1. 51.
    0
    @38 cami duvarlarını yersin kardeşim aç kalınca. adamın hizmet diye verdiği örneğe bak. vergi aldılar diyorum sana, ağır vergiler. bu mu hizmet? kaç tane isyan var osmanlı tarihinde, çok mu memnundu halk, padişahın ve diğer idareci kullarının hizmetinden?
    ···
  2. 52.
    0
    @40 salak mısın amk dedin ya onların krallıkları duruyor diye al işte duran krallık bu.
    ···
  3. 53.
    0
    kusura bakmayın da daha fazla tartışmıcam gibtirin gidin yataklara. kampüste kız kesin.
    ···
  4. 54.
    +1
    neyse peki tamam osmanlı çok kötüydü. ok. ne iyiydi peki.
    ···
  5. 55.
    0
    @39 isyanları bozguncu üç-beş eşkiya çıkardı zaten. savaşlar nasıl finanse edilir kardeşim bana onu söyler misin? kanuni'nin belgrad'ı almasının ısparta'nın köyünde yaşayan idris efendiye ne gibi bir yararı olduğunu söyler misin? ganimet desen nasıl bölüşüldüğü ortada.
    ···
  6. 56.
    0
    millet sürünsün padişah saraylarda oh ne ala amk islamı yaycaz diye vergi toplansın halktan ganimetler sarayda kalsın ne güzel sistemmiş lan bu böyle
    ···
  7. 57.
    0
    @47 peki sen nasıl yönetirdin çaça. anlat bakam. madem yanlışları tespitte bu kadar kalendersin. doğruları da söyle o zaman bize.
    ···
  8. 58.
    0
    @48 ben kendi adıma cevap vereyim, eğer aynı çevre koşullarında yetişseydim (fatih ve diğerlerinin yetiştiği çevre koşullarında), muhtemelen yeteneğim doğrultusunda benzer şeyler yapardım; yetenekliysem fatih, yeteneksizsem ii. selim olurdum. olması gerekeni yapardım diyemem, sonuçta vahiy yolu ile erişmiyoruz düşüncelerimize, çevre koşulları önemli bir etken.

    olması gereken, halk egemenliğidir; bu da o dönem için aslında o kadar da imkansız değildir. sonuçta cumhuriyet nosyonu m.ö. 509'dan beri cari. demokrasi nosyonu cleisthenes ile birlikte serpilmiş ilk defa. köle karşıtlığı desen, osmanlı'dan bin yıl önce cayır cayır.

    olması gereken, eşitsizliğe son vermektir.
    ···
  9. 59.
    0
    @48 öncelikle savaş falan yok hayatta kalmak zaten zor ne savaşı amk halktan belli miktarda karşılığını verebileceğim vergiler alırdım yani verdikleri para boşa gitmeyecek. maaşım en yüksek memur maaşını geçmezdi. ithalatı olabildiğince azaltıp kendi yağında kavrulmasını sağlardım ülkenin. devlet dışında bütün yapılanmaları ortadan kaldırır tek kuvveti devlette yani halkta toplardım.
    ···
  10. 60.
    0
    @48 sen ne yapardın sorusu da çok anlamlı değil bu arada. tarihe ilişkin kestirimler öyle yapılmaz.

    bir de biraz daha temkinli olmaya çalış. hemen cahil yaftası falan yapıştırma, senden farklı görüşleri savunan insanlara. sonuçta sen, bir camiyi hizmet olarak değerlendiren bir adamsın; aynı anda da halktan alınan ağır vergileri göz ardı ediyosun. aç kalınca o camiyi yerdi eskişehir halkı.
    ···
  11. 61.
    0
    @52 madem bunu biliyon. o zaman bunu da bilirsin. tarih bulunduğumuz dönemin koşullarına göre de yargılanamaz. nokta. daha yazmıyorum.
    ···
  12. 62.
    0
    @51 itirazım yok. bir kere baban padişah, anan padişah karısı; çevre koşulları da elverir durumda değil.

    ama halk egemenliği nosyonu ile barışık olan padişahlar var. özellikle iii. selim sonrası padişahların bazısında bu gözlemlenebiliyor.
    ···
  13. 63.
    0
    @53 ne alaka? sana örnek verdim, beyaz eşyacı kardeşim. içinde bulunduğumuz dönemin koşullarından değil, milattan öncenin romasından, antik yunan'dan örnek verdim. bugünün fikirleriyle değil o dönemin fikirleri, hatta kendisinden bin yıl önce cari olan fikirler ile değerlendirdim. fatih sosyalist cumhuriyet kursun mu dedim?

    cleisthenes dedim, cumhuriyet roması dedim. ama pek anlamadın oraları herhalde.

    @49'da yazdığımı iyi oku.
    ···