1. 76.
    0
    reserved
    ···
  2. 77.
    0
    şınavda 2. vites :

    aynı duruşu alıyoruz... dirseklerimizi kırıyoruz... geriyükselirken kollarımızla vücudumuzu hızla ittiriyoruz, ellerimiz yerden kesildiği anda avuçlarımızı birbirine vuraup tekrar yerine koyuyor ve tekrar inişe geçiyoruz... bu hareketi 100 defa yapabildiğiniz zaman zirveye iyice yaklaşmış olursunuz... evet zirve değil, sadece yaklaştık...

    peki bu hareketin amacı nedir ?

    2 şınav arasındaki küçücük zamandakielçırpma hareketi refleksinizi ve kol hızınızı etkiler.. daha hızlı yumruklar atabilmenizde 1e1 etkisi vardır... ayrıcakollar ilegövdeyi ittirmekte normal şınava oranla 2-3kat daha büyük etki yapacaktır...

    peki şınavda zirve için ne yapmalı ? onu da nlatayım...

    şınavda 3. vites :

    şınavda 3. vitese çıkmanız demek, artık tek elle şınav çekebilmeniz demektir... tek elle şınav aşırı ağır bir antremandır, fakat etkisi normal şınava oranla en az 4-5 kat daha fazladır...

    tek elle şınavda klagib şınav duruşu yaparsanız bi gibim yapamazsınız... bacaklar kapalı ve el omuz hizzasındayken şınav çekebilmek fizik kurallarına aykırıdır desem yeridir... bu yüzden duruş şu olmalıdır ; bacaklarınızı olabildiğince açın (yaklaşık 50-60 derecelik bir açıyla) şınav çekeceğiniz eliniz tam çeneniz hizasında olsun... diğer kolunuzu geriye atın ve elinizi tam belinizin ortası hizasına getirin... böylece vücudunuz hafif çapraz duracaktır... bu şekildeyken bileğinizin son büküldüğü noktaya kadar inin ve kolunuz dik olacak kadar geri kalkın... bu hareketi de tek seferde 100 tekrar yapabildiğinizde zirveye varmış olursunuz ? aslında tam değil... benim bin biarkadaşım amuda kalkarak şınav çekerdi... ben yapamıyorum şahsen, yaparım diyen varsa yapsın... (:
    ···
  3. 78.
    0
    kollar ve boyun:

    genelde dumble ve halter ile yapabileceğiniz klagib egzersizerdir... internette farklı sitelerde envaiçeşidini bulabilirsiniz... bu kısmı atlıyorum...
    ···
  4. 79.
    +1
    ip atlama :

    bu ne lan çocuk gibi ip mi atlicaz dediğinizi duyar gibiyim... doğruya doğru bende nefret ederim ip atlamaktan... yarım saat ip atlayacağıma bütün gün deparlı koşuyu tercih ederdim... ama taksun en önemli antremanlarındadndır... ayak oyunlarının çabukluğu ve ayaklarınızın hız kazanması için bulunmaz hintkumaşıdır adeta...

    bugün dersime çalıştımda geldim,gündüzden anlatacaklarım ile ilgilicaps ve video araştırması yaptım... bulduklarımdan en iyilerinden biri buydu :

    https://www.facebook.com/...video.php?v=1671685328646

    bu videoda en temel ayak oyununu ve ip atlamanın bu alışkanlığı nasıl kazandırdığını göreceksiniz... farklı ip atlama stilleri için :

    https://www.google.com.tr...renmanlar%C4%B1+ip+atlama
    ···
  5. 80.
    0
    evet... antremanlarımızı yaptık, forma girdik... temel vuruşları , duruşları ve savunma stillerini biliyoruz... peki bunları nasıl kullanıcaz? adamın ağzına ağzına nasıl vurucaz ? dövüş esnasında ne nerede ne işe yarar, ne yapmamız gerek kibildiklerimizin bize faydası dokunsun ? işte burdan sonra dört gözle beklediğiniz o kısımlara geliyoruz...

    hazır mısınız ?
    ···
  6. 81.
    +1
    birinci ders , yumruğa tüm vücut gücünü vermek :

    http://imgim.com/taksing.jpg

    bu resimüzerinden göstererek anlatmaktafayda var diye düşünüyorum...

    1) gerideki bacağınız ile vücudunuzu ileriyedoğru ittirin...

    2) ilk hareketten gelen hızı alarak öndeki bacağınız ile ileri doğru atılın... ayağınızla sigarasöndürdüğünüzüdüşünün... tıpkı ayağınızın ucuyla sigara söndürür gibi dairesel bir hareketle yapın bu ileri atılışı...

    3) vücudunuz gard esnasındayan hafif yan duruyor demiştik... bacaklardan gelen hız ile belinizi durduğunuzun tam tersi istikamete çevirin... böylece ayak ucunda başlamış olan hareket bel sayesinde yukarı taşınır...

    4) yumruğunuzuaşağıdan aldığınız hız ve kuvvetide ekleyerek var gücünüzle ve tam kontrollü olarak ileri savurun...

    5) rakibin dıbına koyun...

    gördüğünüz gibi, bir taksörün yumruğu aslında tamamen ayak ucundan başlayan ve vücudun tüm ağırlığını taşıyarak ilerleyen ölümcül bir silaha dönüştü... koldan ve omuzdan atılan yumruklar asla güçlü ilerlemeyecektir... güçlü bir yumruk vücudun tüm ağırlığını taşımalıdır... işte tam da bu yüzden dünyanın en sert ve en ölümcül vuruşlarını sadece bir ağır giblet taksörü gerçekleştirebilir...
    ···
  7. 82.
    +2
    yoruldum... yarın rakibin vuruşlarını ekarte etme ve counter saldırıları anlatırım diye düşünüyorum... bugün aklıma ekstra bişey gelmezse ve pm den önemlibir soru sorulmazsa burdan devam ederiz... beni takip ettiğiniz için teşekkür ederim... yarın görüşürüz...
    ···
  8. 83.
    0
    panpa bugune kadar hic dovus egitimi almadim ama dayak yemisligim yok denecek kadar az kendimce bi tarzim var mesela adam yumruk attiginda bi taksor adamin dusen gardini hedef alarak adama vurur,ama ben adamin kolunu tutup dirsegini kirarim,sen cogunlukla kurallarla dovustugun icin sokagi pek bilmezsin sokak kavgalari oyle karsina alip yumruk sallamakla olmaz adami ilk firsatta devirip altina alman sonra adam kalkmadan kirabildigin kadar kemigini kirman gerekir
    ···
  9. 84.
    0
    @71 ben profesyonel taksu bıraktıktan sonra 2,5 yıl sizin o kafes dövüşü dediğiniz gayri resmi dövüşlere çıktım... taks, kicktaks ve biraz da capoera biliyorum... gel benim kolumu yakalayıp dirseğimi kır bakalım... taktik her şeydir, adamın kolunu yakalamaya çalışırken parmağına diklemesine bi yumruk yersen bigün ne demek istediğimi anlarsın...
    ···
  10. 85.
    0
    adım atarak mı yumruk atacaz şimdi anlayamadım
    ···
  11. 86.
    +2
    @74 panpa fight night oynamayı çok istiyorum ama evde 5 tane pc var 1 tane ps3 yok amk, pc sürümünüde yapamadı pekekentler bir türlü...
    ···
  12. 87.
    +2
    @75 adım atarak değil, ayağın zaten önde... anlattıklarımı dene bi evde böyle kendi kendine, yaptığın zaman anlicaksın ne anlattığımı...
    ···
  13. 88.
    0
    rezerved
    ···
  14. 89.
    0
    başlık takip
    ···
  15. 90.
    +1
    bugün kısa kesicem... koşuya çıkayım diyesaatlerdir bekliyorum dinmedi gibtimin yağmuru... tam dindi derken rüzgar fırtına halinde esmeye başladı... gerildim amk...
    ···
  16. 91.
    +2
    ilk önce siperi anlatayımsize...

    siper:

    rakibin gelen yumruğuna yumruk atarak yönünü değiştirmektir siper...

    örneğin rakip sağ direkt atıyor... gard halindeyken sol kolunuzu hafifçe yukarı kaldırın ve ileri doğru açın... tıpkı bir sol direktatıyormuş gibiama yarıya bile gelmemiş... yumruk gelirken rakibinizin kolunun iç tarafına sol kolunuzla şiddetli bir şekilde vurun... bu vurmaktan ziyade itmektir ama itmek taksta yasak olduğu için tam bir itme değil de elinizin tersinle yumruk atarak rakibin yumruğunu yönünden saptırın... dümdüz giden yumruk sizin vurmanızla yön değiştirecek ve bu rakibinizin dengesini de bozacaktır... sert gelen yumruklara karşı siper kullanıldığında rakip bir anlık dengesini kaybeder, böylece size sağlam bir yumruk için fırsat doğacaktır...
    ···
  17. 92.
    +1
    counter :

    counter diye yazmadan direk okunuşuyla kantır diycem... kantır normalde diğer sporlarda rakibi durdurduktan veya egale ettikten sonra yapılan karşı saldırıdır... fakat taksta işler böyle işlemez... rakibin yumruğunu ve hareketini durdurmadan karşı yumruk atmaya kantır denir...

    şöyle düşünün... yumruğunuz bir tır, saatte 100km hızlagiderken duvara mı çarps daha çok etkieder yoksa karşıdan gelen yine 100km hızındaki bir tıra çarpsa mı daha çok etki eder ? tabii ki hızlı gelenle kafa kafaya girince... işte takstaki kantırın mantığı tam olarak budur...

    örneğin rakibiniz size sol kroşe atıyor... kolun altından geçerek yüzüne atacağınızbir swing tamamen ölümcül olacaktır... veya aynı durumda yine eğilerek kurtuldukan sonra solunuzla vuracağınız bir vücut darbesi rakibinizde ciddi bir hasara yol açacak, belkide tüm direncini yok ederek dövüşü kazanmanızı sağlayacaktır... ya dayumruğun altından sıyrılmak yerine sola hızlı biradım atarak sağ direktle yüzüne vuracağınız bir yumruk rakibi eşşek cennetine zütürebilir...

    özetle; rakibin hareketini hiç bir şekilde kesmeden, onun hızının üstüne kendi hızınızı bindirerek yaptığınız vuruş normalden en az 2 hatta 3 kat daha tesirli olacaktır...

    şunu unutmayın...

    en iyi kantır yüze ve çeneye vurulandır... direk bitiricidir... yüzüne kantır yiyen rakip kolayına kalkamaz, kalksa bile toparlanması en az 1-2 dakika süreceğinden var gücünüzle saldırmaya devam edin...
    ···
  18. 93.
    +2
    ağırlık kaydırma :

    rakibi seri ve sert yumruklarla bezdirip gard halinde geri çekilmeye zorluyorsunuz... rakip geri çekilirken adım atacaktır, fakat siz normal adım atarsanız yumruğunuzun gücü, hızı ve dengesi bozulacaktır... işte tam burda yapmamız gereken şey ağırlık kaydırmadır... yani tam anlamıyla yürümek değil de belimizden aldığımız enerjiyle yumruk atarken ayaklarınızı ileri sürüklemek gibi bir şey... peki bunu nasıl yapıcaz ?

    rakip geri çekiliyor... sağlı sollu yumruklarla gardını kırmak için dövüyorsunuz... rakip geriye doğru bir adım attığında öndeki ayağınızı hafifçe kaldırın ve arka ayağınızla kendinizi ileri doğru itin... tam bu esnada arka ayağınızın verdiği güçle bir yumruk atın... ileri ittiğiniz vücudunuzu dengede tutmak için refleks olarak zaten ön ayağınız yere değecektir... bunu olabildiğince ileri fakat bacaklarınızı çok açmadan yapın... ön ayağınız yere deydiği anda daha önce anlattığım gibi, ayağınızla sigara söndürürmüşcesine bir hareketle vücudunuzu öne çekin... bu esnada da arka ayağınız yerden hafif kaldırın ki o da hareketle birlikte ileri gelsin... bu harekette tıpkı arka ayakla itmede olduğu gibi yumruğun başlangıç hareketlerinden biri olduğu için yine bir yumruk atın... dikkat ettiyseniz hareket esnasında hiç yürümediniz fakat ileriye doğru yol katettiniz... işte bu olaya ağırlık kaydırma denir... yani yumruk atarken yumruğun hızıyla vücut ağırlığınızı ileri savurarak ileriye katetmek...

    tam baskı kurduğunuz anda ağırlık kaydırmak yerine yürümeyi tercih edersiniz yumruklarınızın hızı ve gücü düşecek, böylece rakibiniz rahat bir nefes alacak, hatta belkide boşluk bularak karşı saldıraya geçecektir... işte bu yüzden ağırlık kaldırma takstaki en önemli hareketlerden biridir...
    ···
  19. 94.
    0
    reserved
    ···
  20. 95.
    +4
    işte sabırsızlıkla beklediğiniz bölüm : ağzına ağzına vurma...

    biz buna taksta 1-2 diyoruz...

    rakibimizin gardı düştü... zaman çok kısıtlı, bir anlık boşluk var... bu boşlukta ne kadar çok yumruk atabilirsek o kadar kardır değil mi? işte burada taksörün hız yeteneği ön plana çıkar...

    üst üste gelen 2 direğe taksta bir-iki denir... 1-2 , 1-2 , 1-2 ... önce sol ve aynı anda çıkıp hemen peşinden aynı yere patlayan sağ direkt... hani rocky filminde falan yapar ya böyle antremanda "hıh-hıı" diye bir ses çıkartır.. işte o vuruş...

    1-2 bir taksör için vazgeçilmezdir, taksa ilk başladığınızda öğretilen ilk kombinasyondur... 1-2 de en üst seviyeye çıkabilmek için binlerce hatta yüz binlerce kez 1-2 vurmalısınız... tabi muhtemelen hiçbirinizin kum torbası bulmak gibi bir şansı olmadığı için bunun yerine daha önceden anlattığım keçe taksunu kullanabilirsiniz... fakat keçe taksu 1-2 niniz sertliğini değil yalnızca hızını ve kontrolünü geliştireceğinden daha sert 1-2 vurabilmek için bir kum torbası veya onunla aynı işi görebilecek bir materyal bulmanız zorunludur...
    ···