani uyduranlar, içinizden bir gürûhtur. Bunu kendiniz için kötü sanmayin. O, sizin için hayirli olmustur. O kimselerden her birine, kazandigi günâh karsiligi, cezâ vardir. Içlerinden elebasilik yapana ise, büyük azâb vardir. Onu isittiginiz zaman; erkek, kadin mü'minlerin, kendiliklerinden hüsn- ü zanda bulu- nup da: 'Bu apaçik bir iftiradir!' demeleri gerekmez miydi? Dört sahid getirmeleri gerekmez miydi? Iste bunlar, sâhid getirmedikçe Allah katinda yalanci olanlardir. Allah'in dünyâ ve âhirette size lutuf ve merhameti olmasaydi o kötü sözü yaymanizdan ötürü, büyük bir azaba ugrardiniz.
    ···
    1. 1.
      0
      Tanri "vahiyle" açiklama yapacakti da, bu açiklamayi daha önce, yani dedikodular olusup yayilmadan niçin yapmadi? Neden "bir ay" bekledi de, basta "peygamber"i ve sevgili karisi olmak üzere herkesi üzdü? Gelismeler neden böyle olmustur?
      ···
  16. 66.
    +1
    Bir "zinanin" kanitlanmasi için "dört tanik" istemek, gerçekçi bir yaklasim midir?

    Hadiste belirtildigine göre: Aclanogullari'nin ileri gelenlerinden Medineli Asim Ibn Adyy in ve ayni kabileden Uveymir'in

    "Peygamber"den bir sorulan olur: - Bir adam, karisini bir adamla zina ederken bulsa ne yapmali? Karisinin tam karni üzerinde bulsa? Eger gidip dört erkek tanik bul- maya yönelirse, zina eden adam isini bitirip gidecektir!!!

     

    Dört tanik mi aramali, yoksa..?

    muhafazid 56 yasindaydi o sirada. Güzel körpecik Cüveyriyye'yi, koynuna almak için hiç zaman yitirmemisti. Suyun yaninda hemen kurulan mesin çadirinda isini görmüstü. Karilarindan Aise de oradayken... Cüveyriyye ve Aise ayni yastalardi. Medine'ye dönüste de Aise'nin kolyesi ve Safvan olayi meydana gelecektir. Acaba, Aise muhafazid'den bir öç almak istemis miydi? Cüveyriyye'yi kiskanmis olarak?.. "Kurtulmalik" lar ödenmeden ve tutsaklar daha özgürlüklerine kavusturulmadan bir sey olmustu. Anilmaya, üzerinde durulmaya deger bir sey:
    muhafazid, tutsak kadinlarin irzlarina geçilmesine izin veriyor:
    Ebu Said el Hudfi'nin anlatmasiyla "tutsaklar arasinda Arab'in en
    nefis kadinlari" bulunuyordu. (Bkz. Müslim, e's-Sahih, Kitabu'n- Nikâh/125, hadis no: 1438.) Ve o baskini gerçeklestirmis olan Müslümanlarin agizlarinin suyu akiyordu güzel kadinlari görürken. Hemen yatmak istiyorlardi. Yatmak istedikleri kadinlar, birer "cariye" durumuna gelmis degiller miydi? Öyleyse müslümanlara "helâl"diler.

    Müslümanlar, ellerindeki "tutsak kadinlar"la cinsel iliskide bulunmak istiyorlardi. Ama bir sorunlari vardi: Ya çocuklari olursa? Iliski kuracaklari bu kadinlardan çocuk olsun istemiyorlardi.

    Kaynak yanıtta...
    ···
    1. 1.
      0
       (Bkz. Diyanet yayinlarindan Tecrid, 1596 numarali hadis, not: 1.) Kisacasi: Tutsak kadinlarin irzina geçebilirlerdi "gaziler". Ama bu is i yaptiktan sonra da "çocuk sorunuyla" karsilasmak isteniyorlardi. Çünkü gerektiginde bu tutsak kadinlari satabilirlerdi. Buna bir engel çikmamaliydi. "Azl"i bunun için istemis ve "Peygamber"e danismislardi. Peygamber de temelde bu kadinlarin irzlarina geçilmesinde bir sakinca görmüyordu, buna izin veriyordu.
      ···
  17. 67.
    -1
    Kafir ateist
    ···
  18. 68.
    +2 -1
    Haftada bir böyle başlık aç aga eyvallah
    ···
    1. 1.
      0
      Bu daha başlangıç panpa (:

      Devam edeceğim...

      Önümüzdeki hafta daha kaspamlı bir yazı planlayıp, birçok kişiyi aydınlatmayı düşünüyorum.
      ···
    2. 2.
      +1
      Birkaç int. Sitesini komple indirmistim silinir nolur nolmaz diye bu tür paylaşımlar vardi . Kaynak biterse söyle atiym kufrettiklerine bakma en müslüman tayfanin zekileri ateist olucak sadece *
      ···
      1. 1.
        +1
        Ben de eskiden o müslüman tayfanın en zekisiydim işte (:
        ···
  19. 69.
    -1
    Ramazan ramazan yapmayın olm şöyle şeyler.
    ···
    1. 1.
      0
      Senin kafanı gibeyim pu huur çocu
      ···
  20. 70.
    0
    Snece herkes o kadar değişikliğe katlanabilirmiydi ?
    ···