/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +3
    islami yorumları araştır, belki aklına sinen bir yol da bulursun?
    ···
    1. 1.
      0
      olabilir hocam, ama bazı öyle meseleler var ki karşıt yorumların ikisi de mantıklı gelebiliyor..

      tarihselcilik var mesela, gayet mantıklı ama hangi ayete bunun zamanı geçti, hangi ayete bu hala geçerliliğini koruyor diyeceğiz mesela, böyle bir tartışma var...

      hadislerin güvenirliği de tartışmalı, güvenilir sayılan bazı hadislerinse akla mantığa yatan tarafı bulunmuyor.. kurancı tayfa da bana samimi gelmiyor, sonuçta kuranı muhafazid insanlara aktardı, dolayısıyla da en iyi onun açıklaması lazım gelir..

      eski dönemdeki hukukçuların tıpçı gibi sağlıkla ve azalarla ilgili meselelerde fetva vermesi de garip geliyor bana.. mesela afedersiniz pipiden su girerse oruç bozulur mu diye bi mesele var, kimisi içeriyle bağlantılıdır diyor kimisi değildir diyor ona göre fetva veriyor ve hala bu fetvaları söylüyor hocalar... benim anlamadığım, tıp gelişmedi mi o kadar da pipinin içine su gidip gitmediği ve vücuda girip girmediği kesin bir karara bağlanıp fetva yenilenmiyor?

      ben özellikle modern dünyada islamın daha çok içtihada ihtiyaç duyduğunu düşünüyorum, modern problemlere de eski usul klagib fetvalar artık yetersiz geliyor.. cübbeli bunu sonunda fark etti mesela ve mastürbasyon fetvasını değiştirdi, çok şehvetiniz oluştuysa yapabilirsiniz diyor artık adam... neden? çünkü her yer çıplak karı dolu artık.. orta çağda islam devletinde yaşamıyoruz ki.. şartlar değişti ve bazı hükümlerin de bunun gibi kökten olmasa da zamana uyarlanması gerekiyor..
      ···
      1. 1.
        +1
        Hadis konusu cidden çok tartışmalı yalan yok, her iki taraf da kendi delilleri ile konuşuyor bunları ben de takip ediyorum.

        Kimisi Kur'an'ın dışında ekstra bir kaynak kabul etmez iken, kimisi Kur'an'a aykırı hadisler dışındaki sahih hadisleri kabul ediyor, kimisi de sahih hadisler ile Kur'an'ı anlamak lazım diyor bu konuda insanlar çok iyi bir zemine oturmamış, doğrudur hak veriyorum.
        Ayetlerin zamana göre geçerliliğini kaybetmesini şahsen kabul etmiyorum yalan olmasın.

        Fetva konularında dediğin gibi çok farklılık mevcut, işin ucunda herkesin kendine özgü bir metodu ile bir şeylere karar veriliyor zaten sıkıntı burada:
        Üstte bahsettiğimiz kuran, hadis gibi referansların nasıl kullanılması gerektiğine kimse yeteri kadar karar veremiyor açıkçası.

        Zaman ilerledikçe başka başka problemler de çıkıyor ve bunlar yeni ictihad gerektiriyor yalan yok, ve yeni ictihadlara ihtiyaç var çünkü eskide olmayan problemler mevcut.
        mastürbasyon konusuna gelince o zaten Hanefi fıkhının yorumu fazla şehvetlenirsen çekmende sıkıntı yok, hatta çıplak kadın gördün şehvetlendin bu sefer 31 çekmen vacip oluyor (bu eski bir fetvadır bu arada).
        ···
    2. 2.
      0
      "Üstte bahsettiğimiz kuran, hadis gibi referansların nasıl kullanılması gerektiğine kimse yeteri kadar karar veremiyor açıkçası. "

      aslında veriyor hocam, "usul-u fıkıh" galiba bu meseleye temas eden bir konuydu..

      "mastürbasyon konusuna gelince o zaten Hanefi fıkhının yorumu fazla şehvetlenirsen çekmende sıkıntı yok, hatta çıplak kadın gördün şehvetlendin bu sefer 31 çekmen vacip oluyor (bu eski bir fetvadır bu arada)."

      zina tehlikesi varsa sadece izin veriyorlar diye biliyorum ben hocam Hanefiler.. normalde tahrimen mekruh veya haram olması lazım..
      ···
      1. 1.
        +1
        Zina tehlikesi varsa, fazla şehvet durumu olursa izin verilebiliyor.

        Hatta sana şunu söyleyebilirim Hanbeli fıkhına göre 31 caizdir, bu mezhebe göre ister zina durumu olsun olmasın direkt caiz sayılıyor bunlar kanın çıkması gibi yorumluyorlar..
        Yani yorumlayan yorumluyor:

        Misal Şafii mezhebine göre hiçbir şekilde 31 caiz değil, aynı şekilde maliki mezhebinde de durum bundan farklı değil.

        Usulü fıkıh halinde ilerliyorlar yalan yok ama günümüzde çok sayıda hüküm farklılıkları mevcut.

        Misal ehli sünnet kendi içinde bile ehli hadis (Şafii, Hanbeli, maliki) ehli rey (Hanefi fıkhı) ikiye ayrılır çünkü yöntemleri farklıdır.

        Bunların dışında görüşlerde var misal.

        Ehli sünnet dışında sadece Kur\'an\'ı Kerim\'i referans alanlar da mevcut bunlara göre şu ayetlere bakarsak rivayet edilmiş hadislerin pek geçerliliği yok gibi.

        Resulüm insanlara, \"Ben sadece beşer bir elçiyim de\" (isra 93) Dolayısıyla, \"Sadece sana bildirilen vahye uyacağını söyle\" (En\'am 50) Unutma ki, \"Ben hükmüme kimseyi ortak etmem\" (Kehf 26) Sakın karıştırmasınlar: \"Sen sadece apaçık bir uyarıcısın\"
        (Ankebut 50) O yüzden, \"Sadece tehdidimden korkanları Kur\'an ile uyar\" (Kaf 45) Çünkü ben, \"ileride sizi Kur\'andan soracağım\" (Zuhruf 44) Merak etmeyin, \"Biz o kitapta hiç bir şeyi noksan bırakmadık\" (En\'am 38) Üstelik de, \"Biz kitapta her şeyi etraflica açıkladık\" (Nahl 89) Haliyle de, \"Kur\'andan başka hakem aramasınlar\" (En\'am 114) Herkes şunu iyi bilsin ki, \"Ben şirki yani ortaklığı asla affetmem\" (Nisa 48) işte Allah ayetlerini böyle açıklar ki O\'ndan başkasına kul olmayasınız! (Hud 1-2)

        Vs vs...

        Allah sonumuzu hayretsin...
        ···
    3. 3.
      0
      Aynen Hanbeliler istimnaya müsamahakar yaklaşıyorlar, meniyi insanın vücudundan öyle ya da böyle çıkması gereken sıvı gibi görüyorlar. Ama hepsi de istimnanın bağımlılık düzeyine gelmesini hoş karşılamıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Zaten sürekli yapmanın zararlarını insan kendi üzerinde de bizzat gözlemleyebiliyor. Buna "her şeyin fazlası zarar" anlayışıyla bile yaklaşılabilir belki...

      Benim anladığım, Allah bazı konularda kesin hatlar çizmemiş, böylece islam'ın esnekliğini sağlamış, içtihatla insanların güncel meseleleri çözmesi için kapı aralamış. istimna mesela tam da böyle bir konu bence, kesin bir hüküm konulmamış üzerinde. Ama mesela zina kesin bir şekilde yasaklanmış. Daha arada kalan ve müsamaha edilebilir bir mesele olmuş böylece istimna...

      Eğer her meselede kesin ve değişmez hükümler olsaydı muhtemelen islam bugüne kadar varlığını koruyamazdı, taraftar bulamazdı. Makul ihtilafları, yorumları islam'ı zenginleştirme olarak görenler vardı.
      ···
      1. 1.
        +1
        Fazla mastürbasyonun zararları mevcut ise öyle yaklaşmaları gayet normal,

        Ümmetimin ihtilafı rahmettir hadisi ile

        Doğru ictihada 2 sevap vardır, yanlış ictihada bir sevap payı vardır hadisleri ile daha rahat hüküm vermesine neden olmuş diye düşünüyorum... Vs vs

        Bu arada TDV islam angiblopedisinin sitesi var oraları muhakkak karıştır çok güzel yazılar var aklının da onayını alabilirsin.
        ···
    4. diğerleri 1
   tümünü göster